Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo pudotti pommin

Vierailija
04.01.2022 |

Isälläni on useampi veli ja sisko. Näistä yksi on tiettävästi syntynyt toiselle miehelle, se ei ole ollut enää aikoihin salaisuus. Nyt mummo on jo melkein 90-vuotias ja kertoi, että toinenkin lapsista on toisen miehen, eikä vain yksi.

Mummo on ollut huonossa kunnossa, joten en halua
valtavaa myllerrystä, jonka tämä tieto levitessään aiheuttaisi. Hän ei välttämättä kestäisi sitä.

Mutta, entäpä henkilö, jota asia koskettaa- Eli aikuinen yli 50 vuotias ihminen, joka ei tiedä biologista isäänsä. Onko parempi, ettei saa tietääkään? Vai että saa tietää, mutta milloin?

Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta hitossa kertoisin. Samalla varmaan koko porukan kannattaisi käydä dna-testissä, niin ei tarvitsisi enää arpoa, miten kauniit ja rohkeat etenee.

Vierailija
22/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on oikeus tietää vanhempansa. Jos ei nyt niin vaikka sitten kun mummosta aika jättää. Kysypä keitä ne isät ovat olleet. Lapset voivat tehdä vaikka geenitestin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaari jo melkein saattohoidossa ollessaan kertoi veljeni vaimolle, että hänellä on salalapsi, kertoi nimen ja ammatin ja paikkakunnan. Käly tästä innostuneena otti yhteyttä, sillä pitäähän melkein 60v tyttärelle tieto asiasta saada. Vaari ennätti kuolemaan ja perikunta ihmeissään, että mitä nyt, perintöä pitäisi jakaa, mutta ei tiedetä pesän osakkaita. DNA testi kertoi, että ko. nainen ei ollut mitään sukua!

Eli ehdottomasti kannattaa kuunnella vanhuksia, heillä voi olla hilpeä huumorintaju.

Vierailija
24/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö 100 varmasti, että mummo on järjissään. En luottais viime voimilla kerrottuihin asioihin, todellisuus ja houreet menee sekaisin.

Perunkirjoituksessa näitä usein tulee ilmi.🙈

Vierailija
25/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaari jo melkein saattohoidossa ollessaan kertoi veljeni vaimolle, että hänellä on salalapsi, kertoi nimen ja ammatin ja paikkakunnan. Käly tästä innostuneena otti yhteyttä, sillä pitäähän melkein 60v tyttärelle tieto asiasta saada. Vaari ennätti kuolemaan ja perikunta ihmeissään, että mitä nyt, perintöä pitäisi jakaa, mutta ei tiedetä pesän osakkaita. DNA testi kertoi, että ko. nainen ei ollut mitään sukua!

Eli ehdottomasti kannattaa kuunnella vanhuksia, heillä voi olla hilpeä huumorintaju.

Voi ei :D

Vierailija
26/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä viittäkymmentä, mutta jos oma isä ei olisikaan biologinen isäni, kuulisin asian mieluiten suoraan äidiltäni, enkä joltain nuoremmalta serkulta tms. (mulla ei ole lapsia). Joltain muulta kuultuna asia vaikuttaisi jonkinlaiselta pahantahtoiselta juoruilulta, pyrkimyksenä romuttaa elämän peruspilareita toiselta, väite, jonka tarkistaminen olisi erittäin vaikeaa ja johtaisi todennäköisesti vain riitoihin.

Tarkoitatko, etten kerro hänelle vaan vaikeneminen on paras vaihtoehto?

Ap

Älä sekaanu asiaan millään tavalla. Joko mummo hourailee tai hän saa itse kertoa asianosaiselle. Korkeintaan voit mummolle sanoa, että jos hän halua asianosaisen tietävän isästään. on hänen itse siitä hänelle kerrottava. Minusta asia ei kuulu sinulle millään tavalla.

Vierailija
27/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tulee mieleen 90v onko hän täysissä sielun ja ruumiin voinnissa. Onko sairauksia esim. Alzheimerin tauti.

Monet sairaudet muuttavat ja rappeuttavat aivoja ja muistia, jolloin ei pidä kaikkia uskoa, mitä tuon ikäinen kertoo.

Vierailija
28/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen asia tuli ilmi myös isoäidin viimeisenä päivinä, ainoastaan minä olin paikalla. En sitten tiedä että kertoiko muille silloin kun itse en ollut läsnä. Joka tapauksessa itse jätin kertomatta asiasta eteenpäin, sillä asia ei suoraan kosketa minua tai vanhempiani. Lisäksi mummo oli aika kuutamolla kun asiaa selitti. 

Mietin myös että miten tällaisessa tilanteessa muka asian kertoisi. Menisin käymään tädin luona ja sanoisin kahvien lomassa, että "Mummo muuten kuolinkouristuksissaan korisi jotain että vaari ei ollutkaan sinun oikea isäsi. Ei sitten sanonut muuta. No mutta kiitos kahvista, nähdään taas." 

Vierailija
29/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei kannata ottaa tosissaan tuon ikäiseisen jutuista.

Mummini kertoi viimeisinä vuosina, oli jotain 87, ettei tätini ole hänen lapsi, vaikka äitini oli 10v vanhempi ja muisti äitinsä raskauden ja siskon syntymisen. Tosin, joskus hän minuakin luuli tyttärekseen.

Vierailija
30/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo jätti pudottamatta pommin. Kuoleman jälkeen löytyi äidilleni 3 nuorempaa sisarusta lisää. Heidät oli kaikki adoptoitu iseilleen.

Perunkirjoituksesta tuli todellinen sotku.

Vierailija
31/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli uutinen haudan aukaisemisesta, oikeuden päätöksellä, että saatiin isyys selvitettyä.  Ihan Suomessa.

Vierailija
32/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro muille, vielä, vasta kun mummo on poissa. Ja kysy häneltä vastaukset niihin muutamaan kysymykseen varovasti, mitä ne muut kysyisivät esimerkiksi "miksi". Mikäli vointi sallii sen. Sitten muuhun aiheeseen.

Vierailija
33/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hankalaa prinnön suhteen myös

Täh? No mitä hankalaa tuossa on? Kaikki kuitenkin ovat mummon rintaperillisiä

Lisäksi isänkin suhteen perintö menee ihan virallisissa papereissa olevien tietojen ja tunnustetun isyyden (tai avioliiton kautta automaattisesti tulevan) mukaan eikä huhupuheiden.

Vierailija
34/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Ei ole kertonut muille. Olen jälkeläisistä läheisin.

Ap

Viimeistään perunkirjotuksissa tuo selviää kun ihminen kuolee ja periliset etsitään kaikki vaikka ei perittävää olisi!Eli esille tulle ne lapset joita suku isät äidit salaneet.Kun heistä aika jättää!

Vierailija
35/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalliset pitäisi kaivaa haudoistaan dna-testejä varten ja siihen ei yleensä ryhdytä, koska isyyslaki määrittää isäksi miehen, jonka kanssa äiti oli naimisissa tai joka on isyytensä tunnustanut..

Ja kohta alkaa taas ehkäisyvastaisten miesvauvojen vollotus. Käyttäkää kumia tai olkaa panematta. Laki on LAPSEN puolella.

Vierailija
36/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Ei ole kertonut muille. Olen jälkeläisistä läheisin.

Ap

Viimeistään perunkirjotuksissa tuo selviää kun ihminen kuolee ja periliset etsitään kaikki vaikka ei perittävää olisi!Eli esille tulle ne lapset joita suku isät äidit salaneet.Kun heistä aika jättää!

Miten selviäisi jos isäksi on syntymätodistukseen merkitty äidin puoliso?

Vierailija
37/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo oli Luftwaffessa.

Vierailija
38/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä vastauksia osalla täällä, ei ihme, että suvut on täynnä salaisuuksia. Itse pidän totuutta täysin ehdottomana arvona.

Vierailija
39/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on moraalitrolli tyyppiä "tiedän salaisuuden, jonka todenperäisyydestä ei ole mitään varmuutta, mutta jonka haluan kertoa kaikille koska viis piittaan aiheuttamastani kärsimyksestä".

Tämän teeman muunnelmia ovat mm. "Tiedän kaverini pettäneen puolusoaan. Kerronko puolisolle?"

Ja

"Jos ystävänne kertoo teille asian luottamuksellisesti, niin saako sen kertoa puolisolle/ kummin kaimalle/ Seiskalle?"

Vierailija
40/108 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hankalaa prinnön suhteen myös

Täh? No mitä hankalaa tuossa on? Kaikki kuitenkin ovat mummon rintaperillisiä

Mummo on ilmeisesti jo leski. Jos mummon miehen biologiset lapset jostain syystä haluaisivat olla v-maisia näille "puoliveljilleen" ja vaatia näiden osuutta mahdollisesta perinnöstä itselleen, olisikohan se mahdollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä