Miksi niin harvat menevät lasersilmäleikkaukseen? Eikö lasit ja piilolinssit tule kalliimmaksi pitkässä juoksussa?
Kommentit (141)
Kiinnostaisi mennä, mutta ainakaan vielä en uskalla.
Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.
Leikkauksessa on omat riskinsä. En tunne yhtään silmälääkäriä, jolle omisi tehty laserleikkaus. Eikö olekkin kumma juttu.
Se ei sovi kaikille, tai ei ole välttämättä missään vaiheessa niin paljoa rahaa laittaa leikkaukseen. Minulle myös sanottiin että ikänäkö tulee joka tapauksessa, joten silloin on siirryttävä takaisin laseihin. Silmän alueen operaatiot saattavat myös pelottaa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.
Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?
On se aika kalliskin leikkaus, eikös tuo ole 2000 euroa silmä? plus muut kulut päälle.
Onko pakko maksaa useita satasia silmälaseista ja vaihdella niitä joka vuosi?
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksessa on omat riskinsä. En tunne yhtään silmälääkäriä, jolle omisi tehty laserleikkaus. Eikö olekkin kumma juttu.
Tämä.
Olen käynyt leikkauksessa ja kadun vain sitä etten mennyt aiemmin.
P. S. Tuo juttu silmälääkäreistä on hölynpölyä.
Itse kävin Istanbulissa leikkauttamassa, elämäni paras päätös. Kannattaa koronan jälkeen miettiä tuota vaihtoehtoa, riskit ovat todella pienet ja varsinkin siellä, kun leikkauksia tehdään sadoittain joka päivä. Paljon enemmän kokemusta kuin Suomalaisilla, paremmat laitteet ja halvempi hinta vaikka tulee lennot ja hotelli päälle. Ei satu, ja itse leikkaus on ohi parissa minuutissa.
Tunnetteko moniakin silmälääkäreitä?
Rillit sopii mulle ja näytän hiton fiksulta niiden kanssa.
Jos joku leikkauksen maksais niin sit ehkä.
Silmäni operoitiin v.2004, molemmat samalla reissulla. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Olen säästänyt operaation hinnan moninkertaisena.
Myös ikänäkö voidaan nykyään leikata.
Leikkauksessa on aina se (vaikkakin pieni) riski, että sen jälkeen ei näe yhtä hyvin kuin ennen leikkausta näki laseilla, eikä tilannetta pysty edes enää korjaamaan laseilla. Lisäksi tosiaan ikänäkö tulee joka tapauksessa, joten tulevaisuudessa tarvitsee kuitenkin lasit lukemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?
Olen jo sen ikäinen. Ja tuskin se ikänäkö minua ihan melkein umpisokeaksi tekee kuten olin ennen leikkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mahdollisesti meinaan. Mutta lähtökohtaisesti noi lukulasit on halpoja verrattuna -10 ja hajataittoa korjaaviin megaohennettuihin laseihini, joita käytin ennen (ekaa) laserointiani.
Kävin laserleikkauksessa vasta 32_vuotiaana, kun en aiemmin uskaltanut. Toisaalta en ollut myöskään täysin invalidi ilman laseja, ettei likinäkö ollut niin huono.
Mulla ei pysy vahvuudet samoina, ja joudun lasejakin uusimaan parin vuoden välein. Eli leikkaus olisi aika turha, jos parin vuoden kuluttua joutuisi kuitenkin taas siirtymään laseihin.
Liian isot riskit, monilla leikkausta ei voi tehdä ts. sen lisäksi tarvitsisi silti lasit (hajataitto esim. yleinen syy), ei ole kerralla varaa maksaa vaikka vuosikymmenien saatossa on varaa maksaa silmälaseista jne., monella tulos ei ole pysyvä vaan muutaman vuoden päästä tarvitsee taas lasit.