Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat menevät lasersilmäleikkaukseen? Eikö lasit ja piilolinssit tule kalliimmaksi pitkässä juoksussa?

Vierailija
04.01.2022 |

Tämä kiinnostaa.

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle silmälääkäri ei suositellut leikkausta jo nyt hoitoa vaativien erittäin kuivien silmien vuoksi.

Silmät kuivuvat lisää leikkauksen jälkeen.

Minäkin olisin mielelläni säästänyt, kun ei tarvitsisi hankkia usein kalliita silmälaseja hyvillä linsseillä.

Piilolinssejä en voinut koskaan käyttää, joten en varmaan tuntisikaan itseäni enää ilman silmälaseja.

Käytän kuiviin silmiini tyrniäöjykapseleita ja kosteuttavia tippoja päivittäinen.

Vierailija
42/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko maksaa useita satasia silmälaseista ja vaihdella niitä joka vuosi?

i

Ei niitä tarvitse joka vuosi vaihtaa, silmälääkäri sanoi viimeksi, niinkuin aina ennenkin, että sitten taas 2 vuoden kuluttua uudelleen käynti.

Ja uudeet linssit voi hyvin ottaa vanhoihin sankoihin, sama silmämuoti pysyy yleensä monia vuosia, ja malleja on niin monenlaisia, että kaikki vanhat mallitkin ovat ihan ok pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös ikänäkö voidaan nykyään leikata.

Tottakai voidaan mutta kahden vuoden kuluttua olet hankkimassa joko uusia laseja tai uutta silmäleikkausta.

Äläpä anna väärää tietoa täällä.Kannattaa tutustua asiaan. Leikkaustekniikka on silloin eri kuin laseroinnissa. Mykiö korvataan keinomykiöllä. Kuulostaa hurjalta, mutta oikeasti 10 minuutin kivuton homma. Toki kannattaa valita hyvä ja kokenut kirurgi.

Vierailija
44/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että leikkaus kuivattaisi silmiä entisestään, ja mulla on jo todella kuivat silmät ennestään enkä pysty pitämään minkäänlaisia piilolinssejä. Niin ei kyllä uskalla.

Minulla toinen silmä kuivui paljon leikkauksen jälkeen. Tilanne kuitenkin tasaantui muutamassa vuodessa ja nyt ongelmaa ei enää ole.

Mutta olet kyllä varmaan oikeassa omalta osaltasi.

Vierailija
45/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmph. Lähipiirissä huonoja kokemuksia. Jollei ole mennyt jotain vikaan toimenpiteessä, niin sitten se likinäkö on tullut takaisin ja nopeaan. Omalle lapselleni kerroin, että pidä kuitenkin niitä piilareita mieluummin, koska ikänäkö muuttaa tilanteen. Likinäköisenä olen päässyt eroon laseista ihan vuosien myötä.

Mä olen taas sanonut molemmille lapsille, että menkää ihmeessä (ovat jo yli 30 v.), minä voin maksaa -kyllä se helpottaa niin paljon elämää kun ei tarvitse rillejä. 

t. se, joka kävi Tampesterissa leikkauksessa 

Vierailija
46/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetteko moniakin silmälääkäreitä?

Tunnen.

Vierailija
47/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa uskaltaisi mennä tuohon leikkaukseen paniikin takia. Toisekseen tykkään silmälaseista ja nämä ovat osa minua.

Vierailija
48/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.

Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?

Minä mahdollisesti meinaan. Mutta lähtökohtaisesti noi lukulasit on halpoja verrattuna -10 ja hajataittoa korjaaviin megaohennettuihin laseihini, joita käytin ennen (ekaa) laserointiani.

Miten hajataitto korjaantui leikkauksessa? Käytätkö siihen joka tapauksessa laseja?

Kyllä se osataan korjata ihan hyvin, en tarvitse laseja enää.

-eri

Vierailija
49/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tummat silmänaluset (45v nainen) ja piilolaseja käyttäessä näytän paljon vanhemmalta ja väsyneemmältä, entä silmälasien kanssa, jotka siis piilottavat nuo merkit. Mutta nuorena olisin halunnut mennä leikkaukseen, silloin kävin tutkimuksissakin ja silmälääkäri sanoi, että sarveiskalvoni on liian ohut ja siten leikkaus olisi ollut riskialtis.

Vierailija
50/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin syy oli pelko, ja olihan se karsea kokemus. Ja lopulta vaan 5v pärjäsin ilman laseja, nykyään tarvitsen taas ajaessa ja esim tv katseluun, lukulaseja en ilmeisesti tuu ikinä tarvitsemaan.

Vierailija
51/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta pitkiä juoksuja.

Vierailija
52/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksessa on riskinsä. Vaikka komplikaatiot olisivat harvinaisia, niin jonkun kohdalle ne sattuvat. Ja jos oman valinnan komplikaatio on se, että näkö menee, niin moni varmasti syyttää itseään loppuelämänsä siitä, ettei muka viitsinyt laseja pitää.

Miten tuossa voi ”mennä näkö”? Ihan oikeaa tietoa toivoisin enkä mutua.

Vierailija
53/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko maksaa useita satasia silmälaseista ja vaihdella niitä joka vuosi?

i

Ei niitä tarvitse joka vuosi vaihtaa, silmälääkäri sanoi viimeksi, niinkuin aina ennenkin, että sitten taas 2 vuoden kuluttua uudelleen käynti.

Ja uudeet linssit voi hyvin ottaa vanhoihin sankoihin, sama silmämuoti pysyy yleensä monia vuosia, ja malleja on niin monenlaisia, että kaikki vanhat mallitkin ovat ihan ok pitkään.

Ne linssithän siinä maksaa, monta sataa kappale jos yhtään haluat himmennettyä tai ohennettua. Jos silmät on esim. kovin eri paria, on pakko ottaa kaikki ohennukset ettei toinen linssi ole sentin vahvuinen ja toinen ohut.

Vierailija
54/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli syynä puhtaasti raha, ei vaan ollut sellaista summaa laittaa leikkaukseen.

Vierailija
55/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin. Nyt joudun lukiessa, neuloessa tai yleensä jotain tarkkuutta vaativaa tehdessäni (kuten nyt kun näppäilen älypuhelinta) pitämään toisen silmän kiinni tai alan nähdä kahtena. Tv:tä katsellessa valot on pidettävä päällä tai silmät väsyvät tosi nopeasti. Eivät ne lasit ehkä niin kauheat olleetkaan.

Vierailija
56/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ikänäkö voidaan nykyään leikata.

Onhan se ollut jo kauan mahdollista.

Vierailija
57/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään itsestäni enemmän lasit päässä kuin ilman, olen mielestäni kauniimpi ja tyyliä voi vaihdella erilaisilla pokilla kuten muoviset tai metalliset, eri muoto, sihteerikkölook tms. Nyt juuri ostin 3 silmälasit ja 1 aurinkolasit voimakkuuksilla. Ostoslistalla on aurinkolaseja vielä pari eri mallia (esim. yhdet jättisuuret Audery Hepburn -tyyliin).

Vierailija
58/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hinta sekä riskien pelko vaikuttaa, mutta itse olen oppinut pitämään silmälaseistani, joita minulla on muutamat eri malliset. Olen vielä näin kolmekymppisenäkin melko lapsenkasvoinen naamanmuodoltani, ja olen huomannut lasien tuovan jonkinlaista uskottavuutta. Juhlissa ja muissa huolelliseen laittautumiseen sopivissa tilanteissa käytän piilolinssejä, koska tykkään meikkaamisesta ja näytän kivalta ilman lasejakin.

Välillä ärsyttää tietysti kun lasit huurustuvat tai tuhruuntuvat, mutta siihenkin on niin tottunut jo, etten koe asiaa kovin suureksi arjen vaivaksi.

Vierailija
59/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksessa on riskinsä. Vaikka komplikaatiot olisivat harvinaisia, niin jonkun kohdalle ne sattuvat. Ja jos oman valinnan komplikaatio on se, että näkö menee, niin moni varmasti syyttää itseään loppuelämänsä siitä, ettei muka viitsinyt laseja pitää.

Miten tuossa voi ”mennä näkö”? Ihan oikeaa tietoa toivoisin enkä mutua.

https://www.tehylehti.fi/fi/terveys/naon-korjausleikkaus-voi-tehda-terv…

Vierailija
60/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin jopa niin laserleikkauksessa kun olin jo yli 50 v, että toinen silmä näkee paremmin lähelle ja toinen paremmin kauas. Eli näen siis ilman rillejä (rillit oli 30 vuotta!) lukea hyvin, samoin näen katsoa telkkaria, ajaa autoa, ihan mitä vaan. Jos suljen toisen silmän, huomaan eron, mutta eihän sitä muuten huomaa että silmät on eri paria.

En tiedä johtuiko se hajataitosta vai mistä, siitä että ikänäkö viivästyisi tms. Mutta hyvä idea silmälääkäriltä.

Mulla oli hoitaja pitämässä kädestä kiinni ;) -kysyi että haluanko että hän jää. Eihän itse toimenpide ollut kuin pari, kolme minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi