Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat menevät lasersilmäleikkaukseen? Eikö lasit ja piilolinssit tule kalliimmaksi pitkässä juoksussa?

Vierailija
04.01.2022 |

Tämä kiinnostaa.

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä syitä on ainakin se että tarvin laseja vain ajaessa. Toki niitä sais muutenkin pitää, mutta mua ei haittaa jos en näe älyttömän hyvin kauas. Ihan riittävän hyvin näen, että arjessa pärjää. Lisäksi oman työn kannalta lähinäkö on todella tärkeä, joten en haluais ottaa mitään riskiä että koko näkö menee. Tämän lisäksi uskottelen itselleni, että jos pidän huonon kaukonäön, niin lähinäkö huononisi hitaammin. Omalla äidillä on nimittäin samoin huono kaukonäkö kuin mulla, mutta lähinäkö on ihan älyttömän hyvä vielä 8-kymppisenä! Näkee ihan yhtä pienet jutut paljain silmin kuin lapsenlapsetkin. Ite näen kans vielä toistaiseksi. Toivon että se pysyy.

Vierailija
82/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserkorjaus ei ole ikuinen. Äidilleni tehtiin ja nyt 10 vuoden jälkeen näkö hiipunut, että tarvitsee lukulasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, että kaikkia ei lasien käyttäminen haittaa. Jos ne sopii naamaan eikä ole kovin huono näkö niin halvalla saa monet lasit.

Toisilla taas on se tilanne, että lasit maksaa tonnin kieppeillä ja olet ihan sokea ilman niitä.

(Minäkin kävin kädestäpitelijällä 😆)

Vierailija
84/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät arpeutuu.

Vierailija
85/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä olette käyneet laserleikkauksessa?

Kävin n. 30 vuotiaana. Nyt 10 vuotta myöhemmin ei muutoksia.

Vierailija
86/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko maksaa useita satasia silmälaseista ja vaihdella niitä joka vuosi?

Omat rillit maksavat n 1.200. 2-tehot.

Vierailija
87/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää, että kaikkia ei lasien käyttäminen haittaa. Jos ne sopii naamaan eikä ole kovin huono näkö niin halvalla saa monet lasit.

Toisilla taas on se tilanne, että lasit maksaa tonnin kieppeillä ja olet ihan sokea ilman niitä.

(Minäkin kävin kädestäpitelijällä 😆)

Itse olen miettinyt laseja jopa vaikka en tarvi. Haluaisin vain peittää niillä rumat kulmaluut. Semmonen outo 90 asteen kulma luussa, näkyy etenkin sivuprofiilissa. Ruma.

Vierailija
88/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimemerkiksi minulla on silmän rakenne sellainen että leikkaus aiheuttaisi todennäköisesti näköhäiriöitä kuten ns. lumisadetta ja haloefektejä. Pahimmassa tapauksessa autolla ei voisi enää ajaa.

Lähes varmuudella näkö palautuisi jonkin verran likinäön puolelle, eli joutuisin silti käyttämään laseja.

Vierailija
89/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivat silmät syynä. Ja toisekseen lasit kuuluu tavallaan imagoon. Olen lihaksikas ja lyhyt tukkainen ja lasit tekevät minusta vähän pehmeämmän näköisen. Huomasin nuorempana että tietyt naiset tykkäsivät minusta enemmän lasit päässä. Pidän piilareita sillointällöin, kun lasit haittaavat menoa.

Vierailija
90/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä syitä on ainakin se että tarvin laseja vain ajaessa. Toki niitä sais muutenkin pitää, mutta mua ei haittaa jos en näe älyttömän hyvin kauas. Ihan riittävän hyvin näen, että arjessa pärjää. Lisäksi oman työn kannalta lähinäkö on todella tärkeä, joten en haluais ottaa mitään riskiä että koko näkö menee. Tämän lisäksi uskottelen itselleni, että jos pidän huonon kaukonäön, niin lähinäkö huononisi hitaammin. Omalla äidillä on nimittäin samoin huono kaukonäkö kuin mulla, mutta lähinäkö on ihan älyttömän hyvä vielä 8-kymppisenä! Näkee ihan yhtä pienet jutut paljain silmin kuin lapsenlapsetkin. Ite näen kans vielä toistaiseksi. Toivon että se pysyy.

Minäkin näen hyvin pienet tekstit. Luen kaupassa ihan vieraillekin, mitä niissä kärpäsen lian kokoisissa sisältöluetteloissa sanotaan. Ikänäkö on tehnyt sen, että entiset lähilasit ovat nyt autoilulasit ja tosi vanhat lähilasit taas vanhassa virassaan (alkavat tuntua liian vahvoilta. kun pitää siirtää päätettä kauemmas).

Luen ilman laseja kuten aina olen tehnyt ja lukulaseja en ehkä tule tarvitsemaan ainakaan moneen vuoteen, jos ikinä.

Vierailija
91/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt KOLME kertaa esitutkimuksessa ja joka kerta tulos on ollut, että leikkausta ei suositella minulle (välissä useita vuosia, joten leikkausteknologian kehitys ei ole auttanut).

Olen voimakkaasti likinäkoinen ja hajataittoinen, sarveiskalvon paksuus ei yksinkertaisesti riitä niin voimakkaaseen hiontaan, mitä kunnollinen korjaus vaatisi.

En koe mielekkäänä korjata näköä vain osittain ja lisäksi ottaa riskiä hämäränäön heikentymisestä. Lasit ovat minulle kuin ruumiinosa, normaalisti en kiinnitä niihin mitään huomiota ja käytän piilolinssejä vain joskus liikuntaa harrastaessani ja silloin kun haluan oikein laittautua. Minulla on myös varaa ja viitseliäisyyttä uusia laseja säännöllisesti, ja valita hyvin omiin kasvoihin sopivat kehykset, tyytymättä halpojen ketjuoptikoiden surkeisiin valikoimiin.

Vierailija
92/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt KOLME kertaa esitutkimuksessa ja joka kerta tulos on ollut, että leikkausta ei suositella minulle (välissä useita vuosia, joten leikkausteknologian kehitys ei ole auttanut).

Olen voimakkaasti likinäkoinen ja hajataittoinen, sarveiskalvon paksuus ei yksinkertaisesti riitä niin voimakkaaseen hiontaan, mitä kunnollinen korjaus vaatisi.

En koe mielekkäänä korjata näköä vain osittain ja lisäksi ottaa riskiä hämäränäön heikentymisestä. Lasit ovat minulle kuin ruumiinosa, normaalisti en kiinnitä niihin mitään huomiota ja käytän piilolinssejä vain joskus liikuntaa harrastaessani ja silloin kun haluan oikein laittautua. Minulla on myös varaa ja viitseliäisyyttä uusia laseja säännöllisesti, ja valita hyvin omiin kasvoihin sopivat kehykset, tyytymättä halpojen ketjuoptikoiden surkeisiin valikoimiin.

Jatkan vielä siltä varalta että joku alkaa vängätä: LASIK ei korjaisi näköäni riittävästi ja minulle siis voisi korkeintaan tehdä PRK -leikkauksen tai silmän linssin korvaamisen keinotekoisella linssillä (tyypillisemmin kaihin hoitoon käytetty leikkaus) mutta lääkärit sanoivat ihan suoraan, että näissä on paljon suuremmat riskit kuin lasikissa eivätkä he voi suositella niitä. En todellakaan riskeeraa näön menetystä tai pysyvää huononemista.

Vierailija
93/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä leikkauksista on usein tarjouksia silmäsairaaloiden sivuilla. Itse maksoin n. 2500 hela hoidosta ja konsultaatiota mainostettiin silloin ilmaisena. Voi myös hoitaa yhden silmän kerrallaan jos pelkää tulosta ja toisen myöhemmin, jos on tyytyväinen. Lääkärit tekee kyllä ihmeitä ja kehitys kehittyy.

Oli outoa kun nousi ylös ja näki heti seinäkello niin tarkkaan joka viivan. Kello on varmaan laitettu toimenpide huoneen seinälle ihan sitä varten. Toinen silmä mulla vuoti koko päivän vettä mutta siinä kaikki harmit leikkauksesta.

Vierailija
94/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin käynyt leikkaamassa, mutta linssi oli liian ohut laserointiin. Kaikki tutkittiin ja leikkausaika oli varattu.

Sittemmin olen tullut tulokseen, että hyvä kun en mennyt. Se tuntuu olevan paras heille, jotka on puolisokeita. Moni saa kuitenkin myöhemmin rillit. Minun tuttujeni mukaan.

Vierailija
95/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmäni operoitiin v.2004, molemmat samalla reissulla. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Olen säästänyt operaation hinnan moninkertaisena.

Moninkertaisena? Miten hitosti olet ennen leikkausta hassannut kakkuloihin, jos saat alle kahdessakymmenessä vuodessa laitettua rahaa rilleihin _moninkertaisesti_ leikkauksen hinnan? Itse en ole käyttänyt edes yhden silmän leikkauksen hintaa rilleihin samassa ajassa.

Vierailija
96/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksessa on omat riskinsä. En tunne yhtään silmälääkäriä, jolle omisi tehty laserleikkaus. Eikö olekkin kumma juttu.

Tämä on totta. Minun leikkaava silmälääkäri, jolla kävin konsultaatiossa, myös puhui minut pois leikkauksesta. Ei suositellut 😂

Vierailija
97/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut lasit samoilla voimakkuuksilla ikinä kahta vuotta pidempään, ja lasit sain vuonna 1988. Siinä syy, miksi en viitsi edes harkita laserleikkausta: kun en halua maksaa leikkauksesta JA uusista laseista.

Vierailija
98/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian isot riskit, monilla leikkausta ei voi tehdä ts. sen lisäksi tarvitsisi silti lasit (hajataitto esim. yleinen syy), ei ole kerralla varaa maksaa vaikka vuosikymmenien saatossa on varaa maksaa silmälaseista jne., monella tulos ei ole pysyvä vaan muutaman vuoden päästä tarvitsee taas lasit.

Hajataitto voidaan korjata myös leikkauksella.

Vierailija
99/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rikas veli, joka ei ole mennyt leikkaukseen. Sanoo syyksi sen, että riski haloefektille on liian suuri, jonka jälkeen autolla ajaminen pimeässä on vaikeaa.

Vierailija
100/141 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei sovi kaikille, tai ei ole välttämättä missään vaiheessa niin paljoa rahaa laittaa leikkaukseen. Minulle myös sanottiin että ikänäkö tulee joka tapauksessa, joten silloin on siirryttävä takaisin laseihin. Silmän alueen operaatiot saattavat myös pelottaa ihmisiä.

Ikänäköönkin on nykyään leikkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme