Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harvat menevät lasersilmäleikkaukseen? Eikö lasit ja piilolinssit tule kalliimmaksi pitkässä juoksussa?

Vierailija
04.01.2022 |

Tämä kiinnostaa.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.

Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?

Minä mahdollisesti meinaan. Mutta lähtökohtaisesti noi lukulasit on halpoja verrattuna -10 ja hajataittoa korjaaviin megaohennettuihin laseihini, joita käytin ennen (ekaa) laserointiani.

Vieläkö leikkauksissa ennakoidaan ikänäkö eli leikataan noin -0,5 likinäköä, josta pääsee eroon ikänäön myötä? Melkoinen riski, että koko ajan leikataan, kun ihmisen silmä ja näkö muuttuu koko elämän ajan. Kaikille tulee ikänäköä.

Vierailija
62/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädit jotka on ihan varmoja että kuolevat koronaan, jos sen saavat muka uskaltaisivat mennä vapaaehtoisesti laserleikkaukseen?

Lopeta tuo lässytys. Minä toivon, että sinä kuolet koronaan, onpahan yksi turhansössöttäjä vähemmän, omaa sairastumista en pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika kalliskin leikkaus, eikös tuo ole 2000 euroa silmä? plus muut kulut päälle.

Leikkauksen saa ainakin silmäasemalla rahoituksella. Omalla kohdallani maksoi itsensä takaisin hyvin nopeasti ja joka sentin arvoinen. Nyt ollut 7 vuotta ilman laseja ja näkö yhtä tarkka. Ainoa mikä on kaduttaa on se etten mennyt aikaisemmin. Olen saanut monet ystävät tekemään laserleikkauksen ja yhtä lukuunottamatta kaikki olleet erittäin tyytyväisiä. Hän sai myöhemmin takuuna tehtynä leikkauksen uudelleen maksutta, kun tärävyys oli vuoden aikana vähän heikentynyt, ja sen jälkeen ollut ennallaan nyt viitisen vuotta.

Vierailija
64/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tehtiin jopa niin laserleikkauksessa kun olin jo yli 50 v, että toinen silmä näkee paremmin lähelle ja toinen paremmin kauas. Eli näen siis ilman rillejä (rillit oli 30 vuotta!) lukea hyvin, samoin näen katsoa telkkaria, ajaa autoa, ihan mitä vaan. Jos suljen toisen silmän, huomaan eron, mutta eihän sitä muuten huomaa että silmät on eri paria.

En tiedä johtuiko se hajataitosta vai mistä, siitä että ikänäkö viivästyisi tms. Mutta hyvä idea silmälääkäriltä.

Mulla oli hoitaja pitämässä kädestä kiinni ;) -kysyi että haluanko että hän jää. Eihän itse toimenpide ollut kuin pari, kolme minuuttia.

Mulla leikattiin samalla lailla, ja kädestä pidettiin. Ehkä sama paikka?

Vierailija
65/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan vuoksi. Ei minulta löydy ylimääräistä 3000-4000e. Tai tuollaista rahasummaa muutenkaan. Olen pärjännyt samoilla laseilla monta vuotta, piilareita ostan silloin tällöin, mutta en aktiivisesti, joten kumpaankaan ei mene juurikaan rahaa.

Lottovoitto jos tulee, niin varaan ajan samantien!

Vierailija
66/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se aika kalliskin leikkaus, eikös tuo ole 2000 euroa silmä? plus muut kulut päälle.

Leikkauksen saa ainakin silmäasemalla rahoituksella. Omalla kohdallani maksoi itsensä takaisin hyvin nopeasti ja joka sentin arvoinen. Nyt ollut 7 vuotta ilman laseja ja näkö yhtä tarkka. Ainoa mikä on kaduttaa on se etten mennyt aikaisemmin. Olen saanut monet ystävät tekemään laserleikkauksen ja yhtä lukuunottamatta kaikki olleet erittäin tyytyväisiä. Hän sai myöhemmin takuuna tehtynä leikkauksen uudelleen maksutta, kun tärävyys oli vuoden aikana vähän heikentynyt, ja sen jälkeen ollut ennallaan nyt viitisen vuotta.

Miten monet silmälasit ostat, jos se maksoi itsensä takaisin nopeasti? Suomalaiset ostavat muistaakseni yhdet lasit seitsemässä vuodessa. Piilaritkin maksavat nesteineen noin max 150 euroa vuodessa.

Piilomainoksen hajua tässä.

Vierailija
67/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt aika eri asia heittää kerralla 10x lasien hinta leikkaukseen.

Vierailija
68/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mutta näkö huonontunut 30 vuotiaaksi saakka. Nyt kun näkö ei ole kahteen vuoteen huonontunut, takana kuitenkin raskaus ja nyt menossa imetys, jotka ovat molemmat este leikkaukselle vielä useita kuukausia imetyksen päättymisen jälkeenkin. Toisekseen en edes tiedä soveltuvatko silmäni leikkaukselle, voipi olla ettei mun silmiä voi leikatakaan. Mutta joo, menen heti konsultaatioon kun voin.

Vierailija
69/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman parikymppisenä leikkauksessa käyneen. Nyt käyttävät kaikki taas laseja, eivätkä ole vielä edes kolmeakymmentä täyttäneet.

Vierailija
70/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laseroida. Laserointi olisi halpa, alle kolme tonnia molemmat silmät. Seuraava vaihtoehto maksaakin sitten sellaiset 3000-4000 euroa/silmä. En vain raaski noin isoa summaa omaan leikkaukseeni investoida. 7000 eurolla saa kuitenkin aika monet lasit...

Vierailija
71/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta itseäni harmittaa etten aikoinaan leikkauttanut silmiäni. Silloin leikkaus oli vielä tosi kallis ja tätini oli saanut ihan tavallisessa kaihileikkauksessa silmävamman, joten en uskaltanut ottaa leikkausta. Useampi tuttuni otti eikä ainakaan heillä ole ollut mitään ongelmia.

Itselläni on nyt näkö -9 ja lisäksi ikänäkö. Kakstehorillit halvoillakin kehyksillä maksaa noin 1300 e eli aivan järkyttävän hintaista. Kyselin muutama vuosi sitten yhdeltä silmälääkäriltä leikkauksesta ja ainakin hän väitti että minun -9 olisi pitänyt leikkauttaa ennen ikänäköä. Silmät ei kuulema "pelaisi yhteen" jos on liikaa miinusta ja plussaa.

Vierailija
72/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten monet silmälasit ostat, jos se maksoi itsensä takaisin nopeasti? Suomalaiset ostavat muistaakseni yhdet lasit seitsemässä vuodessa. Piilaritkin maksavat nesteineen noin max 150 euroa vuodessa.

Piilomainoksen hajua tässä.

Laskin ennen leikkausta, että olin käyttänyt silmälaseihin ja piilareihin edellisenä kolmena vuotena yhteensä noin 4000 euroa, hyvät linssit on törkyhintaisia eikä joka päivä huvita käyttää samoja laseja. Tietenkin jos pärjää yhdillä laseilla 7 vuotta ja ostaa halvimmat mahdolliset, niin eihän leikkaus silloin kannata

Vierailija
73/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietysti huomioida, että pelkät lukulasit on yleensä halvat ja osa käyttää joka kaupasta saatavia lukulaseja. Monitehot maksavat helposti tonnin.

Vierailija
74/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tummat silmänaluset (45v nainen) ja piilolaseja käyttäessä näytän paljon vanhemmalta ja väsyneemmältä, entä silmälasien kanssa, jotka siis piilottavat nuo merkit. Mutta nuorena olisin halunnut mennä leikkaukseen, silloin kävin tutkimuksissakin ja silmälääkäri sanoi, että sarveiskalvoni on liian ohut ja siten leikkaus olisi ollut riskialtis.

Minulla sama, rillit peittävät sopivasti tummat silmänaluset eli näytän paremmalta rillit päässä. Lasit eivät haittaa minua. Näköni on sen verran hyvä (n. -3,5), että linssien huurtuessa, voin ottaa lasit hetkeksi pois. Koen, että silmälasit toimivat arjessa myös suojalaseina ja niissä on myös tummennus suojaamassa kirkkaalta auringonvalolta. Koska minulla on perinnöllinen sarveiskalvon rappeuma, silmäni kuivuvat herkästi.

Aikanaan työelämässä ollessa firma korvasi uudet linssit 2,5 vuoden välein eli rahaakaan ei ole kulunut kohtuuttomasti.

Vierailija
75/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin maksullisessa esitutkimuksessa, ja siellä selvisi että sarveiskalvot (?) ovat niin ohuet, ettei kivuttomampaa läppäleikkausta voi tehdä. Eli pitäisi tehdä 'vanhanaikainen' lasek tai prk. Löysivät lisäksi glaukoomaan viittaavia merkkejä ja kauppasivat kalliit ja turhat kokeet niiden tiimoilta. Tuli sitten niin huono tunne koko puljusta, että ei huvittanut ainakaan heille antaa enää senttiäkään lisää. Ei ole tullut mentyä muuallekaan, jäi harmittamaan turhat testit. Yksien silmälasien hinta paloi kevyesti niihin!

Lisäksi minulla on kuivat silmät jo ennestään, leikkaus kuivattaisi niitä vielä lisää. Hajataitto ei olisi ollut ongelma, sitäkin minulla on. Minua huolestutti eniten tuo kivuliaampi leikkaus ja pidempi toipumisaika. Lisäksi lääkäristä ja koko yrityksestä jäi huono kuva noiden ylimääräisten testien takia. Rahastuksen makua, varsinkin kun leikkausaikaa painostettiin varaamaan ennen kuin glaukoomatesteistä oli lääkärin lausunto. Glaukooma on käsittääkseni este laserleikkaukselle.

Vierailija
76/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta leikkaus, jossain vaiheessa ei lasitkaan.

Vierailija
77/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole välttämättä rahakysymys. Pelkään silmään tehtäviä operaatioita. Piilarit ollu 13-vuotiaasta lähtien, ei ole mitään ongelmaa. Ostan mielelläni kallita(kin) silmälaseja.

Vierailija
78/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä olette käyneet laserleikkauksessa?

Vierailija
79/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse leikkauksen läpikäyneenä ihmettelen usein samaa. Olen todella tyytyväinen ilman silmälaseja.

Sitten , kun ikänäkö iskee neli- viisikymppisenä,niin tarvitset lasit. Vai meinaatko laseroida uudestaan?

Ei vaan sitten tehdään mykiöleikkaus kun ikänäkö iskee.

Vierailija
80/141 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras päätös aikoinaan kun kävin laserleikkauksessa: ei enää huurtuvia rillleja juostessa/ hiihtäessä eikä piilareiden aiheuttamaa epämukavuutta. Leikkauksesta 15 vuotta enkä kertaakaan ole katunut. Sit kun ikänäköä alkaa tulla, menen mykiöleikkaukseen. Serkulle tehtiin se pari vuotta sitte ja tyytyväinen on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi