Kevät tulee ja balleriinat - naisten rumimmat kengät
En ymmärrä tätä suomalaisten naisten rakkautta balleriinakenkiin. Suomalaisilla harvoin on pitkät jalat, olemme pikemminkin lyhytjalkaisia. Balleriinat näyttävät hyvältä ainoastaan erittäin pitkäjalkaisen, hoikan naisen yllä. Tosin sellaisellakin jotkut muut jalkineet näyttäisivät vielä paremmalta.
Naiset puolustelevat balleriinoja niiden mukavuudella. Olen omistanut huomattavasti mukavammalta jalassa tuntuvia kenkiä, jotka myös näyttävät kauniimmilta. En laittaisi balleriinoja jalkaani edes maksusta.
Mihin perustuu balleriinojen suosio?
Kommentit (107)
On se onni että selkä ei kestä käyttää minkäänlaisia tasapohjaisia kenkiä.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:29"]
En todellakaan vois maksaa jostain ballerinoista 100e :D :D ""nää on niin laadukkaat ja näis komeilee ihanasti iso logo ettei jää epäselväks ettei nää oo anttilasta!"" en sentää rakasta nii paljoa niit. Ostakaa vaan ja pitäkää hauskaa tuijotellessa maahan toisten kenkiin ja muistakaa tuoda ajatukset julki netis ettei vaan jää epäselväks! ;D
[/quote]
Minä maksoin balleriinoista lähemmäs 100 euroa, en tosin logon vuoksi eikä niissä mitään näkyvää logoa ollutkaan. Kengät ovat ne vaate/asuste, johon panostan eniten, koska kävelen paljon. Minulle on tärkeää, että kengät istuvat jalkaan hyvin ja niillä on mukava kävellä pitkiäkin matkoja, ja lisäksi suosin kenkiä, jotka ovat aitoa nahkaa. Kenkien täytyy myös kestää hyvin käyttöä, mitä ne halvimmat eivät yleensä. Haluan, että kengät ovat myös kauniin näköiset, mutta muuten minulla ei kyllä ole väliä, mitä muut kengistäni tai ulkoasustani yleensäkään ajattelevat.
[/quote]
Ei pidäkkään olla väliä, täällä kerrotaan että ei vois ostaa anttila kenkiä niin miksi ei saa kertoa myös ettei vois ostaa 100e balsuja? Itsekkin panostan joihinkin asioihin enemmän ja joihinki vähemmän.
Ja ei tarvii aina olla kallis merkkikenkä ollakseen hyvän tuntuinen jalassa.
Rakastan ballerinoja! Olen jo oikein odottanut että pääsee taas käyttämään. Minusta ne ovat kauniit ja naiselliset.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:41"]
Balleriinojen mukavuudessa on tosiaan eroja. Vagabondit hiertää, mutta Wonderssit on mukavuudeltaan mahtavat omaan jalkaani. Ne ovat kyllä hintavia, satasen luokkaa. Olen hoikka mutta lyhytjalkainen ja käytän pääasiassa balleriinoja kesäisin. Juhliin tietysti korkkarit.
[/quote]
Parhaat kenkäni koskaan olivat Vagabondin ballerinat. Ostin vastaavia lisää aina löytäessäni, tällä hetkellä jäljellä on kolmet. Pohjat ovat ihan parhaat, tukevat, pehmeät, kevyet, loistava iskunvaimennus jne. Nahkaa sisältä ja päältä.
Myydessäni yhdet vääränkokoisiksi osoittautuneet pois ostaja kertoi kävelleensä monet parit Vagabondin ballerinoja jo puhki, koska ne ovat maailman parhaat kengät=)
Nykyisen malliston versiot eivät ole lähelläkään sitä laatua mitä ennen oli tarjolla.
Miksi tästä ketjusta on poistettu kommentteja? Esim oma kommenttini on poistettu, en haukkunut ketään enkä ollut ilkeä, kysyin vaan että mitä kenkiä saa käyttää kun kerran balleriinatkin on väärin. Siis eikö kengistäkään saa puhua ilman sensuuria?
Typerän näköisiä ne ovat, vaikka olisikin pitkä ja laiha
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 18:17"]
Miksi olet maksanut noin paljon kengistä joilla ei voi kävellä? Omat tuo hintaluokan balleriinani ovat toki muotoillut sisäpohjista eikä mitkään lättänät
[/quote]
Merkit Repetto, Bloch, Pretty Ballerinas. En tietenkään kokeillessani tiennyt, ettei niillä voi kävellä. Ne tuntuivat mukavilta. Mutta paha niitä on palauttaa sen jälkeen, kun nahkapohjissa on käytönjälkiä...
Repetton ja PB:n balleriinat ovat mielestäni aika lailla lättänät. Blochin balleriinoissa on sellainen pieni pehmuketyyny kantapään alla, ovat siis mukavammat mutta ei todellakaan riitä tukemaan minun jalkojani.
Pitäisi ehkä kokeilla jotain muotoiltuja irtopohjallisia tms. liimattavia juttuja.