Kevät tulee ja balleriinat - naisten rumimmat kengät
En ymmärrä tätä suomalaisten naisten rakkautta balleriinakenkiin. Suomalaisilla harvoin on pitkät jalat, olemme pikemminkin lyhytjalkaisia. Balleriinat näyttävät hyvältä ainoastaan erittäin pitkäjalkaisen, hoikan naisen yllä. Tosin sellaisellakin jotkut muut jalkineet näyttäisivät vielä paremmalta.
Naiset puolustelevat balleriinoja niiden mukavuudella. Olen omistanut huomattavasti mukavammalta jalassa tuntuvia kenkiä, jotka myös näyttävät kauniimmilta. En laittaisi balleriinoja jalkaani edes maksusta.
Mihin perustuu balleriinojen suosio?
Kommentit (107)
Mä käytän ballerinoja (hyviä sellaisia!) lyhyiden hameiden/mekkojen kanssa, noihin kun ei todellakaan voi yhdistää korkokenkiä näyttämättä hullulta/hutsulta. Ballerinat toimivat hyvin myös kynähameeseen tai pikkumustaan yhdistettynä. Ne kuuluvat poikkeuksetta tyyligurujen kuten Ines de la Fressagne sekä Jane Birkin puvustoon. Onkohan ap napannut tyylitietoutensa Kontulan ostarilta taikka Ala-Vetelin kantabaarista..? :)
Mulla on monet ballerinat. Niin helpot kesäkengät. Eilen ostin lisäksi "terveyssandaalit". Ne ne vasta mukavat jalassa onkin, ja vieläpä todella muodikkaat. :))
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:46"] Itse käytän balleriinoja siksi että olen niin pitkä (177cm) ja näytän lähinnä absurdilta ihanissa koroissa. Kaappit kyllä pursuaa kauniita korkkareita mutta käyttöön pääsevät pelkästään esim häissä. Olisinpa 10cm lyhyempi :( [/quote] Laita hyvä ihminen ne korkkarit vaan jalkaan. Olet pitkä nainen, monien kadehtima. Kanna pituutesi hyvällä ryhdillä, niin huomaat saavasi ihailua ja kadehtimista osaksesi. [/quote] No jos 180cm laittaa 10 cm korot jalkaansa niin kyllä sitä rupee oleen liian pitkä. Menee joidenkin miesten ylikin.. [/quote] Menee joidenkin miesten ylikin... Mitä sitten? Mä olen 182 cm, ja menen jo paljasjaloinkin useimpien tapaamieni miesten yli :D
[/quote]
Miltä tuntuu kun on pitempi kuin monet miehet? Miten miehet suhtautuvat? Minusta aina tuntuu että miehet rakastaa olla naisia pitempiä ja isompia, ainakin käyttäytyvät itseäni kohtaan sillä tavalla. En ole mikään lyhyt, 164 cm, mutta silti monet miehe tovat pidempiä ja käyttäytyvät jollain tavalla suojelevasti.
[/quote]
Miks musta tuntuu, että tässä on kyse vain sinun omasta asenteestasi ja kuvitelmastasi...
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:41"]
Ballerinat on ihan parhaita.
Ovat sopivan kevyet ja rennot kengät. Ovat myös paljon kauniimpia kuin yhdetkään kolhot korkokengät (minun mielipiteeni)
Ü
[/quote]
Kenkiä onkyllä kapuan muitakin kuin vain balleriinoja ja kolhoja korkkareita.
Korkkareissa on valinnanvaraa sekä koron että ulkonäön suhteen. Myös matalakantaisia kauniita kenkiä löytyy kaupoista.
En todellakaan vois maksaa jostain ballerinoista 100e :D :D ""nää on niin laadukkaat ja näis komeilee ihanasti iso logo ettei jää epäselväks ettei nää oo anttilasta!"" en sentää rakasta nii paljoa niit. Ostakaa vaan ja pitäkää hauskaa tuijotellessa maahan toisten kenkiin ja muistakaa tuoda ajatukset julki netis ettei vaan jää epäselväks! ;D
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:29"]En todellakaan vois maksaa jostain ballerinoista 100e :D :D ""nää on niin laadukkaat ja näis komeilee ihanasti iso logo ettei jää epäselväks ettei nää oo anttilasta!"" en sentää rakasta nii paljoa niit. Ostakaa vaan ja pitäkää hauskaa tuijotellessa maahan toisten kenkiin ja muistakaa tuoda ajatukset julki netis ettei vaan jää epäselväks! ;D
[/quote]
Köyhällä ei ole varaa laatuun näköjään
Minä taas en moniakaan ballerinoja pysty käyttämään, koska jalkani on niin kapeat ja omistan korkean jalkapöydän. Ballerinat siis tippuvat jalastani kävellessä :( Miksi niistä tehdään niin tasapohjaiset?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:29"]En todellakaan vois maksaa jostain ballerinoista 100e :D :D ""nää on niin laadukkaat ja näis komeilee ihanasti iso logo ettei jää epäselväks ettei nää oo anttilasta!"" en sentää rakasta nii paljoa niit. Ostakaa vaan ja pitäkää hauskaa tuijotellessa maahan toisten kenkiin ja muistakaa tuoda ajatukset julki netis ettei vaan jää epäselväks! ;D
[/quote]
Köyhällä ei ole varaa laatuun näköjään
[/quote]
Ai vaikka ostaisin 100e takin tai korkokengät mut en balsuja nii ei oo? Merkkihaukka on tainnu vähä tulla sokeeks hienoille logoille läpyskäkengis.
Balleriinoja en omista, kun tuntuvat koko ajan putoavan jaloista sovitettaessa. Korkokenkiäkään en omista, koska tuntuu äärimmäisen typerältä ja pinnalliselta horjua epämukavasti näyttääkseen tyylikkäältä muiden silmissä.
Valitsen kaikki kenkäni mukavuuden perusteella, ja jos karkoitan sillä ap:n kaltaiset bimbot, hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:47"]
Minä persjalkaisena voisin käyttääkin, mutta en ole vielä omaan jalkaan sopivia löytänyt. Mutta pistin asteen pahemmaksi ja ostin sellaiset kuminauha"balleriinat". Nämä ne vasta nätit ovatkin :) Mutta pirun hyvät jalassa. Kaapista löytyy kyllä niitä nättejä kenkiä, mutta eipä niitä kukaan näe, kun ei tule epämukavuuden takia käytettyä.
[/quote]
Hei kerros mistä sä löysit sellaset? Mulla ei pysy tavalliset ballerinat jalassa, mutta ballerinoja joissa on kuminauha on tosi hankala löytää :O
[/quote]
Eilen näin Anttilassa ja parissa muussa kaupassa...
Mun mielestä nimenomaan korkokenkä/ pillifarkku yhdistelmä jonkun 150cm päällä katkaisee jalan ja lyhentää vaikutelmaa. Sitten taas leveä lahje ja korkokenkä pidentää mikä tulee kengän päälle.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:29"]
En todellakaan vois maksaa jostain ballerinoista 100e :D :D ""nää on niin laadukkaat ja näis komeilee ihanasti iso logo ettei jää epäselväks ettei nää oo anttilasta!"" en sentää rakasta nii paljoa niit. Ostakaa vaan ja pitäkää hauskaa tuijotellessa maahan toisten kenkiin ja muistakaa tuoda ajatukset julki netis ettei vaan jää epäselväks! ;D
[/quote]
Minä maksoin balleriinoista lähemmäs 100 euroa, en tosin logon vuoksi eikä niissä mitään näkyvää logoa ollutkaan. Kengät ovat ne vaate/asuste, johon panostan eniten, koska kävelen paljon. Minulle on tärkeää, että kengät istuvat jalkaan hyvin ja niillä on mukava kävellä pitkiäkin matkoja, ja lisäksi suosin kenkiä, jotka ovat aitoa nahkaa. Kenkien täytyy myös kestää hyvin käyttöä, mitä ne halvimmat eivät yleensä. Haluan, että kengät ovat myös kauniin näköiset, mutta muuten minulla ei kyllä ole väliä, mitä muut kengistäni tai ulkoasustani yleensäkään ajattelevat.
Kyllä ne vaan on kamalimmat kengät.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:58"]
Njaah. Mä taas tykkään klompsia turvakengillä kaikkialla. Ne soveltuu mun jalkoihini parhaiten ja en jaksa kiinnostua siitä, mitä muut niistä ajattelee.
[/quote]
My kind of person :D Itsellä töissä turvakengät, töihin ja kauppareissuille pyöräillessä lenkkarit tai "skeittikengät" (vielä kai miesten tai teinipoikien mallistoa), molemmat mukavat jalassa ja täyttävät tehtävänsä :D
Juhlakenkiä löytyy 2 paria, talveen ja kesään, nekään eivät ole korkkareita :P
En aio ruveta pyöräilemään työmatkoja sadekelillä korkkarit jalassa miellyttääkseni muiden silmää... Enkä edes balleriinoilla. Käyttää kuka tykkää ja kenen elämään sopii.
Ja joo, tiedän, töitä ja asuintapojakin on monia.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:42"]
En ymmärrä tätä suomalaisten naisten rakkautta balleriinakenkiin. Suomalaisilla harvoin on pitkät jalat, olemme pikemminkin lyhytjalkaisia. Balleriinat näyttävät hyvältä ainoastaan erittäin pitkäjalkaisen, hoikan naisen yllä. Tosin sellaisellakin jotkut muut jalkineet näyttäisivät vielä paremmalta.
Naiset puolustelevat balleriinoja niiden mukavuudella. Olen omistanut huomattavasti mukavammalta jalassa tuntuvia kenkiä, jotka myös näyttävät kauniimmilta. En laittaisi balleriinoja jalkaani edes maksusta.
Mihin perustuu balleriinojen suosio?
[/quote]
On ainakin terveellisemmät jaloille kuin korkeakorkoiset kengät. Hyvälaatuiset ballerinat on mukavat jalassa ja monikäyttöiset, pystyy kävelemään maastossakin kenkiä tuhoamatta. Sinun ei tietenkään tarvitse käyttää ballerinoja, jos et niistä pidä.
[/quote]
On muitakin vaihtoehtoja, ei ballerinasta seuraava ole joku 9 cm korkkari. Itse olen persjalkainen ja näytän typerältä ihan korottomilla kengillä. Pieni korko on mulle ainakin ihan paikallaan.
Modekin taitaa tykätä balleriinoista, koska kommentteja katoaa... Saako moden henkilökohtainen mielipide vaikuttaa ketjujen sisältöön ja sen sensurointiin?
Huvittava ketju. Balleriinojen käyttäjät eivät ilmeisesti tiedä, että korkeiden korkkareiden ja balleriinojen väliin mahtuu valtava valikoima hyvännäköisiä ja mukavia jalkineita.
Minusta balleriinat ovat nätit, mutta eivät todellakaan mukavat. En ole ostanut vääränkokoisia tai halpiksia, kuten tässä ketjussa joku jo ehti sanoa, vaan ihan oikeankokoiset ja 120-180 euroa maksavat. Useampia pareja olen kokeillut.
Ne tuntuvat toki ihanilta jalassa, jos ei täydy kävellä kuin muutaman askeleen tai jos voi seisoa pitkiä aikoja paikallaan. Vähänkin pidempien matkojen käveleminen on helvetillistä, kun jalkapohja tai itse asiassa koko jalka tulee kipeäksi. Minulla on korkea jalkaholvi, joten jospa se johtuu siitä sitten. Jalkapohjani tarvitsee enemmän tukea.
Miksi olet maksanut noin paljon kengistä joilla ei voi kävellä? Omat tuo hintaluokan balleriinani ovat toki muotoillut sisäpohjista eikä mitkään lättänät
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:48"] [quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:47"] Minä persjalkaisena voisin käyttääkin, mutta en ole vielä omaan jalkaan sopivia löytänyt. Mutta pistin asteen pahemmaksi ja ostin sellaiset kuminauha"balleriinat". Nämä ne vasta nätit ovatkin :) Mutta pirun hyvät jalassa. Kaapista löytyy kyllä niitä nättejä kenkiä, mutta eipä niitä kukaan näe, kun ei tule epämukavuuden takia käytettyä. [/quote] Hei kerros mistä sä löysit sellaset? Mulla ei pysy tavalliset ballerinat jalassa, mutta ballerinoja joissa on kuminauha on tosi hankala löytää :O [/quote] Mulla on tällaiset http://www.sportamore.fi/tuote/82909-rock-spring-cape-town-f-svart Jotain malleja näytti olevan Prismassa, nämä omani löysin ihan Citymarketista. On kyllä hyvät [/quote] Hyi vittu ei noi oo mitkään ballerinat vaan keski-ikäisten kesäkengät :D
[/quote]
No osta sitten itsellesi sellaiset valmiiksi kun kohta olet itsekin yksi vitun keski-ikäinen.
[/quote]
Aika heikko :"D ps. En ole pitkääään aikaan keski-ikäinen
[/quote]
Sen kyllä huomaa. Et taida olla piiitkääään aikaan täysi-ikäinen