Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät tulee ja balleriinat - naisten rumimmat kengät

Vierailija
24.04.2015 |

En ymmärrä tätä suomalaisten naisten rakkautta balleriinakenkiin. Suomalaisilla harvoin on pitkät jalat, olemme pikemminkin lyhytjalkaisia. Balleriinat näyttävät hyvältä ainoastaan erittäin pitkäjalkaisen, hoikan naisen yllä. Tosin sellaisellakin jotkut muut jalkineet näyttäisivät vielä paremmalta.

Naiset puolustelevat balleriinoja niiden mukavuudella. Olen omistanut huomattavasti mukavammalta jalassa tuntuvia kenkiä, jotka myös näyttävät kauniimmilta. En laittaisi balleriinoja jalkaani edes maksusta.

Mihin perustuu balleriinojen suosio?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:17"]

Eikö ne balleriinat ole epämukavat jalassa? Kamalan ohuet pohjat.

[/quote]

Siksi ne just onkin mukavat, kuin kävelis paljain jaloin. Paistsi jossain epätasaisella, sillä esim. terävät pikkukivet tosiaan tuntuu...

Vierailija
42/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän ihmiset kävelivät paljasjaloin, joten miksi nyt muka ihminen yhtäkkiä tarvitsisi koron voidakseen hyvin? Eiköhän tässä ole kysymys siitä mihin on tottunut. Jos on aina pitänyt korkoja niin tottakai ne ballerinat tuntuu jalassa pahalta. Korko on muuttanut pohjetta ja akillesjännettä. Mutta jos on aina pitänyt paljon ballerinoja niin en kyllä usko hetkeäkään, että se aiheuttaisi selkävaivoja ja muita ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tärkeää on keveys ja helppous. Siihen ballerinat ovat hyvä valinta. Kenkiä ei valita sen mukaan, mitä joku toinen ajattelee niiden antamasta vaikutelmasta.  

Vierailija
44/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, mutta en tiedä mikä perskeles kyseisen kengän mallissa on, että yksiäkään istuvia ei tunnu löytyvän.

Vierailija
45/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:28"]

Ennenhän ihmiset kävelivät paljasjaloin, joten miksi nyt muka ihminen yhtäkkiä tarvitsisi koron voidakseen hyvin? Eiköhän tässä ole kysymys siitä mihin on tottunut. Jos on aina pitänyt korkoja niin tottakai ne ballerinat tuntuu jalassa pahalta. Korko on muuttanut pohjetta ja akillesjännettä. Mutta jos on aina pitänyt paljon ballerinoja niin en kyllä usko hetkeäkään, että se aiheuttaisi selkävaivoja ja muita ongelmia.

[/quote]

Minulla ei ole holvia jalassa juuri ollenkaan, eli olen pahimman laatuinen lättäjalka, lisäksi minulla on pihtipolvet ja yliliikkuvat kaikki nivelet ml. lantio. Pitkät matkat paljain jaloin tai korottomissa kengissä ovat minulle pidemmän päälle tuskaa. Tarvitsen tukea jalkapohjien sisäsyrjään ja myös parin kolmen sentin koron. Se, että ennen kuljettiin ilman kenkiä, ei kerro mitään siitä, etteivätkö jo silloin olisi tarvinneet tukea ja korkoa. Kyse ei ole siitä mihin on tottunut vaan siitä miten jalat ja koko ihminen voi hyvin. Moni ei tiedä, minkälainen kenkä hänen jalalleen ja selälleen olisi paras, koska vaivat eivät vielä ole pahat.

Vierailija
46/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti haista jo vittu. Mitä vitun väliä toisten kengillä/vaatteilla/karvoilla/läskeillä/ostoskärryjen sisällöllä sun elämällesi on?!?!?!? Hanki apua!

Vierailija
47/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka haluatte kuminauhallisia balleriinoja: ostakaa kaunista kuminauhaa (esim. lankakaupoissa on erilaisia metrihintaan myynnissä). Suutari ompelee ne kenkiinne, jos ette itse osaa/pysty.

Vierailija
48/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:34"]

[/quote]

Minulla ei ole holvia jalassa juuri ollenkaan, eli olen pahimman laatuinen lättäjalka, lisäksi minulla on pihtipolvet ja yliliikkuvat kaikki nivelet ml. lantio. Pitkät matkat paljain jaloin tai korottomissa kengissä ovat minulle pidemmän päälle tuskaa. Tarvitsen tukea jalkapohjien sisäsyrjään ja myös parin kolmen sentin koron. Se, että ennen kuljettiin ilman kenkiä, ei kerro mitään siitä, etteivätkö jo silloin olisi tarvinneet tukea ja korkoa. Kyse ei ole siitä mihin on tottunut vaan siitä miten jalat ja koko ihminen voi hyvin. Moni ei tiedä, minkälainen kenkä hänen jalalleen ja selälleen olisi paras, koska vaivat eivät vielä ole pahat.

[/quote]

Niin tottakai, mutta pointti oli enimmäkseen se, ettei nuo vaivasi ole TULLEET kengistä. Yliliikkuvat nivelet, pihtipolvet ym. 

Joku kun sanoi, että ballerinoilla kävely aiheuttaisi vaivoja.

Vierailija
49/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:05"]

Ei ole minun makuun ollenkaan, vaikka pitkä ja hoikka olenkin. Kuljen aina korkkareissa. Yhdet ballerinat multa löytyy, ne on autossa ja jos haluan suojella korkoja, vaihdan ne jalkaan. Mutta autosta ulos en ne jalassa astu.

[/quote]

Milloin sun sitten tarvii suojella korkoja autolla ajaessa?
[/quote]
Silloin jos kengät on oikein järjettömän hienot enkä halua tuhota korkoja heti.

Vierailija
50/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:23"]vähänkään pulleampi jalka näyttää tosi tyhmältä pikkukengässä. Itse vannon "puukenkien" nimeen, tai sitten vedän sandaalit jalkaan.

[/quote]

Ai ei pullea jalka jalka pursu sandaalien narujen lomasta?

Vierailija
51/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:27"]

Minä olen lyhyt- ja paksujalkainen ja pidän ballerinoja vaikka ihan sinun kiusaksesi. Hähhää.

[/quote]

Saat toki kaikin mokomin olla tyylitön.

Balleriinat, jos mitkä, ovat niiiin wt-kamaa. Tyylitöntä.

Vierailija
52/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä ne näyttää ihan kivoilta kun omistan todella pienet ja sirot jalat. Jos ei halua käyttää korkkareita esimerkiksi hameen tai kapeiden farkkujen kanssa, niin mieluummin laitan jalkaan jotkut hienot ballerinat kuin tennarit. Esimerkiksi tässä ylimmässä kuvassa ballerinat sopii mielestäni hyvin asuun: http://blog.shoesales.com.au/slipping-ballet-flat-2/

Vierailija
53/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:47"]

Minä persjalkaisena voisin käyttääkin, mutta en ole vielä omaan jalkaan sopivia löytänyt. Mutta pistin asteen pahemmaksi ja ostin sellaiset kuminauha"balleriinat". Nämä ne vasta nätit ovatkin :) Mutta pirun hyvät jalassa. Kaapista löytyy kyllä niitä nättejä kenkiä, mutta eipä niitä kukaan näe, kun ei tule epämukavuuden takia käytettyä.

[/quote]

Hei kerros mistä sä löysit sellaset? Mulla ei pysy tavalliset ballerinat jalassa, mutta ballerinoja joissa on kuminauha on tosi hankala löytää :O 

[/quote]

Mulla on tällaiset http://www.sportamore.fi/tuote/82909-rock-spring-cape-town-f-svart

Jotain malleja näytti olevan Prismassa, nämä omani löysin ihan Citymarketista. On kyllä hyvät
[/quote]

Hyi vittu ei noi oo mitkään ballerinat vaan keski-ikäisten kesäkengät :D

Vierailija
54/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:46"]

Itse käytän balleriinoja siksi että olen niin pitkä (177cm) ja näytän lähinnä absurdilta ihanissa koroissa. Kaappit kyllä pursuaa kauniita korkkareita mutta käyttöön pääsevät pelkästään esim häissä. Olisinpa 10cm lyhyempi :(

[/quote]

Laita hyvä ihminen ne korkkarit vaan jalkaan. Olet pitkä nainen, monien kadehtima. Kanna pituutesi hyvällä ryhdillä, niin huomaat saavasi ihailua ja kadehtimista osaksesi.

Vierailija
55/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän ihmiset kävelivät paljasjaloin, joten miksi nyt muka ihminen yhtäkkiä tarvitsisi koron voidakseen hyvin?

[/quote]

Kävely lättäpohjilla ei ole sama asia kuin kävely paljain jaloin.

Vierailija
56/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:07"]

Jaa, mun mielestä ne näyttää ihan kivoilta kun omistan todella pienet ja sirot jalat. Jos ei halua käyttää korkkareita esimerkiksi hameen tai kapeiden farkkujen kanssa, niin mieluummin laitan jalkaan jotkut hienot ballerinat kuin tennarit. Esimerkiksi tässä ylimmässä kuvassa ballerinat sopii mielestäni hyvin asuun: http://blog.shoesales.com.au/slipping-ballet-flat-2/

[/quote]

No ei sovi. Kamalan näköiset tollakin naisella ja tossa asussa.

Vierailija
57/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:42"]

En ymmärrä tätä suomalaisten naisten rakkautta balleriinakenkiin. Suomalaisilla harvoin on pitkät jalat, olemme pikemminkin lyhytjalkaisia. Balleriinat näyttävät hyvältä ainoastaan erittäin pitkäjalkaisen, hoikan naisen yllä. Tosin sellaisellakin jotkut muut jalkineet näyttäisivät vielä paremmalta.

Naiset puolustelevat balleriinoja niiden mukavuudella. Olen omistanut huomattavasti mukavammalta jalassa tuntuvia kenkiä, jotka myös näyttävät kauniimmilta. En laittaisi balleriinoja jalkaani edes maksusta.

Mihin perustuu balleriinojen suosio?

[/quote] Odotan kovasti ballerinakelejä. Sain taannoin aivoinfarktin ja opettelen uudelleen kävelemään. Ihanaa saada jalkoihinsa väliin muutakin kuin lenkkarit!

Vierailija
58/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:39"]

En omista ballerinoja, mutta tuntuu, etten osaa kävellä lattanoilla kengillä. Aina kun on Converset jalassa, tuntuu että vaaputan kuin ankka perse pitkällä. Paljon helpompi kävellä kengillä, joissa on edes jonkun verran korkoa.

[/quote]

Sinä olet oivaltanut jotain. Balleriinoissa naiset kävelee tosi rumasti. Just sellasta ankkakävelyä.

Vierailija
59/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 11:46"]

Itse käytän balleriinoja siksi että olen niin pitkä (177cm) ja näytän lähinnä absurdilta ihanissa koroissa. Kaappit kyllä pursuaa kauniita korkkareita mutta käyttöön pääsevät pelkästään esim häissä. Olisinpa 10cm lyhyempi :(

[/quote]

Laita hyvä ihminen ne korkkarit vaan jalkaan. Olet pitkä nainen, monien kadehtima. Kanna pituutesi hyvällä ryhdillä, niin huomaat saavasi ihailua ja kadehtimista osaksesi.
[/quote]

No jos 180cm laittaa 10 cm korot jalkaansa niin kyllä sitä rupee oleen liian pitkä. Menee joidenkin miesten ylikin..

Vierailija
60/107 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 13:07"]

[/quote]

No ei sovi. Kamalan näköiset tollakin naisella ja tossa asussa.
[/quote]

Mitä kenkiä sä siis käytät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi