Huh, nyt on korona tosiaan lähtenyt käsistä. Melkein kaikki tuttavat taistelevat tällä hetkellä Covid-19-taudissa. Mikä on tilanne teillä päin, onko koronaa?
Uskomatonta, rokotetut ja rokottamattomat, lapsista vanhuksiin. Kaikki jotka ovat altistuneet ovat sairastuneet. Osa ei ole edes käynyt testissä, mutta ovat sairastuneet kun perheessä on todettu SARS-CoV-2.
Eräs tuttu on bussikuski ja sanoi että tosi moni työkaveri on saanut tartunnan ja vuoroja jää ajamatta.
Kommentit (1364)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö laittoi viestiä että hänen luokalla on tänään vain kuusi oppilasta paikalla. Muilla korona tai ainakin usealla on todettu. Kohta se on sitten meilläkin.
Missä opiskellaan nyt jo?
Lue edeltä. Tää aihe alkais todellakin jo riittämään tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme, että kaikki sairastavat, koska kakaroitten ei tarvitse tehdä mitään koronan ehkäisemiseksi.
Tai heidän vanhemmat. Kannattaako niitä tuoda marketteihin. Tänäänkin oli tapaus jossa pikku penska yski ympärilleen koko ajan köh köh köh köh öghh öghh öghh jos nyt ei koronaa saanut niin ei sitten saa koskaan
Olivat varmaan just sairastaneet koronan. Meillä ainaki lapselle on jäänyt ärsyttävä kestoyskä, oltiin eristyksessä kiltisti pari viikoa. Nyt ollaan käyty kaupoissakin, vihdoin aika huoletta kun ollaan se parivuotta varottu ja vältelty 😊
On joo perheessä ja lähipiirissä tartunnat pompsahtanu aika rajusti ihan viikon sisään
En tunne ketään joka olisi tuon sairastanut. Koko ajan siitä höpötetään kyllä.
epäilyksenherättäjä kirjoitti:
Ko.ronaka. pina-ryhmässä joku teki suorassa editoimattomassa lähetyksessä kotitestin hanavedelle sai sai selville että hanaveellä oli korona
sama kun mittaa lämpöa patterista..
Mä sairastan parhaillaan ja kyllä tää niin paskaa on että kävi mielessä minkälaista sairastaminen olisi ilman rokotteita. Että onnea matkaan rokottamattomat.
Vierailija kirjoitti:
Millä tuo omicroni alkaa? Onko joku sairastanut sen ilman rokotteita? Mulla oli jo viime viikolla ihan jäätävä väsymys, hereillä pysyminen vaikeaa. Ihan hirveä vilu ja nyt pari päivää ollut lievää lämpöä. Tänään kurkku vähän karhea ja tuntuu, että yskä olisi alkamassa, lievästi ärsyttää hengitysteitä.
En ole tavannut ketään enkä käynyt muualla kuin kaupassa, mies tosin työn takia liikkuu jonkun verran.
Kotitesti aamulla oli nega, mietin vaan että kun tätä ihmeellistä oloa on viikko takana, että jos se onkin korona, niin koska tämä pahenee jos pahenee.
Olo ei ole täysin normaali, mutta etätöitä pystyn ihan hyvin tekemään. Huomenna piti saada eka rokote työterveydessä, kun kolme aiempaa yritystä on kaatunut kunnallisella henkilöstövajeen, vatsataudin ja sitkeän räkätaudin takia. En tietenkään kipeänä voi taaskaan rokotetta ottaa :( Ahdistaa kun tuttavat järjestään kertoo somessa sairastumisestaan ja muutama on jo sairaalassakin.
Sairastettu ilman rokotetta täysin oireettomana, prcllä varmistettu.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka olisi tuon sairastanut. Koko ajan siitä höpötetään kyllä.
Sama. En tunne vieläkään ketään, joka olis saanut positiivisen tuloksen.🤷
Rokottamattomana sairastan ja olo on pääsääntöisesti kuin normiflunssassa. En ymmärrä miten ihmiset kuvittelee, että rokotteiden ansiosta tauti olisi lievempi tai että ilman rokotteita oireet olisivat merkittävästi pahempia. On tullut iltapäivälehtiä luettua, näemmä.
Minä olen toipumassa siitä taudista jonka toteamisesta tulee tänään kuluneeksi kolme viikkoa mutta onneksi kukaan tuntemani henkilö ei ole onneksi sairastanut tätä tautia koska vaikka sairastin sen lievänä niin kyseessä on kuitenkin aika paska tauti. Minun tapauksessani nimenomaan paska koska minulla siihen on yhtenä oireena ollut ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomana sairastan ja olo on pääsääntöisesti kuin normiflunssassa. En ymmärrä miten ihmiset kuvittelee, että rokotteiden ansiosta tauti olisi lievempi tai että ilman rokotteita oireet olisivat merkittävästi pahempia. On tullut iltapäivälehtiä luettua, näemmä.
Niin, ja tehohoidossakin vaan esitetään kuolemansairasta ja kuollaan leikisti?
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli juttua, että bussivuoroja jää nyt ajamatta, koska kuskit ovat sairaana tai altistuneita. Täällä pk-seudulla ongelma on todellinen.
Onneksi tauti vaikuttaa Deltaa lievemmältä, ja toki myös rokotukset auttavat. Mutta voi olla aika haipakkaa nyt muutama edessäoleva viikko ainakin asiakaspalvelualoilla.
Se on jo todellinen ongelma, jos joukkoliikenne kärsii.
Ongelma jos alkaa levitä myös muilla kuljetusaloilla (ei. liiku raaka-aineet valmistajille, ei tavarat valmistajila kaupalle/käyttäjille).
Ja kun tähän vielä saadaan päivähoidon työntekijät jatkoksi, niin - kivat kaikille.
Ja meillä tämä vähäjärkinen Kiuru vaan edelleenkin haluaa jäljittää, vaikka se on aivan mennyttä touhua tässä vaiheessa. Resurssit tarvitaan rokottamiseen, testaukseen ja hoitamiseen.
On järkyttävää, että meillä on näin typerä ministeri, joka juuri kertoi, ettei ole ollut edes työkuntoinen viime aikoina. Varhila on aina ollut kelvoton ja saanut hommansa vain koska on demari. Ja kaiken kruunaa tämä pissisbimbobailaaja Marin, joka haluaa viettää vain 36-vuotiaan lapsen elämää ja käyttää aikansa tunkemalla joka paikkaan, missä vaan saa kertoa minä-minä-minästään ja saa kuvansa johonkin. Sen vertaa ei duuneistaan välitä, että pitäisi edes virkakännykän mukanaan. Se ei katso tarpeelliseksi edes tietää, vaikka Suomen alueelista koskemattomuutta rikottaisiin, jos se on päässyt kaljapullon kanssa heilumaan ravinteliin Ilmarin ja jokusen julkun kanssa
Jokainen voi miettiä, millainen meteli olisi mediassa, jos ko ministerit eivät olisi sosialisteja eli toimittajien tovereita ja naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja tehohoidossakin vaan esitetään kuolemansairasta ja kuollaan leikisti?
Ja vielä kaikki nuo tehohoidossa on noita rokottamattomia! Rokottamattomuus ei ilmeisesti ole vain rokotteen ottamatta jättämistä, vaan syvä älyllinen vaje, kykenemättömyys ymmärtää normaalia viestintää.
On kyllä. Meillä viisihenkinen perhe jossa jokainen on sairastunut 4-5 päivän välein. Tämä rumba aloitettiin jouluviikolla ja vielä jatkuu.
Ei ole näkynyt koronaa silkkaa pas kaa että helposti tarttuva. Hoitaisivat muutkin taudit samalla innolla. Ruumiita on tulossa ei tosin koronan takia. Mitään muuta kun ei enää hoideta.
Tunnen ainakin /tai tiedän osan tuntematta henkilökohtaisesti) 9 ja asun Etelä-pohjanmaalla. Sairastuneet kaikki eivät asu täällä. Kaksi sairastuneista on ollut teholla, toinen jopa nukutettuna, keuhkouumetta jne. Ovat kuitenkin selvinneet. Osa on lapsia jolla tauti on ollut lievä.
Tiedän myös, että on muutamia joille rokote ei ole ollut sopiva.
Kuitenkin siis koronaa on.
Mies 40v kirjoitti:
Minä olen toipumassa siitä taudista jonka toteamisesta tulee tänään kuluneeksi kolme viikkoa mutta onneksi kukaan tuntemani henkilö ei ole onneksi sairastanut tätä tautia koska vaikka sairastin sen lievänä niin kyseessä on kuitenkin aika paska tauti. Minun tapauksessani nimenomaan paska koska minulla siihen on yhtenä oireena ollut ripuli.
Kohta saat vastauksen, ettei omikromin oireisiin kuulu ripuli. No, ehkä ei Suomessa, mutta muualla Euroopassa kylläkin. Tai ilmeisesti Suomessa ei mainita, koska se ei ole ihan yleisin oire.
No, nauti nyt terveydestäsi ja vaali sitä myös.
Missä opiskellaan nyt jo?