Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveet, kuinka usein vatsa löysällä?

Vierailija
04.01.2022 |

Kärsin IBSistä, minulla on löysävatsainen versio eli joudun ravaamaan vessassa usein. Usein sanotaan, että terveilläkin (ei-vatsavaivaisilla) on vatsa aina välillä löysällä. Kiinnostaisi tietää että kuinka usein näin sitten käy ja mitä syitä tälle on (oletteko syöneet kenties jotain sopimatonta, onko stressiä jne).

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina menkkojen aikaan, muuten harvemmin.

Sama täällä. Menkkojen aikana parina päivänä, muuten ei koskaan.

Vierailija
22/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vatsa löysällä useana päivänä viikossa ja tässä viisastuu koko ajan lisää ja jaksaa keskittyä siihen, että mitä saa syödä ja mitä ei. Ja olen havainnut, että kun pidän syömisieni kuitupitoisuuden suurena (ja tässä ei minulle riitä mitkään suositusarvot, vaan pitää syödä paljon enemmän), eli syön kasviksia, erityisesti marjat tekee minulle hyvää tosi paljon per päivä, niin silloin minun vatsani voi hyvin. 

Sitten jos vähänkin skippaan tuon, niin tulee ripulia. Eli pitää olla sellainen tiukka päivärytmi syömisissä ja tarkkaan pitää huolehtia, että kuituja tulee tarpeeksi.

Vierailija
24/24 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan koskaan. Joskus kuukautiset aiheuttaa hieman löysän vatsan eli ehkä pari kertaa vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi