Montako kaloria pitää jättää vajaaksi, että voi laihtua kilon?
Jos saisin 200 kcl kalorivajeen joka päivä, niin kauanko menisi tiputtaa 5 kg?
Kommentit (43)
Läskikilo on 7000 kaloria. Jos vähennät 1000 kaloria päivässä, laihdut kilon viikossa. 500 kaloria vajausta kulutukseen, laihtuu 0,5 kg viikossa.
Olen joskus törmännyt kaavaan 500 miinukaloria per päivä tiputtaa 500 grammaa viikossa, 1000 miinuskaloria per päivä tiputtaa 1000 grammaa viikossa. Tätä nopeampaa pudotusvauhtia ei kuulemma suositella, jos haluaa parantaa todennäköisyyksiää pitkäkestoiseen muutokseen. Tuolla kaavalla 5 kilon tiputukseen 200 kalorin päivävajeella menisi 25 viikkoa eli puolisen vuotta.
1kilo on 7000kcal. Toki painonpudotus ei ole kovinkaan tarkkaa matematiikkaa vaan paino saattaa humpsahtaa alas reilustikin aluksi.
Suosittelen 500kcal vajausta, 6 päivänä viikossa. Yhtenä päivänä syöt sen mitä kulutat. Silloin painosi putoaa n. 0,5kg/viikko.
Eli 200 kcl kalorivaje päivässä olisi aikas hyvä, sillä saisi vuodessa 10 kg pois. Tarkoituksena on hoikistua pysyvästi, rauhallisella tahdilla. Tuon saisi pois ihan vain liikkumalla joka päivä ja jättämällä turhat herkut pois. Kiitos infosta!
Ap
En viitsi laskea kaloreita, mutta kun lakkasin syömästä suklaata 200 g päivässä (vaihdoin tummaan suklaaseen, jota kuluu max 200 g/viikko), paino putosi aika kivasti "itsestään".
Vierailija kirjoitti:
En viitsi laskea kaloreita, mutta kun lakkasin syömästä suklaata 200 g päivässä (vaihdoin tummaan suklaaseen, jota kuluu max 200 g/viikko), paino putosi aika kivasti "itsestään".
No tätä mä kanssa mietin, mun tulee syötyä helposti se 1000 kcl päivässä herkkuja. Eli sen pois jättämällä vois jo vähän saada tiputettua, paitsi osa siitä pitää kyllä sit syödä ruokana. Realistisesti jäis ehkä 500 kcl päivässä vajaaksi.
7000kcal vaje laihduttaa kilon.
Eli 200kcal vaje päivässä tarkoittaa että tuohon 1 kilon menetykseen menee vähän päälle 1kk.
Vierailija kirjoitti:
1kilo on 7000kcal. Toki painonpudotus ei ole kovinkaan tarkkaa matematiikkaa vaan paino saattaa humpsahtaa alas reilustikin aluksi.
Tämä. Ja sitten mitä vähemmän on pudotettavaa , sitä hitaammin se pysyvästi lähtee. Itse olen tiputellut 6kg:ää tässä koko syksyn.. ja jouluna ei ollut kalorivajetta vaan todennäköisesti +600kcal joka päivä ja joulu kesti mulla 2viikkoa joten 12000kaloria eli semmoset pari kiloa tullut jouluna takaisin!
Pienen määrän laihduttaminen on vaikeaa. Ei ole oikein kovaa motivaatiota ja pysyvät tulokset näkyy hyvin hitaasti. Mutta syksystä olen saanut ehkä pysyvästi nyt 2kg laihdutettua. Mulla vaje on ollut 400-200kcal päivässä (pois lukien se joulun aika)
Yksi kilo on 7000 kaloria ja jos puhutaan pelkästään rasvan osuudesta niin sitten se on 9000 kaloria
Päivittäistä kalorin kulutusta on tosi vaikeaa arvioida tarkasti, saati että saisi jonkun pienen juuri 200 kalorin vajeen.
7000kcal vaje riittää tiputtamaan painoa kilon, koska rasvan ohessa katoaa aina myös ylimääräistä nestettä kehosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja sitten mitä vähemmän on pudotettavaa , sitä hitaammin se pysyvästi lähtee. Itse olen tiputellut 6kg:ää tässä koko syksyn.. ja jouluna ei ollut kalorivajetta vaan todennäköisesti +600kcal joka päivä ja joulu kesti mulla 2viikkoa joten 12000kaloria eli semmoset pari kiloa tullut jouluna takaisin!
Pienen määrän laihduttaminen on vaikeaa. Ei ole oikein kovaa motivaatiota ja pysyvät tulokset näkyy hyvin hitaasti. Mutta syksystä olen saanut ehkä pysyvästi nyt 2kg laihdutettua. Mulla vaje on ollut 400-200kcal päivässä (pois lukien se joulun aika)
Niinpä. Minun painonpudotus tyssäsi viiden kilon jälkeen. Ja takuuvarmasti laskin joka suupalan.
Luuletko että sen voi laskea tarkasti?
Vierailija kirjoitti:
Eli 200 kcl kalorivaje päivässä olisi aikas hyvä, sillä saisi vuodessa 10 kg pois. Tarkoituksena on hoikistua pysyvästi, rauhallisella tahdilla. Tuon saisi pois ihan vain liikkumalla joka päivä ja jättämällä turhat herkut pois. Kiitos infosta!
Ap
Se ei vaan välttämätt toimi. Aloitin itse aikanaan työmatkapyöräilyn (2x30 min) ihan vaan, jotta saisin muutaman kilon painoa pois. Ruokailua en muuttanut, mutta olin tarkka, etten lisännyt syömistä. Paino ei pudonnut grammaakaan puolen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se ei vaan välttämätt toimi. Aloitin itse aikanaan työmatkapyöräilyn (2x30 min) ihan vaan, jotta saisin muutaman kilon painoa pois. Ruokailua en muuttanut, mutta olin tarkka, etten lisännyt syömistä. Paino ei pudonnut grammaakaan puolen vuoden aikana.
Minäkään en ole koskaan saanut pelkällä liikunnalla pudotettua mitään. Olen tosin aina pudottanut painoa normaalipainon sisällä.
1kg vastaa noin 7000kcal.