Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveet, kuinka usein vatsa löysällä?

Vierailija
04.01.2022 |

Kärsin IBSistä, minulla on löysävatsainen versio eli joudun ravaamaan vessassa usein. Usein sanotaan, että terveilläkin (ei-vatsavaivaisilla) on vatsa aina välillä löysällä. Kiinnostaisi tietää että kuinka usein näin sitten käy ja mitä syitä tälle on (oletteko syöneet kenties jotain sopimatonta, onko stressiä jne).

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä. Ei häiritse elämää (eli ei kierrä) niin olen todennut että ihan sama.

Vierailija
2/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ripulin herkästi jos syön liikaa suklaata tai jäätelöä tai muuta missä on pqljon sokeria. Vähintäänkin ilmavaivoja ja vaahtoa perseestä, välillä vaahto on todella hapanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menkkojen aikaan, muuten harvemmin.

Vierailija
4/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kahdesti päivässä kakalla, ja mun aamukakka on yleensä löysä.

Vierailija
5/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Never.

Vierailija
6/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menkkoja voi olla usein aika pehmeä kakka, ei kuitenkaaan yleensä erityisen löysällä. Muuten ei ole edes joka vuosi, jos niin yleensä sitten joku ruokamyrkytys, että tavaraa tulee yhden, max kaksi päivää. Mulla on kyllä tuttava, jolla on eräs sisäelimen toimintavika ja vaikka hänellä on nyt lääkitys niin tavaraa tulee molemmista päistä usein, toki ei enää ihan koko ajan. Vaikea näin terveenä tajuta miten edes pää kestää, mutta kai päivissä on niitä terveempiäkin hetkiä.

Vierailija
7/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin aina menkkojen aikaan

Vierailija
8/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun syön vehnää, ruista tai hernettä eli ehkä kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
9/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin harvoin, ettei asiaa tule edes ajatelleeksi. Kun oikein miettii, niin joskus hernekeiton syömisen tai runsaasti valkosipulia sisältävän aterian nauttimisen jälkeen saattaa löysyyttä olla havaittavissa. Se on kuitenkin niin satunnaista ja arkista, ettei siihen juuri kiinnitä huomiota.

Vierailija
10/24 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söisin, mitä haluaisin, niin joka päivä tulisi räjähdyksiä. Ruokavaliolla saan pidettyä pitkiä taukoja ripulointiin.

Vierailija
11/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mahataudeissa

Vierailija
12/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen ripuli ehkä noin joka toinen vuosi, tosin edellisestä on jo useampi ja johtui silloin antibioottikuurista. Sellaista löysempää, mutta ei varsinaisesti ripulia on muutaman kerran vuodessa.   

Vierailija
13/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kuussa? Syitä voi olla stressi, menkat tai esim. rasvainen ruoka.

Vierailija
14/24 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti vatsa ei ole löysällä koskaan. Tosin minun tapauksessani se ei ole kovallakaan koskaan mutta tarkoitit varmaan oikeasti löysällä niin että on vetistä.

Vierailija
15/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa varmaankin riippuen siitä, mitä olen syönyt.

Vierailija
16/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö todella huonosti muutamana päivänä putkeen. Jotain hamppareita ja pitsaa. Myös jos on menkat.

Vierailija
17/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa

Vierailija
18/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normali suolen toimnta aamulla.Syön rukarytmillä ,kellon mukaan ja liikun paljon.En tupakoi ,en kapakoi,en juo yksin koti kaappi-juoppona.

Vierailija
19/24 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä vesiripulia ole kuin mahataudeissa. Vähän löysempää saattaa olla satunnaisesti.

Vierailija
20/24 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vessasta päätellen vatsavaivaisia on paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi