Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5998)
Lasten kirja, jossa jättiläiset nappaa lapsia yöllä ikkunoista ja syövät ne. Siinä syötiin myös kurpitsoita. Alussa joku soitti musiikkia, jotta lapset olisivat nukkumassa kun jättiläiset tulevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttakaa! Mikä biisi soi telkkarissa jo jonkun aikaa pyörineessä Yle Teeman Eurooppalaisia draamasarjoja mainostavassa pätkässä?? Siinä lauletaan jotain tyyliin It's a ---ing game, en saa selvää mikä tuo sana on.
Hei, oisko nyt oikea biisi:
Martin Hall: The Turn
lähde: Ylen asiakaspalvelu
KIITOS !!! Olin jo luopunut toivosta. Ihanaa! Tämä on viikon paras uutinen!
Jee! Hienoa! :)
90-luvun alussa tuli joku ohjelma (ehkä Puoli kuuden yhteydessä?), jossa lapsi meni johonkin varastoon kerrostalon pihalla ja siellä oli mies, joka kertoi lapselle jotakin seikkailutarinaa, jossa lapsi muistaakseni oli mukana.
Löysinpäs pitkän etsinnän jälkeen taas yhden kappaleen joka soi todennäköisesti Radiomafian Dancemobissa vuonna 1994, se on kasetilla mulla tallessa mutta en tiennyt esittäjän enkä kappaleen nimeä. Googlen kappaleen tunnistuskaan ei johtanut ihan suoraan tähän, piti haeskella vielä se tietty versio / remix tästä.
Groove Box - Featuring Evelyn Thomas One World (Romany Club Remix):
Mukava käydä läpi näitä vanhoja kasetteja biisintunnistuksella ja viimeinkin tietää yli 30v jälkeen, mitä nämä kappaleet itseasiassa ovat :)
Tässä taas yksi jonka esittäjän tai kappaleen nimeä en saanut ylös silloin 90-luvulla Radiomafian Dancemobista nauhoittaessani. Mukavaa ysäri "pianodiskoa" :D
Wood Allen - People On The Move:
Vierailija kirjoitti:
Mukava käydä läpi näitä vanhoja kasetteja biisintunnistuksella ja viimeinkin tietää yli 30v jälkeen, mitä nämä kappaleet itseasiassa ovat :)
Tässä taas yksi jonka esittäjän tai kappaleen nimeä en saanut ylös silloin 90-luvulla Radiomafian Dancemobista nauhoittaessani. Mukavaa ysäri "pianodiskoa" :D
Wood Allen - People On The Move
Hyvä pianoriffi. Tulee mieleen Rhythim Is Rhythim. Itse olen kaikki yksittäiset mysteeribiisit löytänyt. Joitakin '94 DM:ssa tai Ripatissa kuultuja olen löytänyt vasta melkein 30 vuoden jälkeen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Sellainen housebiisi on jäänyt mieleen, jossa nainen lauloi muistaakseni she sells seashells at the seashore tjsp. Biisi on samalta ajalta kuin Liberation - Liberation ja Dee Patten - Who's the Bad Man, sillä noita Alex soitteli silloin myös.
80-luvun Lapsitähti Sami Pilvilä kuoli pari viikkoa sitten. Hänellä oli vuodelta '87 Veikko Samulin ja Junnu Vainion tekemä kiva biisi "Äiti laihduttaa". Mutta siitä tuli mieleeni joku vanhempi biisi, jossa poika lauloi mummon herkkukomerosta tai keittiöstä tai jotakin sinne päin. Mikäköhän biisi se mahtoi olla? Se voisi olla 60-luvun alusta ehkä.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun Lapsitähti Sami Pilvilä kuoli pari viikkoa sitten. Hänellä oli vuodelta '87 Veikko Samulin ja Junnu Vainion tekemä kiva biisi "Äiti laihduttaa". Mutta siitä tuli mieleeni joku vanhempi biisi, jossa poika lauloi mummon herkkukomerosta tai keittiöstä tai jotakin sinne päin. Mikäköhän biisi se mahtoi olla? Se voisi olla 60-luvun alusta ehkä.
Äidin ihmekauha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin ihmekauha?
Ei ole tuo. Vanhempi biisi kyseessä. Tulee mieleen Vesa Enne ja rokkihassuttelut sieltä 50-luvun aivan lopulta tai 60-luvun puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin ihmekauha?
Ei ole tuo. Vanhempi biisi kyseessä. Tulee mieleen Vesa Enne ja rokkihassuttelut sieltä 50-luvun aivan lopulta tai 60-luvun puolelta.
Heikki Juhani: Asun mummelin keittiössä (1954).
Käännöskappale, alkuperäinen on Jimmy Boyd - I'll Stay In The House:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kirja, jossa jättiläiset nappaa lapsia yöllä ikkunoista ja syövät ne. Siinä syötiin myös kurpitsoita. Alussa joku soitti musiikkia, jotta lapset olisivat nukkumassa kun jättiläiset tulevat
Roald Dahl: Iso kiltti jätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin ihmekauha?
Heikki Juhani: Asun mummelin keittiössä (1954). Käännöskappale, alkuperäinen on Jimmy Boyd - I'll Stay In The House.
Kiitos - tuohan se oli! Olikin noin vanha ralli. Täytyy kuunnella originaali, kun en ole muistaakseni moista kuullutkaan.
Huudan vain tähän väliin, että tämä on palstan parhaita ketjuja! Mainiota tietämystä ja etevää salapoliisityötä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roald Dahl: Iso kiltti jätti.
Ei ne jättiläiset siinä lapsia syö
Vierailija kirjoitti:
Huudan vain tähän väliin, että tämä on palstan parhaita ketjuja! Mainiota tietämystä ja etevää salapoliisityötä.
Jep. Valitettavasti mielisairaalan internettunnilta pääsevät tännekin postailemaan spämmisaastaansa aina välillä, mutta maailmassa tulee aina olemaan jäteporukkaa myös.
Oi Luoja että tuli ahdistunut olo
Onko Chaplinin elokuvan "Limelight" (1952) eli "Parrasvalot" teemamusiikki ollut jossakin mainoksessa? Muistan tuon jostakin lapsuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko Chaplinin elokuvan "Limelight" (1952) eli "Parrasvalot" teemamusiikki ollut jossakin mainoksessa? Muistan tuon jostakin lapsuudesta.
Kulta Katriina -kahvin TV-mainoksissa 80-luvulla siitä käytettiin useitakin eri versioita. Itse asiassa niin aktiivisesti, että en itse pysty vieläkään kuulemaan tätä sävelmää missään yhteydessä tuntematta välittömästi kahvin makua suussani. :D
Esim. tässä se on kohdassa 3:20:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina -kahvin TV-mainoksissa 80-luvulla siitä käytettiin useitakin eri versioita. Itse asiassa niin aktiivisesti, että en itse pysty vieläkään kuulemaan tätä sävelmää missään yhteydessä tuntematta välittömästi kahvin makua suussani. :D
Esim. tässä se on kohdassa 3:20:
Näin muistelinkin. Mennyt vain sekaisin mielessä Lasse Mårtensonin biisi Juhla Mokka -mainoksesta: ne, joissa joku käsityöläinen tekee aina jotakin ammattitaidolla. Haettu selvästi samaa meininkiä - kumpi sitten tuli ensin. Ja tuo Chaplinin hieno sävellys toki muistuttaa kovasti Vivaldin Talven II osaa, largoa.
KIITOS !!! Olin jo luopunut toivosta. Ihanaa! Tämä on viikon paras uutinen!