Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.

Vierailija
03.01.2022 |

Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)

Kommentit (5998)

Vierailija
5521/5998 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena katsottiin jotain koulu-tv:n kaltaista ohjelmaa missä näkyi mm. Punainen (?) Lankakerä ja sakset, jotka jahtasivat kovasti tätä lankaa hokien "sakset sanoo nips ja naps, tekee mieli saksia". Mikähän himskatti tuo ohjelma oli?

Vierailija
5522/5998 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena katsottiin jotain koulu-tv:n kaltaista ohjelmaa missä näkyi mm. Punainen (?) Lankakerä ja sakset, jotka jahtasivat kovasti tätä lankaa hokien "sakset sanoo nips ja naps, tekee mieli saksia". Mikähän himskatti tuo ohjelma oli?

En tiedä, mutta tuli mieleen sellainen kuin Kertomuksia kaatopaikalta tjsp. Siinä oli ainakin stop motion -tekniikalla tehtyä animaatiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5523/5998 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli ysärihitti, jossa hintahtavan näköinen isonenäinen nuori mies lauloi? Siinä oli sellainen jotenkin rytmisesti epätasainen kertsi, jota oli vaikea laulaa mukana. 

Sin with Sebastian - Shut up (and sleep with me)

Just tämä se oli! Kiitos.

Vierailija
5524/5998 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tuli mieleen sellainen kuin Kertomuksia kaatopaikalta tjsp. Siinä oli ainakin stop motion -tekniikalla tehtyä animaatiota.

Mutta lankaa ja saksia siinä ei ollut. Oli lapaspariskunta, sojosormi, peilinainen, patterimies, kertakäyttömuki ja lapsesta eksyt leluapina ("Kyllä Tomi pian tulee. "). Ja mädät omenat a'la Don Huonot.

Meillä videot pyöritti tätä useampaan otteeseen, lainattiin tytölle kirjastosta.

Vierailija
5525/5998 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus 70-luvulla tuli sellainen jännityselokuva jossa avaruusoliot soluttautuivat maahan siten että he kasvattivat ihmisten kellareissa kopioita paikallisista ihmisistä mutta kopiot oli avaruusolioita jotka sitten soluttautuivat väestön sekaan. Tietenkin tarvittiin joku sankari joka pani hanttiin ja tuhosi nämä aikeet. Siellä kellareissa ne kasvavat kopiot oli kuin suuria kaalinkeriä joiden sisällä ihmiskopio kasvoi :)

Herneenpalkoja.

Vierailija
5526/5998 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla ulkolainen sarja. Muistan mäen jossa kuuluu rummutusta ja ihmiset käveli mäkeä ylös apaattisena rakennukseen jonka sisällä oli karvaisen näköisiä hahmoja joilla oli ruoska kädessä.

Kauhea ohjelma mutta lapsena liikaa ja jäi toi muistikuva ikuisesti mieleen

Oliko se varmasti sarja?

Elokuvassa Aikakone (The Time Machine, 1960) tapahtuu melko tarkasti mainitulla tavalla. Se esitettiin TV1:llä 3. joulukuuta 1983.

Kiitos paljon. Ei ollukkaan sarja nyt ikuinen arvoitus on ratkennut :)

Hirviöt oli Morlokkeja. Klassisista klassisin H.G.Wells -tarina. Kyseinen kirjailija muuten kirjoitti myös YK:n ihmisoikeuksien julistuksen. Ei ihme, että se onkin jäänyt vähän scifiksi...

Vierailija
5527/5998 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla ulkolainen sarja. Muistan mäen jossa kuuluu rummutusta ja ihmiset käveli mäkeä ylös apaattisena rakennukseen jonka sisällä oli karvaisen näköisiä hahmoja joilla oli ruoska kädessä.

Kauhea ohjelma mutta lapsena liikaa ja jäi toi muistikuva ikuisesti mieleen

Oliko se varmasti sarja?

Elokuvassa Aikakone (The Time Machine, 1960) tapahtuu melko tarkasti mainitulla tavalla. Se esitettiin TV1:llä 3. joulukuuta 1983.

Kiitos paljon. Ei ollukkaan sarja nyt ikuinen arvoitus on ratkennut :)

Hirviöt oli Morlokkeja. Klassisista klassisin H.G.Wells -tarina. Kyseinen kirjailija muuten kirjoitti myös YK:n ihmisoikeuksien julistuksen. Ei ihme, että se onkin jäänyt vähän scifiksi...

H.G. Wells eli vuosina 1866-1946. YK:n ihmisoikeuksien julistus julkaistiin 1948.

Vierailija
5528/5998 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa! Mikä biisi soi telkkarissa jo jonkun aikaa pyörineessä Yle Teeman Eurooppalaisia draamasarjoja mainostavassa pätkässä?? Siinä lauletaan jotain tyyliin It's a ---ing game, en saa selvää mikä tuo sana on. 

Hei, oisko nyt oikea biisi:

Martin Hall: The Turn

lähde: Ylen asiakaspalvelu

Vierailija
5529/5998 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan kirjaa jossa poika lähtee jonnekkin paikaan ja kun hän palaa takaisin olisi kuin hänen silmäluomissaan olisi painava kivi. Kirjassa on unimainen tunnelma

Vierailija
5530/5998 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lukeneeni uultavasti 1990-luvun alussa kouluun sijoittuvaa lastenkirjaa.

Kirjassa koulun oppilaat kyllästyivät siihen, että opettajat komentelivat lapsia esimerkiksi syömään lautanen tyhjäksi tai mahdollisesti pahaa ruokaa, en muista tarkkaan. Muutenkin opettajat komensivat lapset tekemään asioita, mitä he eivät halunneet tehdä.

Oppillaat ilmeisesti karkottivat opettajat koulusta. He saivat tehdä koulussa, mitä itse haluavat. Syödä esimerkiksi herkkuja, leikkiä, lukea haluamiaan kirjoja jne. Kuitenkin he alkoivat kaipaamaan itselleen opettajaa. Ilmeisesti he tekivät jonkinlaisen ilmoitukseen johonkin sanomalehteen tms. Sen perusteella koululle tuli miesopettaja, joka käveli luokkaan käsillään ja poistui hetken päästä jaloillaan kävellen.

Oikeastaan mitään muuta en muista. Kirjassa oli muistaakseni piirrettyjä mustavalkokuvia. Esimerkiksi tyttö syömässä jotain ruokaa, jota hän ei halua syödä ja samassa kuvassa naisopettaja komentamassa häntä syömään ruokaansa, kouluun tullut opettaja kävelemässä pois luokasta ja oppilaita tekemässä haluamiaan hauskoja asioita syöden herkkuja. Nuo kolme kuvaa jotenkin hämärästi muistan.

Mikä kirja tämä mahdollisesti on ja kuka sen on kirjoittanut? En muista, että onko se ulkomaalaisen ja suomeksi käännetty, vai kotimaisen kirjailijan kirjoittama. Kirja ei ollut muistaakseni kovin paksu ja siinä oli kuvia tekstin ohella. Eli ilmeisesti tarkoitettu lapselle, joka on oppinut lukemaan itse, mutta ei osaa vielä lukea kovin paljon tekstiä.

Vierailija
5531/5998 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko  kukkia ullakolla

Vierailija
5532/5998 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on kyllä vaikea löytää vastausta mutta kokeillaan. Kyseessä on erittäin todennäköisesti Venäläinen dokumentti. Aiheena on vodka tai yleensäkin juominen. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rappiojuomisesta kertova dokumentti. Tavalliset ihmiset kertovat ensimmäisistä ryyppy kokemuksista ja muutenkin juomisesta. Yksi mies muisteli kuinka ystävänsä kanssa joivat ensimmäistä kertaa. Menivät jollekin tehdasalueelle juomaan. Kertoi että nauttivat elämästä. Yksi tyyppi kertoi katsovansa vanhoja animaatoita kun juo. 

Vierailija
5533/5998 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on kyllä vaikea löytää vastausta mutta kokeillaan. Kyseessä on erittäin todennäköisesti Venäläinen dokumentti. Aiheena on vodka tai yleensäkin juominen. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rappiojuomisesta kertova dokumentti. Tavalliset ihmiset kertovat ensimmäisistä ryyppy kokemuksista ja muutenkin juomisesta. Yksi mies muisteli kuinka ystävänsä kanssa joivat ensimmäistä kertaa. Menivät jollekin tehdasalueelle juomaan. Kertoi että nauttivat elämästä. Yksi tyyppi kertoi katsovansa vanhoja animaatoita kun juo. 

Vodka: Russias Product number 1

Vierailija
5534/5998 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katsoin elokuvan Between heaven and hell ja siinä soi kappale joka osittain kuulostaa Hohdon tunnarilta. Osaisiko joku hakea tämän kappaleen?

Itse oon surkea hakemaan, kun en sitä löytänyt.

Vierailija
5535/5998 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin elokuvan Between heaven and hell ja siinä soi kappale joka osittain kuulostaa Hohdon tunnarilta. Osaisiko joku hakea tämän kappaleen?

Onko vuoden 2008 elokuva ja oliko kappale instrumentaali? 

Vierailija
5536/5998 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Between Heaven and Hell on vuodelta 1956.

Hohto vuodelta 1980 ja sama sävel on myös Doctor Sleep elokuvassakin.

Tämä melodia Hohdosta otettuna:

Between Heaven and Hell leffassa mun piti tarkkaan kuunnella sitä musiikkia, että sen huomasin, kun erilailla soitettuna se siinä on. Täysin instrumentaalista musiikkia.

Vierailija
5537/5998 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyseisen elokuvan kaikki kappaleet:

Vierailija
5538/5998 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyseisen elokuvan kaikki kappaleet:

Eikun siis: 

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_nQPH4lnlCS_bNGZX7fl9lAOdgfJd7…

Vierailija
5539/5998 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos avusta! Löysin sen Between Heaven and Hell kappaleen laittamaltasi soittolistalta eli se on säveltäjä Hugo Friedhoferilta kappale Don't argue/ Desperate Journey. 

Hohdon tunnarin säveltäjät ovat Wendy Carlos ja Rachel Elkind.

Kuuntelepas kuinka samanlaiselta kuulostaa:

https://youtu.be/GTvz4fOZ-yg?si=tVOKKL3OOAzD4FvG 

Kohta 3:18 eteenpäin

Ihan alusta jo kuulee saman melodian Hohdosta.

Vierailija
5540/5998 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos avusta! Löysin sen Between Heaven and Hell kappaleen laittamaltasi soittolistalta eli se on säveltäjä Hugo Friedhoferilta kappale Don't argue/ Desperate Journey. 

Hohdon tunnarin säveltäjät ovat Wendy Carlos ja Rachel Elkind.

Kuuntelepas kuinka samanlaiselta kuulostaa:

https://youtu.be/GTvz4fOZ-yg?si=tVOKKL3OOAzD4FvG 

Kohta 3:18 eteenpäin

Ihan alusta jo kuulee saman melodian Hohdosta.

Hyvä että löytyi! On niissä kieltämättä samaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi