Lähtisitkö treffeille hiv-positiivisen kanssa?
Jos muuten vaikuttaa lupaavalta? Syö siis lääkkeitä, eikä ilmeisesti pitäisi tarttua.
M32
Kommentit (148)
Kyllä lähtisin aivan samoin "kriteerein" kuin negatiivisenkin kanssa. Todella ihmettelen näitä vastauksia.... :(
N28
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin aivan samoin "kriteerein" kuin negatiivisenkin kanssa. Todella ihmettelen näitä vastauksia.... :(
N28
Toistaiseksi sitä vielä kumppaninsa valita, vaikka jo maailmallakin nousee ilmiö, jossa pakotetaan ei halutun kumppanin kanssa treffeille ja seurustelua tai olet rasistifoobikko.
En lähtisi lääkityksestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Toistaiseksi sitä vielä kumppaninsa valita, vaikka jo maailmallakin nousee ilmiö, jossa pakotetaan ei halutun kumppanin kanssa treffeille ja seurustelua tai olet rasistifoobikko.
Kannatan kaikissa olosuhteissa ja kaikilla mahdollisilla perusteilla (tai kokonaan ilman niitä) ihmisen ehdotonta oikeutta valita kumppaninsa tai ikisinkkuutensa itse. Kuitenkin ihmettelen, mikä hiv-positiivisessa kumppanissa on ongelmana. Meitä on kuitenkin moneen junaan ja ehkä hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
N28
Sinun sukupolvellesi tulee vielä yllätyksenä se, että jokainen saa treffailla ketä haluaa täysin omien kriteereidensä mukaisesti. Sinun ikäisten pitäisi muutenkin alkaa miettiä asioita uusiksi, kun katsoo teidän masennuksesta johtuvia työkyvyttömyyseläkkeitä. Kannattaisiko sitä elämää elää kuitenkin niin kuin itse haluaa, eikä kuten niinkuin muut haluavat?
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Kannatan kaikissa olosuhteissa ja kaikilla mahdollisilla perusteilla (tai kokonaan ilman niitä) ihmisen ehdotonta oikeutta valita kumppaninsa tai ikisinkkuutensa itse. Kuitenkin ihmettelen, mikä hiv-positiivisessa kumppanissa on ongelmana. Meitä on kuitenkin moneen junaan ja ehkä hyvä niin.
Siksi, että hiv on edelleen vaarallinen tartuntatauti, joka ei parane. En halua riskeerata terveyttäni seurustelemalla tällaisen ihmisen kanssa.
Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Sinun sukupolvellesi tulee vielä yllätyksenä se, että jokainen saa treffailla ketä haluaa täysin omien kriteereidensä mukaisesti. Sinun ikäisten pitäisi muutenkin alkaa miettiä asioita uusiksi, kun katsoo teidän masennuksesta johtuvia työkyvyttömyyseläkkeitä. Kannattaisiko sitä elämää elää kuitenkin niin kuin itse haluaa, eikä kuten niinkuin muut haluavat?
N49
Voit halutessasi lukea vastaukseni numerolla 25 (ellen siis jo vastannut sinulle).
N28
Kyllä voisin lähteä jos mies olisi aivan ihana. Sen voi saada vaikka vakituiselta kumppaniltaan jos tämä pettää, sen voi saada likaisesta tatuointineulasta tai jos vaikka joutuu ulkomailla verensiirtoon onnettomuuden vuoksi. Nykyään hiv-positiivinen voi elää suhteellisen normaalia ja normaalipituisen elämän. En haluaisi treffeille ihmisen kanssa joka ei osaa käyttää ehkäisyä tai joka on entinenkään narkomaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
N49
Voit halutessasi lukea vastaukseni numerolla 25 (ellen siis jo vastannut sinulle).
N28
Kannatat valinnanvapautta, mutta kuitenkin ihmettelet. Saanko kysyä, miksi ihmettelet? Luulisi olevan itsestäänselvää, että useimmille hiv-positiivisuus on kynnyskysymys, eikä sinun asiasi ole ihmetellä sitä.
N49
En lähtisi. Hiv on itse hankittu sairaus.
Tunnen sympatiaa aloittajaa kohtaan mutta oma terveys on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
On edelleen HIV-kantoja joihin lääkitys ei pure, eli vaikka suurin osa hiv-positiivista elää ihan normaalia elämää lääkityksen kanssa, ei se ole mikään takuu. En huvikseni itselleni HIV:iä hankkisi vaikka tällaisen kumppanin kanssa voisin kuvitellakin eläväni. Ei se mikään ihan pikkujuttu kuitenkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi. Hiv on itse hankittu sairaus.
Tunnen sympatiaa aloittajaa kohtaan mutta oma terveys on tärkeämpi.
Millä lailla se on itse hankittu?
Kyllä lähtisin. Olen itsekin pitkäaikaissairas ja sarjahoidoissa ollut monta vuotta elämästäni. Seksin harrastamista pitäisi harkita, mutta jos ois 100% takuu että kumi suojaisi ja miehen lääkitys kunnossa niin mikä jottei. Kas näin pitkäaikaissairaana sitä itsekin on empaattisempi muita sairaita kohtaan.
En lähtisi. Seksi on sen verran iso osa suhdetta, että siitä pitää saada nauttia ilman jatkuvaa pelkoa tartunnasta. Kumin käyttökään ei houkuta loppuelämää. Ja sekään ei estä 100% ja suuseksi vielä erikseen. Muuten ei häiritse jos jollain HIV, mutta kumppaniksi en halua.
N37
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin. Olen itsekin pitkäaikaissairas ja sarjahoidoissa ollut monta vuotta elämästäni. Seksin harrastamista pitäisi harkita, mutta jos ois 100% takuu että kumi suojaisi ja miehen lääkitys kunnossa niin mikä jottei. Kas näin pitkäaikaissairaana sitä itsekin on empaattisempi muita sairaita kohtaan.
Onko sairautesi tarttuva?
Voisin lähteä. JOS saisin tietää syyn miksi se on tarttunut.
Äidiltä syntymässä, edelliseltä kumppanilta, tatuointineulasta ja ehkä myös huumeneulasta saatu tartunta ok (jos huumeet on siis lopetettu), h u o r a lta saatu tartunta tai yhä jatkuvasta aktiivisesta huumeidenkäytöstä johtuva tartunta ei oo ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
N49
N28
Kannatat valinnanvapautta, mutta kuitenkin ihmettelet. Saanko kysyä, miksi ihmettelet? Luulisi olevan itsestäänselvää, että useimmille hiv-positiivisuus on kynnyskysymys, eikä sinun asiasi ole ihmetellä sitä.
N49
Ihmettelen syitä, joiden vuoksi ihminen tekisi valinnan, jollaista en itse tekisi. En kyseenalaista ihmisen oikeutta tehdä kyseistä valintaa kuitenkaan. Uskon, että tässä on nimenomaan kyse ihmisten ajatusmaailmoiden eroista, jotka voivat olla ihmeellisiä. Ymmärrän, että ajattelet, että ihmisille olisi itsestäänselvää, etteivät he haluaisi hiv-positiivisen kanssa suhteeseen. Minulle se ei ole lainkaan itsestäänselvää vaan päinvastoin yllättävää. Ajattelemme eri tavalla, ja se on ok. Mielestäni minulla on kuitenkin oikeus ihmetellä. Voit vastaavasti ihmetellä minun näkemystäni. Se on minulle täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Hivin saa suojaamattomasta seksistä tai suonensisäisistä huumeista, joten tartunta kertoo ihmisestä tarpeeksi, vaikka olisi saanut tartunnan "luotettavalta" kumppanilta. Miehessä se kertoo aina, ettei osaa käyttää kondomia ja ajatuksena se on jo niin vastenmielinen, että kiinnostus loppuu siihen.
ei nyt aina ole noin, jopa vastasyntynyt on voinut saada tartunnan äidiltään kohdussa tai synnytyksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Hivin saa suojaamattomasta seksistä tai suonensisäisistä huumeista, joten tartunta kertoo ihmisestä tarpeeksi, vaikka olisi saanut tartunnan "luotettavalta" kumppanilta. Miehessä se kertoo aina, ettei osaa käyttää kondomia ja ajatuksena se on jo niin vastenmielinen, että kiinnostus loppuu siihen.
Entäs kun sen saa oman puolison tartuttamana 20 avioliittovuoden jälkeen? Mitä se silloin kertoo ihmisestä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, lähipiirissä yksi tämmöinen tapaus.
En tietenkään!