Lähtisitkö treffeille hiv-positiivisen kanssa?
Jos muuten vaikuttaa lupaavalta? Syö siis lääkkeitä, eikä ilmeisesti pitäisi tarttua.
M32
Kommentit (148)
En ikävä kyllä. Kyllä tämä porukka tietää, että heillä ei ole mahdollisuutta löytää parisuhdetta kuin toisesta positiivisesta.
Positiivisuus ei sinällään enää vaikuta elämänlaatuun tai elämän pituuteen, tauti pysyy lääkityksellä kurissa, vaikka ei paranekaan.
Vierailija kirjoitti:
Hivin saa suojaamattomasta seksistä tai suonensisäisistä huumeista, joten tartunta kertoo ihmisestä tarpeeksi, vaikka olisi saanut tartunnan "luotettavalta" kumppanilta. Miehessä se kertoo aina, ettei osaa käyttää kondomia ja ajatuksena se on jo niin vastenmielinen, että kiinnostus loppuu siihen.
Entäs jos sen saa tuetämättään kumppaniltaan, joka hankkinut sen ensin jollakin tavallaan itselleen? Onko sekin tämän toisen syy ja tekee hänestä epäluotettavan?
Hiv voi tarttua muutenkin kuin seksissä tai käyttäen huumeita. Kadulla/ruohikolla/hiekkalaatikolla olevasta neulasta, verensiirrosta jne.
Vierailija kirjoitti:
Hivin saa suojaamattomasta seksistä tai suonensisäisistä huumeista, joten tartunta kertoo ihmisestä tarpeeksi, vaikka olisi saanut tartunnan "luotettavalta" kumppanilta. Miehessä se kertoo aina, ettei osaa käyttää kondomia ja ajatuksena se on jo niin vastenmielinen, että kiinnostus loppuu siihen.
Se kumppani, jolta tartunta on saatu, on monesti oma puoliso. Siinä ei omat kortsunkäytöt paljoa vaikuta.
Suurella osalla on tietämättään jo hiv. Korona rokotteet aiheuttavat autoimmuunisairauksia. Jos ette usko niin käykää HIV testissä jotka ne rokotteet olette ottaneet ja hämmästykää kun saatte positiivisen tuloksen.
Kuinkahan moni hiv-positiivinen mahtaa kertoa ennen treffejä sairaudestaan? Jotenkin veikkaan että prosenttiluku on aika pieni. Tietämättäni voisin mennä treffeille, mutta jos tietäisin, en todellakaan menisi.
Se on minun mielestäni ihan sama mistä sen on saanut. Hiv on hiv. En uskaltaisi pelata terveydelläni sellaista lottoa, että pahimmillaan saan loppuelämääni vaikuttavan sairauden. Samalla kyllä tiedostan, että nykyiset lääkkeet ovat niin hyviä ettei virusmäärää sairastuneen verestä välttämättä edes näy. Ja tiedän myös pariskunnan, jossa ulkomaisella naisella hiv ja hänen kanssaan vuosikausia ollut kumppani ei ole saanut tartuntaa. Käy säännöllisesti testeissä eivätkä käytä kumia. Tästä huolimatta en itse ottaisi henkilökohtaista riskiä ellen sitten olisi erittäin pahasti rakastunut. Mikä taas olisi vielä harvinaisempaa.
Totta kai. Aseksuaalina mulla ei olis miään ongelmaa asian suhteen.
Voisin lähteä, eikä HIV-positiivisuus olisi este myöskään parisuhteelle. Se on vain asia, joka täytyy ottaa huomioon ja opetella elämään sen kanssa.
Se riippuu miten on sen saanut. Jos on huumeiden käytön myötä, niin ehdoton ei.
Jos hiv olisi tullut maksullisista, niin olisi ehdoton ei.
Tänä päivänä hiv ei ole enää automaattinen kuolemantuomio. Lääkkeet on niin tehokkaita, että en pelkäisi harrastaa seksiä hiv positiivisen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos sen saa tuetämättään kumppaniltaan, joka hankkinut sen ensin jollakin tavallaan itselleen? Onko sekin tämän toisen syy ja tekee hänestä epäluotettavan?
Hiv voi tarttua muutenkin kuin seksissä tai käyttäen huumeita. Kadulla/ruohikolla/hiekkalaatikolla olevasta neulasta, verensiirrosta jne.
Maailmassa ei ole todettu yhtään tapausta, jossa HIV olisi saatu vahingossa ns. puistoneulasta. Toki on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. HIV-positiivinen afrikkalainen nainen on todennäköisesti saanut sen, koska on joutunut raiskatuksi.
Sanni16kerava kirjoitti:
Jos on rikas niinku charlie sheen niin hell yeah menisin.
Köyhän kanssa en menis.
Mutta tämänlainen ” järjen köyhyys” on vielä parempi❣️ Hell yeah❣️
En todellakaan. En halua ikinä olla parisuhteessa jossa oma terveyteni on koko ajan toisen ihmisen huolellisuuden ja toimien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin aivan samoin "kriteerein" kuin negatiivisenkin kanssa. Todella ihmettelen näitä vastauksia.... :(
N28
Sinun sukupolvellesi tulee vielä yllätyksenä se, että jokainen saa treffailla ketä haluaa täysin omien kriteereidensä mukaisesti. Sinun ikäisten pitäisi muutenkin alkaa miettiä asioita uusiksi, kun katsoo teidän masennuksesta johtuvia työkyvyttömyyseläkkeitä. Kannattaisiko sitä elämää elää kuitenkin niin kuin itse haluaa, eikä kuten niinkuin muut haluavat?
N49
Voit halutessasi lukea vastaukseni numerolla 25 (ellen siis jo vastannut sinulle).
N28
Kannatat valinnanvapautta, mutta kuitenkin ihmettelet. Saanko kysyä, miksi ihmettelet? Luulisi olevan itsestäänselvää, että useimmille hiv-positiivisuus on kynnyskysymys, eikä sinun asiasi ole ihmetellä sitä.
N49
Ihmettelen syitä, joiden vuoksi ihminen tekisi valinnan, jollaista en itse tekisi. En kyseenalaista ihmisen oikeutta tehdä kyseistä valintaa kuitenkaan. Uskon, että tässä on nimenomaan kyse ihmisten ajatusmaailmoiden eroista, jotka voivat olla ihmeellisiä. Ymmärrän, että ajattelet, että ihmisille olisi itsestäänselvää, etteivät he haluaisi hiv-positiivisen kanssa suhteeseen. Minulle se ei ole lainkaan itsestäänselvää vaan päinvastoin yllättävää. Ajattelemme eri tavalla, ja se on ok. Mielestäni minulla on kuitenkin oikeus ihmetellä. Voit vastaavasti ihmetellä minun näkemystäni. Se on minulle täysin ok.
Ohoh, teidän sukupolvenne on itsekkäämpää kuin kuvittelinkaan, kun ei osata edes käsittää sitä, että ihmiset voivat tehdä sellaisia valintoja, joita ei itse tekisi. Todella outoa. Näetkö ollenkaan oman ajattelusi ongelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Voisin lähteä. Eikai tuossa mitään jos syö lääkkeensä, tartuntariskiä ei silloin ole ☺️
Niin, jos syö. Koskaan ei voi olla täysin varma, että onko lääkkeet otettu. En jättäisi omaa terveyttäni tällä tavalla toisen ihmisen käsiin.
Haluaisin tietää miten on saanut sen. Jos se on tullut piikityksestä tai prostituoidulta niin en usko että meillä olisi tulevaisuutta muutenkaan, en voisi olla miehen kanssa jolla on tuollainen elämäntyyli ja arvot. Jos on tullut epäonnisen tapahtuman kautta niin voisin lähteä, tiedän että HIViin on hyvät lääkkeet nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtisin aivan samoin "kriteerein" kuin negatiivisenkin kanssa. Todella ihmettelen näitä vastauksia.... :(
N28
Sinun sukupolvellesi tulee vielä yllätyksenä se, että jokainen saa treffailla ketä haluaa täysin omien kriteereidensä mukaisesti. Sinun ikäisten pitäisi muutenkin alkaa miettiä asioita uusiksi, kun katsoo teidän masennuksesta johtuvia työkyvyttömyyseläkkeitä. Kannattaisiko sitä elämää elää kuitenkin niin kuin itse haluaa, eikä kuten niinkuin muut haluavat?
N49
Voit halutessasi lukea vastaukseni numerolla 25 (ellen siis jo vastannut sinulle).
N28
Kannatat valinnanvapautta, mutta kuitenkin ihmettelet. Saanko kysyä, miksi ihmettelet? Luulisi olevan itsestäänselvää, että useimmille hiv-positiivisuus on kynnyskysymys, eikä sinun asiasi ole ihmetellä sitä.
N49
Ihmettelen syitä, joiden vuoksi ihminen tekisi valinnan, jollaista en itse tekisi. En kyseenalaista ihmisen oikeutta tehdä kyseistä valintaa kuitenkaan. Uskon, että tässä on nimenomaan kyse ihmisten ajatusmaailmoiden eroista, jotka voivat olla ihmeellisiä. Ymmärrän, että ajattelet, että ihmisille olisi itsestäänselvää, etteivät he haluaisi hiv-positiivisen kanssa suhteeseen. Minulle se ei ole lainkaan itsestäänselvää vaan päinvastoin yllättävää. Ajattelemme eri tavalla, ja se on ok. Mielestäni minulla on kuitenkin oikeus ihmetellä. Voit vastaavasti ihmetellä minun näkemystäni. Se on minulle täysin ok.
Ohoh, teidän sukupolvenne on itsekkäämpää kuin kuvittelinkaan, kun ei osata edes käsittää sitä, että ihmiset voivat tehdä sellaisia valintoja, joita ei itse tekisi. Todella outoa. Näetkö ollenkaan oman ajattelusi ongelmaa?
Äläpä yleistä yhden ihmisen ajatuksia koskemaan koko sukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää miten on saanut sen. Jos se on tullut piikityksestä tai prostituoidulta niin en usko että meillä olisi tulevaisuutta muutenkaan, en voisi olla miehen kanssa jolla on tuollainen elämäntyyli ja arvot. Jos on tullut epäonnisen tapahtuman kautta niin voisin lähteä, tiedän että HIViin on hyvät lääkkeet nykyään.
Eivätköhän nämä yleensä pyri selittelemään asian mahdollisimman edulliseksi itselleen. Jos selittäisi jostain epäonnisesta tapahtumasta, en uskoisi sanaakaan.
Voisin lähteä. Eikai tuossa mitään jos syö lääkkeensä, tartuntariskiä ei silloin ole ☺️