Miksi lapsettomat viitsivät kärsiä seksittömässä suhteessa?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 07:41"]
Ootteko oikeasti noin urpoja? En siis tajua, miksi seksityömyydestä suhteessaan kärsivä lapseton ihminen ei eroa ja hanki halukasta kumppania! Ap
[/quote]
No eihän se suhde oikeasti ole seksitön, urpo! Se vaan sanoo sulle niin että saa sultakin pesää!
Koska toinen voi olla tärkein ihminen maailmassa, jota ilman et halua elää. Seksin voi hoitaa ilman puolisoakin, joko yksin tai suhteen ulkopuolella.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 07:14"]
Miksi kuvittelet, että lapsettomilla ei olisi seksiä?
[/quote]
Aina jonkun lapsettoman, joka ei ymmäärrä aloitusta, pitää tulla vänkäämään. Vai väitätkö tosissas että kaikilla lapsettomilla on seksiä?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 07:36"]
Meillä ollaan lapsettomia vastoin tahtoamme, ja luonnollisesti kyllä harrastetaan seksiä vaik ei se näköjään mihinkään konkreettiseen lopputulokseen johda... Mitä tekemistä lapsettomuudella seksittömyydellä on keskenään? :D
[/quote]
No tässä mietitään miksi pysytään yhdessä jos ei ole seksiä. Lapsellisilla syy pysyä yhdessä voi olla lapset, mikä se on lapsettomilla?
Ootteko oikeasti noin urpoja? En siis tajua, miksi seksityömyydestä suhteessaan kärsivä lapseton ihminen ei eroa ja hanki halukasta kumppania! Ap
[/quote]
Täällä pitää rautalangasta vääntää asiat että porukka tajuu. Kertoo hyvin tämän palstan käyttäjien älykkyydestä kun ei edes näin yksinkertaista aloitusta ymmärretä vaan ihmetellään miten lapsettomuus ja seksittömyys liittyy toisiinsa...
On totta, että hyviä, onnellisia suhteita voi olla ilman seksiäkin, ja ilman että kumpikaan osapuoli seksittömyydestä kärsii. Mutta eikös aloituksessa kuitenkin ollut kyse nimenomaan sellaisista tapauksista, joissa seksittömyys aiheuttaa kärsimystä??
Itse todennäköisesti eroaisin, jos seksi jäisi pois nykyisestä suhteestamme, ja siis jos alkaisin siitä kärsiä. Mielestäni seksi kuuluu rakkauteen ja tähän suhteeseen, ja olen siitä onnellisessa asemassa, ettei välillämme vallitse erimielisyyttä tästä asiasta.
Koska täydellistä suhdetta ei ole. Jostakin asiasta joutuu aina tinkimään, jopa "kärsimään".
Joskus se "kärsimyksen" aihe voi olla seksin puute, mutta muut /hyvät) asiat liitossa voivat painaa vaakakupissa paljon enemmän kuin se yksi yksittäinen huono puoli.
Miten seksitön suhde ja lapsettomuus liittyy toisiinsa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:01"]On totta, että hyviä, onnellisia suhteita voi olla ilman seksiäkin, ja ilman että kumpikaan osapuoli seksittömyydestä kärsii. Mutta eikös aloituksessa kuitenkin ollut kyse nimenomaan sellaisista tapauksista, joissa seksittömyys aiheuttaa kärsimystä??[/quote]
Kärsimys ei ole joko tai -asia, vaan siinä on voimakkuusvaihteluja. Esimerkiksi minä kärsin siitä, että seksiä on vähän ja se on pidättyväisempää kuin haluaisin. Mutta seksiä kuitenkin on. Muuten suhde on erinomainen.
Olen arvioinut, että vaihtamalla naista saisin todennäköisesti paremman seksielämän. Mutta menettäisin todennäköisesti mukavuustekijöissä paljon enemmän. Olen vähän erikoinen enkä ollenkaan stereotyyppisen haluttava mies, joten mukavat halukkaat naiset eivät ole kiinnostuneita minunlaisista. Joutuisin tyytymään jollain lailla vajakkeihin tai ongelmallisiin, joiden kanssa arki menisi säätämiseksi. En ole niin seksuaalinen ihminen, että mielihyvä lisääntyisi enemmän kuin kärsimys. Siispä kärsin minkä kärsin ja nautin elämästäni muuten.
En usko, että sietäisin täysselibaattia, ainakaan ilman perusteltua lääketieteellistä syytä. Mutta ei minulla ole vaikeaa ymmärtää, että joku, jonka seksuaaliset halut ja tunteet ovat minuakin heikompia, voisi kokea sen parhaana kompromissina. Minun on vaikeampi ymmärtää sitä, että miten joku voi tuhota perheensä tai työuransa tyhmillä seksihurjasteluilla. En näe itse niitä niin mahtavina kokemuksina, että kannattaisi riskeerata mitään vaivalla rakennettua. Mutta se on vain uskottava, että joillain seksihalut ovat mielen vahvimpia vaikuttajia ja he tekevät tai uhraavat mitä tahansa saadakseen tyydytyksen.
Jostain asiasta joutuu parisuhteessa aina kärsimään (tai ainakin sietämään sitä), eihän mitään sataprosenttista suhdetta ole olemassakaan. Jollekin voi olla ihan ok kärsiä vähän vaikka seksittömyydestä, jos muut asiat on sitten vastaavasti hyvin. Jollain toisella voi olla hyvä seksielämä, mutta sitten kärsii jostain muusta huonosta puolesta suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:07"]Miten seksitön suhde ja lapsettomuus liittyy toisiinsa?
[/quote]
Pitääkö sitä teeskennellä tyhmää urakalla. Siten, että yleisin syy sinnitellä huonoksi koetussa seksuaalisesta tyydyttämättömässä suhteessa on toimiminen lasten vanhempana. Lapsettomasta suhteesta eroaminen on valtavasti helpompaa. Lasten vanhemmat eivät pääse koskaan kunnolla eroon toisistaan, jos ei toinen hylkää lapsiaan täysin. APkin sanoo, että eroaisi, jos ei hänellä olisi lapsia ja ihmettelee, miksi joku voi siinäkin tapauksessa sietää seksittömyyttä. Ei sitä voi tunnetasolla ymmärtää, jos on kovat halut, mutta joillakin on heikommat halut (ilmeisesti AP:n puolisollakin on).
Koska rakkaus. Kaiken se kestää, kaiken se kärsii.
Koska seksittömyys voi johtua erilaisista asioista. En itse voisi olla parisuhteess, jossa ei seksi olisi ollut edes ajatuksen tasolla tärkeää. Mutta tosielämässä erinäiset seikat voivat vaikeuttaa seksielämää, vaikka pitäisikin sitä ajatuksen tasolla tärkeänä. Esim erilaiset sairaudet estävät seksin, miehillä esim erektiohäiriö ja naisilla kotusmisongelmat ja vulvodynia. Miksi kukaan jättäisi sairasta puolisoa?
Toinen asia on sitten haluttomuus, jota usein pidetään tahallisena, vaikka se on tahdosta riippumaton ikävä tila. Sitä kun ei voi pakottaa ja haluttomana antaminen taas ei palvele ketään ja sillä voi vakavia seurauksia. Haluttomuuttakin voidaan hoitaa joten näkisin, että jos parisuhteen osapuoli haluaa hoitaa haluttomuutta ja pitää seksiä kuitenkin ajatuksen tasoll tärkeänä, niin seksielämä palaa ajan kanssa normaaliksi.
[/quote]
Jos vaikka sen takia että se uus seksiä haluava kumppani haluais myös niitä lapsia!