Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.
Yksinhuoltajanaisilla liian hyvät tuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/84ca35cd-084e-4ee2-a06c-5e6845e6c851
Kommentit (1309)
Vierailija kirjoitti:
Miksi säästänyt ei hyödy säästämisestään, vaan joutuisi käyttämään säästönsä ja tuhlannut saa ruhtinaalliset tuet, vaikka on elellyt tuhlaten.
Siksi että tuista ei ole tarkoitus hyötyä, vaan tulla toimeen (niukasti)
Ihme nillitystä täällä. Suomi on maailman onnellisin maa juuri siksi kun täällä voi valita tekeekö töitä vai ei. Ei minua ainakaan kiinnosta aamulla nousta painamaan duunia nälkä palkalla jotta porvarit saavat leivän päälle lohta. Olen vapaaehtoisesti siis työtön ja kyllä minulla on useampi lapsi ja saan kyllä hyvät tuet.
Vierailija kirjoitti:
Ihme nillitystä täällä. Suomi on maailman onnellisin maa juuri siksi kun täällä voi valita tekeekö töitä vai ei. Ei minua ainakaan kiinnosta aamulla nousta painamaan duunia nälkä palkalla jotta porvarit saavat leivän päälle lohta. Olen vapaaehtoisesti siis työtön ja kyllä minulla on useampi lapsi ja saan kyllä hyvät tuet.
minä käyn töissä, mutta en saa pitää itse palkkaani vaan siitä otetaan veroja sinunlaistesi loisten elättämiseen. miksi minun pitää työlläni elättää sinut? mitä saan sinulta vastineeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi säästänyt ei hyödy säästämisestään, vaan joutuisi käyttämään säästönsä ja tuhlannut saa ruhtinaalliset tuet, vaikka on elellyt tuhlaten.
Siksi että tuista ei ole tarkoitus hyötyä, vaan tulla toimeen (niukasti)
etkö sinä hyödy ruuasta, asunnosta, lämmöstä ja kaikista palveluista, joita saat rahalla, jonka vuoksi me muut joudumme tekemään töitä. sinä saat kaiken sohvalla makaamalla.
monissa maissa naisen pitää ottaa mies ja antaa pillua, että voi loisia miehen rahoilla. suomessa ei tarvitse tehdä edes sitä vaan naiset elätetään verorahoilla. niitä verorahoja maksavat kilttimiehetkin, jotka eivät edes näe naisia.
Vierailija kirjoitti:
monissa maissa naisen pitää ottaa mies ja antaa pillua, että voi loisia miehen rahoilla. suomessa ei tarvitse tehdä edes sitä vaan naiset elätetään verorahoilla. niitä verorahoja maksavat kilttimiehetkin, jotka eivät edes näe naisia.
yhtä lailla suomessa elätetään miehiä
En pysty lukemaan juttua koska en suostu maksamaan.
Yksin elävälle tukia annetaan noin tonnin edestä.
Jos saa 5000 kuussa, niin todennäköisesti Amandalla on iso määrä lapsia, joista kaikista maksetaan oma lapsilisänsä. Sellaisessa perheessä on varmasti rahanmenokin erittäin suurta. Yksin asuvalle riittää ruokaan noin 500 e kuussa, jotkut elävät vähemmälläkin. Mutta mitä enemmän lapsia, sitä enemmän ruokaa kuluu. Niin kuin kaikkea muutakin. Talous- ja vessapaperia, vaippoja, lastenruokaa...
Ja mikä on sitten se vaihtoehto? Että joku jättiperheen äiti menee työelämään pitkän kotona olemisen jälkeen? Eipä se niin helposti onnistu. Ensinnäkin jokainen vuosi pois töistä heikentää asemaa työnhakijana. Toiseksi yh-äiti joutuisi kuitenkin ottamaan ylimääräisiä sairaspäiviä lasten sairastuessa (sairasta lasta ei saa viedä tarhaan!).
Yh-äidit tekevät usein lyhyempää päivää, että ehtivät hakea lapset tarhasta ja koulusta.
Kotona ei enää pysty juuri tekemään töitä, koska lapsiin menee niin paljon aikaa.
Joten yh-äiti olisi vähemmän tehokas työntekijä ja palkka jäisi todennäköisesti niin pieneksi, että joutuisi kuitenkin hakemaan mm. asumistukea.
Ohoh, meilläkin on erityislapsia, mutten ole koskaan saanut viittä donaa tukia. Tuo on kohujuttu.
Vierailija kirjoitti:
suomi on naisille maailman paras maa loisimiseen
Ei kyllä lapsettomalle yksinelävälle naiselle ainakaan.
Käsittääkseni 8, ja tukeen on laskettu mukaan myös lapsilisät, noin 1700/kk. Lapsilisät maksetaan myös miljonääreille.
Nooh mitäs sieltä iltalehdestä muutenkaan on saanut lukea iltojen ratoksi, kritiikittömiä copypasteja kokoomuksen tavoiteohjelmista ja kovaäänisten konservatiivisten kolumnistien kaakatuksia. Rahalla saa ostettua valtaa ja sekundaa, siitä kertoo tämäkin maksumuurin takana oleva "uutinen"
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikit, harva saa noin pali, itse en saa mitään vaikka olemme molemmat työttöminä, kaikki maksetaan siis itse, lääkkeet ja asuminen. Tulomme ovat 2000 euroa noin puhtaana kuussa.
Siis ette saa mitään tukia, mutta tulot ovat 2000 euroa kuussa?
Mistäs ne tulot työttömänä tulee, jos ei tuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YH-isä saisi ihan samat tuet, mutta niitä on paljon vähemmän, koska isä on lähes aina se joka muuttaa pois kun ero tulee, ja jättää äidin hoitamaan lapset. Joskus isä ei suostu maksamaan elareita tai edes tapaamaan lapsia. Kuitenkin monet ajattelevat, että yh-äiti on jotenkin itse valinnut osansa.
Yksin asuva lapseton nainen ei saa suurempia tukia kuin yksin asuva lapseton mies. Ei tässä ole mitään sukupuolilisää.
Vierailija kirjoitti:
"Amandan" äidinkieli tuskin on suomi tai ruotsi, niinkuin ei useimpien muidenkaan noita jättitukien saajista. "Jänskästi" taas johdetaan lukijaa harhaan luulemaan että kyseessä suomalainen
Mutta Idan lienee?
Vierailija kirjoitti:
"Amandan" äidinkieli tuskin on suomi tai ruotsi, niinkuin ei useimpien muidenkaan noita jättitukien saajista. "Jänskästi" taas johdetaan lukijaa harhaan luulemaan että kyseessä suomalainen
Onko sulla jotain todisteita tuolla väitteelle, vai muutenko vaan mutuilet?
Totta kai, jos joku tulee vaikka Irakista tänne, ei voi odottaa että hän pääsisi heti suomalaiseen työelämään kiinni. Jos nimi on vaikka Fatima, niin vaikea on varmasti saada työpaikkaa.
Sitten hyvintoimeentulevat "opiskelijat" sijoittaa opintorahan, omaisuutta omaavat kiukuttelee kun eivät saa täyttä toimeentulotukea... Jengi nostaa toimeentulotuen käteiseksi ettei peritä takas, säästää ne ja elelee ihan muilla tavoilla. Varakkaille tämä on suunnittelua, ei huijaamista...
Vierailija kirjoitti:
Kolme naista oli ainakin yksinhuoltajia. Yhdellä 33 vuotiaalla oli 8 lasta.
Joku ihmetteli summaa aiempana. En uskalla linkittää, mutta summa koostui lapsilisistä, asumistuesta, elatustuista, vammaistuita (erityislapsia). Työttömyysetuudet/kotihoidontuki/työkyvyttömyyseläke.
Siitä vain laskemaan.
Plus esimerkkejä ulosottovelallisista. Osan ei kannata mennä töihin.
Taas tätä otsikointia, kun halutaan pienentää pienituloisten tukia. En lukenut juttua, kun en plussista maksa , mutta kun näin sanan erityislapsi, tuli mieleen, että miettikääpä ihmiset oikeasti, kuinka paljon enemmän yhteiskunnalle maksaa sen erityislapsen päivittäinen kuljettaminen erityishoitoon, erityishoitolaitokseen tai päiväkotiin, todennäköisesti hyvin kauas ja hänen päivittäinen hoitonsa ja huolenpitonsa siellä. Siinä on kuulkaa joku äidille maksettava hoitolisä oikeasti hyttysenkakka saharassa. Sama juttu omaishoidontuessa. Kymmenkertainen kustannus yhteiskunnalle ei todennäköisesti riitä, jos sairas, jatkuvaa hoitoa ympäri vuorokauden tarvitseva vanhus siirretään kotihoidosta hoitolaitokseen.
Shokkiotsikointi on vain pohjustusta siihen, että pienituloisille on tulossa leikkauksia jo ennestään pieniin tukiin . Ja ihmisiä vedetään tässäkin jutussa kuin pässejä narussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YH-isä saisi ihan samat tuet, mutta niitä on paljon vähemmän, koska isä on lähes aina se joka muuttaa pois kun ero tulee, ja jättää äidin hoitamaan lapset. Joskus isä ei suostu maksamaan elareita tai edes tapaamaan lapsia. Kuitenkin monet ajattelevat, että yh-äiti on jotenkin itse valinnut osansa.
Yksin asuva lapseton nainen ei saa suurempia tukia kuin yksin asuva lapseton mies. Ei tässä ole mitään sukupuolilisää.
Se on isältä varmaan looginen veto, kun äityli on omasta päätöksestään lopettanut seksielämän ja päättänyt keskittyä ainoastaan lapseen/lapsiin jättäen isän ulkopuolelle kasvatukseen liittyvistä ratkaisuista. Nytkö sen lompakon pitäisi yhtäkkiä ottaa kaikki vastuu niistä lapsista, jotka äiti on aiemmin ominut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme naista oli ainakin yksinhuoltajia. Yhdellä 33 vuotiaalla oli 8 lasta.
Joku ihmetteli summaa aiempana. En uskalla linkittää, mutta summa koostui lapsilisistä, asumistuesta, elatustuista, vammaistuita (erityislapsia). Työttömyysetuudet/kotihoidontuki/työkyvyttömyyseläke.
Siitä vain laskemaan.
Plus esimerkkejä ulosottovelallisista. Osan ei kannata mennä töihin.
Taas tätä otsikointia, kun halutaan pienentää pienituloisten tukia. En lukenut juttua, kun en plussista maksa , mutta kun näin sanan erityislapsi, tuli mieleen, että miettikääpä ihmiset oikeasti, kuinka paljon enemmän yhteiskunnalle maksaa sen erityislapsen päivittäinen kuljettaminen erityishoitoon, erityishoitolaitokseen tai päiväkotiin, todennäköisesti hyvin kauas ja hänen päivittäinen hoitonsa ja huolenpitonsa siellä. Siinä on kuulkaa joku äidille maksettava hoitolisä oikeasti hyttysenkakka saharassa. Sama juttu omaishoidontuessa. Kymmenkertainen kustannus yhteiskunnalle ei todennäköisesti riitä, jos sairas, jatkuvaa hoitoa ympäri vuorokauden tarvitseva vanhus siirretään kotihoidosta hoitolaitokseen.
Shokkiotsikointi on vain pohjustusta siihen, että pienituloisille on tulossa leikkauksia jo ennestään pieniin tukiin . Ja ihmisiä vedetään tässäkin jutussa kuin pässejä narussa
Niinpä, ja otsikoinnin tarkoitus on kertoa että ei kannata mennä töihin, vaikka Amandan tuista yksikään ei ole työttömyystuki
Ja kaikit, harva saa noin pali, itse en saa mitään vaikka olemme molemmat työttöminä, kaikki maksetaan siis itse, lääkkeet ja asuminen. Tulomme ovat 2000 euroa noin puhtaana kuussa.