Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.
Yksinhuoltajanaisilla liian hyvät tuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/84ca35cd-084e-4ee2-a06c-5e6845e6c851
Kommentit (1309)
Siinäpä pyöritte oravanpyörässä antaen vapaa-aikanne työnantajalle. Jokaisella on aikaa vain hetki, se kannattaa käyttää siihen mistä nauttii eniten. Minä en nauti työstä joten en tule sitä ikinä tekemään. Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
600 euroa per hlö tuollaisessa perheessä on aika paljon. Itse sain kelan päivärahoja huonoimmillaan alle 500€/kk. Siihen pari sataa asumistukea päälle ja kaikki piti muuten itse maksaa.
Noillahan pitää olla oma minibussi, että pääsee mihinkään. Monet asiat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä pyöritte oravanpyörässä antaen vapaa-aikanne työnantajalle. Jokaisella on aikaa vain hetki, se kannattaa käyttää siihen mistä nauttii eniten. Minä en nauti työstä joten en tule sitä ikinä tekemään. Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Pitää sitten elää kurjuudessa tai olls linnassa. Minusta tuo on enemmän tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?
Jutun äidillä oli 8 lasta, joista osa vammaisia, tämä kerrottiin toisen lehden artikkelissa joka oli tehty tuon ensimmäisen oltua niin kovin kiinnostava. Jos kaikki lapset on saman isän kanssa niin todellakin missä se isä luuraa? Elatusvastuuta löytyisi. Jos eivät ole saman isän lapsia, niin silti hyvä kysymys missä ne isät luuraa, ja mikseivät elätä lapsiaan? Ja sellaisessa tilanteessa on myös toinen kysymys: onko niitä lapsia pakko tehdä ihan jokaiselle vastaantulijalle?
Isiä oli jutun mukaan neljä ja kaikki maksukyvyttömiä hoitamaan elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Tästä otsikosta oli juuri vähän aikaa sitten puhetta, ja jokseenkin syyllistävä aloitus ja unohdettu kaikki tosiasiat matkan varrelle. Oletteko laskeneet paljon vammaistukea saavien lasten hoito kunnallisessa maksaisi avustajineen ja järjestelyineen päivineen, ja laitospaikka on 6000e/kk. Sen vuoksi annan ennemin muutaman tonnin itse hoitavalle äidille kuin kitisisin rahasta. Plus lasten eläminen kustantaa. Vuokra, ruoka, lääkkeet, sairasmenot, hygienia..
Ne oli perusvammaistukia, joita myönnetään esim. astmasta, allergioista ja yökastelusta.
Jos heillä on paljon lapsia, niin minua ei ainakaan haittaa.... oikeasti hyvä juttu. Tälleen pitää suomalaisia motivoida lisääntymään.
Ei hirveästi kannata noteerata äärioikeiston alustojen, ip-lehtien juttuihin. Näitten jutut alkaa olemaan vitsinäkin huonoja, ihmetellä täytyy miksi mikään tahoa ei puutu tuohon viidennenkolonnan epäsovun lietsontaan.... Seiskakin alkaa olemaan laatulehti noihin kahteen verrattuna, kuinkahan paljon mahtaa olla "putlerin" rahoitusta julkaisevilla tahoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?
Jutun äidillä oli 8 lasta, joista osa vammaisia, tämä kerrottiin toisen lehden artikkelissa joka oli tehty tuon ensimmäisen oltua niin kovin kiinnostava. Jos kaikki lapset on saman isän kanssa niin todellakin missä se isä luuraa? Elatusvastuuta löytyisi. Jos eivät ole saman isän lapsia, niin silti hyvä kysymys missä ne isät luuraa, ja mikseivät elätä lapsiaan? Ja sellaisessa tilanteessa on myös toinen kysymys: onko niitä lapsia pakko tehdä ihan jokaiselle vastaantulijalle?
Isiä oli jutun mukaan neljä ja kaikki maksukyvyttömiä hoitamaan elatusmaksuja.
Mitähän herroja nämä ovat? Vähän nyt laittaa miettimään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä otsikosta oli juuri vähän aikaa sitten puhetta, ja jokseenkin syyllistävä aloitus ja unohdettu kaikki tosiasiat matkan varrelle. Oletteko laskeneet paljon vammaistukea saavien lasten hoito kunnallisessa maksaisi avustajineen ja järjestelyineen päivineen, ja laitospaikka on 6000e/kk. Sen vuoksi annan ennemin muutaman tonnin itse hoitavalle äidille kuin kitisisin rahasta. Plus lasten eläminen kustantaa. Vuokra, ruoka, lääkkeet, sairasmenot, hygienia..
Ne oli perusvammaistukia, joita myönnetään esim. astmasta, allergioista ja yökastelusta.
Vammaistukea yökastelusta?
Ei ihme, että maa menee vääjäämättä konkurssiin.
Miksi poistettiin kommentti, joka on täyttä totta? Siis: jos tämä nainen kasvattaisikin kahdeksan iloista veronmaksajaa, tuo olisi yhteiskunnalta ihan ookoo sijoitus. Epäilen vaan että valitsevat saman tien kuin äitinsä.
Onko tämä suurperheen äiti muhamaija ja lasten isät muhamatteja?
Ei taida kovin suuriin eläkkeisiin päästä kiinni tämä jättiperheen äiti olemalla vuosikymmenet kotona lasten kanssa.
Tässä perheessä lapset eivät taida pahemmin saada äidin kanssa kahdenkeskeistä aikaa joka on myös lapsille tärkeää.
Ja se tuleenäkymään viimeistään teini iässä. Suurperheen lapsi ei saa äidiltään sitä samaa yhteyttä.
Mielestäni todella itsekästä äidiltä. Ei ne omat resurssit tule ikinä riittämään noin monelle lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poistettiin kommentti, joka on täyttä totta? Siis: jos tämä nainen kasvattaisikin kahdeksan iloista veronmaksajaa, tuo olisi yhteiskunnalta ihan ookoo sijoitus. Epäilen vaan että valitsevat saman tien kuin äitinsä.
Epäilysi on totta.
Aihe on sen verran arka ja siitä saa helposti välineitä naisen syyllistämiseen ettei se sovi nykyiseen keskusteluilmapiiriin.
Monilapsiset perheet yrittävät saada hyväksyntää väittämällä lapsistaan tulevan hyviä veronmaksajia Suomeen.
Siis sellaisia, jotka toimivat yksityisen puolen tehtävissä.
Eikä sellaisia, jotka saavat toimeentulonsa verovaroista tai pakollisista maksuista.
Näkis vaan...
Jos saa tukia, niin isän kannattaa asua eri osoitteessa:
"Kahdeksanlapsinen perhe voisi saada siis noin 825 euroa vähemmän, jos isä asuisi perheessä."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/162c2794-d853-4b93-ac52-d67dac908543
"Helsinkiläisellä Susulla oli Kela-tukien takia kaksi asuntoa – mies Poste Restantessa: "Saadaan enemmän rahaa""
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/747410f3-b693-4fbd-87d5-ed6132226ab0
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.
Minä oon yhtwishuoltaja ja töissä...
Vierailija wrote:
5500e tekemättä mitään??
Jumalauta toi summa on mun miehen 3kk palkka ja työpäivät 12-14h joka päivä.
...Ja jos teillä olisi 8(!) lasta, tarvitsisitte tekin 5500 kuussa, ja saisitte tukia siihen. Sitä voi sitten miettiä että onko 8 lapsen yksinhuoltaja sekuntiakaan "tekemättä mitään". Normaalissa palkkatyössä käyminen kuulostaa totaaliselta lepolomalta verrattuna tuohon pestiin.
Meneekö tuosta 5500 vielä verot? Sehän pienentäisi ton sitten johonkin kolmeen tonniin käteen. Siinä sitten ruoki 8 lasta, maksa niiden asumiskulut (montako huonetta ja sänkyä?), hanki vaatteet ja edes perustoimeentulon... Apua!
Itsellä ei siis lapsia, eli en ole tässä omista oikeuksistani huolehtimassa kumpaankaan suuntaan. Mutta ei kyllä tuon äidin rasti kadehdita.
Yksinhuoltajia tuleekin tukia. Lapsensa hylänneet isät voisi jättää omilleen ja poistaa oikeuden sosiaaliturvaan.
Kuka on kateellinen yksinhuoltajalle??
Vierailija wrote:
Kaikille jänniksille ei kannata levittää reisiään.
Edelleen se useamman ihmisen kanssa lisääntyminen ei nosta tukia.
Jos tekee kahdeksan lasta, niin nehän ehdottomasti kannattaa pyöräyttää monelle vastuuta jakaakseen. Jos on saman kanssa, ja se toinen menee vaikka sairastumaan tai kuolemaan, olet yksin vastuussa. Isovanhempia on myös silloin enemmän, joten kahdeksan lapsen hoitaminen silloin tällöin ei myöskään rasita heitä samalla.