Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.
Yksinhuoltajanaisilla liian hyvät tuet.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/84ca35cd-084e-4ee2-a06c-5e6845e6c851
Kommentit (1309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä ydinperheessä olisi 8e niin saataisiin vain 3500e. Tässä mukana mun ja miehen tulot, lapsilisät ja nuo omaishoidontuki ja vammaistuki.
Näillä pitäisi pärjätä.Saisitte jo pelkästään lapsilisiä 1227,51 euroa, eli tosi pienet tulot teillä on, jos töissä käytte. Olisitte oikeutettujat toimeentulotukeenkin noin olemattomilla palkkatuloilla, laskitko sen mukaan? Jos teillä noin pienillä tuloilla on yksikin lapsi, saisitte jonkin verran myös asumistukea, jos asutte vuokralla ja jos enemmän kuin yksi, saisitte varmaan myös toimeentulotukea. En ala nyt vammaistukien ja omaishoidon tuen määriä selvitellä, kun pitäisi tietää vamman taso ja hoidettavien määrä, mutta jos tuossa laskennalisessa 3500 eurossa on tosiaan mukana palkkatulot tai työttömyyskorvaukset, niin kyllä te saatte jotain tukia nytkin. Minä saan palkkaa 2980 euroa kuussa ja jos olisin kahdeksan terveenkin lapsen yh, saisin tukia n. 4000 euroa. Jos meillä olisi miehen kanssa kahdeksan lasta, saisimme joka tapauksessa lapsilisät 1227,51 euroa ja kun molemmat on töissä, en minä näe mitään syytä saadakaan tukia sen enempää.
Meillä on 2 lasta ja ei saada asumistukea tai toimeentulotukea.
Asutte siis omistusasunnossa. Miten teillä voi olla niin pienet tulot, kun tuosta 3500 eurosta laskee pois nuo luettelemasi tuet, niin palkkatuloiksi ei jää paljon mitään, se on yhdellekin pieni tulo. Sinä olet ehkä kodinhoidontuella ja mies pienipalkkaisessa työssä, josta saa max. 1500 netto kuussa? Vai laskitko vain väärin? Amandan tuista yksinhuoltajan tukia on noin 1400, jos hän saa minimi elarit, mutta siinä pitää muistaa, että ei ole palkansaajaa jakamassa tuloja. En puolustele Amandaa, enkä ymmärrä valintojaan, mutta en pidä siitä, että netissä viljellään vääriä tietoja.
Laskin väärin, saataisiin vaan 3283e.
Tässä siis nuo lapsilisät 1227,51e, Amandan saamat omaishoitajantuki 370e, vammaistuki 286, 17e ja mun ja miehen tulot.
Mä olen työtön ja mies töissä.Sun miehen nettotulot on 1600 ja sun tulot on 660 euroa, olet kertonut aiemmin muissa ketjuissa. Niihin lapsilisät ja muut lasten tuet -> 4150 euroa. Plus kahdeksan lapsen kanssa saisitte asumistukea x euroa. Amandalla on isommat tuet koska hän on äitiyslomalla ja yksinhuoltaja.
Mun miehen tulot on 800e.
Asumistukea emme saa eikä sitä tulisi vaikka olisi 8 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?
Jos ei ole toista vanhempaa maksamassa niin ihan kohtuullista mielestäni että yh vanhempia autetaan kun yksin maksavat kaiken, ei ole sen ”toisen”tuloja maksamassa vuokraa ja muita juttuja lapsille ja asumis juttuja
Niin mutta miksi näitä lapsia on tehty 8??
Nuorin vauva ja äiti taas yh. Ei mitään järkeä.Lapset eivät ole pelkästään yksilöiden elämänvalintoja vaan myös yhteiskunnan elinehto. Väki vanhenee Suomessa ja vauvat vähenee kun nuoret naiset eivät halua äideiksi. Miksi toisten tekemiä elämänvalintoja on niin vaikea ymmärtää ja kunnioittaa?
Tämä äiti on tuskin ajatellut lapsia yhteiskunnan elinehtona 😂
Yleensä nämä äärioikeistolaiset valittavat ajatuspoliisista, mutta eipä taida koskea heitä itseään!
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä ydinperheessä olisi 8e niin saataisiin vain 3500e. Tässä mukana mun ja miehen tulot, lapsilisät ja nuo omaishoidontuki ja vammaistuki.
Näillä pitäisi pärjätä.
No, laskelmia pöytään! Niin ja:
Voi-voi-voi! Vali-vali-vali! Nyyh-nyyh-nyyh! Tanan yyyhoot! Kade-kade-kade!
Vierailija kirjoitti:
Mä asun yksin lasten kanssa ja saan pelkästään lapsilisään yh-korotuksen. Tosin olen työelämässä.
Nyyh-nyyh-nyyh! Vali-vali-vali! Voi-voi-voi! Kade-kade-kade! Keleen yyhoot!
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
Miksi ihminen hankkii 8 lasta, jos ei pysty heitä elättämään!
Aivan liian suuret tuet yhteiskunnalta.
En halua maksaa tuollaisten ihmisten elämää!
Ole huoleti, sinun osuutesi veronmaksajana on senttejä, ei edes euroja. Suomen valtion verokertymät ovat sentään vuodessa noin 100 miljardia euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä pitäisi pärjätä.Saisitte jo pelkästään lapsilisiä 1227,51 euroa, eli tosi pienet tulot teillä on, jos töissä käytte. Olisitte oikeutettujat toimeentulotukeenkin noin olemattomilla palkkatuloilla, laskitko sen mukaan? Jos teillä noin pienillä tuloilla on yksikin lapsi, saisitte jonkin verran myös asumistukea, jos asutte vuokralla ja jos enemmän kuin yksi, saisitte varmaan myös toimeentulotukea. En ala nyt vammaistukien ja omaishoidon tuen määriä selvitellä, kun pitäisi tietää vamman taso ja hoidettavien määrä, mutta jos tuossa laskennalisessa 3500 eurossa on tosiaan mukana palkkatulot tai työttömyyskorvaukset, niin kyllä te saatte jotain tukia nytkin. Minä saan palkkaa 2980 euroa kuussa ja jos olisin kahdeksan terveenkin lapsen yh, saisin tukia n. 4000 euroa. Jos meillä olisi miehen kanssa kahdeksan lasta, saisimme joka tapauksessa lapsilisät 1227,51 euroa ja kun molemmat on töissä, en minä näe mitään syytä saadakaan tukia sen enempää.
Meillä on 2 lasta ja ei saada asumistukea tai toimeentulotukea.
Asutte siis omistusasunnossa. Miten teillä voi olla niin pienet tulot, kun tuosta 3500 eurosta laskee pois nuo luettelemasi tuet, niin palkkatuloiksi ei jää paljon mitään, se on yhdellekin pieni tulo. Sinä olet ehkä kodinhoidontuella ja mies pienipalkkaisessa työssä, josta saa max. 1500 netto kuussa? Vai laskitko vain väärin? Amandan tuista yksinhuoltajan tukia on noin 1400, jos hän saa minimi elarit, mutta siinä pitää muistaa, että ei ole palkansaajaa jakamassa tuloja. En puolustele Amandaa, enkä ymmärrä valintojaan, mutta en pidä siitä, että netissä viljellään vääriä tietoja.
Äärioikeistolaisten muka-ymmärtävä vastaus. Huomatkaa:
"En puolustele Amandaa, enkä ymmärrä valintojaan"
Joten jos politiikassa olisi jonkinmoinen kielto tälle ja seurauksena
yksinhuoltaja ja muksut kuolee nälkään, niin OK
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
En halua maksaa tuollaisten ihmisten elämää!Ole huoleti, sinun osuutesi veronmaksajana on senttejä, ei edes euroja. Suomen valtion verokertymät ovat sentään vuodessa noin 100 miljardia euroa.
Niin, siis. Veroja ei käytetä mihinkään. Ne poistuvat markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas törkeä ”uutis” otsikko nyt kyllä keksitty. Luin alun jossa tuli jo ilmi toisella naisella kolme lasta ja on vielä äitiyslomalla eli ihmekkös kun lapset saavat jokainen lapsilisät, ja saavat myös todennäköisesti asumistuen koska asukkaita 4 yhteensä, ja vanhempainrahan. Jos saa elatusmaksua niin näistä tulee jo hänen mainitsema summa apuun pikkulapsia hoitaen tuossa vaiheessa. Ihan Ok jos noin monta lasta yksin elätettävänä.
Tämä ei todellakaan ole ok. Kyllä jokaisen pitää itse maksaa asumisensa ja elatuksensa . Myös kakaroiden osalta. Yhteiskunta tarjoaa terveydenhoitopalvelut ja koulutuksen. Loput pitää itse pystyä hoitamaan .
Etkö tiennyt että Suomessa on tuettu vuosikymmeniä omistusasumista verovähennyksien kautta? Jos sinulla on asuntolainaa ja omistusasunto, olet saanut huikeasti tukea yhteiskunnalta.
Kaikille niille, jotka ovat kiinnostuneita veroeurojensa käytöstä kurkatkaapa alla olevaa linkkiä. Ehkä selventää sitä, miten hyvinvointivaltio Suomea pidetään elossa🙂
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Veroeurojen-…
.[/quote]
Etkö tiennyt että Suomessa on tuettu vuosikymmeniä omistusasumista verovähennyksien kautta? Jos sinulla on asuntolainaa ja omistusasunto, olet saanut huikeasti tukea yhteiskunnalta.[/quote]
Ootkohan ajan tasalla tässä? Otapa selvää paljonko auntolainan verovähennys on ollut viime vuosina ja nykyään (vuonna 2022). Ei kuule paljon vähennä verotusta.
Jos on yksinhuoltaja ja 8 lasta alle 13v. Pitäisi mielestäni valtion maksaa vähintään 10000€/kk
ja laittaa kutsu linnanjuhliin.
Vierailija kirjoitti:
.
Etkö tiennyt että Suomessa on tuettu vuosikymmeniä omistusasumista verovähennyksien kautta? Jos sinulla on asuntolainaa ja omistusasunto, olet saanut huikeasti tukea yhteiskunnalta.
Ootkohan ajan tasalla tässä? Otapa selvää paljonko auntolainan verovähennys on ollut viime vuosina ja nykyään (vuonna 2022). Ei kuule paljon vähennä verotusta.
Aikajanani oli vuosikymmen, ei viime vuosi. Esimerkiksi vuonna 2011 asuntolainankoroista vähennyskelpoista oli 100 % ja vähennyksestä saatava hyöty 28 % koroista. Pointti oli se, että myös omistusasumista tuetaan. Myös hyvätuloiset saavat etuuksia mm. verovähennysten kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille niille, jotka ovat kiinnostuneita veroeurojensa käytöstä kurkatkaapa alla olevaa linkkiä. Ehkä selventää sitä, miten hyvinvointivaltio Suomea pidetään elossa🙂
https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Julkiset-menot/Veroeurojen-…
Argghhhhh! Veroja ei käytetä mihinkään!!! Ne poistuvat taloudesta!
Samaan aikaan kokoaika työstä saa 400-800 euroa kuukaudessa ja työmatkoihin menee 250 euroa kuukaudessa + muut ajoneuvon kulut, kuten vakuutus ja kunnossapito. Yleensä pienipalkkaiset alat ei ole niitä joissa työaika on 7-18 välillä kun julkiset liikkuu vaan kolmivuorotyötä, yötyötä tai vähintäänkin alkaa neljältä aamulla. Usein myös työkohteita useita ja välimatkat omalla kyydillä. Onko tulevaisuudessa tilanne, että kukaan ei tee niitä töitä koska kenelläkään ei ole varaa tehdä työtä?
Yksi laki korjaisi kaikki ongelmat: Suomessa toimivan yrityksen alimman ja ylimmän palkan välillä saa olla enintään 10% eroa tai yritys pakkolakkautetaan.
Tulojen tasaus poistaisi asumistuen ja toimeentulotuen tarpeen työssäkäyviltä ja mahdollistaisi monelle työttömälle joka haluaisi työelämään ettei syrjäytyisi ja kadottaisi ihmiskontakteja mahdollisuuden tehdä työtä kun työ toisi elatuksen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo 5500 melkosta tukemista. Isommat lapset on koulussa ja pienemmät lapset voi tällaisessa tilanteessa silti olla päiväkodissa vaikka vanhempi olis kotihoidon tukea saavan lapsen kanssa kotona. Lisäksi voi käydä perhetyöntekijää ym. Nämä kaikki voi toki olla perheelle hyvinkin tarpeen.
Jonkinlainen suhteellisuus kai pitäisi silti säilyttää. Monien oikeustajua vastaan sotii se, että pienituloinen perhe, jossa molemmat vanhemmat töissä ei juuri tukia saa. Harvalla työssäkäyvällä ylipäätään tommosta summaa käytössään. Kannattaako täällä kenenkään enää ylipäätään kouluttautua tai mennä töihin?
Iltalehden jutun mukaan Amandakin, 33, on palaamassa työemään vanhempainvapaan jälkeen sillä hänkin tiedostaa että eläkekertymiä ei tule, jos ei ole palkkatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järkyttävää!
En halua maksaa tuollaisten ihmisten elämää!Ole huoleti, sinun osuutesi veronmaksajana on senttejä, ei edes euroja. Suomen valtion verokertymät ovat sentään vuodessa noin 100 miljardia euroa.
Oletko koskaan miettinyt, mikdi meillä on näin korkeat verot? Kun maksetaan vain pennosia…
Vierailija kirjoitti:
Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.
Mulla on 4 lasta, yheteijshuoltajuus ja maksan 700e kk vaikka kaikki harrastukset yms. maksetaan puoliksi. Palkasta jää itselle lainanlyhennyksen ja elarien jälkeen noin 500 e kk elämiseen.
Hieno maa mutta työkyvyyttömyys eläke odottaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Aikajanani oli vuosikymmen, ei viime vuosi. Esimerkiksi vuonna 2011 asuntolainankoroista vähennyskelpoista oli 100 % ja vähennyksestä saatava hyöty 28 % koroista.
Mitä sillä on väliä kun ei tueta enää! Vuonna 2022 voi vähentää enää 5 % koroista (10 % vuonna 2021). Täällähän puhutaan nykyisistä tuista, jotka ei todellakaan suosi työssäkäyntiä tai asuntovelallista (ellet sitten ole sijoitusasuntojen omistaja, jolloin taas saatkin yllättäen vähentää verojasi koska asuntosi ovat bisnes).
Sun miehen nettotulot on 1600 ja sun tulot on 660 euroa, olet kertonut aiemmin muissa ketjuissa. Niihin lapsilisät ja muut lasten tuet -> 4150 euroa. Plus kahdeksan lapsen kanssa saisitte asumistukea x euroa. Amandalla on isommat tuet koska hän on äitiyslomalla ja yksinhuoltaja.