Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
03.01.2022 |

Kommentit (1309)

Vierailija
1021/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi työssä käyvää akateemista. Mietitään tarkasti budjetti ja kahteen lapseen oli varaa. Jurppii ihan sikana nuo tuilla elävät, jotka tienaavat ilmaiseksi enemmän kuin me hyvin koulutetut työssä käyvät ainoana "tukena" lapsilisä. Palkoista menee yli kolmasosa veroihin, joilla sitten kustannetaan nuo lapsitehtailijoiden elämiset. Tukien ei pitäisi ikinä ylittää kokopäivätyöstä saatavaa palkkaa. Miten ikinä motivoi töihin. Tuet alas ja lapsien teko toki sallitaan, mutta omalla kustannuksella!

Akateemisuudesta huolimatta ilmeisesti ymmärryksessä vikaa. Tämä kahdeksan lapsen äiti ei saa mitään asumistuen ja elatustuen lisäksi mitään sellaista tukea mitä te ette saisi, jos teillä olisi 8 lasta, joista joku/jotkut eritystarpeisia ja itse olisit äitiyslomalla. Siis pitäisikö asumistuki ja elatustuki poistaa?

Vai lapsilisä?

Tuo äiti ei saa toimeentulotukea tai työttömyyskorvausta, joten kyse ei ole edes kannustinloukusta. Tuet säilyvät, vaikka hän menisi töihinkin.

Vierailija
1022/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja äidit ovat Suomessa täysin eri arvoisessa asemassa ja tämä artikkeli kuvaa sitä toivottavasti hyvin. (en pääse lukemaan artikkelia)

Jos olisin yh, valtio kustantaisi minulle asumisen, veden, sähkön, äidin harrastuksen, lasten harrastukset, välineet, vaunut, tuetut lomat, lasten ilmaisen kodin hoitajan, astiat, pesukoneen (harkinnan varsisena erillistukena) sekä päälle saisin 1400 netto kuukaudessa shoppailuun.

Nyt saan 350+104+67e MIINUS VEROT 25% kolmesta lapsesta ja tästä summasta maksan 50% asumisen, veden, sähkön, harrastukset, lasten kaikki ruuat ja vaatteet vaunut ym ihan itse. Eli jos olet kirjoilla miehen kanssa samassa asunnossa kämpiksinä (suomalaisessa avioliitossa seksiä kerran vuodessa) päälle olet siivous ja kokkaus orjana.

Eli jos olet naimissa lapsi/äiti saa minimi kotihoidontuen. Jos olet yksinhuoltaja maksetaan kulut ja verottomasti 1400e netto.

Kolmesta lapsesta.

Ja en sano että yh tukia pitäisi yhtään laskea vaan tasa arvostaa naimisissa olevien lasten tasa arvoa. Naimisissa olevat syövät sitten sitä puuroa. Ei mitään valmis tai puoli valmistetta kun varaa vain perunoihin ja porkkanaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätasa-arvo äitien välillä: eli haluatko oman rauhan, lapsi vapaat, ilmaisen asumiset ja lomat, ja 1400e shopping rahaa

Vai

450e netto ja päälle lapsilisät 300e maksat siitä sitten asumista 500e ja sähköä ja vettä 100e/kk. Päälle tietty muut menot. Naimisissa oleva joutuu säästämään ennen lasten tekoa jotta tulee toimeen.

Tässä voi pohtia miksi naiset eroavat tilastojen mukaan lapsen ollessa 1-2v. Syy löytyy epätasa-arvoisesta tukijärjestelmästä.

Tämä tukijärjestelmä ei ole reilu. Sama opintotuessa. Järjettömän pieni ja tulorajat työsdäkäynnille. Onneksi sitä kai nykyään jo parannettu. Ne jotka tajusi opiskella työttömyys tai toimeentulotuella, elivät herroiksi.

Vierailija
1024/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yh ja ei todellakaan ole kiva olla vaikka tukia saankin. Olen koko elämäni raatanut töissä ja nyt kun sain lapsen, mies lähti ja olen työtön niin kyllä tulee joka suunnasta haukkumista. Kiitos!

Vierailija
1025/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja äidit eri arvoisessa asemassa kirjoitti:

Lapset ja äidit ovat Suomessa täysin eri arvoisessa asemassa ja tämä artikkeli kuvaa sitä toivottavasti hyvin. (en pääse lukemaan artikkelia)

Jos olisin yh, valtio kustantaisi minulle asumisen, veden, sähkön, äidin harrastuksen, lasten harrastukset, välineet, vaunut, tuetut lomat, lasten ilmaisen kodin hoitajan, astiat, pesukoneen (harkinnan varsisena erillistukena) sekä päälle saisin 1400 netto kuukaudessa shoppailuun.

Nyt saan 350+104+67e MIINUS VEROT 25% kolmesta lapsesta ja tästä summasta maksan 50% asumisen, veden, sähkön, harrastukset, lasten kaikki ruuat ja vaatteet vaunut ym ihan itse. Eli jos olet kirjoilla miehen kanssa samassa asunnossa kämpiksinä (suomalaisessa avioliitossa seksiä kerran vuodessa) päälle olet siivous ja kokkaus orjana.

Eli jos olet naimissa lapsi/äiti saa minimi kotihoidontuen. Jos olet yksinhuoltaja maksetaan kulut ja verottomasti 1400e netto.

Kolmesta lapsesta.

Ja en sano että yh tukia pitäisi yhtään laskea vaan tasa arvostaa naimisissa olevien lasten tasa arvoa. Naimisissa olevat syövät sitten sitä puuroa. Ei mitään valmis tai puoli valmistetta kun varaa vain perunoihin ja porkkanaan.

Väärin!

Olen yksinhuoltaja kolmelle lapselle. 

Käyn töissä ja tienaan rahani itse. 

Asun omassa asunnossa, minulla on uusi kumppani. Kun puolisoni muutti meille minulta lakkasi se ainoa yhteiskunnan tukimuoto minkä olen saanut eli yh-korotus lapsilisään. 

Eli tuloni on palkka, lapsilisät sekä eksän maksama elatusmaksu. Ei muuta yhteiskunnan tukea kuin se lapsilisä mutta sen saa kuka tahansa "lapsellinen". 

Vierailija
1026/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea keskusteluketju muuten artikkelista, jota kukaan ei ole lukenut :D

Kuvastaa hienosti 2020-luvun yhteiskunnallista keskustelua!

#medialukutaito

Vierailija
1027/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että on outoa logiikkaa kun kht niin mitätön jos hoitaa (töissä 24/7) valvoo ympäri vuorokauden. Saa minimi kht n. Ja työtön/sairas eläkeläinen masentunut (kevyt työ piristäisi) saa täyden ylläpidon valtiolta.

Ahkera opiskelija joka käy töissä saa sitten piiskaa kelalta jos liikaa tehnyt töitä ENNEN KUIN OPISKELUT ALKANEET KO Vuonna. Kela perii opintotuet takaisin.

Eli jos täyttä päivää olet tehnyt töitä tammikuusta elokuuhun. Osa sijaisena elokuusta syyskuuhun. Opintotukikuudaudet elokuusta joulukuuhun.

Vaikka teit valituksen ja toimitit kelaan palkkalaskelmat tammi elokuulta että rahat tienattu ennen kun tiesit että aloitat opinnot, perittiin OPINTUTUKIKUUKAUDET TAKAISIN. TUOHON AIKAAN EI OLLUT SOS TUKIA JA ASUMISTUKIA OPISKELIJOILLE ELLEI OLLUT NK LASTU Lapsi. Jotka sai opiskella sos tuella 26 vuotiasksi ilman että tarvitsi mennä töihin.

Vierailija
1028/1309 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 35 - vuotiaana. Äitini töissä 15-64v. Minulla 500 parempi eläke ja asunto maksettuna. Äitini asuu edelleen vuokralla."

Sadoissa tuhansissa työikäisten eläkeläisten määrä Suomessa.

Vierailija
1029/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustelematta kenenkään tukia, niin eiköhän tuommoisenkin katraan rahoista kaikki lähde kiertämään Suomen talouteen.

Samaa ei voi sanoa tietystä porukasta.

Vierailija
1030/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustelematta kenenkään tukia, niin eiköhän tuommoisenkin katraan rahoista kaikki lähde kiertämään Suomen talouteen.

Samaa ei voi sanoa tietystä porukasta.

Ei kyse ole rahan kiertämisestä vaan kannustin loukosta. Nämä on hyvä esimerkki siitä, että liikaa tukemalla työikäinen jää kotiin. Ärsyttävää, kun ei voida puhua asiasta vaan aina lähdetään puolustelemaan/sättimään yksilöitä.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6ea2ca1c-fc9e-48cf-847a-f575e53511ce

Vierailija
1031/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huoliko. Kohta tulee parisataa tuhatta elätettävää itärajan yli kunhan Venäjä pahoittaa mielensä.

Vierailija
1032/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jgucuv kirjoitti:

Upea keskusteluketju muuten artikkelista, jota kukaan ei ole lukenut :D

Kuvastaa hienosti 2020-luvun yhteiskunnallista keskustelua!

#medialukutaito

En maksa paskafirmalle, vaikka kuinka hakevat huomiota täältä.

Vierailija
1033/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amandalla on 8 lasta, kaikki alle 13-vuotiaita, osa erityislapsia. Mieluummin kieltäydyn 5500 euron tuesta kuin ottaisin noin ison kasvatusvastuun harteilleni.

Vierailija
1034/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuet pitäisi lakkauttaa!!!! Menisivät töihin.

Läski ay-johtaja siellä röhkii lihapatojen ja yltäkylläisyyden ääreltä. 

Tuskin AY-johtaja olisi tuota mieltä. Joku joka on menestynyt ja luulee tehneensä sen itse.

Vierailija
1035/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä sitten kelan asumustuki laskurilla laskelma, että saatko asumustukea.

Vierailija
1036/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on erityislapsia ja ovat omaishoitajia. Perheissä myös useampi lapsi.

Kai te tajuatte miten paljon enemmän maksaisi pitää omaishoitajaa tarvitseva lapsi laitoksessa kuin, että äiti hoitaa omaishoitajana kotona sosiaalietuuksien varassa? Laitoshoito meinaan maksaa ainakin 100e päivässä. Siitä tulee aika iso lasku eli halvempaa on valtiolle ja veronmaksajille pitää nuo naiset kotona hoitamassa lapsia kuin passittaa naiset töihin ja lapset laitokseen.

Vierailija
1037/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä estää tekemästä ne 8 mukulaa, jos tällainen elämä houkuttaa? Helppoa on ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Teillä on tähän mahdollisuus ja oikeus ihan jokaisella, joten antaa palaa vain. 

Ei niitä lapsia noin vain tehdä...

Ai siitäkö tässä nyt olikin kysymys, että sinä et saa lapsia, joten olet katkera niille, jotka niitä ovat tehneet? 

Arvasit väärin. Vastuuntuntoiset ihmiset eivät tosin tee 8 lasta noin vaan ja heittäydy yhteiskunnan elätiksi sitten.

Siis miten 8 lapsen yksinhuoltajaäiti on yhteiskunnan elätti? Tätä en tajua. Itse käsitän yhteiskunnan elätin siten, että asuu yksin jossain energiatölkkien, kalja-  ja pizzalaatikoiden keskellä pelaten aamusta iltaan tietokonepelejä ja vahdaten p*rnoa ja käy kerran vuodessa työkkärissä kääntymässä. 

No onhan sitä elätti, jos ei itseään ja/tai lapsiaan kykene elättämään omin avuin vaan kaikki tulot koostuvat Kelan tuista.

Pitäisikö niistä tuista sitten kieltäytyä vai mitä ehdotat? 

Liian isot tuet pois ja ihmiset töihin, ei kotona oleilemaan. Tuottavaan työhön, ja joku tolkku tuohon lapsilukuunkin. Ehkäisy on keksitty.

Kuulostat ihan joltain aluevaaliehdokkaalta :D Mitään ei oikein itse osata sanoa niin kaavitaan vain jostain kuullut lausahdukset yhteen ja toistellaan niitä :D

Vierailija
1038/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kovalla työllä 1400e kk painamalla niskat limassa pitkää päivää duunissa.

Eipä minusta olisi mieheksi tai isäksi naisille, kun Suomen palkkataso on mitä on.

Parempi että alatte vain yhtäreiksi ja ette odota että maksaisin näistä tuloista elareita. Ei jäisi itselle mitään syötävää.

Ei ihme että suomalaiset ei lisäänny, kun taloudellisesti on mahdotonta perustaa ydinperhettä Suomessa.

T. 38v mies

Näinhän se on. Onneksi on enää 2 vuotta niin on enää 1 lapsi elätettävänä. 

Meillä on exän kanssa samankokoiset talot, mutta hän saa lapsista tukiaisia itselleen yli 600€/kk, samalla kun minulta viesään 400€/kk eikä ymmärrä miksi minulla ei ole varaa käydä ulkomailla lasten kanssa.

Vierailija
1039/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Syytetään niitä yksinhuoltajaäitejä, jotka ovat jääneet lapsen luo eikä niitä isiä, jotka ovat... niin missä?

Niin. Yleistetään yksinhuoltajat naisiksi, joilla on/oli paska mies.

Meitä on muitakin. 

Ja ketjun aloittajalle: Koita kiskoa pää omasta hanurista ulos. On raikkaampaa.

Vierailija
1040/1309 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan kovalla työllä 1400e kk painamalla niskat limassa pitkää päivää duunissa.

Eipä minusta olisi mieheksi tai isäksi naisille, kun Suomen palkkataso on mitä on.

Parempi että alatte vain yhtäreiksi ja ette odota että maksaisin näistä tuloista elareita. Ei jäisi itselle mitään syötävää.

Ei ihme että suomalaiset ei lisäänny, kun taloudellisesti on mahdotonta perustaa ydinperhettä Suomessa.

T. 38v mies

Näinhän se on. Onneksi on enää 2 vuotta niin on enää 1 lapsi elätettävänä. 

Meillä on exän kanssa samankokoiset talot, mutta hän saa lapsista tukiaisia itselleen yli 600€/kk, samalla kun minulta viesään 400€/kk eikä ymmärrä miksi minulla ei ole varaa käydä ulkomailla lasten kanssa.

Kuka niiden lasten menot maksoi silloin kun et ollut vielä ex? 400€/kk kahden lapsen kuluihin? Onneksi et ole lähihuoltaja jos ymmärrys lasten menoista tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä