Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
03.01.2022 |

Kommentit (1309)

Vierailija
281/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas me lapsettomat saadaan yhteiskunnalta jotain takaisin päin?

- ei matkusteta rattaiden kanssa ilmaiseksi

- lapset ei käytä neuvolaa, tarhaa ja koulua

- äitiyspakkaus

- erityiset vapaat

- jne

Jos edes saataisiin kerta 10v jokutkut erityisvapaat vaikka vain viikko kuin se pelkkä maksajan rooli!

Ei ne rahat sille äidille ole vaan niille lapsille suurin osa. Mitä oikein luulet, että kahdeksan lapsen elättäminen maksaa?  Jaksaisitko itse hoitaa, syöttää, pukea, kasvattaa kahdeksaa lasta, joista osa vielä vammaisia? Minä en. Uupuisin samantien.

- Toinen lapseton

Se se äiti tai isä maksaa omien jälkeläistensä menot? En minäkäön käy naapurin jääkaapilla - käytkö sinä?

Vierailija
282/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

309: Käytän mieluummin ehkäisyä, edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa essa tehdään lapset vain yhdestä syystä ja ne ovat sosiaalietuudet.

Ehkä teidän perheessä näin.

Et ymmärrä mistä puhut.

Minä olen tätä nykyä teini-ikäisen yh. Tausta, sulhanen lähti kuvioista kokonaan lapsen ollessa 1,5 v kun ei kestänyt lapsiarkea.

Hänen panoksensa arjessa oli muutenkin lähes mitätön , joten ongelmat olivat lähinnä henkistä kypsymättömyyttä.

Tämän jälkeen peliriippuvuus yhdistettynä uuteen tyttöystävään joka ei pitänyt lapsista= mies hylkäsi lapsensa täysin ja luopui huoltajuudestaan.

En tänäkään päivänä ole voinut kertoa lapselle isänsä valinnoista. En ole varma, kuinka tämä vaikuttaa lapsen psyykeeseen, eikä ole kysellytkään.

Tuet olivat mitättömät, ja keinoja keksittiin.

Riisipuuro, pavut, kotona leivottu leipä.

Kirpputori ja ilmaistapahtumat.

Potkukelkka ajopelinä. Vaikki tulot olivat olemattomat, silti meiltä ei koskaan puuttunut mitään, koska päätin, että tästä selvitään ja valitus ja vertailu vain söisi kapasiteettini.

Kerran muistan olleeni hetken ilman hiustenpesuainetta ja luonnonkihara tukkani oli melkoista säkkyrää 😅

Opiskelin ja onnekseni sain sivutöitä.

Muistan kun palkka tuli ja se oli 1000e kuussa (suurin osa meni vuokraan), ja tunsin oloni jopa aika väyreäksi ostaessani lapselleni liput tivoliin.

Tarinalla on muuten onnellinen loppu.

Nyt vuosien päästä olen punnertanut "elämässä eteenpäin" hyväpalkkaiseen työhön. Tililläni on 5 numeroinen summa, pihassa suhteellisen uusi auto ja iso asunto.

Lapseni on onnellinen ja tähtää opintoihinsa.

Annoin jouluna avustusrahan yksinhuoltajaäidille (tutun tuttu) , ja uskon että se oli paras antamani joululahja ja tuli oikeasti tarpeeseen.

Ja ei, kelan yh- korot (60e) varmasti auttoi, mutta ei sillä tätä rakennettu. Ja muuten, mies ei maksa elatusmaksua - en tiedä kuinka sai keploteltua, mutta se minimi elatusmaksu tulee kelalta. No, eipä kuulu minulle.

Lipastoa siivotessa eteeni tuli nippu lapsen tekemiä äitienpäiväkortteja. Loruja, kuvia, ja toistuvasti sanat "Rakastan sinua äiti". Vanhemman näkökulmasta varmasti aika tavallista. Laittoi silti miettimään kuinka onnekas olen, ja tuli mieleen kuinka isänsã ei vastaavia saa typerien päätöstensä takia. Eipä tosiaan tiedä mistä jää paitsi.

Kiitos suomi tuesta. En niillä rikastunut eikä pidäkään, mutta emme kadullekkaan jääneet.

Vierailija
284/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Kannattaa tiedostaa, että meidän järjestelmä mahdollistaa tällaisen.

Rikolliset pystyy varastamaan mistä vain. Miten eroaa se, että varastavat valtiolta ja varastivat sinulta? Väitän, että suurin osa tarvitsee tuet, eikä hae niitä huijaamalla.

Ei mitenkään. Toimin lompakkona molemmissa tapauksissa. Mua v*tuttaa se että tämä lahna tekee lapsistaan samanlaisia selkärangattomia laiskiaisia kun opettaa, että iPhone vaan ilmestyy kouraan vaikkei kukaan käy töissä. Eli siis basically varastaa lapsiltaan kasvatuksen siihen kuinka tavoitellaan omaa hyvää työn ja ahkeroinnin kautta.

Muuten olen samaa mieltä, mutta sanot, että kukaan ei käynyt töissä ja kalliita leluja ilmestyi.

Sitten sanot, että mies kävi töissä.

Vierailija
285/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lisääntyä, jos tietää, ettei itse kykene elättämään pilttejään?

Vierailija
286/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tässä ketjussa taivastellaan, että yksinhuoltajaÄITI saa noin paljon rahaa. Oikeastihan tuossa yksinhuoltajaäiti ja hänen kahdeksan lastaan saa tuon verran rahaa. Eli tuossa on YHDEKSÄN ihmisen tulot. Ei pelkästään sen äidin. 

Oliko rahaa elättää ekaakaan ilmantukia? Saati sitä kahdeksannetta?Jäikö yh:ksi yks kaks?

Hei pari vielä lisää muutaman vuoden aikajänteellä niin ei tartte elämässään töitä tehdäkään.

Nämä. Ymmärrän kyllä että lapsilisä maksetaan kaikille mutta kai vanhemmilla joku vastuu on lapsen toimeentulosta. Pienituloisena on ok että oma lapsi saa sen mitä hän tarvitsee mutta en minä muiden tenaville halua kustantaa mitään. Itsekin katson kaupassa mihin rahat riittävät ja ylimääräinen jää hyllyyn. 

En ihan ymmärrä, mikä tässä nyt hiertää. Äiti nostaa ne kaikille lain takaamat tuet ja käyttää ne rahat lastensa elättämiseen. Jos hän on saanut tuon lain salliman määrän riittämään perheensä elämiseen, missä tässä on ongelma. Olisiko sitten parempi, että nämä 8 lasta vietäisiin päivähoitoon ja hankittaisiin vielä joku henkilökohtainen avustaja vammaiselle/sairaalle lapselle ja äiti menisi töihin, että näennäisesti näyttää, että lapset elätetään palkkatuloilla. Tästä yhtälöstä vain unohtuu, että ne päivähoitopaikat ja avustajat maksavat yhteiskunnalle taatusti enemmän kuin tuon viisi tonnia kuussa. Mutta pääasia, että kukaan ei loisi ja elä tuilla, eikö niin? 

Ai mikä hiertää? Se ettei tällaiseen ole enää varaa!! Sinusta se on hyvä ajatus, että Suomeen roudataan jotain ummikkoja toisella puolen maailmaa kun tyvoimapulan vuoksi esim vanhustenhuoltoa ei saada enää toteutettua? Näille maksetaan jotain minimipalkkaa raskaasta työstä samaan aikaan kun keinottelijat ja sijoitusrahastot kuorii julkisin varoin kustannettavien palveluiden tuotosta voitot päältä. Ja herrakansan laiskat 'aikuiset istuu kotona sosiaalituilla millon milläkin tekosyyllä? Ne harvat joilla on jotai itsearvostusta kustantaa koko sirkuksen?

miten niin ei ole enää varaa. Ymmärrä nyt, että 8 lapsen perheessä niitä lapsia tuetaan 8 kertaa niin paljon kuin yksilapsisessa perheessä. Tietenkin. Niitä tukia maksetaan per lapsi suunnilleen yhtä paljon, oli se perhe sitten 1- tai 10 -lapsinen. 

Tuossa äsken jo kysyin joltakulta, taivasteletko sinäkin miten kuukaudessa voi saada niin paljon palkkaa, jos lasket yhteen sinun ja 8 työkaverisi palkat. Tottakai se summa tuntuu suunnattoman isolta, jos siinä on monen ihmisen tulot. 

Ilmeisesti et seuraa julkista keskustelua ollenkaan, mutta otan nyt rautalangan köyttöön: tässä suomen valtiossa huoltosuhde on kääntynyt päälaelleen. Jos ajattelet julkisen talouden ikään kuin kolmiona, se kolmio seisoo nyt terävän kärkensä päällä. Eli yhä pienempi ja pienempi tuottava ryhmä kannattelee yhä suurempaa joukkoa harteillaan. Ei ole varaa, että siiyä pienestä joukosta vielä putoaa jotkut Amandat käytännössä koko aikuisiäkseen työvoiman ulkopuolelle sosiaalituilla. Hänen lapsensa elätetään jo nyt velkarahalla. Kuka sen velan maksaa? Kiinnostaako amandaa edes saavatko hänen lapsensa kasvattaa omansa aikanaan yhteiskunnan avustamana?

Vierailija
287/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että aihe herättää keskustelua ja ärtymystä. Popparit esiin 🍿

Ketä kiinnostaa, miten muut elää, jos ei rikoksia tee? Itse ainakin olen sen verran tyytyväinen elämääni, ettei hetkauta muiden tuet tai tuettomuus.

no, minua kiinnostaa, kun minun veroista tuokin elätti saa tukia.

Vierailija
288/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin suuret tuet kertoo... suomi on sosialistinen maa.

Täysin mätä valtio.

Vierailija
289/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne elatusmaksut maksaa etävanhempi. Mikäli etävanhempi on tuloton, niin silloin Kela."

Eli aika usein Kela maksaa?

Miten niin usein? Minä tunnen aika hiton paljon etä-isiä, jotka eivät ole tulottomia. Ja onhan tulottomia miehiä ydinperheissäkin, jotka nostavat toimeentulotukia ja työttömyyskorvauksia. Miksi yksinhuoltajien lapset olisivat yhtään sen kummempia kuin ydinperheidenkään lapset? 

Vierailija
290/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismia. Siitähän tässä on kyse.

Vierailija
291/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon täällä jengi vihaa lapsia kun ne halutaan pakottaa köyhyyteen vain siksi että vanhemmat ovat tehneet tietynlaisia valintoja?

Ei nämä lapsia täällä vihaa, vaan luulevat, että kaikki rahat noille yh-mammoille. Mitään muuta velat ei vihaa niin paljon kuin äitejä.

Vierailija
292/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Rikolliset pystyy varastamaan mistä vain. Miten eroaa se, että varastavat valtiolta ja varastivat sinulta? Väitän, että suurin osa tarvitsee tuet, eikä hae niitä huijaamalla.

Ei mitenkään. Toimin lompakkona molemmissa tapauksissa. Mua v*tuttaa se että tämä lahna tekee lapsistaan samanlaisia selkärangattomia laiskiaisia kun opettaa, että iPhone vaan ilmestyy kouraan vaikkei kukaan käy töissä. Eli siis basically varastaa lapsiltaan kasvatuksen siihen kuinka tavoitellaan omaa hyvää työn ja ahkeroinnin kautta.

Muuten olen samaa mieltä, mutta sanot, että kukaan ei käynyt töissä ja kalliita leluja ilmestyi.

Sitten sanot, että mies kävi töissä.

En viitsi mennä yksityiskohtiin mutta eiköhän teinit jo ainakin ymmärtäneet ettei sillä työmäärällä ja toimenkuvalla leluja maksettu

Vierailija
293/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tajusin systeemin järjettömyyden jo vuosia sitten ja liityin tukien varassa eläjiin.

Vierailija
294/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kopioida jutun, jotta tiedetään mistä puhutaan.

5500 euroa kuukaudessa ilman mitään vastinetta tuntuu kyllä täysin kohtuuttomalta.

Ei ihme, ettei työnteko houkuta kun palkka tuskin olisi puoliakaan tuosta summasta.

Onko ollut joskus SDP:n jäsenenä hallintotehtävissä?

Vierailija
295/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tässä ketjussa taivastellaan, että yksinhuoltajaÄITI saa noin paljon rahaa. Oikeastihan tuossa yksinhuoltajaäiti ja hänen kahdeksan lastaan saa tuon verran rahaa. Eli tuossa on YHDEKSÄN ihmisen tulot. Ei pelkästään sen äidin. 

Oliko rahaa elättää ekaakaan ilmantukia? Saati sitä kahdeksannetta?Jäikö yh:ksi yks kaks?

Hei pari vielä lisää muutaman vuoden aikajänteellä niin ei tartte elämässään töitä tehdäkään.

Nämä. Ymmärrän kyllä että lapsilisä maksetaan kaikille mutta kai vanhemmilla joku vastuu on lapsen toimeentulosta. Pienituloisena on ok että oma lapsi saa sen mitä hän tarvitsee mutta en minä muiden tenaville halua kustantaa mitään. Itsekin katson kaupassa mihin rahat riittävät ja ylimääräinen jää hyllyyn. 

En ihan ymmärrä, mikä tässä nyt hiertää. Äiti nostaa ne kaikille lain takaamat tuet ja käyttää ne rahat lastensa elättämiseen. Jos hän on saanut tuon lain salliman määrän riittämään perheensä elämiseen, missä tässä on ongelma. Olisiko sitten parempi, että nämä 8 lasta vietäisiin päivähoitoon ja hankittaisiin vielä joku henkilökohtainen avustaja vammaiselle/sairaalle lapselle ja äiti menisi töihin, että näennäisesti näyttää, että lapset elätetään palkkatuloilla. Tästä yhtälöstä vain unohtuu, että ne päivähoitopaikat ja avustajat maksavat yhteiskunnalle taatusti enemmän kuin tuon viisi tonnia kuussa. Mutta pääasia, että kukaan ei loisi ja elä tuilla, eikö niin? 

Ai mikä hiertää? Se ettei tällaiseen ole enää varaa!! Sinusta se on hyvä ajatus, että Suomeen roudataan jotain ummikkoja toisella puolen maailmaa kun tyvoimapulan vuoksi esim vanhustenhuoltoa ei saada enää toteutettua? Näille maksetaan jotain minimipalkkaa raskaasta työstä samaan aikaan kun keinottelijat ja sijoitusrahastot kuorii julkisin varoin kustannettavien palveluiden tuotosta voitot päältä. Ja herrakansan laiskat 'aikuiset istuu kotona sosiaalituilla millon milläkin tekosyyllä? Ne harvat joilla on jotai itsearvostusta kustantaa koko sirkuksen?

miten niin ei ole enää varaa. Ymmärrä nyt, että 8 lapsen perheessä niitä lapsia tuetaan 8 kertaa niin paljon kuin yksilapsisessa perheessä. Tietenkin. Niitä tukia maksetaan per lapsi suunnilleen yhtä paljon, oli se perhe sitten 1- tai 10 -lapsinen. 

Tuossa äsken jo kysyin joltakulta, taivasteletko sinäkin miten kuukaudessa voi saada niin paljon palkkaa, jos lasket yhteen sinun ja 8 työkaverisi palkat. Tottakai se summa tuntuu suunnattoman isolta, jos siinä on monen ihmisen tulot. 

Ilmeisesti et seuraa julkista keskustelua ollenkaan, mutta otan nyt rautalangan köyttöön: tässä suomen valtiossa huoltosuhde on kääntynyt päälaelleen. Jos ajattelet julkisen talouden ikään kuin kolmiona, se kolmio seisoo nyt terävän kärkensä päällä. Eli yhä pienempi ja pienempi tuottava ryhmä kannattelee yhä suurempaa joukkoa harteillaan. Ei ole varaa, että siiyä pienestä joukosta vielä putoaa jotkut Amandat käytännössä koko aikuisiäkseen työvoiman ulkopuolelle sosiaalituilla. Hänen lapsensa elätetään jo nyt velkarahalla. Kuka sen velan maksaa? Kiinnostaako amandaa edes saavatko hänen lapsensa kasvattaa omansa aikanaan yhteiskunnan avustamana?

Hauskaa, että itse olet huolissasi huoltosuhteesta, kun siihen nimenomaan on etsitty ratkaisua syntyvyydestä. Katsos kun yksinhuoltajienkin lapset ovat ihan oikeita ihmisiä, jotka menevät aikuistuessaan töihin ja hoitamaan  myös esimerkiksi sinua vanhainkotiin. 

Vierailija
296/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nyt kertoa, miksi lapsi yksilapsisessa perheessä on ihan ok kuluerä yhteiskunnalle, mutta jos niitä lapsia on 8, heistä jokainen on pelkkä taakka, jota ei pitäisi missään tapauksessa maksaa. Mistä tulee ajatus, että 8-lapsisen perheen lapsi ei ansaitse ruokaa ja asuntoa? 

Silloin kunnsiitä kuluerästä tulee merkittävä osa yhteiskunnan maksettavaksi?

Vierailija
297/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyöntekijöillä, jotka saavat soviteltua päivärahaa, alkaa työnhaku tänä vuonna. Tuo oli merkittävä uudistus. Moni kaupan alalla työskentelevä valitaan varmasti kokoaikaiseksi siivoojaksi.

Tuhansia euroja, puhumattakaan 5500 euroa, saavien kohdalla olisi vähintäänkin kohtuullista, että tekisivät edes normaalit työtunnit kaiken tuon rahan eteen.

Vierailija
298/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

juu, ihan varmasti olet kuullut. Kertoiko se puskaradio myös, kuka on niin hullu, että vuokraa itselleen asunnon pimeästi, kun siihen ei saa mitään asumistukea eikä voi käyttää virallisena osoitteena. 

Airbnb. Ihmiset jotka maksaa itse vuokransa palkallaan.

Ei taida onnistua airbnbn kautta, ellei huijaa sitäkin.

Vierailija
299/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme teitä estää tekemästä ne 8 mukulaa, jos tällainen elämä houkuttaa? Helppoa on ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Teillä on tähän mahdollisuus ja oikeus ihan jokaisella, joten antaa palaa vain. 

Ei onnistu.

Ei tuu noin paljo tukia, Jo on omaisuutta.

Vierailija
300/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

309: Käytän mieluummin ehkäisyä, edelleen.

Niin, mutta kysymys kuuluukin miksi ihmeessä käytät ehkäisyä? Miksi ihmeessä et jätä ehkäisyä pois ja ala elämään mukavaa ja rikasta elämää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän