Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ida saa tukia 2 500 ja Amanda jopa yli 5 500 euroa kuukaudessa. He ovat osa ilmiötä, joka maksaa Suomelle yli miljardi euroa vuodessa.

Vierailija
03.01.2022 |

Kommentit (1309)

Vierailija
261/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh on kannattava bisnes - julkisin varoin - Suomessa...

On tämä uskomaton maa...

Veikkaan ettei tuossa pääse voitolle. Ja itse olen ollut yhden lapsen yh, voin kertoa että se oli todella raskasta. Ei pelkkä arjen delegointi vaan myös koko vastuunkanto yksin. Ja varmuuden vuoksi kerron, että.pääosinnmaksoin kaiken omalla palkalla. Sain asumistukea, mutta kotona asuvan yli 18v opiskelevan lapsen tuli vaikutti siihen heti. Eli hän alko eli joutui elättämään itseään, vaikka ei omaan asuntoon muuttamutkaan.

Vierailija
262/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että aihe herättää keskustelua ja ärtymystä. Popparit esiin 🍿

Ketä kiinnostaa, miten muut elää, jos ei rikoksia tee? Itse ainakin olen sen verran tyytyväinen elämääni, ettei hetkauta muiden tuet tai tuettomuus.

Kyllä mua veronmaksajana kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuet vaikuttavat muihin tukiin vähentävästi tai kokonaan poistavasti. Miten yh:t saavat noin monia yhtä aikaa?

Se on erittäin hyvä kysymys!

Varsin yksinkertainen vastaus: siellä on 9 perheenjäsentä, ihan oikeaa, elävää ja hengittävää ihmistä, joille lasketaan kullekin omat elinkustannukset. 

Jos sinä otat vaikka 8 työkaveriasi ja lasket teidän palkkanne yhteen, taivasteletko siitäkin, että miten voi kuukaudessa saada noin paljon palkkaa? :D 

vaippikäisiä työkavereita?

mitä tekemistä iällä tässä on? 

Vierailija
264/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö! Ei pidä paikkaansa tuollaiset summat. 

Taas yrittää lehdistö vaan saada epäsopua ihmisten välille. : ( 

Totta.

Eikä palkkoja haluta nostaa (pazkaduuneissa) kun tuet näin isot. Harva saa näin isoja tukia ja kohta alkaa työttömien kivitys.

Vierailija
265/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti hyvin kyseenalaista touhua, en muuta sano. Tämä yhteiskunta nyt on muutenkin niin vinksallaan, etten jaksa välittää tuostakaan epäkohdasta. Onnittelen vain saajia, hienoa ja tyylikästä lokkeilua!

Vierailija
266/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että aihe herättää keskustelua ja ärtymystä. Popparit esiin 🍿

Ketä kiinnostaa, miten muut elää, jos ei rikoksia tee? Itse ainakin olen sen verran tyytyväinen elämääni, ettei hetkauta muiden tuet tai tuettomuus.

Minun mielestä sossupummeilu on täysin verrattavissa rikollisuuteen.

Vierailija
267/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kangasalla asuva ,Amanda,, 33, on yksinhuoltajaäiti, jolla on kahdeksan alle 13-vuotiasta lasta. Koska lapsia on paljon, perhettä tuetaan reilusti: Amandan tilille tulee kuukausittain noin 5 629 euroa, josta jää vuokran jälkeen käteen noin 4 100 euroa.

Tukisumma koostuu 996 euron asumistuesta, 1 734 euron lapsilisistä, 741,75 euron äitiyspäivärahoista, noin 120 euron kotihoidontuesta, 370 euron omaishoidontuesta, 1380,72 euron elatustuista ja 286,17 euron vammaistuista, sillä osa Amandan lapsista on erityislapsia.

tilille tulee 5629 euroa/kk?! Jumaliste.

Jos meinaisi tuon saman saada palkkoina niin pitäisi tienata kuukaudessa 12 000 euroa.

Niin, entä sitten? Kenenkään työssäkäyvänkään ei tarvitse tuollaista lapsikatrasta elättää pelkillä palkkatuloilla, joten mitä ihmettä teemme tällä tiedolla? 

Lapset pitäisi ottaa huostaan ja akalle pakkosterilisaatio jos ei pysty itse kustantamaan lapsiensa elatusta. Pakkosterilisaatio voisi olla paikallaan myös useamman vammaisen lapsen synnyttäneelle.

Vierailija
268/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.

Minä maksan veroja 1300 € kuussa. Eli elätän sinut ja lapsesi koska ei ole omaa muijaa eikä lapsia.

DI

Vierailija
269/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskas me lapsettomat saadaan yhteiskunnalta jotain takaisin päin?

- ei matkusteta rattaiden kanssa ilmaiseksi

- lapset ei käytä neuvolaa, tarhaa ja koulua

- äitiyspakkaus

- erityiset vapaat

- jne

Jos edes saataisiin kerta 10v jokutkut erityisvapaat vaikka vain viikko kuin se pelkkä maksajan rooli!

Sinähän olet jo saanut kaikki noi lapsena. Olet saanut matkustaa ilmaiseksi rattaissa. Olet saanut äitiyspakkauksen. Sinuakin on käytetty neuvolassa, olet ollut tarhassa ja koulussa. Ei vanhemmilla ole mitään erityisiä vapaita. Ei minulla ainakaan ole ikinä ollut mitään lakisääteisiä erityisvapaita. Ja mikä on jne?

Maksajia me kaikki ollaan aikuisina. Maksetaan takaisin sitä mitä ollaan lapsena saatu.

Vierailija
270/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai kukaan epäilekään että tolla oikein rikastuu."

Ehkei rikastu mutta elää kyllä täysin mukavaa elävää veronmaksajien piikkiin.

Minä en puolustele tuollaista "lapsitehtailua" pätkääkään mutta ole hyvä ja kokeile miten helppoa ja ihanaa monen lapsen kasvattaminen on. Tulet romahtamaan henkisesti ja fyysisesti monta kertaa. Tosin jutun naisilla ei taida olla ihan puhtaat jauhot pussissa vaan jostain yhteiskunnan tukien lypsämisestä on kyse.

Riippuu mihin asettaa sen kasvatustyön tavoitteet itselleen. Ruoan järjestäminen pöytään ja perustarpeista huolehtiminen ei vielä ihmeitä vaadi kun on päivässä 24h aikaa. Minä huollan 3 lasta sen päälle kun olen toisella työssä 10h 5 pvänä viikossa tuömatkoineen.

Yksin huoltajana? Siinä ei varmaan jää työpäivinä hirveästi aikaa lapsille ja ne on kyllä lyhyillä koulupäivillä joutuneet olemaan paljon yksin. Mihinkään harrastukseen ei niitä viedä, vaan ne pitää olla sellaisia mihin pääsee yksin. Itse tein lyhennettyä työviinoa. En ikinä olisi jättänyt lapsia noi paljon yksin. Kyllä he pärjäävät fyysesti, mutta omani olis saanut henkisiä kolhuja. Sen verran he olivat äidin perään.

Vierailija
271/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Kannattaa tiedostaa, että meidän järjestelmä mahdollistaa tällaisen.

Sellaista olen kuullut puskaradiosta, että näissä tapauksissa se ukko laittaa oman kämppänsä pimeästi vuokralle ja näin tienaa vähän ekstraa. Sitten asustellaan siinä naisen asunnossa keskenään. Tietyn kulttuuritaustan miehillä vaimoja saattaa olla useampia. Onhan se erikoista, että yksinhuoltaja synnyttää jatkuvasti lapsia samalle isälle.

juu, ihan varmasti olet kuullut. Kertoiko se puskaradio myös, kuka on niin hullu, että vuokraa itselleen asunnon pimeästi, kun siihen ei saa mitään asumistukea eikä voi käyttää virallisena osoitteena. 

Airbnb. Ihmiset jotka maksaa itse vuokransa palkallaan.

Että ihan "pimeästi" airbnb:llä on vuokralla? :D Kukaan ei saa koskaan tietää. Ja tulot kilahtavat sinne tilille, jonka tiliotteet toimitetaan kelalle toimeentulotukihakemuksen yhteydessä. Mutta juu, pimeänä kaikki, eikä Kela saa koskaan tietää.. 

Vierailija
272/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uus talo kirjoitti:

Mulla oli vuokralla aikoinaan tällainen merja. 6 lasta ja ukko kirjoilla eri osoitteessa, kela maksoi asumistuen, joka ei parin kk jälkeen mulle enää ohjautunutkaan.. kela maksoi elarit, mutta naapureiden mukaan mies kyllä asui perheensä kanssa koko ajan. Naisella ulosotossa vuokria ja velkoja mm petosjutuista, mies työssä. Kun sain porukan häädettyä oli kämppä jätetty ruokottomaan kuntoon, mun kalusteet varastettu tai myyty. Parveke täynnä tyhjiä laatikoita kalliista leluista mm Lego technic ja iPhone

Kannattaa tiedostaa, että meidän järjestelmä mahdollistaa tällaisen.

Rikolliset pystyy varastamaan mistä vain. Miten eroaa se, että varastavat valtiolta ja varastivat sinulta? Väitän, että suurin osa tarvitsee tuet, eikä hae niitä huijaamalla.

Ei mitenkään. Toimin lompakkona molemmissa tapauksissa. Mua v*tuttaa se että tämä lahna tekee lapsistaan samanlaisia selkärangattomia laiskiaisia kun opettaa, että iPhone vaan ilmestyy kouraan vaikkei kukaan käy töissä. Eli siis basically varastaa lapsiltaan kasvatuksen siihen kuinka tavoitellaan omaa hyvää työn ja ahkeroinnin kautta.

Vierailija
273/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi linnakundi maksaa vuodessa veronmaksajille noin 50 000 euroa. Tästä oli tutkimustietoa muutama vuosi sitten, joten ko. summa voi olla jo huomattavasti suurempikin. Eivätkä maksajat valita taakkaansa heidänkään osalta, joten annetaan noiden Idojen nauttia etuisuuksistaan niin kauan kuin saavat ja voivat.

Vierailija
274/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme keskituloinen 5-henkinen perhe, joilla oma asunto. Bruttona tienaamme hyvin, nettotulot ovatkin jotain aivan muuta. Olen laskenut, että jos eroaisimme ja mä muuttaisin kolmen lapsemme kanssa vuokrakämppään ja tekisin osa-aikaisesti työtä (eli joku 2 päivää viikossa), yhteiskunta maksaisi asumistuen muodossa melkein koko vuokran. Tämän kaiken lisäksi saisin elatusmaksut kolmesta lapsesta ja yh-lisää lapsilisiin. Pärjäisin niin mukavasti, että rahaa saisi helposti säästöön kuukaudessa 300-500 euroa ja silti olisi varaa jopa elää. Aivan hullu järjestelmä, vaikka tietysti olen onnellinen tästäkin vaihtoehdosta. Toisinaan eroaminen houkuttelee hyvinkin paljon.

Niin, ne elatusmaksut maksaa etävanhempi. Mikäli etävanhempi on tulotin, niin silloin Kela.

Vierailija
275/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä nyt puhutaan jostain ma a h an muutt ajista, kun tuossa lehtijutussa puhuttiin Sarista, Amandasta ja Idasta? Kaiken lisäksi ovat yksinhuoltajia ja lapsilla eri isiä, joten enpä usko, että olisi ma a ha nmuu tta jista kyse. 

Vierailija
276/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha taidanpa lopettaa työnteon jos kerran on mahdollista saada tuollaisia summia kotona makaamalla.

Bruttopalkkani on tuo ja luulin sitä hyväksi palkaksi mutta saa vain reilu puolet käteen tuosta mitä joku saa ilmaiseksi.

Ei taida paljon kahdeksan lapsen äiti ehtiä makoilla. Voithan kokeilla mennä suurperheeseen avuksi muutamaksi viikoksi ja näet mitä se on. Tuollainen perhe syö jo melkoisesti, joten kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa, siivousta ja pyykkäystä ainakin riittää.

Vierailija
277/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan tukia alle 1300€ kuussa ja neljä lasta.

Minä maksan veroja 1300 € kuussa. Eli elätän sinut ja lapsesi koska ei ole omaa muijaa eikä lapsia.

DI

Omalla kohdalla ei vain huomaa mitä tukea itse valtiolta saa. Työterveyshuolto ensimmäisenä. Yksi tukia kritisoiva aina selittää kuinka paljon on saanut kotitalousvähennystä ja jotain omakotitalon energianremonttitukea. En tiedä tarkkaan mitä, mutta aika isoja summia kuitenkin. Verovähennyksetkin on tukea, vaikka ei euroja tilille tipukkaan. Hän kuvittelee että on vain maksaja, eikä saa mitään.

Vierailija
278/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkään ilmiötä ei olisi jos "miehet" eivät olisi niin paskahousuja ja hoitaisivat hommansa kuten kuuluu.

Mikä tämä juttu on että mies kirjoitetaan lainausmerkeissä jos hän käyttäytyy huonosti? Kyllä mies on ihan mies ilman lainauksia, vaikka tämä olisi huono. Aikamoista naisvihaa väittää että miehet on aina reiluja, hienoja ja arvovaltaisia, ja jos he eivät tee jotain kunnolla niin he menettävät miesstatuksen. Luulet kritisoivasi miehiä, mutta kommenttisi antaa ymmärtää miehen olevan automaattisesti jotain erinomaista ja arvokasta, arvonimi joka menetetään.

Ei kukaan kirjoita "naista" lainausmerkeissä. Sanaa nainen käytetään jopa haukkumasanana. Lopeta se naisvihasi. Mies on ihan mies vaikka perseilee. Tajua asia.

Onko niin vaikea tajuta että miehet voi olla perseestä, että kun miehet systemaattisesti puukottaa selkään, niin he eivät muka ole miehiä? :DDD

Vierailija
279/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teitä estää tekemästä ne 8 mukulaa, jos tällainen elämä houkuttaa? Helppoa on ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Teillä on tähän mahdollisuus ja oikeus ihan jokaisella, joten antaa palaa vain. 

Vierailija
280/1309 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne elatusmaksut maksaa etävanhempi. Mikäli etävanhempi on tuloton, niin silloin Kela."

Eli aika usein Kela maksaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä