Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kastatte lapsenne vaikka ette usko?

Vierailija
22.04.2015 |

Olen huomannut omassa lähipiirissä että suurin osa haluaa lapsensa kastettavan vaikka eivät usko Jumalaan tai elä Raamatun oppien mukaisesti lainkaan. Mikä tässä on vanhemmilla pointtina kun haluavat liittää lapsen uskontoon uskomatta itsekään?

Kommentit (252)

Vierailija
221/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ateistina häpeän usein muita ateisteja. Luterilaisista pidän. , ovat yleensä ystävällisiä ja kilttejä. Toisten uskon repimistä ja rääpimistä en hyväksy, minulta ei ole pois, jos ihminen uskoo Jumalaan. Heikot ja vakaumuksettomat ateistit viettävät joulua ja menevät kirkossa naimisiin

Vierailija
222/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:35"]

Ja siis voin sanoa, etten ole enkeliuskoani löytänyt todellakaan kirkon kautta, siis saanut apua. Jos olisin kirkkoa kuunnellut niin en tajuaisi mistään mitään. Mutta ei mun silti tarvitse kirkosta ulos painua, siis erota.

182

[/quote]Enkeliusko ei pelasta sinua. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Jeesus on Herra.

[/quote]

En mä usko, että mun tarvii pelastua. Mut usko sä vaan, et sun täytyy. Tiedän, etten tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten en ota siitä murhetta. Se on ihan turhaa kuvitella, että tietäisin. Enkä todellakaan ala vain varmuuden vuoksi tekemään niin kuin sä sanot.

[/quote]

Niin ja mikä parasta tiedän, ettei kukaan tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Niinpä voi olla ihan huolettomalla mielellä, koska olisi hullua pelätä asiaa jonkin teorian (tavan uskoa, uskon, liikkeen, minkä hyvänsä) mukaan. Mikään kun ei todista silti mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Miten jotkut onkin niin tyhmiä, että luulevat tietävänsä? Uskoahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:03"]

Ja siis voin sanoa, etten ole enkeliuskoani löytänyt todellakaan kirkon kautta, siis saanut apua. Jos olisin kirkkoa kuunnellut niin en tajuaisi mistään mitään. Mutta ei mun silti tarvitse kirkosta ulos painua, siis erota.

182

[/quote]Enkeliusko ei pelasta sinua. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Jeesus on Herra.

[/quote]

En mä usko, että mun tarvii pelastua. Mut usko sä vaan, et sun täytyy. Tiedän, etten tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten en ota siitä murhetta. Se on ihan turhaa kuvitella, että tietäisin. Enkä todellakaan ala vain varmuuden vuoksi tekemään niin kuin sä sanot.

[/quote]

Muutenkin kuulostaa ihan naurettavalta: Jeesus on Herra. Vai niin, Heesus on Erra, mitäs SIIHEN sanot?

[/quote]Jeesus on Herra, eli Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Valta tuomita elävät ja kuolleet.

9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.--Fil. 2

Vierailija
224/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:10"]

182

[/quote]

Kerrotko vielä ajatuksella, omin sanoin, miksi sun pitää pelastua? Miksi on siis pelastus? Eikö se ENSIN edellytä, että sä uskot oppijärjestelmään, mistä se syy pelastua sitten tulee? Eikö toi oikeasti ole ihan hölmöläisen hommaa?

[/quote]13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.Room.10

Vierailija
225/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun en tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, en usko voivani asiaan vaikuttaa. Miten voisin? 

Miten se nyt menikään...parasta toivoa parasta ja pelätä pahinta, vai? ;) 

Olisi ihan hassua jos se olisi sen pahempaa kuin maallinen elämäkään. Tai toisaalta kaikki voi vain päättyä... Olen ihminen joka tipun aina jaloilleni, eiköhän niin ole tässäkin asiassa.

Vierailija
226/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"-- Mark.1:15

Vierailija
227/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:14"]

Minä uskon vaikken elä mitenkään kristillisten arvojen mukaan. Olen varma, että se Jumalalle riittää. :)

[/quote]

Mitä sinä uskot? Ja mikä riittää mihin?

Vierailija
228/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:23"]

Ja kun en tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, en usko voivani asiaan vaikuttaa. Miten voisin? 

Olisi ihan hassua jos se olisi sen pahempaa kuin maallinen elämäkään. Tai toisaalta kaikki voi vain päättyä... Olen ihminen joka tipun aina jaloilleni, eiköhän niin ole tässäkin asiassa.

[/quote]http://www.vauva.fi/keskustelu/4451294/ketju/helvetti_on_todellinen_ja_ikuinen_paikka

Vierailija
229/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

182

[/quote]

Kerrotko vielä ajatuksella, omin sanoin, miksi sun pitää pelastua? Miksi on siis pelastus? Eikö se ENSIN edellytä, että sä uskot oppijärjestelmään, mistä se syy pelastua sitten tulee? Eikö toi oikeasti ole ihan hölmöläisen hommaa?

14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16. Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.Room.10

[/quote]

Kyllä, edellyttää ensin uskomista oppijärjestelmään, joka uskoo taivaaseen ja helvettiin. Ne piti siis ENSIN keksiä. Sitten aletaan opettaa tähän oppijärjestelmäään uskoville, kuinka he pääsevät oppijärjestelmän keksimään taivaaseen. Se antaa joillekin lohtua. Kiva kahva, joka ei ole kiinni missään.

Vierailija
230/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:26"]

[/quote]http://www.vauva.fi/keskustelu/4451294/ketju/helvetti_on_todellinen_ja_ikuinen_paikka

[/quote]

Jahas, nyt ei riitä raamatunlauseet, otetaan avuksi av

Vierailija
231/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:29"]

[/quote]

[/quote]Sekin on mun aloitus :) Ja kyllä siellä jatkuu Raamatun lauseet.

Vierailija
232/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

182

[/quote]

[/quote]

Jotenkin nää alkaa kuulostaa Minttu Vettenterän lupauksilta. Näette vanhemmat elokuussa. Jos uskotte. Sitten Enkeli-Elisa pelastaa teidät. Vaikkette nähneetkään, teidän tulee uskoa. Heidät on nyt kuitenkin luotu. Jos ette usko, niin ette pelastu. 

Vierailija
233/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:34"]

[/quote]

[/quote]

Oh no, vai pitäisikö sanoa  OMG. ;) No, en viitti avata kumminkaan.

Vierailija
234/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan uskovaisten puolustajat, mutta tähän(kin) ketjuun perustan käsitykseni siitä, että ainakin osa uskovista on vähän tyhmiä. Varmasti voi uskoa fiksustikin, mutta miksi harvinaisen moni tuntuu olevan kuin LSD-tripillä sieniä syöden tai muuta vastaavaa älyvapaata? Omia ajatuksia ei esitetä, eikö se ole TYHMYYTTÄ!? 

Siis jos argumenttina on kristinuskoon uskovien tyhmyys, niin kumotkaa nyt sitten sekin väite, miksi ei ole tyhmyyttä, jos omia ajatuksia ei esitetä?

Vierailija
235/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisen pitää oikeasti uskoa siihen mihin uskoo. Jos ensin uskoo kristinuskon olevan pelkkä oppirakennelma, niin aika vaikeaahan se on sitä mihinkään muuttaa. 

Kun uskovat tajuaisivat itsekin vain uskovansa, ei tietävänsä niin heidän ei tarttis tuputtaa kellekään mitään. 

Vierailija
236/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:11"]Joulu on alun perin pakanallinen juhla, valon juhla. Juhlitaan sitä kun päivät pitenee, mennään kohti valoisempia päiviä.. Ja tämä on fakta

Kannattaa ottaa asioista selvää
[/quote] Sinun kannattaa ehkä ottaa asioista selvää tosiaankin.

New Yorkin General Theological Seminaryn professorin Thomas J. Talleyn mukaan logiikka joulun päivämäärän takana juontaa juurensa todennäköisimmin ajanlaskun alun juutalaisuuteen asti. Juutalaiset näet uskoivat suurmiesten syntyvän ja kuolevan samana vuodenpäivänä.

Varhaiset kristityt perivät tämän ajattelutavan juutalaisilta muunneltuna ja olettivat Jeesuksen paitsi kuolleen, myös siinneen Pyhästä Hengestä maaliskuun 25. päivänä, jota pidettiin yleisesti Jeesuksen kuolinpäivänä. Kun tästä lasketaan yhdeksän kuukautta eteenpäin, päädytään joulukuun 25. päivään.

Kristityt ovat juhlineet joulua ainakin 300-luvun alusta asti, luultavasti kauemminkin. Vasta vuosisatoja myöhemmin koitti aika, kun kirkko tarkoituksellisesti ja laajamittaisesti alkoi omaksua juhlapyhiinsä vaikutteita

Vierailija
237/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:43"]

Sorry vaan uskovaisten puolustajat, mutta tähän(kin) ketjuun perustan käsitykseni siitä, että ainakin osa uskovista on vähän tyhmiä. Varmasti voi uskoa fiksustikin, mutta miksi harvinaisen moni tuntuu olevan kuin LSD-tripillä sieniä syöden tai muuta vastaavaa älyvapaata? Omia ajatuksia ei esitetä, eikö se ole TYHMYYTTÄ!? 

Siis jos argumenttina on kristinuskoon uskovien tyhmyys, niin kumotkaa nyt sitten sekin väite, miksi ei ole tyhmyyttä, jos omia ajatuksia ei esitetä?

[/quote]

No niin sinäkin alapeukuttaja, ootko sienissä, kun ei ajatus kulje vai miksi et osaa sanoa mitään, eli keskustella? Säälittävä otus, mene nukkumaan.

Vierailija
238/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan Yks hailee mitä muut minusta ja uskostani/uskonnosta ajattelee! Kuulun ev.lut kirkkoon,lapseni on kastettu,vietämme joulua ja meillä on aina joulukuusi.rukoilen joka päivä.kirkossa käyn,kun on aihetta.kukaan toinen ei voi toiselle sanoa mikä on Se ainut oikea tapa olla ja uskoa! Niin kauan kun maailmassa on elämää näistä asioista väännetään kättä! Antakaa jokaisen olla ja elää omaa elämää uskontoon Ym.katsomatta!

Vierailija
239/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko lapsi kasteeseen, mutta tiedän uskovaisia jotka ovat asuneet kehitysmaissa pitkiä aikoja ja kyllä noissa kulttuureissa raivaus tapauksia yms. Epämiellyttäviä tapahtumia on huomattavasti enemmän verrattuna edes näkö kristillisiin maihin. Hekään eivät ole lapsikasteen kannalla, mutta kyllä tuolla jotain turvaa on saatanan joukkoja vastaan.

Vierailija
240/252 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:34"]

[/quote]

[/quote]

Oh no, vai pitäisikö sanoa  OMG. ;) No, en viitti avata kumminkaan.

[/quote]Pelottaako? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan