Miksi kastatte lapsenne vaikka ette usko?
Olen huomannut omassa lähipiirissä että suurin osa haluaa lapsensa kastettavan vaikka eivät usko Jumalaan tai elä Raamatun oppien mukaisesti lainkaan. Mikä tässä on vanhemmilla pointtina kun haluavat liittää lapsen uskontoon uskomatta itsekään?
Kommentit (252)
Onneksi ateisteilla tai millä tahansa ei-kristityillä ei ole karsinoita :/
Ja siis voin sanoa, etten ole enkeliuskoani löytänyt todellakaan kirkon kautta, siis saanut apua. Jos olisin kirkkoa kuunnellut niin en tajuaisi mistään mitään. Mutta ei mun silti tarvitse kirkosta ulos painua, siis erota.
182
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:34"]
[/quote]
Joo, mutta kirkko esiintyy toisten auttajana. Silloin voisi noista karsinoista vähän ehkä luopua. Ateisteilla on vähän eri klangi hommassaan.
Kirkko auttaa jos teet kuten he sanoo.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:37"]
[/quote]
Joo, mutta kirkko esiintyy toisten auttajana. Silloin voisi noista karsinoista vähän ehkä luopua. Ateisteilla on vähän eri klangi hommassaan.
[/quote]
Tai siis raamattu. Entä jos sulle raamattu on satukirja? Ei kirkko ketään auta.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:37"]
[/quote]
[/quote]
Tai siis raamattu. Entä jos sulle raamattu on satukirja? Ei kirkko ketään auta.
[/quote]
Niin, vastaan vielä itse itselleni. Jos raamattu on sulle satukirja, niin ne sanoo, että lue raamattua, siellä se sanotaan ettei se ole satukirja.
No shit, Sherlok? Siis kuvitteleeko ne todella, että tuo auttaa ketään?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:14"]
JOULU EI OLE KRISTILLINEN JUHLA ymmärtäkää idarit
[/quote]
Mikä on se juhla jota kristityt viettävät Jeesuksen syntymän muistoksi? Nyt olen kauhean epätietoisuuden vallassa kun haluaisin tietää sen kristillisen juhlan nimen joka ei siis olekaan joulu.
[/quote]
Kristusmessu
Niin, nyt mä oikeastaan keksin, miksi mä oon katkera papeille. He eivät auta ihmistä löytämään itseään, vaan ihmisen pitäisi löytää joku itsensä ulkopuolinen, ulkokultainen juttu, joka on usko. Sitten kun itse on helvetinmoisten vaikeuksien kautta löytänyt itsensä ja vaikkapa enkeliuskon, jolla tulee autuaaksi, niin sitten varmaan nytkin tulee joku tähän ketjuun jeesustelemaan, että "kyllä pappi voi sun kanssa siitä puhua". Niin, nyt, kun mä oon jo löytänyt sen! Nyt kun mä oon jo saanut avun! Kiitos aivan toisten auttajien. Ei kirkon. Ja selän takana papilla on kaksi sormea ristissä ja se säälittelee minua, kun en usko just jeesukseen ja kuolemaan ristillä. Vaikka mä oon onnellinen ja voin hyvin. Sen ne voi tajuta, mut ne ei tajua auttaa muuta kuin sen tyhmän, jäykän uskonsa kautta ja sori vaan, mut mä en arvosta sellaista "auttamista". Se ei olisi ikinä ainakaan auttanut minua eikä se näytä auttavan puolta suomalaisista, kun juuri kukaan ei usko tarkkaan kirkon opetuksiin.
Eli haluaako kirkko oikeasti auttaa vai olla oikeassa?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:14"]
JOULU EI OLE KRISTILLINEN JUHLA ymmärtäkää idarit
[/quote] Kyllä Joulu on kristillinen juhla, ei siitä mihinkään pääse. Sen sijaan se mistä Joulu on lähtöisin, eli Saturnalia, ei ole kristillinen. Menee näköjään joiltain käsitteet sekaisin :)
Mikä on se juhla jota kristityt viettävät Jeesuksen syntymän muistoksi? Nyt olen kauhean epätietoisuuden vallassa kun haluaisin tietää sen kristillisen juhlan nimen joka ei siis olekaan joulu.
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Joulu on germaaninen talvijuhla, englanniksi yule. Tällöin mm. uhrataan pakanallinen uhrilahja, sika. Ymmärrän että voi olla heikkolahjaisille hankalaa ymmärtää ja/tai ottaa selvää.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:35"]
Ja siis voin sanoa, etten ole enkeliuskoani löytänyt todellakaan kirkon kautta, siis saanut apua. Jos olisin kirkkoa kuunnellut niin en tajuaisi mistään mitään. Mutta ei mun silti tarvitse kirkosta ulos painua, siis erota.
182
[/quote]Enkeliusko ei pelasta sinua. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Jeesus on Herra.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:34"]
Joulu ei ole alunperin kristillinen juhla... kristityt vaan oli hyviä markkinoijia ja kaappasivat kaikki hienot perinnepäivät omaan käyttöön. Jopa kristillinen kirkko tunnustaa, etti jesssen syntymäpäivä ole todennäköisesti jouluna...sattui vaan olemaan Roomalaisten Auringonjumalan juhla, joka on kiva juhlapäivä jo valmiiksi.... voisi siis sanoa, että kaltaiseni teisti juhlii yhtä hyvin roomalaista auringonjumalaa, kuin mielikuvitus-jesseä.
Voit toki nähdä ja esittää asian noin mutta onko oudoksuttavaa että kristityt halusivat juhlistaa Jumalan Pojan syntymäjuhlaa? Ja melko luonnollista että ajankohdaksi valittiin entinen pakanajuhla, Kristus voitti pimeyden siinäkin mielessä, siitä siinä on tainnut olla kyse.[/quote]
[/quote]
Ok, mutta kai sitten on melko luonnollista myös, että ateistit juhlii vaikka perhettä ja porkkanalaatikkoa tuona samaisena päivänä... EI OLE KRISTILLINEN JUHLA!!!
[/quote]Voi hyvänen aika, ei ollut alunperin nyt on nimenomaan kristityille, ei tietenkään ateisteille tai johonkin muuhun kuin Kristukseen uskoville. Mikä on ongelmasi? Tuossahan vastattiin vain siihen miksi juuri joulu on kristityille Joulu. Juhlikoon kukin tai olkoon juhlimatta miten tahtoo ja minkä kunniaksi ikinä. Tätä kai moni täällä on yrittänyt sanoa. Ei tarvitse huutaa enempää, meille uskoville se on ja tulee olemaan kristillinen juhla ja kaltaisillesi ei. Kaikki hyvin :)
[/quote]
Musta ois hauska kuulla ateisteilta mitä he joulussa juhlivat, mikä on joulun juhlan ydin heille.
[/quote]
No miepä kerron oman tarinani ku satuin lukemaan tätä kummallista keskustelua.
Joulu on mulle aikaa, jolloin kokoonnun perheen ja muiden rakkaitteni kanssa yhteen. Olemme rauhassa, kaikilla on lomaa. Joulussa on omia perinteitämme, kuten tietyt ruoat, kuten isän punajuurikananmunat ja siskoni miehen täytetyt saaristolaisleivät. Joulussa on kyse rauhoittumisesta ja rakkaudesta. Jaamme lahjoja toisillemme ja nukumme pitkään, istumme siskon kanssa punaviinilasin kanssa pitkälle yöhön ja parannamme maailmaa.
En osaa oikein tarkemmin selittää, mitä juhlimme. Perhettämme. Yhdessäoloa. Sellaista hyvää rauhaa ja rakkautta. :)
[/quote]
Ihan mielenkiintoista. Mulle kristittynä kuulostaa tosi vieraalta, ihan kuin joulussa olisi vain kuoret! Teille se on tietysti eri asia. Perhe ja yhdessäolo ovat tärkeitä, mutta mä ehkä juhlin joulua sitten perheen kanssa, en niinkään perhettä itsessään. Hyvä rauha ja rakkaus ovat mulle juuri nimenomaan kristillistä joulun sanomaa.
[/quote]
Niin justiinsa. Rauha ja rakkaus kuuluu vain kristityille. Ainakin nyt ymmärrän miksi muslimit ym niin paljon sotii maailmalla, heille ei kuulu rauha ja rakkaus, sillä se on vain kristityille.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:34"]
Joulu ei ole alunperin kristillinen juhla... kristityt vaan oli hyviä markkinoijia ja kaappasivat kaikki hienot perinnepäivät omaan käyttöön. Jopa kristillinen kirkko tunnustaa, etti jesssen syntymäpäivä ole todennäköisesti jouluna...sattui vaan olemaan Roomalaisten Auringonjumalan juhla, joka on kiva juhlapäivä jo valmiiksi.... voisi siis sanoa, että kaltaiseni teisti juhlii yhtä hyvin roomalaista auringonjumalaa, kuin mielikuvitus-jesseä.
Voit toki nähdä ja esittää asian noin mutta onko oudoksuttavaa että kristityt halusivat juhlistaa Jumalan Pojan syntymäjuhlaa? Ja melko luonnollista että ajankohdaksi valittiin entinen pakanajuhla, Kristus voitti pimeyden siinäkin mielessä, siitä siinä on tainnut olla kyse.[/quote]
[/quote]
Ok, mutta kai sitten on melko luonnollista myös, että ateistit juhlii vaikka perhettä ja porkkanalaatikkoa tuona samaisena päivänä... EI OLE KRISTILLINEN JUHLA!!!
[/quote]Voi hyvänen aika, ei ollut alunperin nyt on nimenomaan kristityille, ei tietenkään ateisteille tai johonkin muuhun kuin Kristukseen uskoville. Mikä on ongelmasi? Tuossahan vastattiin vain siihen miksi juuri joulu on kristityille Joulu. Juhlikoon kukin tai olkoon juhlimatta miten tahtoo ja minkä kunniaksi ikinä. Tätä kai moni täällä on yrittänyt sanoa. Ei tarvitse huutaa enempää, meille uskoville se on ja tulee olemaan kristillinen juhla ja kaltaisillesi ei. Kaikki hyvin :)
[/quote]
Musta ois hauska kuulla ateisteilta mitä he joulussa juhlivat, mikä on joulun juhlan ydin heille.
[/quote]
Perhe ja rakkaus. :)
"Activities of Yule:
Caroling, wassailing the trees, burning the Yule log, decorating the Yule tree, exchanging of presents, kissing under the mistletoe, honoring Kriss Kringle the Germanic Pagan God of Yule"
https://wicca.com/celtic/akasha/yule.htm
Minä olen kristitty enkä siis vietä tällaista juhlaa. Sen sijaan muistan Kristuksen kuolemaa siihen asti kunnes Hän palaa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:57"]
182
[/quote]Enkeliusko ei pelasta sinua. Vain usko Jeesukseen pelastaa. Jeesus on Herra.
[/quote]
En mä usko, että mun tarvii pelastua. Mut usko sä vaan, et sun täytyy. Tiedän, etten tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten en ota siitä murhetta. Se on ihan turhaa kuvitella, että tietäisin. Enkä todellakaan ala vain varmuuden vuoksi tekemään niin kuin sä sanot.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:03"]
182
[/quote]
En mä usko, että mun tarvii pelastua. Mut usko sä vaan, et sun täytyy. Tiedän, etten tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten en ota siitä murhetta. Se on ihan turhaa kuvitella, että tietäisin. Enkä todellakaan ala vain varmuuden vuoksi tekemään niin kuin sä sanot.
[/quote]
Muutenkin kuulostaa ihan naurettavalta: Jeesus on Herra. Vai niin, Heesus on Erra, mitäs SIIHEN sanot?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:23"] [quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 18:11"] Joulu on alun perin pakanallinen juhla, valon juhla. Juhlitaan sitä kun päivät pitenee, mennään kohti valoisempia päiviä.. Ja tämä on fakta Kannattaa ottaa asioista selvää [/quote] Kumma juttu, että ateistit ei ikinä mainitse juhlivansa pakanajuhlaa ja silti käy joulupukki, eikä mikään pelottava pakanapukki lapsia pelottelemassa. Kannattaisi ottaa asioista selvää, disney-pukki tai coca-cola pukki miten sitä nyt haluaakin kutsua on suhteellisen tuore, mutta länsimainen kristillinen perinne. [/quote] Minä lähinnä ihmettelen, miksi kristityillä on fallossymboli eli joulukuusi. Ei liity kristinuskoon mitenkään. [/quote] No mutta sehän sopii yhteen "kala-symbolin" eli vagina-symbolin kanssa. Pakanallista perus sekin. ;) http://www.cracked.com/article_19909_6-famous-symbols-that-dont-mean-what-you-think.html
[/quote]Ja minä kun olen aina luullut että kala-symboli tulee kreikan kielen kirjaimista, alkukirjaimet sanoista jotk tarkoittavat Jeesusta ja muodostavat/muistuttavat kreikan kielen kala-sanaa. Turvallisuussyistä alkukirkon kristityt käyttivät sitä salaisena symbolina, kristittyjen vainojen tähden :)
[/quote]
Niinpä, mutta aina voi oppia uutta :) luulo ei ole tiedon väärti.
182
[/quote]
Kerrotko vielä ajatuksella, omin sanoin, miksi sun pitää pelastua? Miksi on siis pelastus? Eikö se ENSIN edellytä, että sä uskot oppijärjestelmään, mistä se syy pelastua sitten tulee? Eikö toi oikeasti ole ihan hölmöläisen hommaa?
182
[/quote]
[/quote]Jokainen kohtaa Jumalan tuomioistuimen kuoltuaan. (Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio. Hepr.9:27)
Jeesukseen uskovia ei tuomita koska Jumala näkee uudestisyntyneen kristityn puhtaana ja synnittömänä Jeesuksen sovitustyön takia. Jeesuksen torjujat tuomitaan tekojen mukaan Jumalan täydellisten standardien mukaan. (23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa Room.3)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 00:10"]
182
[/quote]
[/quote]Jokainen kohtaa Jumalan tuomioistuimen kuoltuaan. (Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio. Hepr.9:27)
Jeesukseen uskovia ei tuomita koska Jumala näkee uudestisyntyneen kristityn puhtaana ja synnittömänä Jeesuksen sovitustyön takia. Jeesuksen torjujat tuomitaan tekojen mukaan Jumalan täydellisten standardien mukaan. (23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa Room.3)
[/quote]
Ei kohtaa. Sellaista ei ole todistettu. Sä voit toki uskoa, että niin on. Mutta miksi uskoa sellaista? Kerro OMIN SANOIN. Jos et osaa, voitin.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.--Joh. 14