Millainen on omikron ronottamattomalla?
Onko kokemusta, millainen tauti omikron ollut rokottamattomalla? Mulla on nyt lähipiiri täynnä koronaa sairastavia, mutta ovat joko 2 tai 3 kertaa rokotettuja. Olen itse nuori ja rokottamaton ja eiköhän kohta ole munkin vuoro sairastaa. Kiinnostaa kokemukset, jos esim. samassa perheessä on sekä rokotettuja että rokottamattomia ja millaisia oireita tullut.
Kommentit (117)
Yhden illan kuumetta lähemmäs 39astetta. Lihassärkyä ja päänsärkyä kuumeen kanssa samana päivänä. Muuten ihan vaan ääni painoksissa ja vähän kurkku kipeä. Sanoisin että todella lievät oireet oli mulla. Kyllä influenssakin muutama vuosi sitten oli paljon pahempi tauti kuin korona. Ja ei tosiaan oo yhtään rokotetta otettu.
Mulla oli 2 rokotusta pohjalla ja oli kolmisen päivää kuumetta 38,5 tai ylikin (2 päivänä sietämätön olo + palelua + hikoilua). Selkäkipu, nivelkivut ja kova päänsärky sekä sen jälkeen nuhaa ja yskää. Tein silti etätöitä ja selvisin yhdellä lepopäivällä siinä välissä. Tauti kesti pahimmillaan kokonaisuudessaan noin viikon, mutta oireita oli ehkä noin kahden, jopa kolmen viikon ajan siten, että pelkäsin tartuttavani sen eteenpäin, joten välttelin ihmiskontakteja.
Olen 54 vuotias, rokottamaton. Nyt korona. Oireet; vähän yskänpuuskia ja nenän tukkoisuutta. Ei kuumetta.
Sairastin maaliskuun alussa, oireina kurkkukipu ja yskä. Kuumetta ei ollut. Minulla ei ole rokotteita ja olen raskaana. Oireet kesti viikon, tein etätöitä sen aikaa. Ehkä väsytti normaalia enemmän iltaisin. Helpolla kuitenkin pääsi, kaikista pelotteluista huolimatta.
Ei kai verenpaineen mittaukseen rokotteita tarvita? Voi kai laitetta ilman rokotetta käyttää? En ymmärrä ap:n kysymystä.
Aluksi päivän verran lihassärkyä, kurkku karhea ja pientä köhää. Sitten muutaman päivän vähän tukkoinen/nuhainen olo, nenä ei oikein kunnolla vuotanut, tai ollut tukossa. Siinä se aikalailla sitten oli. Kuumetta ei ollut yhtään.
Olen noin 30-v, hoikka, perusterve nainen
Perheessä rokotettuja rokottamattomia: kaikki sairastivat 2 vrk koronan, kuumetta 37,5c. Elossa ollaan, aika kevyt flunssa 😊
Olen 35v. Omikron oli kahden päivän kurkkukipu. Sekään ei ollut kovin kummoista kipua. Mies saman ikäinen ja oireeton. Rokottamattomia molemmat.
Höhlät väittelee jostain mielikuvitusvarianteista, kun cdc on jo myöntänyt ettei ole edes mitää'n todisteita itse original sar cov2:sta . Jatkakaa, höhlät.
Kuka voi lukea niin lukekaa tuore juttu Kalevasta jossa Markku Mäkijärvi kuvaa karua totuutta koronaviruksesta. Miten se voi vaikuttaa sydämeen, verisuoniin jne..
korona ei tarttu rokottamaromiin ainostaa rokottetut saa koronaa
Mies 48v, ei rokotuksia.
Olin viikon kolmen koronapositiivisen ympäröimä 24/7.
Lopulta sain tartunnan, ilmeisesti siksi koska tuli useampi aivastus päin näköä.
Tuli lopulta positiivinen tulos niin kotitestillä kun julkisella.
Lievä lämmön nousu +37.7C kesti aamusta iltaan, meni sillä ohi. Ei muita oireita, ei nuhaa, ei yskää, ei väsymystä.
Ja joo, olen iloinen että sairastuin ja sain koronapassin, nyt pääsen ulkomaille ilman 230€ pcr-testiä, eikä Virossakaan nyt tartte olla 7päivää karanteenissa. Kyllä otti päähän olla syrjitty rokottamaton, mutta nyt alko nimittäin loma!
Täälä viides koronapäivä menossa. Alkoi kuivalla yskällä, sittten kova päänsärky, nenän tukkoisuus ja kurkkukipu. Lämpöä ollut kahtena päivänä, korkeimmillaan 37,6. Tänään vointi jo vähän parempi, yskää vähän ja ajoittaista kurkkukipua. Kumpa tää nyt olis tässä. Mulla ei rokotuksia, perusterve kolmekymppinen.
Miehellä 2 rokotteet ja kovaa kuumetta ja vatsaoireita. Alkuun hänelläkin oli flunssaoireita.
Mulla oli 2 päivää kuume 37,5-38,5 sekä perusflunssa. Todella väsynyt kuten kuvaan kuuluu. Ei tuntunut raskaalta taudilta. Ei siis rokotteita.
Pommisuojissa ja evakkomajoituksissa on yhteisasumista; koronaongelma räjähtää käsiin ja on isompi se sairaus, koska saa suuremman annoksen. Sopivassa kohtaa voi yrittää saada sen vanhanmallisen rokotuksen vaikka sitten yksityiseltä, ja niitä kai otettava pari, että aikaa siihen menee.
Itse en ota, kun mulla pari kertaa jo ollut pahempiakin koronavariantteja ja ei ole ongelma mulle; pidän vain kunnon maskia sen sairauden aikana yhteismajoituksessa.
Joo, oli aivan hirveä ja järkyttävä koettelemus.
Oli jopa yhden päivän vähän nuhaista ja kuumetta. Ajatella, yhden päivän! Kuinka tästä kamalasta tappajaviruksesta voi ikinä selvitä. Niin joo, ja sekä sitten myös väsytti hieman.
Tälläisen normaalin kausiflunssan takia pitäisi lukematon määrä rokotteita ottaa? Rokotteita joiden pitkän ajan potenttiaaliset haittavaikutukset ovat täysi mysteeri, ellei nyt jollain satu aikakonetta olemaan.
Voiskohan olla vaikka siksi että rokotettuja on huomattavasti enemmän kuin rokottamattomia ja rokotettuihin kuuluu myös kaikki vanhukset ja vakavasti sairaat. Järki hoi! Sulta se korona on tainnut ainakin sen viedä.