Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on omikron ronottamattomalla?

Vierailija
03.01.2022 |

Onko kokemusta, millainen tauti omikron ollut rokottamattomalla? Mulla on nyt lähipiiri täynnä koronaa sairastavia, mutta ovat joko 2 tai 3 kertaa rokotettuja. Olen itse nuori ja rokottamaton ja eiköhän kohta ole munkin vuoro sairastaa. Kiinnostaa kokemukset, jos esim. samassa perheessä on sekä rokotettuja että rokottamattomia ja millaisia oireita tullut.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus ei suojaa long covidilta.

Vierailija
62/117 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla lievä ja toisilla vakava. Meillä mies on rokotettu koronavirusta vastaan jo 3 kertaa sekä ottanut kaikki influenssarokotteet ja sairastaa aina kaikki mahdolliset taudit. Minua ei ole rokotettu ja toistaiseksi en ole sairastunut mihinkään. Varmuuden vuoksi olen tehnyt aina kotitestin kun mies on saanut positiivisen tuloksen. Jostain kummasta syystä minun tulos on aina negatiivinen. Eipä minulla kyllä ole ollut mitään oireitakaan.

Viimeisin omikron meni miehellä ohi 3 päivässä. Sanoi että nenä on tukossa ja on vetämätön (väsynyt olo).

Varmuuden vuoksi käytän aina maskia kun poistun kotoa ja kun mies on sairas pidän maskia myös kotona. Kaupoissa desinfioin kädet mennen tullen ja yritän olla koskematta ovenkahvoihin sekä desinfioin ostoskärryjen kahvan. Pidän myös välimatkaa ihmisiin, jostain syystä maskittomat vaan tunkevat iholle...ilmeisesti luulevat että rokotus suojaa jotain.

Kun meillä on sairautta minä pysyn myös kotona, että se ei leviäisi minun vaatteista. Käytän ahkerasti höyrypesuria sekä UV-puhdistinta sekä keitän kaikki astiat kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla, joka on rokottamaton, ja lapsillaan oli kuulemma viikon verran pieni nuha ja pari päivää kuumetta. Lapsista en tiedä onko rokotettu vai ei..

Vierailija
64/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi varmaa keski-ikäistä aikuista. Korkeampi kuume (38-39c) muutamia päiviä, tukkoisuus, kuiva yskä.  Toipumisen jälkeen jäänyt korkeampi pulssitaso pienestäkin rasituksesta.

Rokotetuilla ollut kuiva yskä ja tukkoisuus 2-3 päivää . Ei muita oireita.

Vierailija
65/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka sai viisi tartunnan 3 viikkoa ennen joulua. Arvatenkin sama tauti.

2 rokottamatonta 35v ja 51v. Molemmilla viikko kuumetta ja toinen viikko 51v:llä vielä makoilua, kun taas 35v vain vähän yskää. Molemmat perusterveitä miehiä.

2 rokotettua (2 rokotetta)

Nainen 50v ja mies 41v. Molemmille sama korkea kuumeen nousu ja eka viikko pedissä, toisella viikolla olo rokottamattomien "puolivälistä".

Yhtä en ole vielä päässyt haastattelemaan (49v mies ja rokotettu) lomien takia. 

Kukaan yo. eivät ole ylipainoisia.

Vierailija
66/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlista levinnyt korona tarttui rokotetuista rokotetuille. Rokottamattomista ainoastaan yhdelle tarttui korona.

Kumpiakin oli paikalla n.30

Kovasti näyttää siltä että ainakin tämä variantti on rokotettujen pandemia.

Vierailija
67/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avovaimolla oli korona, 2 kertaa rokotettu, oireet olivat sitkeän flunssan oireet. Itselle koko koronaa ei tullut missään vaiheessa vaikken ole edes rokotettu.

Olisin mielelläni sairastanut myötätunnosta samaan aikaan vaa eipä se näköjään tule joillekki ollenkaan.

Vierailija
68/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omikron on siksi niin nopeasti leviävä koska koronarokotteet tuhoavat ihmisen luontaisen vastustuskyvyn ja sitä mukaa korona onkin lähinnä rokotettujen tauti nykyään.

Vierailija
69/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään omikronin sairastunutta rokottamatonta niin on vaikea sanoa.

Vierailija
70/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota rokotetta niin säästyt todennäköisesti koko taudilta

Vierailija
71/117 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron tarttuu lähinnä rokotettuihin. Tästä on parikin tutkimusta.

Tarttuu kaikkiin.

Ei ole ainakaan minuun tarttunut, vaikka olen rokottamaton. Koronan olen sairastanut vuosi sitten. Ikävä totuus on, että omikron tarttuu paljon helpommin rokotettuihin kuin rokottamattomin, koska jokainen rokote vain alentaa normaalia kehon puolustusjärjestelmää.

Vierailija
72/117 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

FWIW, Iltasanomat:

Vaarana pelkästään omikronille räätälöidyissä rokotteissa on se, että koronaviruksen vanhat kannat voivat taas nostaa päätään.

– Se on vähän niin kuin loputon suo. Influenssan suhteen siihen on totuttu. Niitä tulee, ja aina yritetään katsoa, että se rokote olisi mahdollisimman sopiva. Niin tässäkin tullaan varmasti tekemään. Semmoinen tolkku siinä on oltava, ettemme lähde rokottamaan ihmisiä kahden kuukauden välein.

Vierailija
73/117 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omikron tarttuu lähinnä rokotettuihin. Tästä on parikin tutkimusta.

Tarttuu kaikkiin.

Ikävä totuus on, että omikron tarttuu paljon helpommin rokotettuihin kuin rokottamattomin, koska jokainen rokote vain alentaa normaalia kehon puolustusjärjestelmää.

Kinnulan kunnan tilanne (n. 1600 asukasta) lienee hyvä esimerkki tuosta. Rokotusaste 26%, koronatapauksia alle 5, joten ei näy tilastoissa?

Vierailija
74/117 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 53 v, ei perussairauksia, 180/80, erinomainen lihaskunto, rokottamaton: 3 vrk pientä lihassärkyä ja lämpö 37-38, ei käyttänyt särkylääkkeitä, sen jälkeen hieman voimaton olo, jos touhuaa kovasti, menossa 4. vrk.

Nainen 53 v, ei perussairauksia, merkittävä ylipaino 160/100, kohtalainen lihaskunto, rokottamaton: 1 vrk lievää limaa kurkussa ja alilämpö 35,3-36,5, menossa 2. vrk.

Nainen 23 v, ei perussairauksia, 160/55, kohtalainen lihaskunto, rokottamaton: 1 vrk pientä lihassärkyä lämpö 37-39, menossa 2. vrk.

Vierailija
75/117 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve lapsi 5 v ei rokotettu, kun ei ollut ehtinyt vielä saada aikaa

Itämisaika päiväkodista saatu tartunta 3päivää.

1. päivä 40 asteen kuume ja raju oksentelu, kuumeen sai laskettua lääkkeillä 38.8

2. päivä 39 asteen kuume, kurkkukipu ja hirveä väsymys, ei jaksanut olla jalkeilla yhtään.

3.4.5. päivät kuume yöllä 39 ja päivällä 38.6. lääkkeillä sai laskettua kuumetta 38 asteeseen. Jaksoi vähän leikkiä

6. päivä menossa nenä vuotaa , kuume 38 ja limaista yskää. Jaksaa leikkiähän katsoa telkkua.

Kahdesti rokotetut vanhemmat sairastuttiin päivä lapsen jälkeen ja aluksi vilunväristyksiä ja yleistä sairauden tunnetta.

3. sairastamispäivänä kova päänsärky ja kurkkukipu.

4 ja 5. päivänä toisella 38.7 kuume toinen kuumeton molemmilla limaista yskää, kurkkukipua, päänsärkyä ja lihaskipuja

Jatkosta ei tietoa mihin kehittyy. Ei meillä normiflunssa oireile näin.

Vierailija
76/117 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla kaksi päivää kuumetta ja päänsärkyä sekä jalkasärkyä.

Itsellä tavallista kovempi päänsärky yhden kokonaisen päivän, pientä jomotusta jaloissa, seuraavana yönä kuumetta ja siihen loppui. Ei jälkioireita.

Miehelle ei näytä tarttuvan.

Nainen 30+, bmi 27, ei rokotuksia

Vierailija
77/117 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireeton.

Vierailija
78/117 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah ja heti otsikkoon kirjoitusvirhe :D

Ap

Teit sen tahallasi, että voisit lähetellä hymiöitä palstalle...!

Vierailija
79/117 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa ronottamaton?

Vierailija
80/117 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias lapsi, rokottamaton: pari päivää vähän yli 37 astetta lämpöä, kurkkukipua ja muutamana päivänä yskää.

Itsellä yksi rokote: yhtenä päivänä vähän yli 37-lämpöä, päänsärky, nenä tukossa ja muutamana päivänä lihassärkyä.

N 30+