Millainen on omikron ronottamattomalla?
Onko kokemusta, millainen tauti omikron ollut rokottamattomalla? Mulla on nyt lähipiiri täynnä koronaa sairastavia, mutta ovat joko 2 tai 3 kertaa rokotettuja. Olen itse nuori ja rokottamaton ja eiköhän kohta ole munkin vuoro sairastaa. Kiinnostaa kokemukset, jos esim. samassa perheessä on sekä rokotettuja että rokottamattomia ja millaisia oireita tullut.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Perusterve lapsi 5 v ei rokotettu, kun ei ollut ehtinyt vielä saada aikaa
Itämisaika päiväkodista saatu tartunta 3päivää.
1. päivä 40 asteen kuume ja raju oksentelu, kuumeen sai laskettua lääkkeillä 38.8
2. päivä 39 asteen kuume, kurkkukipu ja hirveä väsymys, ei jaksanut olla jalkeilla yhtään.
3.4.5. päivät kuume yöllä 39 ja päivällä 38.6. lääkkeillä sai laskettua kuumetta 38 asteeseen. Jaksoi vähän leikkiä
6. päivä menossa nenä vuotaa , kuume 38 ja limaista yskää. Jaksaa leikkiähän katsoa telkkua.Kahdesti rokotetut vanhemmat sairastuttiin päivä lapsen jälkeen ja aluksi vilunväristyksiä ja yleistä sairauden tunnetta.
3. sairastamispäivänä kova päänsärky ja kurkkukipu.
4 ja 5. päivänä toisella 38.7 kuume toinen kuumeton molemmilla limaista yskää, kurkkukipua, päänsärkyä ja lihaskipujaJatkosta ei tietoa mihin kehittyy. Ei meillä normiflunssa oireile näin.
Ei välttämättä ole perusterve tuo lapsi, jos saa tuollaiset oireet. Teillä voi olla ehkä geenivirhe, joka altistaa sairastumaan.
Meillä sairastunut vasta 2/6 perheenjäsentä. Ekana sairastui 11v, jolla 1 rokote. Kurkku karhea ja vähän kipeä, kuivaa yskää, pientä päänsärkyä. Ei lämpöä. Sitten sairastui 15v, jolla 2 rokotetta, mutta viimeisestä rokotteesta jo yli 4kk. Hänellä kuivaa yskää, pientä kurkkukipua, vähän päänsärkyä ja nyt kolmantena päivänä lämpöä 37,4. Jatkoa odotellaan. Minuun 3 rokotetta saaneena ei ole vielä tarttunut ja pieni pelko on persiissä astmaatikkona, että kuinka muijan käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omikron tarttuu lähinnä rokotettuihin. Tästä on parikin tutkimusta.
Tarttuu kaikkiin.
Ei ole ainakaan minuun tarttunut, vaikka olen rokottamaton. Koronan olen sairastanut vuosi sitten. Ikävä totuus on, että omikron tarttuu paljon helpommin rokotettuihin kuin rokottamattomin, koska jokainen rokote vain alentaa normaalia kehon puolustusjärjestelmää.
Niin totta, Omikron on ns "rokotettujen tauti". Ihan lähipiirissä oleva 5 hlön perhe kaikki sai koronan, 3 heistä kolme rokotetta saanut. Nämä piikit nimenomaan alentaa ihmisen omaa puolustusmekanismia eli immuunipuolustus kärsii ja kas vain korona iskee.
Tiedän seurueen, jossa omikron oli pahin rokotetulle.
Vierailija kirjoitti:
Tutuista iso osa nyt sairaana. Kaikki rokotettuja osa kolmesti. Rokote EI suojaa siis yhtään!!! Miksi sen pakottaminen vain kiihtyy?
Suojaa vakavalta taudilta... tämänhän jo tiesitkin! Kunhan levität omaa propagandaasi, erittäin tunnistettavaa.
Todennäköisesti jonkintasoinen flunssa, mutta joillekin tulee vakava sairaus, ja jopa pysyviä jälkitiloja. Etukäteen ei voi tietää, kumpaan ryhmään kuuluu, mutta vakavan sairauden riskin voi käytännössä poistaa ottamalla rokotteen. Se on myöhäistä sitten, kun on teholla keuhkot tohjona tai arkussa. Vaikka todennäköisyys olisikin pieni, silti mahdolliset seuraukset ovat niin ikävät, ettei riskiä kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutuista iso osa nyt sairaana. Kaikki rokotettuja osa kolmesti. Rokote EI suojaa siis yhtään!!! Miksi sen pakottaminen vain kiihtyy?
Kuinka paljon sitä long covidia on tarpeeksi? Rokotukset suojaavat siltä ja vakavalta tautimuodolta.
Miksi sitten rokotetut on enemmistönä koronaan kuolleissa? Eihän niitä pitäisi olla yhtään.
Maanantaina sain, tänään jo lähes poissa.
Itselläni oli niskan, käsien ja hartoiden seudulla kolotusta, pieni yleinen heikko ja kylmä olo.
Mitään rokotuksia ei ole alla. Siinäpä se. Burana 800:sta suuhun vaan ja näin kiinalainen virus selätetty.
Itselläni ei rokotetta, tänä aamuna vähän kurkku ärtynyt... Katsotaan mihin menee, en viitsi edes testata näin lievää oireilua.
1päivän kurkkukipu, 5pv pääkipu/nuha, noin 4 päivää yskä. Jälki yskää. Köhähtelyä 2vk aikana muttei varsinaista yskää. Vaikea ylipaino, 36v, riskiryhmä sairauksia mm sydän sekä astmalääkitys nuorempana. Ei rokotuksia.
Lapsella 2 päivää korkea kuume, pieni nuha.
Miehellä 40v viikonlopun kunnon nuha, 4pv yskä. Nukkui päiväunet, mikä ei normaalia. Ei rokotuksia.
Kauankohan sairastettu omikron suojaa uudelta tartunnalta?
Meillä just nyt korona. Kaikilla neljällä lämpöä 37.5 korkeimmillaan, lievää yskää ja aivasteluja. Yhdellä lisäksi päänsärkyä, ei rokotteita.
Oman perheen kokemuksella:
Yksi keski-ikäinen nainen, kolme rokotusta. Lievä tauti vajaan viikon, tavallisen flunssan kaltainen, alussa lämpöä ja lihassärkyjä.
Yksi keski-ikäinen mies, ei rokotuksia. Lyhyt lievähkö tauti, päivän lämpöää ja lihassärkyä ja veto pois, sitten vaan pientä vetämättömyyttä.
Yksi parikymppinen terve nuori. Ei rokotuksia. Kahden päivän lämpö, lihassäryt, pari päivää vielä yskää.
Ei tiedetä, millainen on, koska jostain syystä piikityksestä ei kerrota enää tilastoissa. Ehkäpä siellä olisi muuten tyyliin 99% piikitetyistä sairastaa ja 1% ei-piikitetyistä sairastaa. Siitähän nousisi kapina, paniikki, raivo, kaaos.
Jos piikki on niin huikea, tietysti siitä kerrottaisiin kaikissa tilastoissa. Aika jäätävä tunnelma varmaan piikitetyissä kun ei kerrota mitään enää.
Omikron-oletettu. Kuumetta kolmatta pv 40+, perheessämme oli jo aiemmin yhdellä, jostain syystä keneenkään muuhun ei tarttunut silloin. Minun lisäkseni rokottamaton lapsi kanssani nyt samaan aikaan kipeänä, kuumetta yhtä paljon, mutta näyttäisi hänellä kuume alenevan nopeammin. Itse olen niin kipeä, päänsärky, huimaus, nivelkivut että olisin halunnut tkn, mutta eivät ottaneet. Ja kolme rokotetta taustalla.
Kuumetta 38 astetta. Melko pitkin välein kuivia yskänkohtauksia. Lievä "kokovartalopuudutus". Nyt neljäs päivä menossa. Hikouluttaa ja on monessa suhteessa parempi olo kuin Herran aikoihin. Aamuyöllä vielä kun heräsin, oli todella ankea fiilis, kun ei tuntunut yhtään ruokahalua vaikka olen syönyt kolmen päivän aikana yhteensä neljä leipäpalaa juuston kera, vähän raejuustoa ja gefilus kefiiriä, sekä juonut yhden kupillisen sikuri-kofeiiniton kahvi sekoitusta parin suklaapalan kera. Ehkä lähes täysi paasto on osasyynä tämänhetkiseen hyvään fiilikseen.
Olen pitkään käyttänyt antihistamiinia nukahtamislääkkeenä (levosetiritsiini, noin puolikas tablettia). Otin sellaisen viiden aikaan kun tuntui ettei millään saa unta ankealta fiilikseltä. Melko pian nukahdin luettuani vähän aikaa saksalaista "Aku Ankkaa" (Micky Maus). Kun heräsin, yskä oli muuttunut rennommaksi, limaa irrottavaksi, ja ruokahalu oli palannut ja muutenkin kaikki ilmeisen omikronin oireet olivat lähes hävinneet!
Mun rokottamattomalla, perusterveellä, hoikalla ja nuorella perheenjäsenellä oli korkea kuume, kova päänsärky, lihaskipuja, nuha, yskä, oksentelua, ripulia ja hengenahdistusta. Tauti kesti viikon.
Vierailija kirjoitti:
Mun rokottamattomalla, perusterveellä, hoikalla ja nuorella perheenjäsenellä oli korkea kuume, kova päänsärky, lihaskipuja, nuha, yskä, oksentelua, ripulia ja hengenahdistusta. Tauti kesti viikon.
Lisään vielä tähän että ei siis ollut lapsi kuitenkaan. Lähes 30.
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedetä, millainen on, koska jostain syystä piikityksestä ei kerrota enää tilastoissa. Ehkäpä siellä olisi muuten tyyliin 99% piikitetyistä sairastaa ja 1% ei-piikitetyistä sairastaa. Siitähän nousisi kapina, paniikki, raivo, kaaos.
Jos piikki on niin huikea, tietysti siitä kerrottaisiin kaikissa tilastoissa. Aika jäätävä tunnelma varmaan piikitetyissä kun ei kerrota mitään enää.
Ite en usko tuohon. Tiedän useamman kolmesti piikitetyn, jotka on selvinneet täysin ilman oireita. Ovat tehneet testin, kun lapset on sairastanut ja se on ollut itselläkin positiivinen eikä mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusterve lapsi 5 v ei rokotettu, kun ei ollut ehtinyt vielä saada aikaa
Itämisaika päiväkodista saatu tartunta 3päivää.
1. päivä 40 asteen kuume ja raju oksentelu, kuumeen sai laskettua lääkkeillä 38.8
2. päivä 39 asteen kuume, kurkkukipu ja hirveä väsymys, ei jaksanut olla jalkeilla yhtään.
3.4.5. päivät kuume yöllä 39 ja päivällä 38.6. lääkkeillä sai laskettua kuumetta 38 asteeseen. Jaksoi vähän leikkiä
6. päivä menossa nenä vuotaa , kuume 38 ja limaista yskää. Jaksaa leikkiähän katsoa telkkua.Kahdesti rokotetut vanhemmat sairastuttiin päivä lapsen jälkeen ja aluksi vilunväristyksiä ja yleistä sairauden tunnetta.
3. sairastamispäivänä kova päänsärky ja kurkkukipu.
4 ja 5. päivänä toisella 38.7 kuume toinen kuumeton molemmilla limaista yskää, kurkkukipua, päänsärkyä ja lihaskipujaJatkosta ei tietoa mihin kehittyy. Ei meillä normiflunssa oireile näin.
Ei välttämättä ole perusterve tuo lapsi, jos saa tuollaiset oireet. Teillä voi olla ehkä geenivirhe, joka altistaa sairastumaan.
Heh. Taitaa jotain rokottamatonta pelottaa. Mun siskon lapsilla oli myös korkea kuume ja oksentelua oireina. Ihan perusterveitä. Ikää 3 ja 6.
eri
Se ei juurikaan tartu rokottamattomiin. Eli olematon.