Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voin valittaa työvoimatoimiston virkailijan toiminnasta?

Vierailija
22.04.2015 |

keetkä siis ovat heidän esimiehiään? Jouduin törkeän virheen uhriksi ja haluan tehdä valituksen kyseisestä virkailijasta perusteluineen. Nyt en kuitenkaan tiedä kehen ottaa yhteyttä? Kuka siis on työvoimatoimistonv virkailijoiden esimies ja miten hänen yhteystietonsa saa?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anteeksi nyt vaan, mutta "ei myöntänyt virhettään kelalle"??? Ei hyvää päivää. Te-toimiston virkailijat eivät ole missään puhelinyhteydessä Kelan virkailijoiden kanssa ja soittele sinne että "anteeksi nyt mokasin". He laittavan uuden lausunnon jossa lukee "perutaan edellinen lausunto, työnhaku edelleen voimassa" yms. Haluat vaan nöyryyttää virkailijaa.

Vierailija
62/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:21"]

Iltalehti, iltasanomat... Jos ei tärppää niin Seiska.

[/quote] 

Tää on ainut joka voi purra 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää valittaa kelan päätöksestä. Kerro kaikki vapaamuotoisesti ja selkeästi. Kelan tulee selvittää valituksesi ja asioida te toimiston kanssa. Kai olet tietoinen valitus ajasta? Tee valitus pian mikäli olet saanut hylkäys päätöksen jo.

Vierailija
64/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin virkailijat näyttävät olevan pääsääntöisesti jotakin gestapon jälkeläisiä. Missään muualla en ole tavannut niin vmäisiä muijia. Ne on ihan omaa luokkaansa. Muutamat miehet siellä mitkä ovat oleet, ovat paljon paljon asiallisempia ja ystävällisempi kuin ne naiset. Ne akat yrittävät tehdä työttömän elämästä kaikin tavoin mahdollisen ikävää ja vaikeaa eikä ne ymmärrä mitään vaikka niille rautalangasta vääntäisi. Edes lääkärintodistuksia eivät usko eivätkä ymmärrä. Jos jokun ammattiryhmän jäseniä inhoan niin työkkärin muijat vetää pohjat. Sen ikävämpiä ihmisiä on vaikea löytää.

Valita ap paikan johtajalle tai vaikka sitten tosiaan jollekin vielä ylemmälle viskaalille.

Vierailija
65/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita Kelaan kelan päätöksestä! Muuta et voi!

Vierailija
66/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"]

Missä oli virhe?

[/quote]

TILANNETTA?!!! Siis tätä tilannetta, jonka hän on itse mulle aiheuttanut? Tuntuu niin pahalta, että kyseinen  henkilö ei koe mitään vastuuta törkeästä virheestään, josta on aiheutunut mulle suurta huolta ja stressiä. Mä olen niin köyhä ja itkenyt silmät päästä tän takia kun pelkään tuon mokailijan vievän multa toimeentulon! 

[/quote]

Ai sinä ymmärrät, että elät yhteiskunnan tuilla? Ole kiitollinen siitä mitä saat ja lakkaa reuhoamasta, jos joku tekee inhimillisen virheen. Et oikein ole siinä asemassa, että voit suuna päänä huudella, kun käytännössä olet käsi ojossa pyytämässä muita elättämään sinut.

Vierailija
67/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"]

Missä oli virhe?

[/quote]

TILANNETTA?!!! Siis tätä tilannetta, jonka hän on itse mulle aiheuttanut? Tuntuu niin pahalta, että kyseinen  henkilö ei koe mitään vastuuta törkeästä virheestään, josta on aiheutunut mulle suurta huolta ja stressiä. Mä olen niin köyhä ja itkenyt silmät päästä tän takia kun pelkään tuon mokailijan vievän multa toimeentulon! 

[/quote]

Ai sinä ymmärrät, että elät yhteiskunnan tuilla? Ole kiitollinen siitä mitä saat ja lakkaa reuhoamasta, jos joku tekee inhimillisen virheen. Et oikein ole siinä asemassa, että voit suuna päänä huudella, kun käytännössä olet käsi ojossa pyytämässä muita elättämään sinut.

[/quote]

Kysymyksessä on lakisääteinen sosiaaliturva, johon virkailijalla ei ole oikeutta suhtautua ylimielisesti tai suurpiirteisesti. Ap, ja kuka tahansa muukin Suomen kansalainen on siinä asemassa, voi vaatia virkailijaa tekemään eettisesti ja lainmukaisesti työnsä, josta hänelle maksavat palkkaa mm. Ap itse ja Sinä.

En oikein jaksa uskoa, että itsekään tahtoisit elää esim. Kolumbian tai Sierra Leonen kaltaisessa järjestelmässä ainakaan viimeistään silloin, kun sosiaaliturvan tarve kolahtaa omaan nilkkaasi.

Vierailija
68/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kommentoida.mulle kävi myös niin että työvoimatoimiston virkailijan mokan takia multa aiotaan periä yli 4000 euroa takaisin.joo ja mulle laitettiin odotusaika joka koskee viimevuotta eli siis tuntuu todella mielivaltaiselta.tää odotusaika laitettu tän vuoden maaliskuussa ja koskee viimevuoden maalis-elokuuta...nyt odotellaan Kelan päätöstä perinnästä.

Vierailija
69/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:30"]

Ihan pakko kommentoida.mulle kävi myös niin että työvoimatoimiston virkailijan mokan takia multa aiotaan periä yli 4000 euroa takaisin.joo ja mulle laitettiin odotusaika joka koskee viimevuotta eli siis tuntuu todella mielivaltaiselta.tää odotusaika laitettu tän vuoden maaliskuussa ja koskee viimevuoden maalis-elokuuta...nyt odotellaan Kelan päätöstä perinnästä.

[/quote]

Nää mokat on kyllä niitä, joissa asiakas kertoo muunneltua totuutta ja lausunto tehdään sen mukaan. Sitten ilmenee, että hups, muistin väärin ja aletaan periä väärin maksettuja tukia takaisin. Se on tietty työkkärin cika, vaikka asiakas itse on tuet keplotellut.

Vierailija
70/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tää on niin klassikko!

Asiakas opiskelee omaehtoisesti eli on kirjoilla oppilaitoksessa, mussa opintopisteitä ei synny, kun ei oikein kiinnosta. Sitten tulee aika, jolloin pitää osoittaa opintojen edistyminen ja kuka on syyllinen. No tietty työkkärin virkailija, joka ei kertonut, että saadakseen omaehtoisen opiskelun tuen pitää myös opiskella. Rahat peritään takaisin ja työkkäri on paska.

Vierailija
71/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 09:45"]

[/quote]

Tää on niin klassikko!

Asiakas opiskelee omaehtoisesti eli on kirjoilla oppilaitoksessa, mussa opintopisteitä ei synny, kun ei oikein kiinnosta. Sitten tulee aika, jolloin pitää osoittaa opintojen edistyminen ja kuka on syyllinen. No tietty työkkärin virkailija, joka ei kertonut, että saadakseen omaehtoisen opiskelun tuen pitää myös opiskella. Rahat peritään takaisin ja työkkäri on paska.

[/quote]

Aijaijai mikä virhe! Tarkoitukseni oli tietenkin peukuttaa alas, mutta hutiloinkin vahingossa yläpeukun. Ei ollut tarkoitus, anteeksi.

Vierailija
72/93 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten oikeesti kannattaa valittaa. Sillä eihän toimiston johtaja omiaan hauku. Miten semmoinen virkailija saadaan rahalliseen vastuuseen? Pitääkö mennä oikeuteen. Ja kaikki tietysti valittaa siitäkin. Miten niille saa potkut,oikeuden kauttako?

Vierailija
73/93 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen. Yksi vaihtoehto on tehdä kantelu oikeusasiamiehelle.

Vierailija
74/93 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen.

Yksi vaihtoehto on tehdä kantelu oikeusasiamiehelle. Lisään, että voit ensin katsoa aiemmin annettuja kanteluratkaisuja malliksi. Sivulta http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/index.htx > Tarkennettu haku > hallinnonalaksi valitset "työ ja työvoima". Oikeusasiamiehelle tehty kantelu voi johtaa hyvitysesitykseen, jos olet kärsinyt taloudellista tappiota. En tiedä, onko tapauksessasi mahdollista valittaa jonnekin (eri asia kuin kanteleminen) ja vaatia vahingonkorvausta valitusteitse. Sekin toisaalta selviää, jos teet kantelun. Jos on olemassa jokin valitustie, niin oikeusasiamies jättää kantelun tutkimatta ja kertoo sinulle, mikä se valitustie on. Sinuna tekisin nyt kantelun.

Vierailija
75/93 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vain valitus/huomautus. Työntekijä tekee siihen sitten vastineen. Te-palveluissa tapahtuu varmasti valtava määrä inhimillisiä virheitä, koska asiakasmäärä on jokaisella työntekijällä kohtuuton ja kiire sitä luokkaa, että sitä voi olla vaikea parhaimmallakaan mielikuvituksella tavoittaa. Kiire aiheuttaa stressiä, huolimattomuutta, kyvyttömyyttä löytää olennainen asia tietotulvasta, kyynisyyttä, ahdistusta ja vaikeutta omaksua ja vastaanottaa uutta informaatiota. Mitä useampi kiireen aiheuttama virhe tulee esimiesten tietoon, sitä todennäköisimmin te-palveluihin saadaan lisää henkilökuntaa.

Vierailija
76/93 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap saanut oikeutta? Onko virkailja erotettu jo virastaan ja tuomittu? Paljonko tämä virkailja tuomittiin maksamaan ap:lle korvauksia? Toivottavasti huomattava summa. Oli jo aikakin suomen oikeuskäytännön alkaa tuomitsemaan virkamiehet virkavirheistään!

Vierailija
77/93 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä tilanne? Joko asiasi on selvinny??

Vierailija
78/93 |
16.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkesi taannoin  työmarkkinatuki pariksi päiväksi. Kävin sen uusimassa heti harjoittelun jälkeen, mutta sitä ei oltu uusittukaan. Sitä kun menin selvittelemään työkkäriin, niin setä vaan katkerana tokaisi että "Teillä naisillahan on aina mies joka kaivaa takataskustaan lompsan ja antaa rahaa".  Sitten valitteli, että jos hän  jää työkkäristä työttömäksi, niin kuka hänet ottaisi töihin?

Vierailija
79/93 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap saanut oikeutta? Onko virkailja erotettu jo virastaan ja tuomittu? Paljonko tämä virkailja tuomittiin maksamaan ap:lle korvauksia? Toivottavasti huomattava summa. Oli jo aikakin suomen oikeuskäytännön alkaa tuomitsemaan virkamiehet virkavirheistään!

Tässä odotellaan edelleenkin ap:n vastausta asiaan? Että erotettiinko jo tämä työkkärin virkailija työstään? Minkälaisissa summissa nyt mennään korvausasiassa, onko rahat jo maksettu kerralla, vai maksetaanko korvaukset osissa? Onko tuomio virkailjan törkeästä virkavirheestä jo lainvoimaisesti annettu? Onko valitettu hoviin? Kuinka kauan vielä menee ennenkuin tämä case lopullisesti selviää? Epätietoisuus on karmeaa ja on tässä itselläkin jokunen case tulollaan. Olisi hyvä tietää, miten tämän virkailijan on käynyt?

Vierailija
80/93 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mihinkään. Työkkäri on niin mielivaltainen laitos, että virkailijoista tai virkailijan päätöksistä ei voi valittaa.