Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voin valittaa työvoimatoimiston virkailijan toiminnasta?

Vierailija
22.04.2015 |

keetkä siis ovat heidän esimiehiään? Jouduin törkeän virheen uhriksi ja haluan tehdä valituksen kyseisestä virkailijasta perusteluineen. Nyt en kuitenkaan tiedä kehen ottaa yhteyttä? Kuka siis on työvoimatoimistonv virkailijoiden esimies ja miten hänen yhteystietonsa saa?

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:00"]keetkä siis ovat heidän esimiehiään? Jouduin törkeän virheen uhriksi ja haluan tehdä valituksen kyseisestä virkailijasta perusteluineen. Nyt en kuitenkaan tiedä kehen ottaa yhteyttä? Kuka siis on työvoimatoimistonv virkailijoiden esimies ja miten hänen yhteystietonsa saa?
[/quote]

MENE LUSMU TÖIHIN.

Vierailija
42/93 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on AP, joko on virhe korjattu ja rahat saatu? Saitko työkkärin virkailijan virkavirheestä oikeuteen, mikä tuomio tuli ja paljonko sait korvauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri, tai TE-keskus vai mikä lieneekään nykyään, on niin hirveä paikka, että minä ryhdyin opiskelijaksi ja elän nyt lainalla mieluummin kun lähdin peräämään yhtään mitään oikeuksiani ja työttömyysturvaa. Ikinä en tule heidän kanssaan asioimaan, ennemmin ryhdyn vaikka rikoksen poluille.

Tsemppiä teille jotka yritätte niiden kanssa matsata. Eihän niihin saa edes yhteyttä mitenkään. Käymään ei saa mennä, puhelimeen ei vastata ja sähköpostit jää tiedon valtateille.

Vierailija
44/93 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juuri tuollaisten virkailijoiden takia perus ihnisen toimeentulo järkkyy. Rysdii yhden asian tyylillä "hups, no voi voi" ja toiselta menee laskut perintään tjs. Siitä hyvästä. Tälläkin palstalla huomaa, että asenne on, että työttömät ovat työttömiä loisia omasta tahdostaan. No oli miten oli niin meillä on toimeentulo turvattu lainpuolesta työttömyyden osuessa kohdalle ja tietyt lait ja säädökset tästä ja jos kyseonen virkailija joka kyseisiä asioita työkseen hoitaa ei niitä noudata tai osaa tehdä työtään, on hänen se ehkä opeteltava esimiehensä kanssa.

Vierailija
45/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli takaisinperintää 6kk ajalta: asiakas teeskenteli innostunutta ja oli menossa kauppaan työharjoitteluun. Tehtiin sopimus 6kk:ksi. Sitten joskus noin reilun puolen vuoden kuluttua samainen nuori nainen tulee takas asiakkaaksi ja sanoo ettei hän ollutkaan yhtään päivää siellä kaupassa, vaan onkin ollut sairaslomalla. Sitä vaan että kauppa ei näköjään edes huomannut eikä viitsinyt perään kysellä, eikä työkkäriin ilmoittaa. Ei myöskään tämä "työharjoittelija".

Rahat tuli tilille ja meni varmaan hyvin käyttöön. Paitsi että nyt niitä sitten peritään takaisin kun selvisi ettei mitään harjoitteluakaan ole ollut. 

Sen sijaan sairaspäiväraha on hakematta ja maksamatta. Siinä sitä taas on selvittelemistä jälkikäteen ja syyhän on tietysti kelan ja työkkärin kun peritään väärin maksettuja rahoja takaisin. 

Miksi sairas ei voinut ilmoittaa työkkäriin tai edes työharjoittelupaikkaansa, että on sairastunut 6 kuukaudeksi? Outo juttu mutta ei ainutlaatuinen ollenkaan.

Vierailija
46/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa minkä viheen hän teki. On olemassa asioita joista ei voi valittaa Työ- ja Elinkeinotoimistoon vaan ihan muualle.

Kerro niin annan sinulle tietoa.

Vierailija
47/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kannatta olla hieman varovaisempi noiden kusetusten kanssa. Nykyisin työttömyyskassat notaa kanteen käräjäoikeuteen jos huomaa että on tahallaan saanut aikaan sen että on liikaa maksettu. Ja on eka linnatuomikin annettu päivärahan hakijalle.

Kannattaa miettiä hieman kun alkaa kusettaa. Vai onko sekin työkärin vika?

Vierailija
48/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:00"]keetkä siis ovat heidän esimiehiään? Jouduin törkeän virheen uhriksi ja haluan tehdä valituksen kyseisestä virkailijasta perusteluineen. Nyt en kuitenkaan tiedä kehen ottaa yhteyttä? Kuka siis on työvoimatoimistonv virkailijoiden esimies ja miten hänen yhteystietonsa saa? [/quote] MENE LUSMU TÖIHIN.

[/quote]

eikö elämämkoulussa opetettu ettei kaikille ole töitä?

Vierailija
49/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:21"]

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

[/quote]

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen.

[/quote]

Ja sinä täydellisenä ihmisenä, et ole koskaan tehnyt virhettä?! Mihin on hävinnyt kaikki inhimillisyys?! Tee se facebook aloitus sopii täysin sinunlaiselle virheettömälle!

[/quote]

Virkailija kun tekee virheen niin se on rikos, ja se on hoidetatava kunnolla ja tavalla jotta asiakas ei joudu kärsimään virkamiehen virheestä. 

Jos tekee virheen asia on osattava hoitaa ja kantaa myös vastuu virheestä

Vierailija
50/93 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-----Ja on eka linnatuomikin annettu päivärahan hakijalle.------

Missä ja milloin on tämmöinen päätös tehty? Kuinka pitkä tuomio? Tuliko se sillä perusteella että  henkilö tosiaan hakee päivärahaa, vai olisko joku muu syy ollut tuomion taustalla?

Kirjoittamastasi viestissä kyllä lukee että nimenomaan annettu linnatuomio päivärahan hakijalle eli sillä perusteella tosiaan. Mutta vaikea uskoa ihan näin. 

Olisko tietoa minkä paikkakunnan käriksestä tuomio annettu, onko jo hoviin valitettu, onko päätös sieltä tullut. Joko vanki on tuomionsa lähtenyt istumaan?

Vierailija
51/93 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta vastaan: Olen tehnyt töissä virheitä. Yhtäkään virhettä en ole jättänyt korjaamatta, jos vain olen tekemäni virheen havainnut itse tai saanut muuta kautta tietooni ja aina olen pyytänyt anteeksi, vaikka en ole koskaan tuon tason virhettä tehnyt. Jos joku jättää virheensä töissä korjaamatta, ja perusteelee että muutkin tekee virheet, te ette ole töitänne ansainneet. 

Valita johtajalle tai ministeriöön, Iltasanomatkin on ihan hyvä jos ei muu auta. 

Vierailija
52/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni näyttää suosittelevan saman toimiston esimiestä, johtajaa tms, jossa alkuperäisen virheen (?) tehnyt virkailija työskentelee, mutta itse olen kyllä sitä mieltä, ettei se juuri kannata. Nämä valitusosoitteet yms. ovat olemassa juuri sitä varten, ettei asiasta kuuluisi mitään "ylemmäksi", ja jotta väärin kohdeltu hallintoalamainen väsyisi. Ja idea toimiikin aiotulla tavalla. Nämä työkkärit, Kelat ja sossut ovat mafioita ja niissä vallitsee omertan laki. Ei korppi toisen korpin silmää noki.

Suomi noin yleensäkään ei ole mikään oikeusvaltio eikä turvallinen maa, mutta jos maassa(mme) nyt kuitenkin joitain satunnaisia oikeusturvan elkeitä on, niin ehkä apua saattaisi saada joko eduskunnan oikeusasiamieheltä tai oikeuskanslerilta. Sillä samalla vaivalla, kun kirjoittaisi sen ensimmäisen hukkakierroksen oikaisuvaatimuksen, kirjoittaa yksin tein jo näille valtakunnallisille ja riippumattomille tekijöillekin.

Suomen kunnat ja eri virastojen paikallistoimistot ovat vääryyden vallassa. Kannatan siis ehdottomasti kuntien yhdistämistä ja karsimista, jotta näiden roistojenkin määrä maassa vähenisi ja niiden joukkovoima heikentyisi. En pitäisi lainkaan epärealistisena, että Ap:n paikallisen TE-keskuksen johtaja on ohjeistanutkin virkailijoita tekemään tällaisia ohareita mahdollisimman usein: virkailijat ja etenkin näiden laitosten johtajat ehkä puolestaan saavat sieltä "ylempää" pientä provisiota jokaisesta mielivaltaisesta karenssista, asumistuen vedätyksestä, toimeentulotuen laskennallisesta virheestä jne, ja valitustapauksessa (jotka ovat harvinaisia juuri tuosta ensimmäisessä kappaleessa mainitsemastani syystä) vain pahoitellaan kauniisti inhimillistä erehdystä.

Muutamat toivottivat Ap:lle jaksamista. Niin toivotan minäkin, sillä sitä hän tulee tarvitsemaan tämän epärehellisen maan tsaristisessa hallintobyrokratiassa.

T. Mies pian 43 v.

Vierailija
53/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä pahoitteluni liian suurista kappaleväleistä: esikatselussa niitä ei näkynyt lainkaan, ja kun sitten lisäsin yhden jokaiseen Wordissä, lopputulos olikin palstalla sellainen kuin oli viestissäni 48.

T. Mies pian 43 v. uudelleen.

Vierailija
54/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:33"]

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

[/quote]

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen.

[/quote]

Asia ratkeaa sillä, että lähdet koston tielle! Koita nyt hyvä ihminen selvittää asiasi asiallisesti niin se johtaakin johonkin! Virheitä sattuu kaikille!

[/quote]

Menkää nyt dissaajat helvettiin! Kun kyse on ihmisen toimeentulosta, VIRHEITÄ EI SAA TULLA. Piste. Jos ette ole tehtävienne tasalla, erotkaa!

[/quote]

Toivottavasti tämä voidaan laittaa toimimaan toisinkin päin. Kun asiakas unohtaa tulla sovittuna aikana käymään (kyllä, moni asiakas joutuu tulemaan TE-toimistoon hoitamaan asioitaan siinä vaiheessa, kun työttömyys pitkittynyt), niin katkaistaan työnhaku eikä perään kysellä. Nykysysteemissä kun ymmärretään, jos tulee soitto, että olen sairaana. Lopetetaan ymmärtäminen ja todetaan, että lääkärintodistuksen esittämällä saat työnhakusi voimaan.

Vierailija
55/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ison henkisen taakan otat yhden virkailijan mokasta, ikään kuin sinua henkilökohtaisesti olisi tieten tahtoen vahingoitettu vaikka kyse on ollut virheestä joka olisi voinut sattua kenen tahansa kohdalla. Kuulostaa hyvin huolestuttavalta jos olet itkenyt tuntikausia tuollaista. Oletko kenties masentunut kun reagoit niin voimakkaasti ja edelleen märehdit tätä asiaa?

Hän pahoitteli sitä, mitä muuta hänen olisi pitänyt tehdä tai sanoa sinun mielestäsi?

On tosi ikävää että ei osannut korjata sitä suoraan vaan jouduit uudestaan pyytämään korjausta. Se kertonee siitä, että työkkärin virkailijoilla on liian kiire työssään. Yhtä virkailijaa kohtaan on liian monta asiakasta. Ei sinun ole pakko asioida sen virkailijan kanssa eikä edes siinä toimistossa.

Vierailija
56/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:32"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä täydellisenä ihmisenä, et ole koskaan tehnyt virhettä?! Mihin on hävinnyt kaikki inhimillisyys?! Tee se facebook aloitus sopii täysin sinunlaiselle virheettömälle!
[/quote]

T Munaaja

Vierailija
57/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Virkailija kun tekee virheen niin se on rikos, ja se on hoidetatava kunnolla ja tavalla jotta asiakas ei joudu kärsimään virkamiehen virheestä. 

Jos tekee virheen asia on osattava hoitaa ja kantaa myös vastuu virheestä

[/quote]

Kun työtön väittää olevansa työtön, vaikka on töissä, on sekin rikos. Itseasiassa virkailijan virhe ei ole rikos lainkaan, työttömän "unohdus" on.

Vierailija
58/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän itke siellä. Vähän veikkaan, että jos siltä virkailijalta kysyttäisiin se toinen näkökulma, niin eroaisi aikalailla tästä ap:n kertomasta. Yllätys yllätys.

Vierailija
59/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:25"]

Kertoisin nyt ensiksi, millä tavoin olet tullut kaltoinkohdelluksi.

[/quote]

Varmaan osoitti paikkaa siivousfirmassa, vaikka haluaa osoituksia vain tutkimustöistä merimerkkien vaikutuksesta silakan sukupuolielämään.
[/quote]

En ole ap, mutta aina ei ole näim mustavalkoista. Minulta yksi virkailija meinasi koko ajan evätä työttömyyskorvaukset jne. Toinen hyväksyi ja tämä evää ilman järkeviä perusteita. Hänen mokakseen se kääntyikin sitten ihan oikeasti! Olisin ollut tyytyväinen edes siihen siivoustyöhön..

Vierailija
60/93 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ennenaikaan muutama sellainen asiakas,  jonka tiesin kyllä tekevän koko ajan pimeitä töitä, mutta jotka roikotti itseään työkkärin kirjoilla, että on verottajalle ja ulosottomiehelle jotain näytettävää.

Siinä sitten asiaks teeskenteli että hakee töitä, mutta eivaan mitään tunnu löytyvän (esim. 4 vuoden ajalta?) ja minä teeskentelin, että koitetaanpa nyt löytää jotain aktiviteettia. Eli laitoin sille osoituksen vaikkapa työkykyä arvioivalle kurssille. Päätarkoituksena saada se ikuiselle karenssille ja pois työkkäristä. Menkööt sossun luukulle.

No sossuthan otti nokkiinsa ja soitteli perään että miksi tämmöinen tyyppi on meille laitettu. Että ei me haluata sitä meidän asiakkaaksi. Kyllä teidän työkkärissä pitää pystyä sille jotain tarjoomaan. On jo tarjottu joo.

Asiakas huusi seisallaan mun toimiston ovella, että hänellä ei ole aikaa tällaisiin pelleilyihin (aktivointisuunnitelma), kun hänen pitää tehdä oikeita töitä! Tämä selevä.

En tiedä että kuka teki rikoksen ja kenen on vastuu. Vielä ei ole kuitenkaan joutunut oikeuteen eikä ole tullut mitään korvaustilillepanokorttejakaan. Ei sillä että niitä maksaisin tai välittäisin hevon huttuakaan...

Vielä ei ole näkynyt niitä pimeitä bonuksia, joita aina joku perusjankkeri väittää että saadaan. Pennin latia ei ole johtaja  jakanut, eikä ministeriöstä päinkään ole kuulunut mitään karenssibonuksia.