Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoinen kina isäni kanssa... ?

Maz
11.05.2023 |

Ei ole vielä riitaa, mutta ilmeisesti joku ruuvvi kireänä hänellä;

Haluaisin vaihtaa yksiössä asumisen pakettiautoon ja parkkeerata hänen maatilalleensa.
Osallistun sähkölaskuun sekä mahdollisiin kuluihin jos tehdään vaikka vuokrasoppari, sekä talonmiehen asioihin samalla tutustumaan.

Talo on talvisin tyhjillään ja todennäköisesti saisin tuon kokonaan perintönä kuitenkin minun nimiini.
Kesäisin tekee siellä omia touhujansa.

Tontti on hyvä ja on tilaa, rakennukset on jyrsijöiden runnomia, siellä kuitenkin juokseva vesi ja huussi.
Olen tuolla kesäisin asunut välillä nuorempana.

Risooko että köyhällä ei saa olla autoa vai onko kontrollifriikki ?

Suurimmaksi osaksi olisi parkissa, kerran tai pari kuussa kauppareissu.

Patjan ja läppärin meinasin viritellä siihen minimissään.
Tykkään tehdä musiikkia ohjelmistolla, parempi keskittyminen siellä.

Sähköpatterilla lämmitys.

Onko teillä vastaavia tapauksia ?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaation vuoksi fiilistelen halvempaa asumis ja elämis tyyliä.

Olen yksi sinkku, ei mitään lapsiperhettä tai eläimiä.

Vierailija
2/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan kuuloinen suunnitelma, mutta kina ei tullut tuosta oikein esiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, selvennetään että kinaa sentakia jotta autossa ei muka saa elää hänen mielestään.

Pitäisi hänen mielestään asua jyrsijöiden runnomassa talossa.

Ilman mitään varsinaista argumenttia, on vaan vissin arvovalta... ?

Vierailija
4/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivan kuuloinen suunnitelma, mutta kina ei tullut tuosta oikein esiin

Juu, pistin tarkennuksen kun tajusin myös asian^^

Eli hänellä risoo pakettiautossa eläminen jostain syystä.

Vierailija
5/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin näin päin, yleensä ihmiset kertoo vastakinastelijan näkökulmaa vähän turhankin kovasti :D

Vierailija
6/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se maatila on kesäisin hänen henkireikänsä, missä haluaa puuhailla ihan yksin, ilman muita ihmisiä.

Ehkä ongelma ei ole autossa asuminen, vaan sinä.

Vierailija
7/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistääkö isäsi autossa asumisen asunnottomuuteen/spurguuteen, vai haluaisiko siis että hiirensyömässä kämpässä majailtais jos sillä tontilla oleilis?

Vierailija
8/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin vanhempana kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni haluaisi asua pakettiautossa. Risoisi.

Vierailija
9/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on isäsi talo. Jos kellään, niin sinulla taitaa se ruuvi kiristää.

Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.

Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?

No et, ja isäsi tietää tämän.

Vierailija
10/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on siitä että hän haluaisi että asut hänen talossa niin mikä pakko siitä on raportoida jos nukut sen sijaan autossa? Vai eikö hän halua sinua tiluksilleen lainkaan?

Vierailija
11/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin vanhempana kokisin epäonnistuneeni kasvatuksessa, jos lapseni haluaisi asua pakettiautossa. Risoisi.

No se on tällä hetkellä ihan trendikästä, että ihmiset asuvat matkailuautoissa tai muokatuissa pakuissa. Yleensä niitä on kyllä laitettu vähän kivemmiksi kuin vain heitetty patja konttiin. Tuo ensimmäinen on kivaa hipsteröintiä ja jälkimmäinen lähinnä kodittomuutta.

Vierailija
12/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on isäsi talo. Jos kellään, niin sinulla taitaa se ruuvi kiristää kun et pääse isäsi tiluksille loisimaan.

Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa plus tietysti keittiössä. Vai miten meinaat ruoan laittaa ja hygienian hoitaa?

Oikeastiko muka kaiken kesää, ja ilmeisesti myös vuotta könöttäsisit siellä pakettiautossasi?

Vierailija
13/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se maatila on kesäisin hänen henkireikänsä, missä haluaa puuhailla ihan yksin, ilman muita ihmisiä.

Talo on talvisin tyhjillään, suostuu että saan asua talossa, jotenka minun olemus siellä ei häiritse.

Häntä häiritsee paketti auto ja että minulla on vapaampi tyyli elämään.

Olen hiljainen ihminen, käytän kuulokkeita ja räplään läppärillä.

Vierailija
14/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin vastapallon että voin kysellä myös sukulaisilta että onko heillä jossain mökkiä tai maatilaa tyhjillään, vastaava tilanne.

Katsotaan muuttuuko värinät.

Vierailija
15/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä kärvistellä talvella pakettiautossa tyhjän talon vieressä, varsinkin jos käytät kuitenkin talon sähköä ja muita palveluja ja asuminen talossa olisi isällesi ok. Muutat sitten vaikka kesäksi pakuun, kun isän talokausi alkaa.

Vierailija
16/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ramppaisit isäsi mailla, huussissa ja tietysti myös saunassa ja rakennuksissa.

Ihan täältä sivusta ihmettelen, että minkälaisia ihmisiä tällä palstalla oikein pyörii?

Minulle on ainakin itsestään selvyys ollut aina, että minä sain ihan vapaasti ramapata vanhemmillani ja heidän mökillään, sekä oma lapseni on saanut vapaasti rampata minun kotonani ja mökilläni. En voi edes kuvitella tilannetta, jossa minun olisi tarvinut kysyä vanhemmiltani lupaa käydä heidän saunassa tai huussissa. Yhtä omituista olisi että vaatisin omalta lapseltani, että hän pyytäisi lupaa vessassani ja saunassani käymiseen.

Vierailija
17/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Ap. isä ymmärtää millaisen riesan aiheuttaisit wannabe vanielämälläsi hänen tontillaan.

Olet lukenut liikaa keltaisen lehdistön hehkutusta vanielämästä, etkä taida ymmärtää, että joutuisit siellä isäsi tontilla kuitenkin käyttämään hänen taloaan pystyäksesi elämään siellä pakussasi.

Paskoisit, kävisit talossa suihkussa jo kesän aikana ja ensimmäiset kylmien öiden aikana alkaisit mankumaan pääsyä lämmitettyihin tiloihin.

Varastoisti romujasi tontille ja pahimmassa tapauksessa aiheuttaisit tulipalon ähertäessäni sapuskaan trangiallasi.

Pysy itsemurhaylsiössäsi ja tee "musiikkiasi" keskuslämmitetyissä tiloissa, ainakin siihen saakka kunnes saat häädön tai joudut turpakäräjille naapureidesi kanssa, jotka ovat saaneet tarpeekseen elämäntavastasi ja "musisoinnistasi".

Vierailija
18/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on talvisin tyhjillään, suostuu että saan asua talossa, jotenka minun olemus siellä ei häiritse.

Pelko.

Pelko, että putotat pois yhteiskunnan rattailta, syrjäydyt, maleksit liikaa..

Jos kävisit töissä poistuissiko pelko, kysy suoraan häneltä.

Vierailija
19/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kertonut suoraan, MIKSI ei halua? Pelkääkö, että pesiydyt sinne megarotaksi, josta ei pääse eroon edes loukuttamalla tai myrkyttämällä?

Miten ois perinteinen plussat ja miinukset menetelmä: Kumpikin tekisi omat listansa, sitten keskustelisitte niistä kohta kohdalta, kumpikin saisi perustella omaa näkemystään. Tarvittaessa vaikka joku ulkopuolinen erotuomari mukaan

Itse päätin aikoinani hankkia miniyksiön vaikka rahaa oli vähän, vakityö kyllä. Faija hinkkas vastaan mutta pidin pääni. Myöhemmin totesi, että teit fiksun ratkaisun

Vaan ei kannata ruveta jyräämään eikä tappelemaan: jos jotenkin saisit faijas innostuun ajatuksesta ja kääntään sen omaksi ideaksi talonvahtiutena ;-)

Vierailija
20/127 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maz kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa, jos on maatila, ympärillä on varmasti tuttuja naapureita. Ehkä hän pelkää ympäristön painetta.

"Siellä se Miettisen hippipoika vaan asuu pakussa ja rämpyttää. Kasvattaa varmaan hamppua pellolla, heh heh heh..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi