Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin voin valittaa työvoimatoimiston virkailijan toiminnasta?

Vierailija
22.04.2015 |

keetkä siis ovat heidän esimiehiään? Jouduin törkeän virheen uhriksi ja haluan tehdä valituksen kyseisestä virkailijasta perusteluineen. Nyt en kuitenkaan tiedä kehen ottaa yhteyttä? Kuka siis on työvoimatoimistonv virkailijoiden esimies ja miten hänen yhteystietonsa saa?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:28"]

Missä oli virhe?

[/quote]

Kuten jo selitin, hän teki virheellisen lausunnon, jonka vuoksi työnhakuni ja peruspäivärahani katkesi. Häneltä kuulemma meni "nimet sekaisin" ja hän laittoi toisen ihmisen lausunnon minun nimiini ja pisti Kelalle lausunnon. Kun selvitin asian hänen kanssaan, hän valehteli korjaavansa mokansa ja selvittävänsä asian Kelan kanssa niin, ettei työnhakuni ja päivärahan maksamiinen katkeasi. Hän valehteli. Hän ei ollutkaan ilmeisesti kehdannut Kelalle kertoa mokanneensa, vaan nyt työnhakenu on katkennut ja alkanut uudestaan. Siinä välissä on nyt päiviä, etten ole muka Kelaan mukaan ollut työtön työnhakija ja minulle on muka maksettu liikaa päivärahaa. Jouduin nyt siis UUDESTAAn pyytämään tätä samaa virkailijaa korjaamaan mokansa. Häneltä tuli vain lyhyt viesti jossa kertoi laittavansa lausunnon kelaan ja pahoitelevansa tilanne. TILANNETTA?!!! Siis tätä tilannetta, jonka hän on itse mulle aiheuttanut? Tuntuu niin pahalta, että kyseinen  henkilö ei koe mitään vastuuta törkeästä virheestään, josta on aiheutunut mulle suurta huolta ja stressiä. Mä olen niin köyhä ja itkenyt silmät päästä tän takia kun pelkään tuon mokailijan vievän multa toimeentulon! Mä en halua että hän hoitaa mun asioita enää koskaan ja haluan tehdä valituksen hänestä ja saada uuden vastuuvirkailijan, mä en kestä tätä enää!!!!

[/quote]

Mitä hänen sitten olisi pitänyt tehdä?! Maksaa matka etelään?! Ei tuossa muuta voi kuin pahoitella! Köyhyytesi ei ole tuon virkailijan vika ja asiat korjataan kyllä! 

Päätöksessä on kyllä ohjeet miten siitä valitetaan!

Vierailija
22/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli virhe?

[/quote]

Kuten jo selitin, hän teki virheellisen lausunnon, jonka vuoksi työnhakuni ja peruspäivärahani katkesi. Häneltä kuulemma meni "nimet sekaisin" ja hän laittoi toisen ihmisen lausunnon minun nimiini ja pisti Kelalle lausunnon. Kun selvitin asian hänen kanssaan, hän valehteli korjaavansa mokansa ja selvittävänsä asian Kelan kanssa niin, ettei työnhakuni ja päivärahan maksamiinen katkeasi. Hän valehteli. Hän ei ollutkaan ilmeisesti kehdannut Kelalle kertoa mokanneensa, vaan nyt työnhakenu on katkennut ja alkanut uudestaan. Siinä välissä on nyt päiviä, etten ole muka Kelaan mukaan ollut työtön työnhakija ja minulle on muka maksettu liikaa päivärahaa. Jouduin nyt siis UUDESTAAn pyytämään tätä samaa virkailijaa korjaamaan mokansa. Häneltä tuli vain lyhyt viesti jossa kertoi laittavansa lausunnon kelaan ja pahoitelevansa tilanne. TILANNETTA?!!! Siis tätä tilannetta, jonka hän on itse mulle aiheuttanut? Tuntuu niin pahalta, että kyseinen  henkilö ei koe mitään vastuuta törkeästä virheestään, josta on aiheutunut mulle suurta huolta ja stressiä. Mä olen niin köyhä ja itkenyt silmät päästä tän takia kun pelkään tuon mokailijan vievän multa toimeentulon! Mä en halua että hän hoitaa mun asioita enää koskaan ja haluan tehdä valituksen hänestä ja saada uuden vastuuvirkailijan, mä en kestä tätä enää!!!!

[/quote]

Mitä hänen sitten olisi pitänyt tehdä?! Maksaa matka etelään?! Ei tuossa muuta voi kuin pahoitella! Köyhyytesi ei ole tuon virkailijan vika ja asiat korjataan kyllä! 

Päätöksessä on kyllä ohjeet miten siitä valitetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:21"]

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

[/quote]

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen.

[/quote]

Ja sinä täydellisenä ihmisenä, et ole koskaan tehnyt virhettä?! Mihin on hävinnyt kaikki inhimillisyys?! Tee se facebook aloitus sopii täysin sinunlaiselle virheettömälle!

[/quote]

Ja virheistä kannetaan seuraukset! Äärimmäisen usein työntekijän virheen seuraus on juurikin se että tieto menee esimiehelle ja hän hoitaa sitten asian työntekijän kanssa. Näin se menee lähestulkoon jokaisessa työpaikassa, onko KELAN työntekijät jotenkin erikoisia, jolloin heihin ei voisi toteuttaa samaa toimintatapaa?

Enkä ole ap.

[/quote]

Todellakin! Jos olisi korjannut virheensä ja tunnustanut mokanneensa myös Kelalle, niin olisin jättänyt asian siihen. Mutta hän on yrittänyt piilotella mokaansa siten, että työnhakuni onkin katkennut, mutta sitten aloitettu uudestaan. Eli alkuperäistä virheellistä lausuntoa ei ole mitätöity - hän ei ole kehdannut kertoa tehneensä virheen ja nyt joudun maksamaan siitä. Tämän vuoksi työnhakuni ja peruspäivärahani katkesi päiviksi ja juttu paljastui mulle kun Kelalta tuli lappu, jossa ilmoitettiin mulle maksettaneen "liikaa tukia" päiviltä jolloin en muka ole ollut työtön.

Jos virkailija ei olisi mennyt kieroilemaan ja olisi asiallisesti korjannut virheensä, kaikki olisi ok.

Vierailija
24/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:21"]Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.
[/quote]

Seuraava yt-kierros vapauttaa sinutkin työnteon ikeestä.

Vierailija
25/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime parsaa! Työttömät loiset ei arvostele toisten töitä. Lähde vetämään bisseä lähiräkälään looseri.

[/quote]

Kyllä mä arvostelen. Kyseinen virkailija teki törkeän virheellisen lausunnon, jonka vuoksi menetin Kelan tuen. Hän tunnusti ja korjasi virheen, mutta huonosti ja nyt menetän silti useiden päivien tuen. Jouduin vaatimaan häntä korjaamaan virheensä uudestaan. Olen hänen kanssaan selvitellyt asiaa, mutta hän ei ole pahoillaan eikä ota mitään vastuuta, vaikka myönsi virheensä ja huolimattomuutensa. Hän kuittasi virheensä vain naureskelemalla että oli mennyt ihmiset sekaisin. Mulla on toimeentuloni tässä kyseessä ja stressi ja huoli kova, joten tää on ollut todella raskasta jonkun idiootin työssä tekemän virheen vuoksi kärsiä tällä tavalla. Se ihminen on saatava vastuuseen.

[/quote]

Ja sinä täydellisenä ihmisenä, et ole koskaan tehnyt virhettä?! Mihin on hävinnyt kaikki inhimillisyys?! Tee se facebook aloitus sopii täysin sinunlaiselle virheettömälle!

[/quote]

Voi kuule, olen tehnyt lukuisia virheitä ja ottanut niistä vastuunkin. Sellaisen virheen kun tekee, että toiselta ihmiseltä lähtee kyky maksaa vuokra ja ostaa ruokaa ja ylipäätänsä viedään koko toimeentulo, se ei mun mielestä ole pikkuvirhe. Jos mä tekisin tuollaisen virheen, niin olisin todella pahoillani siitä ja todellakin korjaisin asian. JOS hän olisi heti asiallisesti korjannut asian niin olisin jättänyt siihen ja antanut virheen anteeksi, vaikka se aiheutti  syvää huolta ja stressiä.

Vierailija
26/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 13:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja virheistä kannetaan seuraukset! Äärimmäisen usein työntekijän virheen seuraus on juurikin se että tieto menee esimiehelle ja hän hoitaa sitten asian työntekijän kanssa. Näin se menee lähestulkoon jokaisessa työpaikassa, onko KELAN työntekijät jotenkin erikoisia, jolloin heihin ei voisi toteuttaa samaa toimintatapaa?

Enkä ole ap.

[/quote]

Todellakin! Jos olisi korjannut virheensä ja tunnustanut mokanneensa myös Kelalle, niin olisin jättänyt asian siihen. Mutta hän on yrittänyt piilotella mokaansa siten, että työnhakuni onkin katkennut, mutta sitten aloitettu uudestaan. Eli alkuperäistä virheellistä lausuntoa ei ole mitätöity - hän ei ole kehdannut kertoa tehneensä virheen ja nyt joudun maksamaan siitä. Tämän vuoksi työnhakuni ja peruspäivärahani katkesi päiviksi ja juttu paljastui mulle kun Kelalta tuli lappu, jossa ilmoitettiin mulle maksettaneen "liikaa tukia" päiviltä jolloin en muka ole ollut työtön.

Jos virkailija ei olisi mennyt kieroilemaan ja olisi asiallisesti korjannut virheensä, kaikki olisi ok.

[/quote]

Ja sinä sitten teit sen valituksen päätöksen ohjeen mukaisesti ja otit yhteyttä kelaan?! Oletko nyt sen asian hoitanut?! Se on nyt sinun ensisijainen tehtäväsi hoitaa ja sitten vasta sinne ristiretkelle!

Vierailija
27/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeroidu ja odota virkailijaa syrjäisessä paikassa.

Vierailija
28/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheitä sattuu, mutta ne pitää korjata. Ja niin, että sen kohteelle aiheutuu mahdollisimman vähän haittaa, mieluiten ei lainkaan. Ap:hen kohdistunut virhe on korjattu huonosti ja häneltä on jäänyt saamatta monen päivän rahallinen korvaus, joka hänelle kuuluu.
Ap, ota yhteyttä ko. TE-toimiston johtajaan tai apulaisjohtajaan. Sitä kautta lähtee asia etenemään.

Vierailija
29/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alan opiskelijana voin todeta ettei rikosoikeudellinen virkavastuu ulotu noin pieniin kämmeihin :---D
Henkilö pahoitteli asiaa. Voinee selittää tilanteen myös Kelalle, jolloin tuet myönnetään takautuvasti. Jatka elämääsi.

Vierailija
30/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpolle ja kaverille.

Vierailija
31/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin suoraan ministeröön valitus. Sieltä saatiin henkilö hoitamaan asiaa. Todella hyvää palvelua. Virka-asemassa olevien ihmisten pitää hoitaa työnsä Suomen lakia noudattaen.

Vierailija
32/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oli virhe?

[/quote]

[/quote]Saat muuten myös kelaan tehdä asiasta valituksen, ja pyytää heitä selvittämään miksi näin on tapahtunut.

Tosin kela on aika hidas laitos, valitimme kerran kun eivät myöntäneet asumistukea.

Heidän miellestään, meillä oli liikaa neliötä/henkeä kohden ja sen vuoksi eväsivät asumistuen.

Oli pakko laittaa siihen valitukseen, että osoittakaa meille asunto jossa on sopivat neliömäärät.

Saimme kaupungilta asunnon ja kahden ja puolevuoden jälkeen tuli kelalta lappu, jossa oli takautuvasti myönnetty asumistukea muutamia satasia.

Minusta se oli reilua ja yllätävää, koska olimme jo itse uhohtaneet koko asian.

Vierailija
33/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, toivottavasti jaksat pitää puoliasi ja saat asian järjestykseen.

Ota yhteyttä työttömyysturvan muutoksenhakulautakuntaan. Täällä tietoa:

http://www.ttlk.fi/asiat.html

Vierailija
34/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy valittaa siis Kelan päätöksestä, joka on tehty virheellisin tiedoin. Ja sun täytyy saada virkailija myöntämään virheensä. On siis tapahtunut kaksi virhettä, ensimmäinen ei välttämättä korjaannu jälkimmäisen korjaamisella.

Vierailija
35/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä:

Jos et saa apua muutoksenhakulautakunnaslta, niin tee sitten kantelu oikeusasiamiehelle.

Tällä sivulla on esitetty selkeästi ohjeet siihen. http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/kenesta.htx

T: 46

Vierailija
36/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen virkailijan esimies on kyseisen toimiston johtaja. Löytyy kyllä sähköpostiosoite hänelle. Virhe pitää korjata niin, ettei yhtään katkopäivää jää sun työnhakuun.

Toisekseen virkailija ei saa tehdä merkintöjä ura:an vain nimen perusteella, vaan sotu pitää tarkistaa ja täsmätä. Tämän takia sitä sotua aina kysytään että menis tiedot oikeelle henkilölle.

Sun henkilökohtaista stressitasoa tai itkujen määrää ei voi kukaan arvioida ja korvata, ne on sun omia asioita eikä niihin kelat tai työkkärit kuulu. Kuten ei myöskään se, että miten köyhä joku on tai mistä se saa rahaa, tai saako sitä muualta.

Virhe pitää korjata, ei siinä muuta. Mistään "kehtaamisista" ei ole kyse. Kukaan kelan virkailja ei ikinä ehdi kattoa, että onko joku tietyn niminen työkkärin virkailija tehnyt jonkun virheen tai muutanut lausuntoa, Siihen ei vaan ole kenelläkään aikaa! Älä tee omia päätelmiä vaan hoida virhe korjatuksi. Sen pituinen se.

Vierailija
37/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei työkkäreissä inhota niin paljon kuin sitä, että ministeriöstä otetaan yhteyttä ja aletaan kyseleen ja neuvomaan että mitä tuli tehtyä!

Toimiston johtajalla, joka on vastuussa siitä toimistostaan, menee kahvi väärään kurkkuun heti, kun ministeriöstä puhelin pirahtaa. Johtaja ei ikinä halua että juuri hänen toimistossaan tehtäsiin mtään semmoista että joku ministeriön kekkeruusi alkaa hänen toimiston asioita oikomaan.

Että kyllä kannattaa kirjoittaa suoraan ministeriöön sille joka vastaa työvoimapalveluista. 

paivi.kerminen@ tem.fi

Hänellä on valtaa ja sanomista kaikkin työkkärin asioihin.

[/quote]

Ei Päivi jaksa näihin puuttua. Yksittäinenn virhe, joka on korjattu. So what? Ei Päivi ehdi apuun silloinkaan, kun työtön huijaa tukia ja tekee töit äverottajalta piilossa eikä siksi ennätä kuittaamaan työtarjouksia.

Vierailija
38/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

----------Ei Päivi jaksa näihin puuttua. Yksittäinenn virhe, joka on korjattu. So what?------------

No jos ei Päikky jaksa puuttua niin jonkun pitäisi vähän jaksaa kuitenkin. Kuten ehkä luit ketjusta ja ehkäpä ymmärsitkin, niin virhettä ei ole korjattu. Joten se ei oikein voi olla sou what, vai mitä. Ap:n työnhakuun on tullut katko ja katko on siellä edelleen. En sanoisi että siinä mitään souwhattia on. 

Kyllä pitäisi nyt kovasti jonkun sieltä työkkärissä tai temissä jaksaa pinnistellä senverran, että asiakkaan työnhaku pysyisi voimassa silloin kun hän sitä voimassa haluaa pitää...

Vierailija
39/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:37"]

----------Ei Päivi jaksa näihin puuttua. Yksittäinenn virhe, joka on korjattu. So what?------------

No jos ei Päikky jaksa puuttua niin jonkun pitäisi vähän jaksaa kuitenkin. Kuten ehkä luit ketjusta ja ehkäpä ymmärsitkin, niin virhettä ei ole korjattu. Joten se ei oikein voi olla sou what, vai mitä. Ap:n työnhakuun on tullut katko ja katko on siellä edelleen. En sanoisi että siinä mitään souwhattia on. 

Kyllä pitäisi nyt kovasti jonkun sieltä työkkärissä tai temissä jaksaa pinnistellä senverran, että asiakkaan työnhaku pysyisi voimassa silloin kun hän sitä voimassa haluaa pitää...

[/quote]

Miksi pitäisi? Kyseessä on pelkkä tasapainotilan ylläpitäminen. Joku työtön on huijannut rahaa, mutta ei jäänyt kiinni. Vastaavasti joku ap:n kohdalla sattui virhe, joka kompensoi toisen työttömän tukihuijauksen. Ei voida lähteä siitä, että vain työtön saa "unohtaa".

Vierailija
40/93 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sieltä sen työvoimatoimiston johtajaa ja mene valittamaan sille. Ei tuolla tavalla ihan oikeasti saa tehdä, että syytön työtön jää yhtäkkiä ilman rahaa.