Nainen, miksi lopetat asiallisen Tinder-keskustelun?
Tämä alkoi kiinnostamaan nyt erityisen paljon kun viimeisen kuukauden sisällä on jopa parikymmentä tällaista tapausta tullut vastaan. Joskus aiempina aikoina nämä ovat olleet vain melkeinpä yksittäistapauksia. Olen kuullut samaa muualtakin, myös naisilta itseltään.
Eli oletetaan nyt, että olet itse mätsännyt miestä, ehkä jopa kirjoittanut hänelle avausviestinkin. Sitten muutamien viestien (tai muutamien kymmenien) jälkeen et joko palaa asiaan, alat vastailla miehelle lyhyin lausein, pelkin hymiöin tai et enää vastaa lainkaan kun mies seuraavina päivinä kyselee kuulumisia. Kenties poistat jopa koko mätsin.
Ja nyt siis oletetaan, että mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille.
En siis tuomitse, itse teen samaa esim joidenkin feikeiltä vaikuttavien ulkomaalaishuijareiden kanssa tai joskus harvoin jos on vaikka pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsättyä vähän alta riman. Mutta siis kirjoitustaitoista, ajattelevaa, fiksun oloista naista en ikinä ole poistanut. Mikäli romanttista virettä ei synny, niin ainakin kavereita heistä on aina tullut.
Minulla on montakin selitystä mielessä, mutta kuulisin mielelläni ensin teiltä. Miehetkin saa vastata.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9/10 naisesta poistaa minut mätseistä ekan viestin jälkeen, täynnä jotain kanki perseessä olevia herkkähipiäisiä nirppanokkia koko sovellus. Mutta toisaalta ihan hyvä, että loppuu juttu heti alkuunsa, kun en jaksa varpaillani olla ja varoa sanomisiani jonkun tosikon seurassa.
Onko Suomessa oikeasti näin paljon elättejä hakevia miehiä? Melko huolestuttavaa. Suomi on täynnä koulutettuja naisia. Siltikin tunnutte haluavan kouluttamattoman onnenonkijan joka puhuu 🤑 toivossa.
Hei kaikinmokomin, painukaa Baltiaan/Itä-Eurooppaan, jos tahdotte helppoja. Näiden kohdalla pätee kuitenkin vanha sanonta:"itku pitkästä ilosta"Eli onko siis kaikki koulutetut naiset herkkähipiäisiä nirppanokkaisia tosikoita? Ainaki profiileita kun käy läpi, niin kyllähän tuo asia on tullut todettua, ja parin koulutetum naisen kanssa keskusteltua, on tullut huomattua, että elämä on heille jotain suorittamista, mielipiteet ovat kärkkäitä ja piikikkäitä, heidän mielipiteensä on aina oikea ja keskustelut helposti ajautuvat heidän toimestaan lähes tunteelliseksi väittelyksi, jos osuu väärään aiheeseen, ja mitään vastaväitteitä ei hyväksytä tai tulee mätsin poisto. Jotain kynnysmattoahan nuo ovat etsimässä.
Puhut asiaa. Naiset tykkää analysoida ja ihan sama mitä mies kommentoi tai kysyy/puhuu niin se ymmärretään väärin. Monilla naisilla on jo valmiiksi miehet on sikoja- asenne vaikka helmiäkin on miehistä osa. Noh ei mee nallekarkit aina elämässä tasan, naisillakaan :)
Vierailija kirjoitti:
Onko Tinder nykyään ainoa, josta etsiä kumppania? Tuntuu pöllöltä, ettei siellä voi selata tarjontaa, vaan siellä tupsahtelee kertaluontoisesti henkilöitä, joihin ei voi halutessaan palata. Itse on samalallailla tarjolla ties keille. Miten Suomi24, E-kontakti jne, onko niistä kukaan löytänyt kunnon kumppaneita viime aikoina?
Samat naamat tulee usein vastaan, ei vain kerran.
Monesti keskustelu jäi ulkokohtaiseksi tai ei edennyt, varma merkki ettei kannata tavata. Tämä ei välttämättä ole kenenkään syy. Aina ei vain synkkaa.
Muutaman kerran menin niin hämilläni, etten enää osannut vastata. Eräs kertoi perustaneensa kotiseurakunnan – uskonnollisuudesta ei ollut mitään viitteitä hänen profiilissaan. Toinen puhui vuolaasti väärinymmärretystä eksästään🧐
Ne kerrat, joista tuli yhtään mitään enempää, juttu luisti helposti ja keskustelu oli mukavaa. Usein näiden kanssa oli jotenkin yhteiset piirit myös, aivan kuten parinmuodostusta livenä tutkittaessa on havaittu. Nykyinen kumppaninikin on kollegani tuttu naapurialalta, vaikka löysinkin hänet Tinderistä.
Up.
Mulla ollu kohta 2 vko yks keskustelu meneillään, nyt pistän ukaasin treffit tai sitten poistan (en tietty ilmaiseksi sitä näin).
Joten se voi olla yksi syy, kaikki ei jaksa keskustella kk-tolkulla ilman treffejä tosin eräät haluu just sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei kiinnosta minua tarpeeksi.
Tämä on tyypillinen naisen vastaus, joka pitäisi suorastaan kehystää.
Nih. Syytä mies itseäsi kun et ole Brad Pitt (tai joku vastaava kuuma tyyppi jota naiset palvovat.) Jos mies on tarpeeksi kiinnostava, niin nainen kirjoittelee vaikka kokonaisen romaanin jotta saisi tilaisuuden tutustua tähän.
Netistä löytää Tinder-keskusteluja joissa mies on lihaksikas mallipoju ja naiset tarjoutuvat hänen pantavakseen.
https://i.imgur.com/8UGn05u.jpg
https://alexis.lindaikejisblog.com/photos/shares/5991c20ac4087.jpg
Oikeasti naiset, jättäkää se match laittamatta jos olette siinä kiikun kaakun oletteko kiinnostuneita vaiko ette. Tuhlaatte vain molempien aikaa.
Ja sitten omat kokemukset aiheen tiimoilta.
Case 1:
1) saa match
2) aloita jutustelu neutraalin kohteliaasti, vaihtakaa ehkä 5-6 viestiä
3) nainen poistaa matchin
4) ???
Case 2:
1) saa match
2) keskustelu sujuu hyvin, on juteltu jo useampana iltana mielenkiintoista settiä
3) pyydä naisen puhelinnumeroa, koska Tinderin chat on aivan paska keskustelualusta
4) "minä en anna puhelinnumeroani tuntemattomille, pitää ensin tavata"
5) nainen ei koskaan löydä aikaa tapaamiseen
6) kyllästyn ja poistan itse matchin
Case 3:
1) Nainen ei koskaan vastaa yhteenkään viestiini
2) Kaavan tunnistettuani laitan nykyään 2-3 viestiä ja ellei vastausta tule kahden päivän sisään, poistan matchin
Case 1 on kai jonkinlainen naisen X-factor kisa, jossa miehen pitää osata lukea naisen ajatukset ja viestiä hänelle JUST niin kuin nainen haluaa, tai hänen kiinnostuksensa loppuu samoin tein.
Case 2 on taas jotain outoa vammailua, jossa mies ei edes saa tilaisuutta kertoa itsestään syvällisemmin ja täten herättää naisen kiinnostusta. Osittaista sukua Case 1:lle.
Case 3 on joku narsisti joka pitää miestä jollain seitsemännellä varasijalla, jolle hän vastaa jos vastaa.
Matchasin kerran naisen, joka asui jossain peräkylän korvessa sairaseläkkeellä. Hän kertoi saaneensa 145 matchiä, mutta "sopivaa miestä ei löytynyt."
Tinder-naiset ovat kyllä kohtalaisen sekaisin.
Vai kenties ihmistä, joka olisi samoilla linjoilla tietyistä asioista? Jos jo viestitellessä tulee väittely tai ilmenee perustavanlaatuisia suuria mielipide-eroja, niin eikö silloin se ole merkki siitä, että kannattaakin poistaa match?
Nyt olisikin kiinnostavaa tietää, mitä nämä tulenarat aiheet ovat mahdollisesti olleet - politiikka, feminismi, eläinten oikeudet, yksityisautoilu, sukupuoliroolit...? Vai mitä? Vaikea uskoa, että kukaan poistaa matchin vain siksi, että on eri mielipide jostain elokuvasta, eri lempiruoka, tms. Eli ilmeisesti perustavanlaatuiset erot arvomaailmassa. Eihän siitä mitään tulisi kuitenkaan, joten fiksumpaa, että jompi kumpi poistaa matchin, kun tällaisia eroavaisuuksia ilmenee.