Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi lopetat asiallisen Tinder-keskustelun?

Vierailija
03.01.2022 |

Tämä alkoi kiinnostamaan nyt erityisen paljon kun viimeisen kuukauden sisällä on jopa parikymmentä tällaista tapausta tullut vastaan. Joskus aiempina aikoina nämä ovat olleet vain melkeinpä yksittäistapauksia. Olen kuullut samaa muualtakin, myös naisilta itseltään.

Eli oletetaan nyt, että olet itse mätsännyt miestä, ehkä jopa kirjoittanut hänelle avausviestinkin. Sitten muutamien viestien (tai muutamien kymmenien) jälkeen et joko palaa asiaan, alat vastailla miehelle lyhyin lausein, pelkin hymiöin tai et enää vastaa lainkaan kun mies seuraavina päivinä kyselee kuulumisia. Kenties poistat jopa koko mätsin.

Ja nyt siis oletetaan, että mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille.

En siis tuomitse, itse teen samaa esim joidenkin feikeiltä vaikuttavien ulkomaalaishuijareiden kanssa tai joskus harvoin jos on vaikka pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsättyä vähän alta riman. Mutta siis kirjoitustaitoista, ajattelevaa, fiksun oloista naista en ikinä ole poistanut. Mikäli romanttista virettä ei synny, niin ainakin kavereita heistä on aina tullut.

Minulla on montakin selitystä mielessä, mutta kuulisin mielelläni ensin teiltä. Miehetkin saa vastata.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tinderistäkään kukaan koskaan mitään hyvää löytänyt?  Ja jos on, niin millä esittelyllä?

Kaksi kaveriani perustaneet perheen Tinderissä tapaamansa ihmisen kanssa. Joten kyllä sieltä voi löytää kumppanin.

Vierailija
62/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on suunniteltu niin, että keskustelut katkeavat. Algoritmit syöttävät mätchejä niin, että olemassa olevia mätchejä "haastamaan" tulee mielenkiintoisempia mätchejä. Koko sovelluksen tarkoitus ei edes ole johtaa parisuhteeseen vaan koukuttaa sovelluksen käyttäjät. Paras keino taistella sovelluksen toimintaperiaatetta vastaan on pyrkiä treffeille mahdollisimman matalalla kynnyksellä. Tämä on ainakin omalla kohdalla toiminut todella hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen mätsi on alkanut vaikuttamaan paljon kiinnostavammalta

Miten olisi ihan vaan se, että ap ei kiinnosta tarpeeksi? Riippumatta siitä onko ketään muuta kiinnostavaa näköpiirissä vai ei. Kuulostat siltä, että on aivan PAKKO kehittää säpinää väkisin sen eniten kiinnostavimman kanssa, vaikka tämä eniten kiinnostava ei oikeasti olisi tarpeeksi kiinnostava. Oletko läheisriippuvainen?

Tämä oli hyvä kommentti. Mutta eikö deittailu juuri ole uteliaisuutta ja mahdollisuuksien antamista niillekin, jotka nyt ei välittömästi sukkia pyöritä jalassa? Ja se, että haluaisi löytää elämänkumppanin ei ole välttämättä läheskään aina läheisriippuvuutta.

Mutta olet oikeassa että tämä on varmasti varsinkin monilla naisilla se syy. Ei vaan löydy yhtään tarpeeksi kiinnostavaa miestä edes niistä mätseistä.

-ap

Ihmiset deittailevat eri tavalla, Jotkut haluavat tavata paljon ihmisiä ja antaa mahdollisuuksia niillekin, jotka eivät edes kauheasti kiinnosta, jotkut sitten taas viestittelyvaiheessa mielellään karsivat niitä, jotka vaikuttavat epäsopivilta, ja he haluavat mennä treffeille vain oikeasti kiinnostavilta vaikuttavien kanssa.

Ja en tällä tarkoita, että jos joku menettää mielenkiintonsa, et olisi kiinnostava ihminen. Mutta kaikki eivät ole sopivia kumppaniehdokkaita kaikille. Viestitellessä saa lisää osviittaa yhteensopivuudesta.

Vierailija
64/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder on suunniteltu niin, että keskustelut katkeavat. Algoritmit syöttävät mätchejä niin, että olemassa olevia mätchejä "haastamaan" tulee mielenkiintoisempia mätchejä. Koko sovelluksen tarkoitus ei edes ole johtaa parisuhteeseen vaan koukuttaa sovelluksen käyttäjät. Paras keino taistella sovelluksen toimintaperiaatetta vastaan on pyrkiä treffeille mahdollisimman matalalla kynnyksellä. Tämä on ainakin omalla kohdalla toiminut todella hyvin. 

Tuohon vielä lisätäkseni: missään nimessä ei kannata alkaa pitää Tinder-maailmaa todellisena elämänä. Jos ei Tinderissä lykästä, niin se ei tarkoita, etteikö tosielämässä homma onnistuisi. Siksi koko sovellusta kannattaakin käyttää hieman ehkä huumorimielessä ja pyrkiä siellä tosielämässä lähestymään miehiä/naisia.  

Vierailija
65/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Tinder nykyään ainoa, josta etsiä kumppania?  Tuntuu pöllöltä, ettei siellä voi selata tarjontaa, vaan siellä tupsahtelee kertaluontoisesti henkilöitä, joihin ei voi halutessaan palata.  Itse on samalallailla tarjolla ties keille.  Miten Suomi24, E-kontakti jne, onko niistä kukaan löytänyt kunnon kumppaneita viime aikoina?

E-kontaktista löytyi <3

Näiden pienempien deittipalveluiden ironinen etu on itseasiassa vaihtoehtojen pienempi määrä. Epäilen, että tän mun ongelmani yksi syy on myös se, että naiset vaan hajoilee noiden Tinderin vaihtoehtojen määrän edessä eikä lopulta osaa viestitellä tai valita ketään. Sitä on joskus tapahtunut itsellekin ellei nyt yhtään semmoista ihan supermätsiä ole joukossa.

-ap

Mutta eikö se tavallaan tarkoita sitä, ettei heistä kukaan ole sopiva? Jos kerran kenestäkään ei tule sellaista fiilistä, että haluaa tutustua juuri häneen.

Vierailija
66/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleensä ottaen olen oppinut että naiset ovat töykeitä somessa.

Se ignooraaminen on ilkeämielistä.

Vierailija
67/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä! Ollaan Suomessa eikä kehitysmaassa. Naisilla on oikeus kieltäytyä miesten seurasta. Täällä ei ole mikään pakko hymyillä rahan toivossa.

Vierailija
68/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviosi fiksuudestasi ja keskustelutaidoistasi on omasi. Jos keskustelu olisi toiselle osapuolelle kiinnostavaa, hän osallistuisi siihen innokkaasti.

Ei ole mitään yhtä tiettyä tekijää, joka toimisi automaattisesti turn offina kaikille naisille. Voi olla, että vuorovaikutustyylisi on yhdelle liian hyökkäävä, toiselle liian passiivinen, takertuva, sarkastinen, itseriittoinen...vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Tää oli hyvä pointti. Siitäpä vaan sitten arvaamaan mitä kukin odottaa ja haluaa. Toiset poistaa osuman jos  ottaa tapaamisen jo ensimmäisen illan aikana esille. Toiset poistaa, mikäli ei tee sitä. Mutta omalla tyylillä ja fiiliksen mukaan kai sitä on mentävä.

Ei pidä arvailla, mitä toinen haluaa, ja sen mukaan muuttaa käytöstään. Ole vain oma itsesi. Jos saat toisen kiinnostumaan esittämällä jotain, mitä et oikeasti ole, ei suhteella ole tulevaisuutta kuitenkaan.

Viesteistäsi erottuu myös sellainen sävy, että ikään kuin niputat kaikki naiset samaan joukkoon. Sen tyyppiset kysymykset kuin "mitä naiset haluavat", ovat älyttömiä. Eri naiset haluavat eri asioita, eikä tämä ole osoitus naisten "oikuttelusta" vaan siitä, että naiset ovat yksilöitä ihan samalla tavalla kuin miehetkin.

Vierailija
69/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja nyt siis oletetaan, että mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille.

En siis tuomitse, itse teen samaa esim joidenkin feikeiltä vaikuttavien ulkomaalaishuijareiden kanssa tai joskus harvoin jos on vaikka pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsättyä vähän alta riman."

Tässähän se vastaus tulikin. Et voi tietää mitä kukakin pitää sinussa ja vuorovaikutustyylissäsi sellaisena red flagina, että kiinnostus muuttuukin yhtäkkiä välttelyyn tai ghostaamiseen. Monet naiset eivät tarvitse tinderistä mitään miespuolisia kavereita, vaikka olisi kuinka asiallista keskustelua. Siellä on miehiä moninkertaisesti naisiin nähden, joten on ymmärrettävää ettei kauniit (ja fiksut) naiset mitenkään ehdi tai edes halua jutella kaikkien kanssa.

Vierailija
70/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arviosi fiksuudestasi ja keskustelutaidoistasi on omasi. Jos keskustelu olisi toiselle osapuolelle kiinnostavaa, hän osallistuisi siihen innokkaasti.

Ei ole mitään yhtä tiettyä tekijää, joka toimisi automaattisesti turn offina kaikille naisille. Voi olla, että vuorovaikutustyylisi on yhdelle liian hyökkäävä, toiselle liian passiivinen, takertuva, sarkastinen, itseriittoinen...vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Tää oli hyvä pointti. Siitäpä vaan sitten arvaamaan mitä kukin odottaa ja haluaa. Toiset poistaa osuman jos  ottaa tapaamisen jo ensimmäisen illan aikana esille. Toiset poistaa, mikäli ei tee sitä. Mutta omalla tyylillä ja fiiliksen mukaan kai sitä on mentävä.

Ei pidä arvailla, mitä toinen haluaa, ja sen mukaan muuttaa käytöstään. Ole vain oma itsesi. Jos saat toisen kiinnostumaan esittämällä jotain, mitä et oikeasti ole, ei suhteella ole tulevaisuutta kuitenkaan.

Juuri näin! Kelpaat joko omasi itsenäsi tai mätchi pitäköön tunkkinsa. Ei treffien toivossa kannata laittaa itseään solmuun. 

Vierailija
71/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kestä! Ollaan Suomessa eikä kehitysmaassa. Naisilla on oikeus kieltäytyä miesten seurasta. Täällä ei ole mikään pakko hymyillä rahan toivossa.

Mitä ihmettä? Nyt tarkoitan sitä että nainen kohtelee ystävällistä ihmistä kuin ilmaa.

En puhu mitään siitä on olisi muka pakko tulla seuraksi.

Mutta sinun kommentti edustaa juuri tuota naisten ilkeyttä.

Vierailija
72/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Nyt tarkoitan sitä että nainen kohtelee ystävällistä ihmistä kuin ilmaa.

Tajuatko mikä riski naiselle on avautua väärälle miehelle? Pahimmillaan saat takertujan joka ei usko lähestymiskieltoa.

Miehet herkästi olettaa ystävällisyyden tarkoittavan flirttailua.

Vierailija
73/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko mikä riski naiselle on avautua väärälle miehelle? Pahimmillaan saat takertujan joka ei usko lähestymiskieltoa.

Olen minäkin miehenä saanut somen kautta tervehdyksiä vierailta naisilta.

Olen ystävällinen ja olen jopa vastaillut ja joidenkin kanssa jutellut pidempäänkin.

Kun kokeilin samaa naisille niin kohtelu on sitä kuin olisin ilmaa.

Vierailija
74/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ilkeää, ettei halua tuhlata molempien aikaa vaikka omasta mielestäsi olisit kuinka ystävällinen ja ansainnut positiivista huomiota tuntemattomalta naiselta. Ihan absurdi logiikka 🤦🏼‍♀️

Vierailija
75/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin miehenä saanut somen kautta tervehdyksiä vierailta naisilta.

Olen ystävällinen ja olen jopa vastaillut ja joidenkin kanssa jutellut pidempäänkin.

Kun kokeilin samaa naisille niin kohtelu on sitä kuin olisin ilmaa.

Niin sä oot mies. Miehiä harvemmin aletaan vainoamaan.

Vierailija
76/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas kävi ilmi, miten naisilla on erikoisia oletuksia siitä, että toinen tajuaa lyhytsanaisuudesta muuttaa suuntaansa, vaikka mitään vinkkiä suunnasta ei anneta.

Kertokaa taivaan tähden suoraan, jos joku ärsyttää!

t. nainen itsekin

Tämä voi olla sinun tapasi, mutta minä jo valtaosa muista naisista etsitään lähtökohtaisesti keskustelutaitoista miestä. Jos pieni vihje ei riitä, antaa olla. En minä etsi mitään projektimiestä joka minun on velvollisuus kouluttaa peruskäytöstavoille.

Vierailija
77/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/10 naisesta poistaa minut mätseistä ekan viestin jälkeen, täynnä jotain kanki perseessä olevia herkkähipiäisiä nirppanokkia koko sovellus. Mutta toisaalta ihan hyvä, että loppuu juttu heti alkuunsa, kun en jaksa varpaillani olla ja varoa sanomisiani jonkun tosikon seurassa.

Vierailija
78/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9/10 naisesta poistaa minut mätseistä ekan viestin jälkeen, täynnä jotain kanki perseessä olevia herkkähipiäisiä nirppanokkia koko sovellus. Mutta toisaalta ihan hyvä, että loppuu juttu heti alkuunsa, kun en jaksa varpaillani olla ja varoa sanomisiani jonkun tosikon seurassa.

Onko Suomessa oikeasti näin paljon elättejä hakevia miehiä? Melko huolestuttavaa. Suomi on täynnä koulutettuja naisia. Siltikin tunnutte haluavan kouluttamattoman onnenonkijan joka puhuu 🤑 toivossa.

Hei kaikinmokomin, painukaa Baltiaan/Itä-Eurooppaan, jos tahdotte helppoja. Näiden kohdalla pätee kuitenkin vanha sanonta:"itku pitkästä ilosta"

Vierailija
79/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa oikeasti näin paljon elättejä hakevia miehiä? Melko huolestuttavaa. Suomi on täynnä koulutettuja naisia. Siltikin tunnutte haluavan kouluttamattoman onnenonkijan joka puhuu 🤑 toivossa.

Hei kaikinmokomin, painukaa Baltiaan/Itä-Eurooppaan, jos tahdotte helppoja. Näiden kohdalla pätee kuitenkin vanha sanonta:"itku pitkästä ilosta"

Nyt en ymmärrä. Missä kohtaa luki että koulutetut naiset ei kelpaa ja haen onnenonkijaa?

Vierailija
80/86 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko siis kaikki koulutetut naiset herkkähipiäisiä nirppanokkaisia tosikoita? Ainaki profiileita kun käy läpi, niin kyllähän tuo asia on tullut todettua, ja parin koulutetum naisen kanssa keskusteltua, on tullut huomattua, että elämä on heille jotain suorittamista, mielipiteet ovat kärkkäitä ja piikikkäitä, heidän mielipiteensä on aina oikea ja keskustelut helposti ajautuvat heidän toimestaan lähes tunteelliseksi väittelyksi, jos osuu väärään aiheeseen, ja mitään vastaväitteitä ei hyväksytä tai tulee mätsin poisto. Jotain kynnysmattoahan nuo ovat etsimässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän