Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi lopetat asiallisen Tinder-keskustelun?

Vierailija
03.01.2022 |

Tämä alkoi kiinnostamaan nyt erityisen paljon kun viimeisen kuukauden sisällä on jopa parikymmentä tällaista tapausta tullut vastaan. Joskus aiempina aikoina nämä ovat olleet vain melkeinpä yksittäistapauksia. Olen kuullut samaa muualtakin, myös naisilta itseltään.

Eli oletetaan nyt, että olet itse mätsännyt miestä, ehkä jopa kirjoittanut hänelle avausviestinkin. Sitten muutamien viestien (tai muutamien kymmenien) jälkeen et joko palaa asiaan, alat vastailla miehelle lyhyin lausein, pelkin hymiöin tai et enää vastaa lainkaan kun mies seuraavina päivinä kyselee kuulumisia. Kenties poistat jopa koko mätsin.

Ja nyt siis oletetaan, että mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille.

En siis tuomitse, itse teen samaa esim joidenkin feikeiltä vaikuttavien ulkomaalaishuijareiden kanssa tai joskus harvoin jos on vaikka pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsättyä vähän alta riman. Mutta siis kirjoitustaitoista, ajattelevaa, fiksun oloista naista en ikinä ole poistanut. Mikäli romanttista virettä ei synny, niin ainakin kavereita heistä on aina tullut.

Minulla on montakin selitystä mielessä, mutta kuulisin mielelläni ensin teiltä. Miehetkin saa vastata.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arviosi fiksuudestasi ja keskustelutaidoistasi on omasi. Jos keskustelu olisi toiselle osapuolelle kiinnostavaa, hän osallistuisi siihen innokkaasti.

Ei ole mitään yhtä tiettyä tekijää, joka toimisi automaattisesti turn offina kaikille naisille. Voi olla, että vuorovaikutustyylisi on yhdelle liian hyökkäävä, toiselle liian passiivinen, takertuva, sarkastinen, itseriittoinen...vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.

Tää oli hyvä pointti. Siitäpä vaan sitten arvaamaan mitä kukin odottaa ja haluaa. Toiset poistaa osuman jos  ottaa tapaamisen jo ensimmäisen illan aikana esille. Toiset poistaa, mikäli ei tee sitä. Mutta omalla tyylillä ja fiiliksen mukaan kai sitä on mentävä.

Vierailija
22/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi yleisimmistä syistä on ollut se, ettei mies ole kysellyt minulta vastakysymyksiä, vaan selostanut ainoastaan omista jutuistaan. Tulee vaikutelma, ettei ole kiinnostunut kuin korkeintaan itsestään, joten en ole jäänyt tuhlailemaan aikaa.

Toinen syy on ollut se, että mies on ulkoisesti ollut vähän siinä rajalla, onko tarpeeksi hyvännäköinen. Olen tullut katumapäälle tykkäyksen antamisesta ja sitten vähin äänin siirtynyt sivuun.

Ilmeisesti olet itse sitten kuitenkin esittänyt vastakysymyksiä? En jaksa jatkuvasti kannatella keskustelua, tulee työhaastattelufiilis. Mielelläni esitän kyllä kysymyksiä, muttei yksi toisensa perään. Alkaa tuntua tenttaamiselta.

Tuo jälkimmäinen syy lienee se todennäköisin. Melkein toivoisin sitten että ihmiset ei mätsäilisi "rajatapauksia" lainkaan.

Siis keskustelun kulku on mennyt suunnilleen näin: minä kysyn, mies vastaa. Minä kommentoin ja kysyn lisäkysymyksiä, mies vastaa. Minä kysyn jotain uutta, mies vastaa. Jne. Eli vastavuoroisuuden puute, tulee juurikin sellainen haastattelufiilis. Koskaan mies ei kysy minulta mitään. Vika ei ole ollut minun tavassani kommunikoida, sillä monen kanssa olen saanut aikaan tosi hyvän vastavuoroisen keskustelun.

Minä taas (nainen myös) en ole oikein koskaan tykännyt sellaisesta kysymys-vastaus-vastakysymys-vastaus-vastakysymys keskustelusta. Keksin kyllä kommentoitavaa ilman kysymyksiäkin ja parhaiten omat keskusteluni sujuvat sellaisten kanssa, jossa tämä on vastavuoroista. Keskustelu voi jatkua pitkään ilman ainuttakaan kysymystä. Ihan kuin tällaisella keskustelupalstalla. Sinäkään et esittänyt minkäänlaista kysymystä. Silti osasin vastata siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toinen mätsi on alkanut vaikuttamaan paljon kiinnostavammalta

Miten olisi ihan vaan se, että ap ei kiinnosta tarpeeksi? Riippumatta siitä onko ketään muuta kiinnostavaa näköpiirissä vai ei. Kuulostat siltä, että on aivan PAKKO kehittää säpinää väkisin sen eniten kiinnostavimman kanssa, vaikka tämä eniten kiinnostava ei oikeasti olisi tarpeeksi kiinnostava. Oletko läheisriippuvainen?

Vierailija
24/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tinderiä, mutta aloituksestatuli mieleen, että kerrotko autistisesti koko ajan vain itsestäsi vai oletko kiinnostunut naisesta?

Vierailija
25/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi yleisimmistä syistä on ollut se, ettei mies ole kysellyt minulta vastakysymyksiä, vaan selostanut ainoastaan omista jutuistaan. Tulee vaikutelma, ettei ole kiinnostunut kuin korkeintaan itsestään, joten en ole jäänyt tuhlailemaan aikaa.

Toinen syy on ollut se, että mies on ulkoisesti ollut vähän siinä rajalla, onko tarpeeksi hyvännäköinen. Olen tullut katumapäälle tykkäyksen antamisesta ja sitten vähin äänin siirtynyt sivuun.

Ilmeisesti olet itse sitten kuitenkin esittänyt vastakysymyksiä? En jaksa jatkuvasti kannatella keskustelua, tulee työhaastattelufiilis. Mielelläni esitän kyllä kysymyksiä, muttei yksi toisensa perään. Alkaa tuntua tenttaamiselta.

Tuo jälkimmäinen syy lienee se todennäköisin. Melkein toivoisin sitten että ihmiset ei mätsäilisi "rajatapauksia" lainkaan.

Siis keskustelun kulku on mennyt suunnilleen näin: minä kysyn, mies vastaa. Minä kommentoin ja kysyn lisäkysymyksiä, mies vastaa. Minä kysyn jotain uutta, mies vastaa. Jne. Eli vastavuoroisuuden puute, tulee juurikin sellainen haastattelufiilis. Koskaan mies ei kysy minulta mitään. Vika ei ole ollut minun tavassani kommunikoida, sillä monen kanssa olen saanut aikaan tosi hyvän vastavuoroisen keskustelun.

Minä taas (nainen myös) en ole oikein koskaan tykännyt sellaisesta kysymys-vastaus-vastakysymys-vastaus-vastakysymys keskustelusta. Keksin kyllä kommentoitavaa ilman kysymyksiäkin ja parhaiten omat keskusteluni sujuvat sellaisten kanssa, jossa tämä on vastavuoroista. Keskustelu voi jatkua pitkään ilman ainuttakaan kysymystä. Ihan kuin tällaisella keskustelupalstalla. Sinäkään et esittänyt minkäänlaista kysymystä. Silti osasin vastata siihen.

Sinä siis alat selittämään itsestäsi ja asioistasi, vaikka toinen ei olisi missän kohtaa osoittanut olevansa niistä kiinnostunut? Minä en kyllä viitsi lähteä sille linjalle. Jos toinen ei missään vaiheessa itse herää ja tajua, ettei tiedä minusta yhtään mitään, sitten ei mun puolesta tarvi tietääkään.

Vierailija
26/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä siis alat selittämään itsestäsi ja asioistasi, vaikka toinen ei olisi missän kohtaa osoittanut olevansa niistä kiinnostunut? Minä en kyllä viitsi lähteä sille linjalle. Jos toinen ei missään vaiheessa itse herää ja tajua, ettei tiedä minusta yhtään mitään, sitten ei mun puolesta tarvi tietääkään.

Kuten todettua, parhaiten toimii sellaisten kanssa, joiden tyyli on samanlainen. Kyllä sen silloin huomaa, että kiinnostaa. Eikä ne keskustelut välttämättä ole nimenomaan minusta ja vastapuolesta, vaan myös ilmiöistä ja elämästä.

Vierailija
27/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jälleen nettideittailukokemukseni perusteella, koska Tinderissä en koskaan ollut:

"mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille"

Jos olemme jo kirjoitelleet useampia (jopa useita kymmeniä) viestejä ja mies on viesteissään pitkäsanainen ja asiallinen, niin luultavasti välillämme ei ole minkäänlaista kipinää. Eikä se tarkoita, että pitäisi olla asiaton! En todellakaan kaipaisi mitään kaksimielisyyksiä saati vitsejä. Mutta kipinää, flirttiä, hauskuutta, rentoutta, spontaanisuutta, niitä kaipaisin.

Viestittelyn tarkoitus ei liioin ole kirjeenvaihto. Viesteillä aloitetaan tutustuminen, sen jälkeen siirrytään tapaamiseen. Välissä voi olla nykyisin videopuhelu.

Vierailija
28/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten todettua, parhaiten toimii sellaisten kanssa, joiden tyyli on samanlainen. Kyllä sen silloin huomaa, että kiinnostaa. Eikä ne keskustelut välttämättä ole nimenomaan minusta ja vastapuolesta, vaan myös ilmiöistä ja elämästä.

Toki näin. Olen kyllä melko varma ettet sinäkään olisi saanut keskustelusta näiden kyseisten miesten kanssa yhtään sen enempää irti kuin minäkään.

Vierailija
29/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas kävi ilmi, miten naisilla on erikoisia oletuksia siitä, että toinen tajuaa lyhytsanaisuudesta muuttaa suuntaansa, vaikka mitään vinkkiä suunnasta ei anneta.

Kertokaa taivaan tähden suoraan, jos joku ärsyttää!

t. nainen itsekin

Vierailija
30/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan jälleen nettideittailukokemukseni perusteella, koska Tinderissä en koskaan ollut:

"mies on viesteissään täysin asiallinen ja kohtelias, kirjoittaa pitkäsanaisesti ja selvästi eikä hänen elämästäkään tullut mitään hälyttävää keskusteluissa esille"

Jos olemme jo kirjoitelleet useampia (jopa useita kymmeniä) viestejä ja mies on viesteissään pitkäsanainen ja asiallinen, niin luultavasti välillämme ei ole minkäänlaista kipinää. Eikä se tarkoita, että pitäisi olla asiaton! En todellakaan kaipaisi mitään kaksimielisyyksiä saati vitsejä. Mutta kipinää, flirttiä, hauskuutta, rentoutta, spontaanisuutta, niitä kaipaisin.

Viestittelyn tarkoitus ei liioin ole kirjeenvaihto. Viesteillä aloitetaan tutustuminen, sen jälkeen siirrytään tapaamiseen. Välissä voi olla nykyisin videopuhelu.

Lisään vielä, että kaikkein pahinta on, jos ne pitkät viestit on selvästi etukäteen kirjoitettu ja niistä paistaa läpi, että niitä lähetetään useille vastaanottajille.

Vierailija
31/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että niin monet naiset täällä valittaa että mies kertoo itsestään.

a) eikö se ole osa tutustumista? tapaatteko mielummin miehen josta ette tiedä mitään?

b) miksette tartu miehen kertomiin asioihin ja kommentoi jos teillä omia kokemuksia/mielipiteitä niistä? Itselle tulee mieleen että nainen jotenkin autisti jos ei osaa osallistua keskusteluun ilman että suoraan kysyy joka asiaa

Vierailija
32/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tinderissä mutta jos aloituksesi edusti asiallisena pitämääsi tyyliä niin vastaan:

A. Olet ihan hiton tylsä ja epämiellyttävä ihminen.

B. Naiset ovat yksilöitä enkä voi vastata kuin omasta puolestani.

C. Miehet ovat yksilöitä ja joistakin tykkään mutta useimmista en.

D. Ihmissuhde ei ole kauppasuhde eikä "asiallinen tyyli" ole tae siitä, että sinulle tulvii pillua ovista, ikkunoista ja postiluukusta.

Vierailija
33/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tinder nykyään ainoa, josta etsiä kumppania?  Tuntuu pöllöltä, ettei siellä voi selata tarjontaa, vaan siellä tupsahtelee kertaluontoisesti henkilöitä, joihin ei voi halutessaan palata.  Itse on samalallailla tarjolla ties keille.  Miten Suomi24, E-kontakti jne, onko niistä kukaan löytänyt kunnon kumppaneita viime aikoina?

Rosebrides

Vierailija
34/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen "pikkupienissä tai yksinäisenä päivänä mätsännyt vähän alta riman". Siksi.

Vierailija
35/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaksi syytä:

1) Mies ei kysy mitään eikä vaikuta kiinnostuneelta. Silloin vaan poistan matchin jonkin aikaa jatkuneen hiljaisuuden jälkeen.

2) En näe jutussa potentiaalia esim. jonkin keskustelussa esiin tulleen asian perusteella. Tällöin sanon suoraan heipat, ettei kannata jatkaa.

Vierailija
36/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) eikö se ole osa tutustumista? tapaatteko mielummin miehen josta ette tiedä mitään?

b) miksette tartu miehen kertomiin asioihin ja kommentoi jos teillä omia kokemuksia/mielipiteitä niistä? Itselle tulee mieleen että nainen jotenkin autisti jos ei osaa osallistua keskusteluun ilman että suoraan kysyy joka asiaa

Se on silloin tutustumista, kun itsestä kerrotaan keskustelumielessä ja osoitetaan myös kiinnostusta keskustelukumppania kohtaan. Tällöin kerrottuihin asioihin tartutaan puolin ja toisin ja syntyy ihan oikeaa keskustelua ja tutustumista. Valtaosa Tinderin miehistä on kuitenkin noita omanelämänsä raportoitsijoita, joiden monologia oman päivän tapahtumista ei jaksa lukea loputtomiin.

Vierailija
37/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kanssa juttu vaan lähtee luistamaan, toisten kanssa ei. Samanlainen huumorintaju on tärkeä. Ei kaikki ymmärrä mun juttuja, mutta onneksi yksi mies ymmärsi ja nyt oltu vuosi yhdessä

Vierailija
38/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäli romanttista virettä ei synny, niin ainakin kavereita heistä on aina tullut."

En ole etsimässä Tinderistä kirjeenvaihto- enkä muitakaan kavereita, vaan parisuhdetta, joten en jaksa jatkaa kirjoittelua loputtomiin, jos näyttää ettei homma etene. Jos mies on kuitenkin aktiivinen kirjoittelija, sanon kyllä sitten jossain vaiheessa rehellisesti, ettei kiinnosta enää jatkaa.

Vierailija
39/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallisesti jos jonkun laitan oikealle, olen jo kiinnostunut. Mutta moni näistä kuivuu kasaan koska tulee fiilis ettei miestä kiinnosta riittävästi tai jos vaikka asuu kaukana. Ei niitä sit jaksa ylläpitää. Pari päivää viestittelyä ja sit mies vois ehdottaa treffejä. Siinä toimiva kaava.

Vierailija
40/86 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee miesten ajattelutavan- minä minä minä minä, ja naisen pitäisi vielä kysellä lisää. Tuommoisen itsekeskeisen miehen kanssa ei kannata jatkaa pidemmälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä