Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka suunnittelette pienipalkkaiseen "paskaduuniin" menoa, miettikää vielä uudemman kerran. Tulevaisuutenne voi olla todella karu

Vierailija
03.01.2022 |

Voin kertoa ettei paljoa naurata, kun joutuu 51veenä jäämään sairaseläkkeelle täysin työn loppuunkuluttaman kropan takia, ja saa suunnilleen saman rahan kuin ikänsä työttömänä ollut.
Pienipalkkaisena ei ole edes voinut saada asuntolainaa, tai kartuttaa varallisuutta millään tavalla.
Mitään ei voi tehdä kun ei ole rahaa, eikä mistään nauttia kun kipu on läsnä koko ajan jos jotain yrittää.

Kyllä tässä tilanteessa toivoo että olisi ollut se elämäntapatyötön

Kommentit (408)

Vierailija
1/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mä sit tunnen pienipalkkaisia pskaduunia tehneitä, joilla on varallisuutta ja oma koti? Eikä todellakaan mitään perintöä saaneita. Ne on ne valinnat, mitä sillä vähälläkin rahalla tekee, mitkä määrittää tulevaisuuden.

Vierailija
2/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu kohtalo on tuo.

Täydellinen umpikuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä sit tunnen pienipalkkaisia pskaduunia tehneitä, joilla on varallisuutta ja oma koti? Eikä todellakaan mitään perintöä saaneita. Ne on ne valinnat, mitä sillä vähälläkin rahalla tekee, mitkä määrittää tulevaisuuden.

"Elämä on ainoastaan omista valinnoista kiinni" -Kokoomuksen puoluetoimisto

Vierailija
4/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä esti nuorena opiskelun ja sitä kautta paremman työn saannin?

Vierailija
5/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut ikäni pienipalkkainen ja niin vain on oma koti jne.

6/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen sitä mistä nautin, ei rahalla niin väliä! 🎢🎡🎠😄 Mulle paskaduunia olis ihan joku muu, vaikka olis miljoonapalkka.

Vierailija
7/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Elämä on ainoastaan omista valinnoista kiinni" -Kokoomuksen puoluetoimisto

Ihan vasemmistoa äänestän. Tiedän, että valintoja on vaikea tehdä tietoisesti jos voimavarat ovat rajalliset, itsekin olen tuon vaiheen elämässäni kokenut. Mutta mikään ei muuta sitä tosiasiaa, että jos rahat uppoa arkielämään eikä sitä käytä tulevaisuuden kannalta viisaasti, niin mitään ei jää käteen.

En todellakaan väittänyt, että valintoja on helppo tehdä, vaan että ne vaikuttavat tulevaisuuteen.

Vierailija
8/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä että jonkun on pakko ne pienipalkkaisetkin työt tehdä?

Jos ap olisi kouluttautunut ja saanut paremman työn, joku muu olisi hänen paikallaan nyt.

Vierailija
9/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei pääse niihin paremmin palkattuihin töihin, se vain on tosiasia.

Nyt kun ap:n tilanne on mikä on, niin tulisiko sillä pienellä eläkkeellä paremmin toimeen jossain toisessa maassa?

Vierailija
10/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut ikäni pienipalkkainen ja niin vain on oma koti jne.

Onneksi olkoon

Vierailija
11/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairaseläkkeelle 35 vuotiaan saan saman rahan kuin äitini joka teki töitä 15v-65v pienipalkkaisella alalla. Hän asuu edelleen vuokralla minä omassa ilman velkaa. Eli käteen mulla jää 500 euroa enemmän kuukaudessa.

Vierailija
12/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt? Mun asuntolainani maksoi (poiskin) laitoshuoltajan työ, eikä 20 vuotta ole rikkonut paikkoja edes ei-perusterveeltä. Nyt 40+ ei enää tarvitse niin kauheasti tehdä töitä. Pienet menot.

Vierailija
13/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9/10 tapauksessa tuntuu olevan oma laiskuus/päämäärättömyys/alisuorittaminen.

Vierailija
14/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karu kohtalo on tuo.

Täydellinen umpikuja.

Joo...Tuossa voi olla 30-40 vuotta elinaikaa vielä jäljellä, jos kyseessä on esimerkiksi tukielinsairaudet.

Siinäpä sitten kituuttelet

Vierailija
15/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin juuri eläkkeelle pienipalkkaisesta pskaduunista. Myyjän työssä 44vuotta. Minulla on velaton talo, mökki, 2v. vanha japsi-auto. Säästöjäkin ihan mukavasti.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot....

Vierailija
16/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maa ei kannusta muuhun kuin oleskeluun toisten kustannuksella. Todella äärivasemmistolainen arvomaailma on täällä ihan valtavirtaa ainakin sossukansan keskuudessa.

Minusta ap:n kertoma tilanne eläköityessä ei saisi olla mahdollinen. Hän on tehnyt paljon raskasta työtä, sairastunut sen tähden pysyvästi ja tässä on meidän yhteiskuntamme antama kiitos.

Joku toinen voi hyvin, kun on kaikki tullut ap:n ja kaltaistensa työnteon vuoksi eteen ja ilman velvoitteita ja stressiä. Ei ole keho kulunut raskaasta työstä. Ei ole kello työhön herättänyt.

Nyt sitten eläke on sama. Ei tämä ole oikeudenmukaista. Mutta tämä on Suomi. Äänestäminen on tavallisen ihmisen ainoa tapa vaikuttaa. Mutta ihmiset ovat tyhmiä.

Vierailija
17/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin juuri eläkkeelle pienipalkkaisesta pskaduunista. Myyjän työssä 44vuotta. Minulla on velaton talo, mökki, 2v. vanha japsi-auto. Säästöjäkin ihan mukavasti.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot....

Onneksi olkoon

Vierailija
18/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkaiset työt ovat ok nuorena ja kaikkivoivana.  Silloin ei kannata jämähtää vaan miettiä tulevaisuutta ja opiskella työn ohessa.  Tulevaisuudessa koulutuksen merkitys tulee entisestään kasvamaan.  Ilman koulutusta tarjolla olevat työt ovat raskaita ja yksitoikkoisia.

Vierailija
19/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kroppa ole kulunut vähän muunkin kuin työn vuoksi.

Vierailija
20/408 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä että jonkun on pakko ne pienipalkkaisetkin työt tehdä?

Jos ap olisi kouluttautunut ja saanut paremman työn, joku muu olisi hänen paikallaan nyt.

Varmaan jostain kunnallisesta suojatyöpaikasta huuteleva nainen tuo koulutuksen huutelija. Voihan se olla vaikea ymmärtää, että esim. roskapöntöt eivät tyhjene itsekseen, tiet eivät auraudu itsekseen, lattiat eivät lakaise itseään jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi