Itsetehdyt hampurilaiset. Vinkkejä?
Terassin avajaiset vikonloppuna ja ajattelin tehdä itse hampurilaisia. Vinkkejä sämpylöiden ja pihvien valmistamiseen? Pihvit ajattelin paistaa grillissä.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:32"]Ham[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:24"]Vuohenjuusto, punasipuli, broileri, avocado, balsamico, NAM!!
[/quote]Hampurilaiseen kuuluu vehnäsämpylä, naudanjauhelihapihvi, juusto, sipuli, tomaatti, jäävuorisalaatti, ketsuppi ja majoneesi. Ei muut ainekset.
[/quote]
Says who?!
Ideoita esim www.gbk.co.uk
Tervetuloa ulos mukavuusalueelta...
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:37"]Eineshamppari, paista grillissä, punasipulia, valkosipulia, salaattia, chiliä, juustoa(vasta paistamisen jälkeen), tomaattilohkoja hillosipulinpaloja ketsuppii sinappii valkosipulikastiketta. Akka tekee mulle noilla aineksilla hamppareita
[/quote]Ja miks vitussa alapeukkua??? No samat ainekset sitten itsetehdylle sämpylälle, itse teurastetulle ja jauhetulle lihalle. Onko nyt parempi?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:37"]Eineshamppari, paista grillissä, punasipulia, valkosipulia, salaattia, chiliä, juustoa(vasta paistamisen jälkeen), tomaattilohkoja hillosipulinpaloja ketsuppii sinappii valkosipulikastiketta. Akka tekee mulle noilla aineksilla hamppareita
[/quote]
Akkas ei vaan osaa
http://vartijanvaimo.blogspot.fi/2013/11/maailman-parhaat-hampurilaissampylat.html?m=1
^ tämä ohje! Oon kokeillut montaa eri reseptiä, mut tämä on paras. Pihveihin ei kyl juuri muuta tartte ku laadukasta jauhelihaa ja suolaa & pippuria. Pakastusvinkki hyvä, käytössä meilläkin. Sinappi, majoneesi ja ketsuppikin on helppoja tehdä itse (no, sinappi erityisesti) ja saa mausta just mieleistä. Aikaavievää juu, mut ah niin hyvää!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:50"]http://vartijanvaimo.blogspot.fi/2013/11/maailman-parhaat-hampurilaissampylat.html?m=1
^ tämä ohje! Oon kokeillut montaa eri reseptiä, mut tämä on paras. Pihveihin ei kyl juuri muuta tartte ku laadukasta jauhelihaa ja suolaa & pippuria. Pakastusvinkki hyvä, käytössä meilläkin. Sinappi, majoneesi ja ketsuppikin on helppoja tehdä itse (no, sinappi erityisesti) ja saa mausta just mieleistä. Aikaavievää juu, mut ah niin hyvää!
[/quote] millä ohjeella teet? Ketsupin?
Salaattia, tomaattia, punasipulia, cheddaria valmiin & lämpimän jauhelihapihvin päälle, majoneesia, ketsuppia.
Tee pihvit siten että muotoilema jauheliha ohuiksi pihveiksi ja sitten pakkaseen leivinpaperin päällä. 4-8h päästä jäiset pihvit grilliin tai pannulle. Tällöin niistä ei tule sellaisia paksuja ja turvonneita!