Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaipaat lapsettomuudessa?

Vierailija
02.01.2022 |

Itse just nyt kaipaan sitä, että kun on flunssa niin sais vaan löhötä tekemättä mitään ja nukkua niin paljon kuin jaksaa.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ettei tarvitse olla jatkuvasti päättämässä mitä syödään. Saattaa kyllä tässä suurempi ongelma olla puoliso kuin lapset.

Mä olen niiiiin kyllästynyt ruokahuoltoon myös. Oon yrittänyt vastuuttaa lapsia keksimään välillä ruokia, sit syyään kyl jauheliha-makaronia ja ketsuppia mut ihan sama :D 

Aargh. Samoin. Ihan mahdotonta keksiä ruokaa mikä kelpaa kaikille. Siihen päälle se, että ruoka on melkein pakko hakea perhehelvetistä, koska lähikauppa on melkein aina kallis/kaikkea tarvittavaa ei saa.

Olen myös ihan kypsä vaatehuoltoon. Siis siihen että kaikilla on tilanteeseen sopivaa sopivan kokoista päälle pantavaa. Joka sesonki ja juhla on sellainen että jollekulle on pakko mennä hakemaan jotain.

Ja sit yllätykset et lapsi muistaa illalla klo 21 et AINIIN huomenna muuten on naamiaiset. 

Minulla onneksi puoliso muistaa nämä naamiais ja muut hommat. Toisinaan neulan kanssa joudun osallistumaan mutta onneksi ei tarvitse itse muistaa koska pitää tehdä ja mitä.

Puoliso on täysin mielikuvitukseton ruoan suhteen. Meillä olisi aina kanasuikaleista tehtyä pastaa jos hän joutuisi yksin keksimään mitä syödään ja siksi on aina työntämässä vastuun siitä minulle.

Ensimmäinen ruoasta maininnut.

Juu munkin mies pärjää sellaisella kioskilla missä myydään riisiä, makaronia, kanasuikaleita ja jauhelihaa. Siksi on oikeastaan pakkokin hoitaa itse ruokahuolto. Miehen ostoksilla ja suunnittelulla koko perheellä olisi keripukki.

Vierailija
42/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ettei tarvitse olla jatkuvasti päättämässä mitä syödään. Saattaa kyllä tässä suurempi ongelma olla puoliso kuin lapset.

Mä olen niiiiin kyllästynyt ruokahuoltoon myös. Oon yrittänyt vastuuttaa lapsia keksimään välillä ruokia, sit syyään kyl jauheliha-makaronia ja ketsuppia mut ihan sama :D 

Aargh. Samoin. Ihan mahdotonta keksiä ruokaa mikä kelpaa kaikille. Siihen päälle se, että ruoka on melkein pakko hakea perhehelvetistä, koska lähikauppa on melkein aina kallis/kaikkea tarvittavaa ei saa.

Olen myös ihan kypsä vaatehuoltoon. Siis siihen että kaikilla on tilanteeseen sopivaa sopivan kokoista päälle pantavaa. Joka sesonki ja juhla on sellainen että jollekulle on pakko mennä hakemaan jotain.

Ja sit yllätykset et lapsi muistaa illalla klo 21 et AINIIN huomenna muuten on naamiaiset. 

Juu nämä. Ja sitten se surku kun niistä paniikissa tehdyistä asuista ei tule ihan mieleisiä. Ja sitten kaikki yllättävät ylimääräistä päänvaivaa aiheuttavat eväs päivät. Pahimpia ne päivät kun on jhl lakko ja alat yks kaks illalla rääpiä lapselle koko päiväksi eväitä, joita ei tarvitse säilyttää kylmässä tai lämmittää.

Ja sit se lakko venyy ja venyy ja venyy ja toisen viikon kohalla jo alkaa miettiä et kehtaako sille laittaa joka päivä näitä lähikaupan paistopisteen karjalanpiirakoita evääksi...Terveisiä Turust!

Turusta täälläkin. Ja sitten on lähikaupan hyllyt aivan tyhjät kun kaikki muutkin on hamstraamassa niitä pasteijoja siellä. Ja meillä näin on käynyt jo kahdesti. Viime kerralla helmikuussa 20 oli vissiin 5 hoitopäivää koko kuussa kun lapset sai ruuan hoitopaikasta 🤦🏼‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ainoa asia mitä kaipaan, on semmoiset koko viikonlopun kestäneet ryyppyreissut. Ai että, lauantaina kun herää darra ja kännin sekoitukseen, ja estääkseni alkavan darean aukaisen kylmän, tasoittavan oluen... Aaahhh!!! :D

Toisaalta, tuollaista elämää ei jaksais loputtomiin.

Nyt joku vetää herneet nenään tästäkin, että kuka alkkismutsi siellä huutelee... No, en oo ollut liki 3 vuoteen kännissä, en edes juo mitään yhtä lasia viiniä ruoan kanssa tms, koska koko tämän ajan olen ollut raskaana, sitten imettänyt, sitten taas raskaana ja imettänyt.... :D eikä muksut oo koskaan olleet yön yli hoidossa kenelläkään, vielä.

Itseänikin yllätti lapsiperhe-elämän ihanuus! En vaihtaisi tätä entiseen boheemin taiteilijaelämääni :)

N33

Vierailija
44/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahuolto varmaan se munkin kipupiste. Olisi siistii ettei tartte miettiä mitä laittaa ruuaksi. Toisaalta lapsettomuus olisi mun painajainen. Voin nukkua, mennä aika vapaasti ja kukaan ei huuda enää pyyhkimään. Reissaaminenkin on helppoa, paitsi laukkuja enemmän matkassa.

Pakko sanoa että kaikista vastauksista myös minulla ruokahuolto on ainut mikä jotenkin koskettaa. Täitä tai kihomatoja ei lapsilla ole ollut, saan mennä ja tulla ja tänään makasin yksin sohvalla juomassa uv:n jämäshamppanjat konvehtien ja kirjan kera. Sitten päikkärit. Lopulta jouduin siihen inhottavaan ruoanlaittoon.

Vierailija
45/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kun vaimolla oli vielä kireä pimppara ennen porsimista.

Vaimosi kannattaisi alkaa harjoittaa lantionpohjanlihaksiaan!!!!

Jos omaa hyvät lantionpohjan lihakset, ei ne synnytykset sitä pildeä löystytä.

Vagina on kuin kuminauha, luotu venymään mutta myös palautumaan!

M43

Vierailija
46/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan ainoa asia mitä kaipaan, on semmoiset koko viikonlopun kestäneet ryyppyreissut. Ai että, lauantaina kun herää darra ja kännin sekoitukseen, ja estääkseni alkavan darean aukaisen kylmän, tasoittavan oluen... Aaahhh!!! :D

Nyt joku vetää herneet nenään tästäkin, että kuka alkkismutsi siellä huutelee... No, en oo ollut liki 3 vuoteen kännissä, en edes juo mitään yhtä lasia viiniä ruoan kanssa tms, koska koko tämän ajan olen ollut raskaana, sitten imettänyt, sitten taas raskaana ja imettänyt.... :D eikä muksut oo koskaan olleet yön yli hoidossa kenelläkään, vielä.

Itseänikin yllätti lapsiperhe-elämän ihanuus! En vaihtaisi tätä entiseen boheemin taiteilijaelämääni :)

N33

Hei joo festarit ja kolmen päivän känni! Ei taida johtua lapsista ettei niitä enää ole vaan iästä kun ei muutkaan enää sitä tee.

Vierailija
47/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spontaani seksi keskellä päivää.

Vierailija
48/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Hei joo festarit ja kolmen päivän känni! Ei taida johtua lapsista ettei niitä enää ole vaan iästä kun ei muutkaan enää sitä tee.

Mä en ainakaan enää jaksaisi. Mutta olis kivaa jos halutessaan voisi vain mennä.

Vierailija
49/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spontaani seksi keskellä päivää.

Tai ylipäänsä spontaani seksi. Nyt on tilanne se ettei päivällä pysty eikä yöllä jaksa

Vierailija
50/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vanhempieni luona kun viimeksi olin lapseton. Ei ole kokemusta lapsettomana olosta.

Vierailija
51/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin vanhempieni luona kun viimeksi olin lapseton. Ei ole kokemusta lapsettomana olosta.

Miksi ihmeessä vastaat sitten tähän ketjuun?

Vierailija
52/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä enemmän haittaa on, toki voi olla hyötyäkin jos se hoitaa lapset ja kotityöt. Mutta ylipäätään, lapsethan tekee niinkuin minä sanon, jos ei ole mies sanomassa toisin. Mies sanoo aina että pitää olla lapsille kunnon ruokaa tiettyyn aikaan ja iltapalat jne. Jos oltaisiin lasten kanssa ilman miestä, syötäisiin mitä huvittaa, koska huvittaa, eikä tarvis miettiä että onko se nyt niin kauheeta jos syökin päivälliseksi voileipiä jne. mitä kaapista löytyy. Ei meillä lapsuudenkodissakaan vanhemmat aina jaksaneet töiden jälkeen alkaa perunoita keitellä ja kokata, vaan kaikki söi kaapista mitä huvitti ja hengissä selvittiin vallan mainiosti.

Vierailija
53/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joskus voi 100% hoitaa vain itsensä esim kipeenä ollessa tai muutenkin hoitaa omaa hyvinvointiaan esim leikkauksia olen joutunut lykkäämään koska pieniä lapsia ei voi jättää pariksi päiväksi yksin kotiin eikä yhteiskunnalta saa sossuilta apua vaikka kuinka pyytää. Kyllä pelottaa jos joskus joudun sairaalaan, että miten isompi lapsi pystyykö hoitamaan pienemmän, no sitten ei ole omissa käsissä selviääkö lapset hengissä vai ei. ja ihmisiä kuolee joka päivä.

Vierailija
54/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Älä jaksa tuota ainaista loppuun kulunutta jargonia.

Vierailija
55/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee joka kerta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Älä jaksa tuota ainaista loppuun kulunutta jargonia.

Tottahan tuo on, ja mun mielestä ihan piristävää kun joku mies sivistää toista miestä aiheesta!

Vierailija
56/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siedätte tuollaista sontaa? Kuulostaa ihan hirveältä.

Vierailija
57/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteistä kahdenkeskistä tekemistä. Ennen lapsia se oli ihan itsestäänselvää, nykyään aikamoisen säätämisen takana. Eihän se mahdotonta nytkään ole, mutta.

Vierailija
58/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siedätte tuollaista sontaa? Kuulostaa ihan hirveältä.

Vanhempana sietää kaikenlaista. Onneksi kaikki tulee pikkuhiljaa niin ehtii tottua. Ja positiivisia puolia on niin paljon että kyllä sen ruokahuollon hoitaa ja kipeänä nousee tekemään lapsille ruokaa. Sekin on ihan sympaattista kun lapset yrittää hoivata kuntoon kun itse potee kuumetta tai noroa sängynpohjalla.

Vierailija
59/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N33

Tämäkö on sitä kuuluisaa lapsellisten henkistä kypsyyttä, kun ainoa mitä kaipaa on kännäys? Aika surullista, jos et vapaa-ajallasi muuta tekemistä ilman lapsia keksisi. On tainnut se henkinen puoli jäädä 2-kymppisten alkuvuosiin... Toivottavasti edes ymmärrät, että suurin osa niin lapsellisista kuin lapsivapaista aikuisista EI haaveile monen päivän ryyppyputkista.

Vierailija
60/82 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole lapsia, olisi niin ahdistavaa elää jonkun toisen ehdoilla eikä enää seuraavaan 20 vuoteen olisi omaa rauhaa, vapautta tai kunnollista parisuhde-aikaa. Ja senkin jälkeen olisi loppuelämän aina huolissaan lapsista vaikka olisivatkin jo aikuisia.