Merkonomi, mitä työtä teet?
Ajattelin itse kouluttautua merkonomiksi, joten kaikki merkonomit minkälaista työtä teette, onko palkka ok jne ?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Paskaa alaa rupeat opiskelemaan
Pysy vaan kotona. Kyllä yhteiskunta elättää.
Yo-merkonomi ja 5 kieltä, joilla tulen toimeen. Ulkomailla, viennin parissa, 7 tuntia päivässä (lasten takia en halunnut pidempää päivää), brutto 3300, netto noin 2400, riittää hyvin.
Yrittäjä. Nostan palkkaa noin 2600€ kuussa käteen.
Kirjastomerkonomi ja kirjastossa töissä.
Puhelinmyyjänä nyt, mutta paria muutakin hommaa tehnyt vuosien varrella. Merkonomin koulutuksesta on aina hyötyä
Vakuutusyhtiössä bruttopalkka joku 45.000€ vuodessa bonuksineen ja lomakorvauksineen.
Itsekin opiskelen merkonomiksi parhaillaan, valinnaisista kursseista valitsin kirjanpidon. Tavoitteena perustaa oma tilitoimisto kun valmistun. Uskoakseni töitä kyllä riittää ja mikä parasta, voi tehdä etänä.
Minäkin opiskelen juuri merkonomiksi. Opiskelin aluksi sosionomiksi ja en löytänyt oman alan töitä. Tuntuu, että tämä on todella mun ala mitä haluan opiskella! Tosi kivaa ja mielenkiintoista:D !
Perus konttorirotta. Pääasiallisesti pyörittelen Exceleitä ja käytän CRM-järjestelmää. Palkka hieman yli 3000 €. Ei kyllä johdu koulutuksesta sinällään, vaan siitä, että olen ollut samassa työpaikassa pitkään ja pikku hiljaa kehittynyt ja saanut vaativampia hommia.
Palvelusihteeri Kelassa ja sitä ennen etuuskäsittelijä sossussa. Olen myös toiminut palkanlaskijana ja kirjanpitäjänä. Aina olen saanut helposti töitä ja selvästi työnantajat arvostavat merkonomitutkintoa. Eräästä työpaikasta lähtiessäni perehdytin pari viikkoa juuri valmistunutta tradenomia. Kauhukseni huomasin, ettei hän tajunnut mitä eroa on taseella ja tuloslaskelmatta tai myyntisaamisilla ja ostoveloilla. Samoin Excelin sain opettaa melkein alusta alkaen. Oli hakemuksen mukaan valmistunut hyvillä papereilla.
Itse olen töissä kirjastossa ja bruttopalkka noin 2000 €