Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vasemmisto vai oikestolainen

Vierailija
21.04.2015 |

Ja perustelut. Itse vasemmistolainen koska mielestäni yhteiskunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka eivät itse pärjää. Jokaiselle pitää taata mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään ja opiskelun tulee olla ilmaista. Olen siis humanisti ja siksi vasemmistolainen.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap

[/quote]

Eikö huumeiden käytöstä koidu ihan hirveitä haittoja yhteiskunnalle?

[/quote]

Kaikkialla, missä huumeiden käyttö on laillistettua, haitat ovat selvästi pienempiä. Käyttöön ja levitykseen liittyvä rikollisuus vähenee ja terveysongelmat vähentyvät koska myytävät aineet ovat turvallisempia ja hoitoon hakeudutaan tarvittaessa varhaisemmassa vaiheessa.

Vierailija
22/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap

[/quote]

[/quote]

Laillisen alkoholihuumeen haitat ovat ainakin moninkertaiset ns. tavallisten "huumeiden" haittoihin verrattuna:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolainen. Ja tiedoksi vain, että myös Persut haluavat huolehtia heikommista ( mm. lapsista, vanhuksista, sairaista).

Vierailija
24/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:58"]Kai aika oikeistolainen, mun mielestä jokainen on oman onnensa seppä ja oman työnsä tuloksista pitää saada nauttia ihan itse eikä hyysätä kaiken maailman taivaanrannanmaalareita. Kannattaisin tasaveroa (ja myös perustuloa, siihen päälle kaikki omalla työllä ansaittu ois vaan plussaa) ja sitä että työnteko olisi aina taloudellisesti kannattavaa. Tuloerot saavat olla isoja. [/quote] Jokainen ei ole oman onnensa seppä koska tapahtuu elämässä niin paljon asioita johon ei voi itse vaikuttaa. Esim jos sairastuisit niin olisiko sinusta kiva että yhteiskunta jättää sinut heitteille? Ap

[/quote]

Kyllä on väsynyttä lässytystä. Missä täällä on ketään jätetty heitteille, tai ollaanko jättämässä? Suomalainen "oikeistolainen" eli kokoomusta, keskustaa ja rkp:tä äänestävä on keskimäärin se, joka maksaa kaikki teidän humanistivihervasurien keksimät rahareiät ja tulonsiirrot. Eli oikeasti te vain puhutte ja hössötätte, kun muut huolehtivat heikompien kyydissäpidon kustannuksista. 

Suomessa on maailman rikkaimmat ja samalla tyytymättömimmät köyhät, suuruudenhulluimmat vihervasurit, yhdet maailman pienimmistä tuloeroista ja aivan helvetin ahdistava ja kateellinen ilmapiiri elää heille, jotka haluavat ja onnistuvat taloudellisesti pärjäämään. Ymmärrän hyvin että rikkaat muuttavat täältä muihin maihin. Sääli vaan että vievät rahansa ja veronsa mennessään, jää vähemmän jaettavaa köyhille.

Vierailija
25/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasemmistolainen. Ammatiltani olen kuvataiteilija. Yhteiskunnan kylmyyden vuoksi sairastuin alkoholismiin, eikä minulla siksi ole voimia harjoittaa ammattiani. Suomeen pitäisikin ottaa somalialaisia rikastuttamaan kulttuuriamme. Tämän rahoittamiseksi pitää sosialisoida rikkaiden rahat ja lahdata heidät niin kuin Kamputseassa.

Vierailija
26/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:29"]

[/quote]

[/quote]

Laillisen alkoholihuumeen haitat ovat ainakin moninkertaiset ns. tavallisten "huumeiden" haittoihin verrattuna:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/tutkijat-suomessa-meneillaan-alkoholikatastrofi/1889630

[/quote]

Alkoholi on tuhoisin huume mitä voi edes olla, ja sen haitat maksavat siis useita miljardeja euroja joka vuosi. Alkoholi on myös oikeiston suosikkihuume, koska se takaa poliiseille takuuvarmasti paljon töitä erilaisten jokapäiväisten järjestyshäiriöiden ja väkivallan muodossa:

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alkoholin-haittakustannukset-kattaisivat-koko-kestavyysvajeen/3102644

Vierailija
27/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto-vasemmisto-asteikko ei enää tänä päivänä kuvasta kovinkaan tarkasti politiikkaa. Tämä ei koske vain Suomea vaan koko maailmaa. Politiikka on pirstaloituneempaa kuin ennen kun ihmiset pystyi jakamaan yksinkertaisesti kahteen ryhmään.

Hieman tarkemman kuvan ihmisistä saa jos jakaa heidät kahdella asteikolla: talous- sekä arvoasteikolla. Itse olen arvoliberaali (ts. arvojen puolesta perinteisen vasemmistolainen), mutta talouspoliittisesti oikeistolainen. Tuen ihmisen yksilönvapautta, olkoon hän minkälainen ja näköinen tahansa, tasa-arvoa, vähemmistöjen oikeuksia, ja vastustan vahvasti uskontojen erioikeuksia yhteiskunnassa. Toisaalta tuen yritystoimintaa ja sitä että ihminen työllään luo onnensa ja valtiolla pitää olla vain rajallinen oikeus ohjailla tätä. Tiedän että moni kokoomuslainen on nykyään tällainen vaikka he perinteinen konservatiivipuolue onkin. Uudet tuulet puhaltavat jonka takia useat, varsinkin nuoremmat, kokkarit tukevat sellaisia arvoja joilla aiemmin vasemmisto ratsasti vaikka he edelleen ovat talouspoliittisesti oikeistolaisia.

Persuthan taas ovat tämän vastakohta. Persut ovat kansallissosialistinen puolue, eli talouspoliittisesti aika vasemmistolainen mutta sosiaalisten arvojen puolesta konservatiivinen. Siksi he eivät pidä vasureista koska vasurit ovat liian liberaaleja arvoiltaan, mutta he eivät myöskään pidä kokkareista koska kokkarit ovat liian paljon yrityksiä tukevia ja täten työläisiä "sortavia".

Mies, 30-v.

Vierailija
28/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]
Huumeiden laittoomuudesta koituu ei huumeista.
Ap

Vierailija
29/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hellyyttävästi muotoiltu tuo otsikko :D

Vierailija
30/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämänkö päälle pitäisi saada vielä "huumeiden" haitat?

Vierailija
31/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosialisti.

Vierailija
32/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivista on koko politiikka riippumatta tai ehkä juuri puolueiden takia..

Vierailija
33/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eli valtion velvollisuus on maksaa heikkopäisten elämistä ja loisimista, mutta valtiolla ei ole oikeutta ohjastaa heitä parempaan elämään?

Kyllä se minusta niin pitää mennä, että elä ensin siivosti niin saat leivän. Tai leivän kun olet tehnyt vähän työtä jne.

Vierailija
34/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:48"]

Ja perustelut. Itse vasemmistolainen koska mielestäni yhteiskunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka eivät itse pärjää. Jokaiselle pitää taata mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään ja opiskelun tulee olla ilmaista. Olen siis humanisti ja siksi vasemmistolainen.

[/quote]

Mitä asiaa yhteiskunta ei nyt hoida hyvin?

Vierailija
35/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ein reich, ein volk, ein soini! Mamut raus raus!

Vierailija
36/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämänkö päälle pitäisi saada vielä "huumeiden" haitat?

[/quote]

Vähemmän tulee kaikenlaisia huumehaittoja, jos asiaa lähestytään muullakin kuin vain pelkällä kieltolailla, joka kaiken lisäksi on kannabiksen suhteen Suomessa arvottu. Huumeiden täysi laittomuus on paljon suurempi ongelma kuin niiden osittainen laillisuus. Tästä syystä monet maailman maat ovat jo ainakin kannabiksen laillistaneet, ja tämän vuoden aikana näitä maita tulee jälleen lisää. Eikä se, että alkoholi on Suomen suurin tappaja ja jokapäiväisen väkivallan aiheuttaja, ole mikään syy ylläpitää toimimatonta kieltolakia, ainakaan kannabiksen suhteen.

Vierailija
37/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:48"]

[/quote]

Mitä asiaa yhteiskunta ei nyt hoida hyvin?
[/quote]
On aika paljon asioita jota ei hoideta hyvin. Esimerkiksi julkinen terveyden hoito ei pelaa ja aikoja saa odotella ties kuinka kauan. Mielenterveys ongelmaiset eivät saa tarpeeksi apua vaan pelkän pilleripurkin. Vaikka terepia ja lääkehoito olisi parempi keino auttaa mielenterveys ongelmista. Toinen iso ongelma on 9e työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta. Minusta vääriin että työttömille teetetään töitä mutta ei makseta palkkaa.
Ap

Vierailija
38/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä eli vihreä

Vierailija
39/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]

[/quote]

Eli valtion velvollisuus on maksaa heikkopäisten elämistä ja loisimista, mutta valtiolla ei ole oikeutta ohjastaa heitä parempaan elämään?

Kyllä se minusta niin pitää mennä, että elä ensin siivosti niin saat leivän. Tai leivän kun olet tehnyt vähän työtä jne.
[/quote]
Kyllä valtion tehtävä on huolehtia siitä että kukaan ei kuole nälkään ja ole asunnoton. Se on etu myös rikkaille yhteiskunta rauhan takia. Huumeiden käyttö pitäisi laillistaa koska se vähentäisi rikollisuutta ja suomi saisi verorahoja. Huumeiden käyttö tuskinpa lisääntyisi radikaalisti vaikka ne laillistettaisiin.
Ap

Vierailija
40/64 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto. Elämä on rankkaa ja itsestään pitää olla vastuussa, jos olet terve aikuinen. Vanhuksia haluaisin hoivata paljon paremmin ja isommalla rahalla, samoin vammaiset ja oikeasti sairaat ansaitsevat hoitoa, rakkautta ja tukea.

Äänekkäimmät vasemmiston kannattajat ovat teiniäitejä, lukion kesken jättäneitä ja narkkareita. Just facessa itki joku "kovien arvojen nousua." Kai se itkettää,kun herra elää valtion täyshoidolla "masennuksen" vuoksi. Jännä, että toi masennus väistyy kuitenkin päivittäisen pilvikaupan ja polttelun ajaksi. Baareissa jaksaa myös käydä tiuhaan. Mutta kovin on masentunut. Sanomattakin selvää, että rahaa riittää kuin roskaa tällä mussukalla. Kovasti siihen on Suomi panostanut rahaa terapioiden ja muun vastaavan avulla, silti on amis kesken 23vnä. Mun puolesta vois ihan oikeesti kuolla pois. Vasemmisto mahdollistaa nimenomaam just tän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän