Olisi 5 aaria joutomaata, miten perustan luonnonniityn?
Heittelin jotain siemeniä sinne, mutta ei onnistunut. Paahteinen paikka.
Kommentit (24)
Ei saa olla rikkakasvustoa alla yhtään. Paljon hiekkaa ja köyhä maa ja kastelua alussa. Niitä siemeniä pitää olla todella paljon. Pääset helpommalla, jis ostat sellasen siemenmaton.
Paahteinen paikka on just hyvä.
Jos siinä heinä kasvaa, niin onhan se jo niitty. Kylvä luonnonkasvien siemeniä keväällä ja kastele ne hyvin.
Valmiita nittysiemenseoksiakin on. Voit myös kauhalla siirtää toisaalta pihasta vaikka ketoneilikoita, Voikukatkin kuuluvat nyytille ja niittyleinikit japäivän kakkarat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt kasvaa?
Heinää ja nokkosta. Koivun ja muiden lehtipuiden pieniä taimia. Olen niittänyt satunnaisesti.
Voit kysyä neuvoa paikkakuntasi maataloussihteeriltä tai puistotoimesta.
Kuulemma niittykasvien kasvatus siemenistä on vähän hankalaa.
Otat sinne lampaita joka kesä laiduntamaan
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä sitten kasva mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillein ne niityt ajansaatossa on muodostuneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt kasvaa?
Heinää ja nokkosta. Koivun ja muiden lehtipuiden pieniä taimia. Olen niittänyt satunnaisesti.
Nokkoset viittaavat liian ravinteikkaaseen maahan niittyä ajatellen. Niitä niitä ja vie niittojätteet pois, niin maa köyhtyy. Paahteinen paikka on hyvä niitylle, mutta ravinteita ei saa olla liikaa.
Metsämansikkaa ja ruiskaunokkia kuin tilliä ja persiljaa ja pari puskaa mustaa viinimarjaa ja omenapuun taimi verkolla suojattu. Lemmikki kukkaa ja ratamo Timotei heinää . Vähän matalampaa kasvia . Saat sitten siitä marjoja ja omenaa joku vuosi. Mansikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Metsämansikkaa ja ruiskaunokkia kuin tilliä ja persiljaa ja pari puskaa mustaa viinimarjaa ja omenapuun taimi verkolla suojattu. Lemmikki kukkaa ja ratamo Timotei heinää . Vähän matalampaa kasvia . Saat sitten siitä marjoja ja omenaa joku vuosi. Mansikkaa.
Nyt kysyttiin niitystä, ei kasvimaan perustamisesta.
Jos siemenistä kasvattaa ei ensimmäisenä vuonna vielä kasva niityksi, ens vuonna sitten. Niittymatto olis voinut jo kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://laidunpankki.fi/laidunnus-on-perinnebiotooppien-tehokkain-hoito…
Kuule nokkonen on ruokaa siitä tehdään keittoja piirakkaa käytetään hiusten huuhteluvedessä . Mutta voit siirtää sitä jonkun navetan seinälle missä viihtyy myös herneet . Auringon kukat mistä saa öljyä siemeniä viihtyy navetan seinien lähellä koska lanta lannoittaa. Lapiolla ottaa juurineen kasvin ja siirtää toiseen paikkaan . Siirrät koivun ja muiden taimet lapiolla metsään tai mökille . Tai avohakkuun pilaamalle alueelle . Kastele .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt kasvaa?
Nokkoset viittaavat liian ravinteikkaaseen maahan niittyä ajatellen. Niitä niitä ja vie niittojätteet pois, niin maa köyhtyy. Paahteinen paikka on hyvä niitylle, mutta ravinteita ei saa olla liikaa.
Nokkosia on vanhan pienen kasvimaan ympärillä. Ei koko alalla. Luulen että on ihan hyvää maata niitylle, siinä sellainen oikeastaan aikoinaan olikin, mutta on heinettynyt ja tosiaan tuota taimikkoa tullut riesaksi saakka jota en kaipaisi siihen yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kysyttiin niitystä, ei kasvimaan perustamisesta.
Metsämansikka kasvaa niityllä ja lemmikit kuin omenapuukin. Ruokaa pitää kylvää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt kasvaa?
Pitääkö niiden niittykukkien ehtiä siementämään ennen kuin niitetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä nyt kasvaa?
Nokkosia on vanhan pienen kasvimaan ympärillä. Ei koko alalla. Luulen että on ihan hyvää maata niitylle, siinä sellainen oikeastaan aikoinaan olikin, mutta on heinettynyt ja tosiaan tuota taimikkoa tullut riesaksi saakka jota en kaipaisi siihen yhtään.
Ollut kasvimaa joskus Job sehän on sitten hyvä maa kasvattaa omenaa marjoja ja mansikkaa.
NO SE ON KERRAN OLLUT KASVIMAA . Viet puunalut metsään . Toope.
no ei sitä taida olla kuin 2-3 aaria.