Oletko vasemmisto vai oikestolainen
Ja perustelut. Itse vasemmistolainen koska mielestäni yhteiskunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka eivät itse pärjää. Jokaiselle pitää taata mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään ja opiskelun tulee olla ilmaista. Olen siis humanisti ja siksi vasemmistolainen.
Kommentit (64)
Eikä ole. On yksilön velvollisuus pitää huokta ettei kuole nälkään tai ole asunnoton.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap [/quote] Eli valtion velvollisuus on maksaa heikkopäisten elämistä ja loisimista, mutta valtiolla ei ole oikeutta ohjastaa heitä parempaan elämään? Kyllä se minusta niin pitää mennä, että elä ensin siivosti niin saat leivän. Tai leivän kun olet tehnyt vähän työtä jne. [/quote] Kyllä valtion tehtävä on huolehtia siitä että kukaan ei kuole nälkään ja ole asunnoton. Se on etu myös rikkaille yhteiskunta rauhan takia. Huumeiden käyttö pitäisi laillistaa koska se vähentäisi rikollisuutta ja suomi saisi verorahoja. Huumeiden käyttö tuskinpa lisääntyisi radikaalisti vaikka ne laillistettaisiin. Ap
[/quote
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap
[/quote]
Eli valtion velvollisuus on maksaa heikkopäisten elämistä ja loisimista, mutta valtiolla ei ole oikeutta ohjastaa heitä parempaan elämään?
Kyllä se minusta niin pitää mennä, että elä ensin siivosti niin saat leivän. Tai leivän kun olet tehnyt vähän työtä jne.
[/quote]
Pitäisi olla vanhempien vastuulla sitten, että kykenevät elättämään lapsensa, mikäli yhteiskunta ei siihen suostu, tai lapsi ei halua. Koska näin ei ole, niin vastuu on yhteiskunnalla ja koska täällä ei ole työpaikkoja mitä tarvita, niin kyllä se on valtion velvollisuus elättää ihmisiä näissä puitteissa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:06"]Olen aika tarkalleen noiden kahden välillä, mutta toisaalta olen voimakkaasti arvoliberaali. Perusteluna se että valtion tulee turvata huono-osaisten hyvinvointi mutta toisaalta kannustaa tuotteliaisuuteen ja yrittäjyyteen. Yksilönvapaus on minulle erityisen tärkeää. [/quote] Yksilönvapaus on myös minulle tärkeä. Kannatan kaikkien huumeiden laillistamista esimerkiksi. Ei ole yhteiskunnan tehtävä puuttua täysikäsen huumeiden käyttöön. Ap
[/quote]
Eli valtion velvollisuus on maksaa heikkopäisten elämistä ja loisimista, mutta valtiolla ei ole oikeutta ohjastaa heitä parempaan elämään?
Kyllä se minusta niin pitää mennä, että elä ensin siivosti niin saat leivän. Tai leivän kun olet tehnyt vähän työtä jne.
[/quote]
Pitäisi olla vanhempien vastuulla sitten, että kykenevät elättämään lapsensa, mikäli yhteiskunta ei siihen suostu, tai lapsi ei halua. Koska näin ei ole, niin vastuu on yhteiskunnalla ja koska täällä ei ole työpaikkoja mitä tarvita, niin kyllä se on valtion velvollisuus elättää ihmisiä näissä puitteissa.
[/quote]
Vanhempien velvollisuus ei ole elättää yli 18 vuotiasta lastaansa.
ap
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:30"]Oikeisto. Elämä on rankkaa ja itsestään pitää olla vastuussa, jos olet terve aikuinen. Vanhuksia haluaisin hoivata paljon paremmin ja isommalla rahalla, samoin vammaiset ja oikeasti sairaat ansaitsevat hoitoa, rakkautta ja tukea. Äänekkäimmät vasemmiston kannattajat ovat teiniäitejä, lukion kesken jättäneitä ja narkkareita. Just facessa itki joku "kovien arvojen nousua." Kai se itkettää,kun herra elää valtion täyshoidolla "masennuksen" vuoksi. Jännä, että toi masennus väistyy kuitenkin päivittäisen pilvikaupan ja polttelun ajaksi. Baareissa jaksaa myös käydä tiuhaan. Mutta kovin on masentunut. Sanomattakin selvää, että rahaa riittää kuin roskaa tällä mussukalla. Kovasti siihen on Suomi panostanut rahaa terapioiden ja muun vastaavan avulla, silti on amis kesken 23vnä. Mun puolesta vois ihan oikeesti kuolla pois. Vasemmisto mahdollistaa nimenomaam just tän. [/quote] Masennus on oikea sairas ja vakava onkin. Ei mulla muuta. Ap
[/quote]
Oh, tää masennus joka on jatkunut 16-vuotiaasta asti, jonka "potija" on pahin bikettäjä, dokaaja ja lusmu jonka tiedän in niin kauhian pipi? :'( On se rankkaa, kun lekurille sanotaan ettei pääse ulos ovesta aamuisin mutta todellisuudessa ollaan iloisina toimittamassa ekaa satsia 12 aikoihin. .Rakas, ihmiset on mulkkuja. Masennuksesta saa hyvän keppihevosen sille elämänpituiselle downshiftaamiselle. Aidosti masentunut ei tää jannu ole.
Kai mä olen enemmän oikealla. Mun mielestä on ihan ok, että valtio tukee työttömiä jollain tasolla, mutta sitä rahamäärää minkä työttömät saa pitäisi huomattavasti leikata. Ei valtion kuulu tarjota baareilua, linnanmäkireissuja, yms. Se riittäisi, että ihmiset saisivat ruokaa ja katon pään päälle, menköön töihin jos haluaa enemmän rahaa.
Myös veroja voisi alentaa, ei ole oikein, että sijoittamisesta, säästämisestä ja työnteosta rangaistaan verojen muodossa. Julkinen sektorikin on Suomessa niin suuri, että sitä voisi huoletta leikata
Olen vasuri. Mielestäni oikeistolainen taloupolitiikka heikentää demokratiaa, kun rahan annetaan sanella säännöt.
Eläke on turha kun ei pärjää itse saa kuolla terv oikeistosta
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:54"]Jotain siltä väliltä, siksi äänestin perzuja. [/quote] Persut on oikestoa. Ap
[/quote]Juurihan tätä eilen TV:ssä käsiteltiin. PS ei ole tavanomainen oikeistopuolue vaan ajaa työväestön asioita. Harmi etten löydä sinulle linkkiä mistä voisit lukea asiasta.
[/quote]
Perussuomalaiset on konservatiivinen keskustalais/vasemmistolainen puolue. Soini määritteli puolueen olevan hitusen keskipistettä vasemmalla.
"Oikeistolaisuus" - "vasemmistolaisuus" on talouspoliittinen jako.
"Konservatiivisuus" - "liberaalisuus" on jako missä: Suomi ensin/isänmaan rakkaus on vastaan muslimien vastaanottoa/humanistista "mailman tuskaa".
Nihkeys elintasopakolaisia ja turvapaikkaterroristeja kohtaan ei tee puolueesta "oikeistolaista". Paitsi jos määrittelijänä ole vasemmistolaisuuden lahottama idiootti, jolle kaikki mitä vastaan itse on - on "oikeistolaista".
Puolue on himpun vasemmistolaisempi kuin Keskustapuolue ja hiukan konservatiivisempi.
Perussuomalaiset on suunileen yhtä "oikeistolainen" kuin SDP ja reilusti konservatiivisempi.
Perussuomalaiset on suunileen yhtä konservatiivinen kuin KD.
41v m
Olen oikealle kääntyvä, mutta en selvästi kumpaakaan. Kannatan joitain vasemmistolaisia ja joitain oikeistolaisia arvoja ja kummatkin ovat mielestäni äärimmilleen vietyinä epämielyttäviä. Olen hyvin arvoliberaali joka yleensä liitetään vasemmistolaisuuteen, mutta en ole stereotypia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]
[/quote]
Ensin tehdään siis vuosikymmeniä toitä, että päästään elämän loppupuolella lopulta eläkkeelle, ja sitten oikeiston edustaja haluaa, että eläkeläiset saisivat kuolla? Uskon tosiaan, että edustat sitä oikeistoa, jolla raha menee aina inhimillisyyden edelle. Eikä haittaa yhtään, että maailmassa 85 rikkainta omistaa saman verran kuin 3, 5 miljardia köyhintä. Kyllähän sellainenkin talousjärjestelmä aikansa toimii, kunnes pyramidi lopulta romahtaa.
Olen äärilberaali oikeistolainen :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:48"]
Ja perustelut. Itse vasemmistolainen koska mielestäni yhteiskunnan tehtävä on huolehtia niistä jotka eivät itse pärjää. Jokaiselle pitää taata mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämään ja opiskelun tulee olla ilmaista. Olen siis humanisti ja siksi vasemmistolainen.
[/quote]Oletko mies vai nainen minkä ikäinen?
Otsikosta tulee mielen legendaarinen. Mansi ja mustikoita myytävänä. Vai oliko se musti ja mansikoita.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:43"]
[/quote]
Ensin tehdään siis vuosikymmeniä toitä, että päästään elämän loppupuolella lopulta eläkkeelle, ja sitten oikeiston edustaja haluaa, että eläkeläiset saisivat kuolla? Uskon tosiaan, että edustat sitä oikeistoa, jolla raha menee aina inhimillisyyden edelle. Eikä haittaa yhtään, että maailmassa 85 rikkainta omistaa saman verran kuin 3, 5 miljardia köyhintä. Kyllähän sellainenkin talousjärjestelmä aikansa toimii, kunnes pyramidi lopulta romahtaa.
[/quote]
Jos jollain on Afrikassa varaa tehdä paskamaja, niin siinä on ihan sopivasti omaisuutta jokaiselle kehitysmaalaiselle. Enemmästä ei ole kuin haittaa sellaiselle väelle, joka ei rahan arvoa kuitenkaan koskaan ymmärrä.
Vasemmistolaiset eivät juuri ajattele muita vaan heille tärkeää on että kaikilla menee huonosti. Oikeistolaiset taas ajattelevat että on parempi että kaikilla menee hyvin ja silloin ei haittaa jos toisilla menee vielä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:30"]Oikeisto. Elämä on rankkaa ja itsestään pitää olla vastuussa, jos olet terve aikuinen. Vanhuksia haluaisin hoivata paljon paremmin ja isommalla rahalla, samoin vammaiset ja oikeasti sairaat ansaitsevat hoitoa, rakkautta ja tukea.
Äänekkäimmät vasemmiston kannattajat ovat teiniäitejä, lukion kesken jättäneitä ja narkkareita. Just facessa itki joku "kovien arvojen nousua." Kai se itkettää,kun herra elää valtion täyshoidolla "masennuksen" vuoksi. Jännä, että toi masennus väistyy kuitenkin päivittäisen pilvikaupan ja polttelun ajaksi. Baareissa jaksaa myös käydä tiuhaan. Mutta kovin on masentunut. Sanomattakin selvää, että rahaa riittää kuin roskaa tällä mussukalla. Kovasti siihen on Suomi panostanut rahaa terapioiden ja muun vastaavan avulla, silti on amis kesken 23vnä. Mun puolesta vois ihan oikeesti kuolla pois. Vasemmisto mahdollistaa nimenomaam just tän.
[/quote]
Masennus on oikea sairas ja vakava onkin. Ei mulla muuta.
Ap