Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat vinkit tupakoinnin lopettamiseen!

Vierailija
02.01.2022 |

En kaipaa moraalisaarnaa, se ei auta lopettamisessa. Nyt tuli kipuraja vastaan kun hintaa nostetaan taas. Ja tottakai terveysasiat huolettaa myös. Haluan päästä eroon tupakasta, mutta se tuntuu mahdottomalta. Auttakaa, kertokaa miten te onnistuitte!

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tuollaiset kirjat auta, koska olen tiennyt ne kirjan asiat jo muutenkin.

Se oli kyllä niin hölmö. Oikein sellainen kunnon stereotyyppinen jenkkien selfhelp - opas, jonka koko sisältö olisi ollut tiivistettävissä yhteen a4.

Vierailija
22/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheinen sairastui, se herätti kun oli polttanut vuosikymmeniä.

Stumppi. Fi kirjoittelin, luin sitä carren kirjaa. Josta tuli se ajatus että tupakka on veemäinen kaveri joka vie sulta kaiken muttei anna mitään. Psyykkasin itseni uskomaan että tupakka ei vie mua, ja että EN HALUA polttaa. Luin listoja mitä kropalle tapahtuu kun on ollut 2h, 24h...jne ilman kessua.

Itse poltin askin päivässä, en olisi ikinä uskonut että pääsen eroon.

Käytin myös laastareita aluksi ja sitten purkkaa. Ekat kuukaudet oli kyllä aika raskasta itselle. Ja aina kun tuli se mielihalu, keksin jotain sijaistekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sukset ja mene hiihtämään.

Oma lapsi oli siinä iässä, että saattoi opetella hiihtämään, hankittiin sukset kaikille ja kun siinä yhteydessä aloin tekemään 5-10 km hiihtoretkiä, huomasin ettei tupakka tullut edes mieleen, muutamaan tuntiin, hankin lisäavuksi nikotiinipurukumia, joita satunnaisesti pureskelin, kun tuli vieroitusoireita.

Päivittäin hiihtoreissu, muutaman tunnin tauko ja nikotiinipurukumit. Kolmen kuukauden kuluttua saatoin jo alkaa vähentämään myös purukumin käyttöä. Puolen vuoden jälkeen ei enää oireita, eikä tarvetta tupakalle.

Endorfiini on aika hyvä nikotiinin korvike. Hiihtoreissujakaan ei ole ollut ikävä enää pitkään aikaan. Näin onnistui jo noin 30 vuotta sitten.c

Vierailija
24/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheinen sairastui, se herätti kun oli polttanut vuosikymmeniä.

Stumppi. Fi kirjoittelin, luin sitä carren kirjaa. Josta tuli se ajatus että tupakka on veemäinen kaveri joka vie sulta kaiken muttei anna mitään. Psyykkasin itseni uskomaan että tupakka ei vie mua, ja että EN HALUA polttaa. Luin listoja mitä kropalle tapahtuu kun on ollut 2h, 24h...jne ilman kessua.

Itse poltin askin päivässä, en olisi ikinä uskonut että pääsen eroon.

Mulle ei auttanut. Mulle tupakka antaa taukoja, mitä en muuten saa. Tauko lapsiperhearjesta, tauko muista ihmisistä, tauko siitä ja tästä. Tauko omista ajatuksista. Ja olen yrittänyt tauottaa jollain muulla, mutta ei se ollut sama rouskuttaa jotain porkkanaa parvekkeella. Tuntui vain tyhmälle. Niinkuin pelkkä ulkona käyminenkin tuntuu ajan haaskaukselta. Aktiivinen tekeminen ei ole niin typerän tuntuista.

Vierailija
25/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tuollaiset kirjat auta, koska olen tiennyt ne kirjan asiat jo muutenkin.

Ei olekaan kyse tiedosta vaan tsempistä.

Mullekaan ei ollut mitään hyötyä carrin kirjasta. Tuli sellainen olo että se on kirjoitettu hieman heikkolahjaisille. Ei siis millään pahalla niille, joille toimi.

Olin polttamatta tasan niin kauan kuin luin kirjaa. Ei uusia oivalluksia, ei tsemppiä ei mitään. Onneksi ko opus ei ole hinnalla pilattu.

Mulle ei ole toiminut mikään. Haluaisin rahan takia lopettaa, mutta ei onnistu millään. Olen kokeillut aivan kaikki tarjolla olevat korvikkeet ja menetelmät.

Tähän aina joku ikinä polttamaton tulee viisastelemaan etten oikeasti halua lopettaa ja että liian heikot ei pysty. Ei auta viisastelu ja haukkuminenkaan lopettamisessa, eikä mikään itsestään selvien latteuksien kertominen. Se miltä näytän ei kiinnosta ja terveyskin menee jokaisella ennemmin tai myöhemmin. Ottaa päähän niin paljon kun viisastelijat tulee neuvomaan, että vedän kessut esille siinä urputtajan naaman edessä.

Miehelle sen sijaan toimi kun muut ilkkuivat. Halusi niin kovasti näyttää muille pystyvänsä, että lopetti kerrasta. Millainen ihminen olet? Jos muiden mielipide kiinnostaa, niin kerro mahdollisimman monelle lopettavasi. Kaikki tulevat haastamaan ettet pysty ja saatat saada siitä motivaatiota.

Sinä puolestaan kuulostat heikkolahjaiselta selittelijältä. Itse aloittelin yläasteella tupakan polton ja kun tuli 35 mittariin, niin päätin että nyt riittää. Käytin vuoden verran erilaisia nikotiinituotteita, kunnes pääsin niistäkin eroon.

Eli sinun pitää tehdä se päätös ja lopettaa selittelemästä.

Vierailija
26/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekaan ei ollut mitään hyötyä carrin kirjasta. Tuli sellainen olo että se on kirjoitettu hieman heikkolahjaisille. Ei siis millään pahalla niille, joille toimi.

Olin polttamatta tasan niin kauan kuin luin kirjaa. Ei uusia oivalluksia, ei tsemppiä ei mitään. Onneksi ko opus ei ole hinnalla pilattu.

Mulle ei ole toiminut mikään. Haluaisin rahan takia lopettaa, mutta ei onnistu millään. Olen kokeillut aivan kaikki tarjolla olevat korvikkeet ja menetelmät.

Tähän aina joku ikinä polttamaton tulee viisastelemaan etten oikeasti halua lopettaa ja että liian heikot ei pysty. Ei auta viisastelu ja haukkuminenkaan lopettamisessa, eikä mikään itsestään selvien latteuksien kertominen. Se miltä näytän ei kiinnosta ja terveyskin menee jokaisella ennemmin tai myöhemmin. Ottaa päähän niin paljon kun viisastelijat tulee neuvomaan, että vedän kessut esille siinä urputtajan naaman edessä.

Miehelle sen sijaan toimi kun muut ilkkuivat. Halusi niin kovasti näyttää muille pystyvänsä, että lopetti kerrasta. Millainen ihminen olet? Jos muiden mielipide kiinnostaa, niin kerro mahdollisimman monelle lopettavasi. Kaikki tulevat haastamaan ettet pysty ja saatat saada siitä motivaatiota.

Sinä puolestaan kuulostat heikkolahjaiselta selittelijältä. Itse aloittelin yläasteella tupakan polton ja kun tuli 35 mittariin, niin päätin että nyt riittää. Käytin vuoden verran erilaisia nikotiinituotteita, kunnes pääsin niistäkin eroon.

Hyvä että kysyin sun neuvoa. Tota en ollut vielä keksinyt🙄

T. Heikkolahjainen selittäjä joka menee nyt haisemaan partsille kun taas tultiin pätemään kysymättä

Vierailija
27/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osta tupakka, et pummaa sitä keltään ja et vaan polta enää.

Sitten kun se olisi niin helppoa. Ei varmaan kannata neuvoa, jos ei tiedä.

Kaupassa yllättävän helposti pyytää askin ihan tottumuksesta (olisi parempi jos ei tarvitsisi pyytää myyjältä, niin ei livahtaisi niin helposti ne sanat). Kannattaa pyytää jotakuta muuta hoitamaan ostokset muutaman viikon ajan, jos mahdollista.

Vierailija
28/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savuton 9,5 vuotta kirjoitti:

Champix-kuuri, täysi nikotiinittomuus, aloitus loma-aikaan ja otat alun samalla asenteella kuin olisit 2 viikkoa oksennustaudissa: eli et edes yritä tehdä mitään. Huilaa ja katsot leffoja tms. Kaupassa käyt etukäteen ja ostat kaikkea, mitä voit tarvita. Nikotiini ulos huushollista kokonaan.

Sitten vaan muistutat itseäsi, että tämä menee pian ohi, tämä menee pian ohi..

Ja kas, pian on pari viikkoa mennyt, nikotiiniriippuvuus on pois ja alat paranemaan myös henkisestä riippuvuudesta. Se on jo helpompaa ja parin kuukauden jälkeen huomaat, että on jo päiviä, jolloin et ole ajatellut tupakkaa kertaakaan.

Tsemppiä, kyllä se onnistuu!👍

Toimiiko toi Champix? Sain lääkäriltä reseptin siihen, mutta tällä hetkellä sitä ei saa suomesta. Keväällä vasta.

Mitä tarkoitat toimiko? Noista psyykenlääkkeistähän ei yleensäkään ole tarkoitus tulla mitään oloja eikä siitä tullut. Tosi tosi vaikeaa oli lopettaminen, nikkis oli karmea, ei huvittanut aamulla herätä kun tiesi ettei saa polttaa ym. Mutta onnistuinhan lopettamaan, joten ehkä se jotenkin kuitenkin vaikuttaa asiaan.

Voihan oksennustauti-metodin ottaa käyttöön ilman mitään kuurejakin. Tärkeintä ettei käytä yhtään nikotiinia eikä yritä alkuun tehdä mitään.

Vierailija
29/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Heikkolahjainen selittäjä joka menee nyt haisemaan partsille kun taas tultiin pätemään kysymättä

Voi voi. Toisilla vaan ei kyvyt riitä ottamaan itseään niskasta kiinni. Mutta voit toki jatkaa röökinpolttoa ja tuota lässytystäsi.

Vierailija
30/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinilaastarin avulla minä lopetin. 11 vuotta tupakoin n. 10-15 tupakkia päivässä. Ne pahimmat ajat käytin laastaria kunnes luovuin siitäkin. Mut vinkkinä että parhain apu on nimenomaan motivaatio ja halu lopettaa joka lähtee itsestä. Ilman niitä ei auta mitkään vieroitusvalmisteet. Tsemppiä Aplle!

Vierailija
31/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Champix-kuuri, täysi nikotiinittomuus, aloitus loma-aikaan ja otat alun samalla asenteella kuin olisit 2 viikkoa oksennustaudissa: eli et edes yritä tehdä mitään. Huilaa ja katsot leffoja tms. Kaupassa käyt etukäteen ja ostat kaikkea, mitä voit tarvita. Nikotiini ulos huushollista kokonaan.

Ja kas, pian on pari viikkoa mennyt, nikotiiniriippuvuus on pois ja alat paranemaan myös henkisestä riippuvuudesta. Se on jo helpompaa ja parin kuukauden jälkeen huomaat, että on jo päiviä, jolloin et ole ajatellut tupakkaa kertaakaan.

Toimiiko toi Champix? Sain lääkäriltä reseptin siihen, mutta tällä hetkellä sitä ei saa suomesta. Keväällä vasta.

Mitä tarkoitat toimiko? Noista psyykenlääkkeistähän ei yleensäkään ole tarkoitus tulla mitään oloja eikä siitä tullut. Tosi tosi vaikeaa oli lopettaminen, nikkis oli karmea, ei huvittanut aamulla herätä kun tiesi ettei saa polttaa ym. Mutta onnistuinhan lopettamaan, joten ehkä se jotenkin kuitenkin vaikuttaa asiaan.

Voihan oksennustauti-metodin ottaa käyttöön ilman mitään kuurejakin. Tärkeintä ettei käytä yhtään nikotiinia eikä yritä alkuun tehdä mitään.

Lähinnä sitä tarkoitin, että oliko tuosta lääkkeestä apuja?

Vierailija
32/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuska toimii parhaiten.

Jos hinta ongelma niin eihän sitä Suomesta kannata ostaa, 2019 kesästä lähtien olen ostanut kaikki tupakat virosta/ruotsista.

Vierailija
33/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi just rahan miettiminen. Muutettiin kalliimpaan asuntoon ja olisi mennyt liian tiukille jatkaa vielä tupakointia. Siitä on myös apua, kun miettii, haluaako lastensa tupakoivan. Jos vanhemmat tupakoi, niin on melko turhaa saarnata, kuinka epäterveellistä tupakka on. Champix on myös kokeiltu ja se esti nikotiinin imeytymisen, tosin silloin en lopettanut tupakointia.

Monta lopettamia yritystä on takana ja kyllä se viimein myös onnistui!

Vierailija
34/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuska toimii parhaiten.

Jos hinta ongelma niin eihän sitä Suomesta kannata ostaa, 2019 kesästä lähtien olen ostanut kaikki tupakat virosta/ruotsista.

Nuuskaajan suu on karmaiseva näky. En suosittele.

Vierailija
35/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Toisilla vaan ei kyvyt riitä ottamaan itseään niskasta kiinni. Mutta voit toki jatkaa röökinpolttoa ja tuota lässytystäsi.

Jos tyypillä tulee välitön vastareaktio pyytämättömiin neuvoihin ja arvioihin, niin ihan kiusaamista tulla kertomaan niitä. Eiköhän pointti ollut tuo miten miehensä onnistui.

Ohis

Vierailija
36/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta Champix valmisteesta tulee masentuneeks

Vierailija
37/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuuska toimii parhaiten.

Nuuskaajan suu on karmaiseva näky. En suosittele.

Tuo nyt on sama kuin sanoisi että kaikki alkoholia käyttävät ovat jotain likaisissa ja kusisissa vaatteissa kulkevia. Ei voi yleistää muutamaa pahaa tapausta kaikkiin.

Vierailija
38/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla on ollut. Mäkin haluaisin kokeilla, mutta pelkään niitä sivuvaikutuksia mitkä stumpissa kuvataan aika hurjiksi.

Vierailija
39/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin mä sillä onnistuin, en tiedä vaikuttiko mihin ja miten. Ehkä joku sisäinen motivaatio on sit suurempi sen kanssa.

Aikaisemmin yritin lopettaa tuhat kertaa kaikilla mahdollisilla nikotiinikorvaus, sähkötupakka, lopetus-kirjan ja em. hiihtämisen avulla, mutta ei. Champixin kanssa onnistui silti eka yrittämällä vaikka vaikeaa oli.

Vierailija
40/68 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopettaa vain sen tupakan ostamisen ja samalla myös polttamisen kun ei sitä voi polttaa kun sitä ei ole. Niin minä aikoinaan pääsin siitä eroon. Tietysti aluksi teki tupakkaa kovasti mieli mutta minä vain olin päättänyt olla polttamatta. Poltin tupakkaa noin 10 kappaletta päivässä 5-6 vuoden ajan, olin aloittanut sen reilut 20 vuotiaana. Nyt olen ollut yli 10 vuotta tupakoimatta eikä enää kävisi edes mielessä ostaa saati polttaa sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan