Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pussataanko teillä lapsia suulle?

Vierailija
20.04.2015 |

Tämmöinen tuli mieleen, kun eräs bloggaaja postasi kuvan, jossa pussaa tytärtään suulle.

Meillä on aina suulle pussailu ollut vanhempien välinen juttu. Lisäksi luulisi tuossa jo karieksen ym. tarttuvan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suulle pussaaminen on pohjoismaisissa kulttuureissa rakastavaisten hellyydenosoitus, eikä kuulu lapsen ja aikuisen väliseen suhteeseen.

Vierailija
22/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen pussaaminen suulle on teistä luonnollista, ei-seksuaalista, niin varmaan pussaatte myös ystäviänne, omia vanhempianne ym. suulle?
Sairasta nähdä siinä mitään outoa, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:09"]Minusta suulle pussaaminen on pohjoismaisissa kulttuureissa rakastavaisten hellyydenosoitus, eikä kuulu lapsen ja aikuisen väliseen suhteeseen.
[/quote]

Jatkan vielä että suulle pussaaminen voi olla ihan normaalia esimerkiksi sellaisiss kulttuureissa joissa äiti pureksii lapselle ruuan ja ruokkii häntä suusta suuhun

Vierailija
24/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imaamit kuulemma putsaa vauvan pippelin suulla ympärileikkauksen lopussa, ihan joo vahvistava perinne sekin :P
Jatkakaa samaan malliin.

Vierailija
25/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:38"]Pussaillaan joskus. Ei ole kariesta, joka tarttuisi, eikä herpestäkään.
[/quote]

Kaikilla meillä on piilevä karies. Myös sinulla beibi.

Vierailija
26/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:50"]On terveellistä altistaa lapsi kariekselle, se vaan edesauttaa suun puolustuskykyä tulevaisuudessa. Mutta ei kyllä pussailla suulle, vaikka omia lapsiani ovatkin niin en silti pussaile ihan syljessä olevaa lasta :D
[/quote]

Olet todella väärässä. Karieksekle ei altisteta. Ikinä.

Vierailija
27/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään, intimeetti ennen kaikkea

Vierailija
28/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa selvää mistä pussaaminen alunperin on lähtöisin.

Vierailija
29/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:09"]

Minusta suulle pussaaminen on pohjoismaisissa kulttuureissa rakastavaisten hellyydenosoitus, eikä kuulu lapsen ja aikuisen väliseen suhteeseen.

[/quote]

Samoin. Muistanpa teininä "ensisuudelman", jos sellaiseksi voi laskea vieraan lapsen pusun suoraan suulle. Olihan se yllätys, kun äitinsä käytti siitä jotain sellaista sanaa, jonka minä käsitin jonkinlaiseksi halaukseksi, korkeintaan poskienkoskettamiseksi.

Vierailija
30/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:09"]Minusta suulle pussaaminen on pohjoismaisissa kulttuureissa rakastavaisten hellyydenosoitus, eikä kuulu lapsen ja aikuisen väliseen suhteeseen. [/quote] Jatkan vielä että suulle pussaaminen voi olla ihan normaalia esimerkiksi sellaisiss kulttuureissa joissa äiti pureksii lapselle ruuan ja ruokkii häntä suusta suuhun

[/quote]

Tietääkseni tuo on teoria, miten suutelu alunperin kehittyi. Harmillista syntyä tähän kulttuuriin, koska olisin aina tykännyt haleista ja pusuista ja läheisyydestä. Ja yhäkin olen sellainen. Mutta täällä on niin eristäytynyttä ; ;

Vierailija
31/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pussaan tytärtäni aina suulle, ja samoin hän suukottaa minua aina suulle. Ei siinä mun mielestä ole mitään ihmeellistä, suulle suukoteltiin minua myös kun olin lapsi. Mulla ei ole kariesta eikä itseasiassa yhtäkään reikää ja terveenä on pysynyt lapsenkin suu. Lapsi nyt 2v

Vierailija
32/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:09"]Minusta suulle pussaaminen on pohjoismaisissa kulttuureissa rakastavaisten hellyydenosoitus, eikä kuulu lapsen ja aikuisen väliseen suhteeseen.
[/quote]
Oon välillä miettiny että miksi asia on näin. En näkis mitenkään pahaksi pussailla hyviä aikuisia kavereitani kun nähdään. Mitä oon asiasta puhunu niin kaikki muut ei koe että se olis heidän juttu. Ollaan sit päädytty siihen että jos siltä tuntuu niin kyllä mua saa pussata. Kyseessä on siis ihan lähimmät kaverit sukupuoleen katsomatta. En mäkään kaikkien kanssa haluais pussailla.
Nuorimies

Vierailija
33/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tää on kyllä ikuisuusaihe täällä. Jos joku näkee jotain irstasta tai seksuaalista siinä, että vanhempi pussaa omaa pientä lastaan suulle, niin se vinoutuma on kyllä sen katsojan silmissä, ei muualla. Voi jestas taas. 

Ja kyllä, suulle on pussattu kaikkia omia lapsia pieninä. Ja ei, en pussaa muiden lapsia, enkä omia vanhempiani suulle. En tiedä, onko minua pussattu pienenä suulle. 

Vierailija
34/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa päivässä, yleensä lapsen aloitteesta. Samoin lapsen isä pussailee lasta suulle. Sukulaiset pussaavat vain poskelle. Lapsi siis 2v. 

Vierailija
35/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa täällä, kun tekevät lapsen pussaamisesta jotenkin pervon jutun. Minä ainakin pussaan lastani suulle, poskelle, päälaelle ja vaikka korvan taakse ihan vaan siksi, että rakastan häntä ihan kamalasti. Tyttö itse pussaa aina joko suulle tai nenänpäähän. En ollut koskaan aiemmin edes ajatellut, että joku voisi pitää sitä mitenkään outona tai seksuaalisena.

Vierailija
36/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pussannut äiti suulle pienenä ja kyllä minäkin pikkusiskojani ja nyt omaa lastani suukotan suulle aina välillä. Pussaan kyllä myös kavereitani suulle jos niitä ei haittaa =) Ei siinä kuivassa huulille pussaamisessa mitään tartu (paitsi ehkä jos on huuliherpes?)

Vierailija
37/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suukotetaan myös lapsia suulle, en ymmärrä ihmistä joka voisi väistää kun oma lapsi tulee kädet ojossa suukottamaan vanhempaansa?! Minun lapsuudenkodissa myös pussattu suulle, vielä aikuisenakin äitini mielellään halatessa suukottaa vähintäänkin poskelle (olen siis aikuinen nainen) :D Ja tosiaan komppaan niitä, jotka on todenneet että jotakin kieroa on niitten päässä, jotka tuossa näkee jotakin seksuaalista!

Vierailija
38/38 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. :) On eri asia suudella ja pussailla intohimoisesti miestä kun antaa pieni suukko lapselle, äidille, kaverille jne. Meidän piireissä on tapana tullessa ja lähtiessä muiskauttaa. Mutta täällä Suomessa yleisesti ollaan hyvin vähäsanaista ja kylmää porukkaa jossa pidetään tiukasti kiinni omasta kuplasta jota lähemmäs ei ihmistä pääse (olen väsynyt, anteeksi huonot sanavalintani). Minusta on kyllä vain sairas ajattelutapa jollain nähdä mitään eroottista pikaisessa suukossa lapselle, todella kieroutunutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän