Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!

Vierailija
20.04.2015 |

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699

"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.

Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.

"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.

Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.

Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.

"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.

Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."

Kommentit (619)

Vierailija
61/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:46"]

Se on helppo huudella sieltä Käpylä-Kumpulan ihanista puutaloista, jotka maksaa tyyliin millin ja mihin kulttuurivasemmistolla on varaa, koska isi ja äiti rikkaita. Siellä ei lähiöiden ongelmat jostain maaseudusta puhumattakaan näy. Siksi se on niin helvetin helppo olla suvaitsevainen. Kupla mikä kupla. 

Sen verran olen näissä piireissä muuten liikkunut, että tiedän, että se suvaitsevaisuus on aika moisen feikkiä. Esim. espoolaisia pilkataan joka käänteessä. Persuja ja heidän kannattajiaan suorastaan vihataan, pidetään epäihmisinä. 

Kaikesta huolimatta olen vähän kallellaan vasemmiston arvoihin itsekin, mutta se on kyllä todettava, että suvaitsemattomuus kukkii kyllä niin oikealla kuin vasemmallakin. Erona vain se, että oikeistolaiset sanovat yleensä ihan suoraan olevansa suvaitsemattomia kun taas vasemmistolaiset umpisuvaitsemattomuudestaan huolimatta kuvittelevat olevansa tosi suvaitsevaisia... Ei voi kun nauraa. 

[/quote]

Todella hyvin sanottu

Kyllä sen huomaa ihmisestä ja tämän käytöksestä kuka on suvaitsevainen ja kuka ei, puoluekannasta riippumatta

Vierailija
62/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kosonen ja kumppanit tahtovat siis siltojen rakentamisen sijaan oikein luoda syvempiä kuiluja eri tavalla ajattelevien välille. Ok, mut sitä saa mitä tilaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. 
Täällä puhutaan jo Applesta että saadaan perustella meidän taiteilija reppanoille apurahoja?
Nauran ihan kippurassa. 

Jos taiteilija ei pysty itse elättämään itseään työllään niin ei hänelle siitä pidä maksaa. Olkoon työtön ja puuhastelee taidetta harrastuksena tai menee töihin ja tekee taidetta vapaa-ajalla. 
Ei sitä veronmaksijien piikkiin tarvi taiteilla. 

Vierailija
64/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:54"]

Luojan kiitos tuota Honkasaloa ei valittu.

[/quote]

Yksi Veronika vastaa kymmentä persua. Hän tulee niittaamaan vielä monet persut kanveesiin tulvien vuosikymmenten aikana. Ensimmäinen varasija ekoissa vaaleissaan on vasta alkua.

Vierailija
65/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Honkasalo ei vastaa yhtään mitään. Hän haluaa tuhota suomalaisen yhteiskunnan ja sen arvot ja vastustaa suomalaisuutta. Hänellä ei ole mitään annettavaa poliittikassa. Honkasalo edustaa itse suvaitsemattomuutta pahimmillaan. Honkasalo ja Koivulaakso ovat näitä, jotka haluisivat valtaan päästessään tehdä Helsingistä uuden Malmön. Siinä vaiheessa tappamisista tulisi viikottaisi heräisi ihmisten silmät, mutta se saattaisi olla jo liian myöhäistä. Sen takia on erittäin vaarallista edes harkita näiden Honkasalojen ja Koivulaaksojen äänestämistä, jotka vähättelevät Ruotsin ongelmia.

Vierailija
66/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:54"]

Luojan kiitos tuota Honkasaloa ei valittu.

[/quote]

Yksi Veronika vastaa kymmentä persua. Hän tulee niittaamaan vielä monet persut kanveesiin tulvien vuosikymmenten aikana. Ensimmäinen varasija ekoissa vaaleissaan on vasta alkua.

[/quote]

Veronika presidentiksi 2030.

Ottakaa tämä viesti talteen ja twiitatkaa se 3-D-hologrammitwitteriin vaali-iltana 10. helmikuuta 2030, kun voittaja on selvillä.

Vierailija
67/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:35"]

Apurahat on perseestä. Todella hyvät taiteilijat elättävät itsensä. Muut voi sitten harrastaa.

[/quote]

Psst, niitä taiteilija-apurahoja saavat myös esimerkiksi suomentajat, jotka tuovat teille sitä ULKOMAISTA kulttuuria (kun se suomalainen kulttuuri kerran on turhaa). 

Vierailija
68/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sanoa tälle kultttuuriväelle, et hyvin täällä menee, vaikka meidän lähipiiriin kuuluu jokaikisen vaaleissa ehdolla olleen puolueen kannattajia! Kaikki ollaan läheisissä väleissä ja nauru raikaa ja pidot paranee kun kaikki on paikalla. Kannattaa kulttuuriväenkin rohkeasti siis mennä sen oman pienen maailman ulkopuolella käymään ja tutustumaan ihmisiin ihmisinä ennen lokerointia.

Vierailija
69/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäisenä ei kiinnosta kulttuuri eli työtä ihmisille. Itse oon työssä ja mulle riittää kulttuuriksi kun avaan tv:n.

Vierailija
70/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:37"]

Nälkäisenä ei kiinnosta kulttuuri eli työtä ihmisille. Itse oon työssä ja mulle riittää kulttuuriksi kun avaan tv:n.

[/quote]

Mitä siellä televisiossa sitten näytetään, jos ei kulttuuria? BB päivästä toiseen?

Vierailija
71/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:34"]

Apurahat on perseestä. Todella hyvät taiteilijat elättävät itsensä. Muut voi sitten harrastaa.

[/quote]

Psst, niitä taiteilija-apurahoja saavat myös esimerkiksi suomentajat, jotka tuovat teille sitä ULKOMAISTA kulttuuria (kun se suomalainen kulttuuri kerran on turhaa). 

[/quote]Jokaiseen elokuvaan löytyy ilmainen tekstitys nykyään, niitä tekee elokuvaharrastajat, ovat aivan yhtä hyviä kuin ns.ammattilaistenkin tekemät.

Vierailija
72/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin!

Vierailija
73/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:37"]

[/quote]

Mitä siellä televisiossa sitten näytetään, jos ei kulttuuria? BB päivästä toiseen?

[/quote]En tiedä, kun en ole katsonut varsinkaan suomalaisia ohjelmia kohta yli 10 vuoteen, kaipa siellä telkussa jotain pyörii, mitä lie, ei kiinnosta.

Vierailija
74/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin Kristaa aiemmin fiksuna, mutta nyt ropisi pisteet alas. Käyttäytyy kuin kiukutteleva kakara. Tyypillinen vihervassari joka pitää itseään muita parempana ja omahyväisenä haistelee tyytyväisenä omia pierujaan, kuviteltu sädekehä pään päällä loistaen. Säälittävää porukkaa!

Vierailija
75/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen TV on myös täynnä noita ns. paremman kylttyriväen aivopierutuksia, jossa nauretaan sille ettei joku huono ihminen tajua omata niitä oikeita arvoja. Oikeita arvoja jotka määrittää väki joka ei ole päivääkään tehnyt oikeaa työtä ja ei ymmärrä hevonpersettäkään asioista joista mielipiteitä omaavat.

Hyvä neuvo pysyä enemmän täysipäisenä on lopettaa TV:n ja iltapäivälehtien seuraaminen. Kyllä se Krista Kosonen vääntää krapulapaskat pönttöön siinä missä duunrikin, vaikka kylttyyritähti esittääkin olevansa.

Vierailija
76/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ainakaan televisio puolen suomentajat eivät mitään apurahoja saa. 
sitä paitsi Persu osaa englantia joten ei tarvi suomentaa. 

Vierailija
77/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:58"]

ai kauheeta, joutuuks nekin nyt tekemään töitä elääkseen?

on se niin väärin.

[/quote]

Mitähän halosta sinäkin olet päähäsi saanut. vai väitätkö ettei elämässäsi ole minkäänlaista kulttuuria? Et katso mitään leffoja, televisiosarjoja, et kuuntele musiikkia? Et radiota? Seinilläsi on itse piirtämiäsi tai ottamiais kuvia jne? Ei joululauluja, häämusiikkia jne? Tajuatko että taiteilijat tekevät TYÖTÄ??? Tajuatko että pitää olla sekä koulutus että kokemus että lahja jotta voi luoda uutta? Taiteilijat tekevät yleensä töitä paljon ahkerammin kuin muut ihmiset, omasta intohimostaan, ilman työsuhde-etuja, palkallisia lomia, toimeentulon turvaa. Eikä luovaa työtä 8-16 edes voi tehdä, vaan koko ajan pitää olla hereillä ja kuulolla siihen, mitä ympärillä on menossa, mistä se juttu taas lähtee. Ja taiteilijat tekevät työtä erittäin usein suurimapana motivaationaan tehdä tästä maailmasta parempi paikka KAIKILLE. Pahaa ja rumaa on olemassa ihan luonnostaan, mutta kasvu, kauneus, hyvyys, ylipäätään monet ihmisoikeudet ja inhimilliset kysymykset motivoivat. Ja silti taiteilija palkka on yleensä surkea. Taiteilijoilla on yhteiskunnassa tärkeä tehtävä. Joka nyt jo on ohentunut valtavasti yhtä matkaa arvojen kulahtamisen myötä. Ja kaupallinen puoli on sitä mieltä, että taiteilijan työn tulos kuuluisi saada ilmaiseksi ottaa omaan käyttöön ja tienata sillä itse. Vaikka taiteilijan edellytykset ylläpitää ammattitaitoaan ja saada palkkaa perustuu siihen, että tulot kertyvät pikkurippusina monesta eri paikasta.

Mutta jos sinä tämän kirjoittaja todellakaan et millään lailla elämässäsi käytä tai tarvitse taiteilijoiden työn tuloksia, niin ok, ehkäpä sitten tuon näkökulman ymmärtää.  Ja senkin että jonkun mielestä tuo alkoholisoituneen hakkaraisen kännisössötys tuo hänen rahoilleen parempaa vastinetta.

Vierailija
78/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:38"]

[/quote]

[/quote]Jokaiseen elokuvaan löytyy ilmainen tekstitys nykyään, niitä tekee elokuvaharrastajat, ovat aivan yhtä hyviä kuin ns.ammattilaistenkin tekemät.

[/quote]

Luulen, että edellä oleva henkilö tarkoitti kirjojen suomentamista. Tiedätkö mitä kirjat ovat?

Ne harrastajien tekemät leffatekstitykset muuten ovat niin noloja, ettei kukaan normaalilla englannin taidolla varustettu niitä käytä. Perusenglantia opetetaan kouluissa sen verran kuin leffaa kstsoessa tarvitsee. Ja muista kielistä niitä harrastajakäännöksiä ei ole juuri tehtykään.

Vierailija
79/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista Kosonen ei edusta koko kulttuuriväkeä. Älkää leimatko muita yhden mielipiteen perusteella.

Itse olen kulttuurialalla ja äänestin persuja. En ole ylpeä siitä enkä aio kertoa sitä kenellekään. Se olisi sosiaalinen itsemurha. Suurin osa fb-kavereistani näytti äänestäneen punavihreällä linjalla, ehkä muutama porvari äänesti kokoomusta. Itse olen ollut ihan hiljaa. Osa persuista aiheuttaa minussakin myötähäpeää, mutta koin ettei minulla ollut parempaakaan vaihtoehtoa.

Tein oman äänestyspäätökseni mm. maahanmuuttopolitiikan perusteella. Vihreät ja vasemmisto kutsuvat itseään arvoliberaaleiksi, mutta he eivät ilmeisesti ymmärrä kuinka jyrkän konservatiivisia tänne muuttavat muslimit ovat. Siinä on ristiriita, jota yksikään vihreä ei ole onnistunut perustelemaan järkevästi. Luonnonsuojelua vastaan minulla ei sen sijaan ole mitään.

Vierailija
80/619 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:16"]

Ei jumalauta. 
Täällä puhutaan jo Applesta että saadaan perustella meidän taiteilija reppanoille apurahoja?
Nauran ihan kippurassa. 

Jos taiteilija ei pysty itse elättämään itseään työllään niin ei hänelle siitä pidä maksaa. Olkoon työtön ja puuhastelee taidetta harrastuksena tai menee töihin ja tekee taidetta vapaa-ajalla. 
Ei sitä veronmaksijien piikkiin tarvi taiteilla. 

[/quote]

Just näin. Sama homma maanviljelijöiden kanssa. Jos ei ilman tukiaisia peruna kasva, niin oikeisiin töihin vaan. Puutarhatöitä voi sitten harrastella vapaa-aikanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän