HS: Kulttuuriväki pöyristynyt vaalituloksesta!
http://www.hs.fi/kulttuuri/a1429497014699
"Moni taiteilija ja kulttuuri-ihminen tuki näissä eduskuntavaaleissa julkisesti vasemmistoa tai vihreitä. Keskustan ja perussuomalaisten sijoittuminen vaalituloksessa kärkeen oli monelle kulttuurin edustajalle pettymys.
Yksi heistä on näyttelijä Krista Kosonen, joka kertoo seuranneensa tuloslaskentaa alamaissa.
"Kulttuuria en kuullut kenenkään mainitsevan vaali-iltana. Kyllä vaalitulos kurkkua kuristaa", Kosonen sanoo.
Näyttelijä liputti eduskuntavaaleissa vasemmistoliiton Veronika Honkasalon puolesta. Honkasalo jäi varasijalle.
Honkasaloa tukivat myös näyttelijäMinttu Mustakallio, galleristiIlona Anhava ja laulaja-näyttelijäVuokko Hovatta. Muusikoista myös esimerkiksi Paleface eli Karri Miettinen tuki näkyvästi vasemmiston ehdokkaita.
"Ehkä sitä elää itse sellaisessa helsinkiläisessä kulttuurikuplassa, en tunne ketään joka olisi äänestänyt perussuomalaisia", Kosonen sanoo.
Näyttelijä sanoo olevansa hieman peloissaan sen suhteen, millainen Suomi on tästä nyt rakentumassa."
Kommentit (619)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:10"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:42"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:02"] Sisällissota on tulossa tätä vauhtia, itse seison silloin siinä joukossa, jonka koko maailmankuva ei perustu kaikkien vähemmistöjen alistamiseen. Miksi te maalaistollot ette voi antaa Helsingin olla sellainen kuin on, onhan teillä koko muu maa tilaa levittää syöpäänne. [/quote] Sisällissota koko loppusuomi vastaan helsinki? :D Mitä luulet että kävisi? Kannattaisiko välillä vähän arvostaa sitä muutakin Suomea, koska päätämme kuitenkin myös Helsingin asioista. Metsä vastaa kun sinne huutaa. Mun puolesta kyllä voitais leikata koko helsinki irti ja lähettää se vaikka Ruotsille. Aina vaan valitetaan että kehäkolmosen ulkopuolella ei ole mitään elämää ja sitten alkaakin kauhea itku kun keskusta ja persut voittaa vaalit. 600k+ asukasta yli 5miljoonasta, eli pieni vähemmistö kuvittelee olevansa koko Suomi yksinänsä. [/quote] Munkin puolesta. Henkisesti olen jo lähempänä Ruotsia kuin jotain Lappia, missä ihmiset ilmeisesti ihan vakavissaan uskovat Väyrysen ratkaisevan maamme ongelmat. [/quote]
Hei tyhmeliini, tiesitkös että Ruotsissakin on lappi ja siellä on paljon muutakin kivaa sulle kuten malmö. [/quote] Ei kannata kutsua muita tyhmeliineiksi jos ei itse osaa edes oikeinkirjoituksen alkeita. [/quote]
Anteeks. En tiennyt että täällä on äikän maikka tarkistamassa kirjoituksia.
Terveisiä lappiin. [/quote] Ai anteeksi, en tiennyt että täällä on 8. luokkalaisiakin osallistumassa keskusteluun. Joskus on vaikea juttujen perusteella erottaa kuka on vain fanaattinen persu ja kuka harrastuksekseen trollaava teinijonne.
[/quote]
Miksei täällä olisi 8. luokkalaisia kun olethan täällä sinäkin 7. luokan "priimus".
Mun mielestä vasemmistolaisessa taiteessa on parasta se kun Teemu Mäki tappaa kissan vasaralla ja runkkaa päälle. Teemu Mäki on Arhinmäen hyvä ystävä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:08"]mukavampaahan olisi ilman vaikka musiikkia ja taidetta tai kulttuuria ylipäätään sama kuin luonto ja ympäristö, pannaanx jo huomenna paskax? Vai tänään? Elämän kevät että on suomalaiset juntteja. [/quote] Itse äänestän persuja ja käyn museossa, taidegalleriassa, teatterissa tai oopperassa noin kerran kuussa.
Sama täällä. Lisäksi minulla on kummilapsi kehitysmaassa jota tuen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:09"]
Laitan muuten joka ainoan noista vasemmisto taiteilijoista boikottiin. Ei latiakaan heru minulta.
Anssi Kela olikin jo ennestää boikotissa Teosto lobbauksensa ansiosta.
[/quote]
Nii, saatanan taiteilijahipit tekisisvät töitä, ja taiteilisivat ilmatteks. ...kele
[/quote]
Tekisivät tilinsä omalla työllään. Miksi minun pitää Anssi kelan mielestä maksaa hänelle rahaa kun ostan tietokoneeseeni kovalevyn (hyvitysmaksu)?
[/quote]
Niin kertokaas nyt taiteilijat. Miksi minä maksan tietokoneen kovalevystä rahaa teille?
Miksi te ette maksa minulle rahaa jos ostatte vaikka polkupyörän. Minä olen kuitenkin ollut autotehtaalla töissäkin, joten luulis nyt jokaisesta ostamastanne polkupyörästä kuuluvan mulle osa? Vai eikö?
Pitäis käydä hutkimas Teemu Mäkeä vasaralla ja runkata päälle. Kyllä tekis hyvää.
Lukekaapas elämänkoululaiset nyt ensialkuun vaikka yksi kirja, sivistykää, opiskelkaa ja ymmärtäkää, että omat mielipiteet, stereotypiat sekä väärät, muutosta pelkäävät kuvitelmat ja nationalistiset ihanteet ammoisilta ajoilta eivät ihmiskuntaa pelasta. Kukin saa äänestää mitä haluaa, mutta politiikkaan ei tule päästää ihmisiä, joilla on van ja ainoastaan mututietoa. Tieto on valtaa. Sori vaan.
Kyllä Vasemmisto tietää.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/373946/IL+Kansanedustaja+sallisi+seksin+taysiikaisille+sukulaisille
Onko Vasemmistotaitelijat järjestemässä kenties jo marssia tämän asiansa puolesta?
Tapetaan lemmikkejä ja runkataan niiden raadon päälle sit pitäisi vielä saada nussia koko perheenjäsenetkin läpi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:40"]
Pidin Kristaa aiemmin fiksuna, mutta nyt ropisi pisteet alas. Käyttäytyy kuin kiukutteleva kakara. Tyypillinen vihervassari joka pitää itseään muita parempana ja omahyväisenä haistelee tyytyväisenä omia pierujaan, kuviteltu sädekehä pään päällä loistaen. Säälittävää porukkaa!
[/quote]
Se on tainnut lyödä päänsä liian monesti oven karmiin
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:45"]
Laitan muuten joka ainoan noista vasemmisto taiteilijoista boikottiin. Ei latiakaan heru minulta.
[/quote]
Nii, saatanan taiteilijahipit tekisisvät töitä, ja taiteilisivat ilmatteks. ...kele
[/quote]
Tekisivät tilinsä omalla työllään. Miksi minun pitää Anssi kelan mielestä maksaa hänelle rahaa kun ostan tietokoneeseeni kovalevyn (hyvitysmaksu)?
[/quote]
Niin kertokaas nyt taiteilijat. Miksi minä maksan tietokoneen kovalevystä rahaa teille?
Miksi te ette maksa minulle rahaa jos ostatte vaikka polkupyörän. Minä olen kuitenkin ollut autotehtaalla töissäkin, joten luulis nyt jokaisesta ostamastanne polkupyörästä kuuluvan mulle osa? Vai eikö?
[/quote]
Taidat olla hieman heikko veikko. Jos olisit itse suunnitellut pyörän ja myisit suunnitelmasi, niin saisit siitä osan, esim provikan muodossa. Musiikki on siitä vähän huono asia, että sitä voidaan liian helposti kopioda, eikä työn tekijä/taiteilija/muusikko/soittaja saa palkkaansa. Sinä olet jo saanut palkkasi autotehtaalla työläisenä ollessasi. Jos et ole mitään luonut, niin et kai mitään ekstraa ansaitsekkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:58"]
Kyllä Vasemmisto tietää.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/373946/IL+Kansanedustaja+sallisi+seksin+taysiikaisille+sukulaisille
Onko Vasemmistotaitelijat järjestemässä kenties jo marssia tämän asiansa puolesta?
Tapetaan lemmikkejä ja runkataan niiden raadon päälle sit pitäisi vielä saada nussia koko perheenjäsenetkin läpi.
[/quote]
Ei helvetti ne on hulluja. Kissaparka.
Arhinmäki ja kissantappaja voisivat runkata toisensa hengiltä niin päästäis yhellä sotkulla kahdesta ääliöstä eroon.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Taidat olla hieman heikko veikko. Jos olisit itse suunnitellut pyörän ja myisit suunnitelmasi, niin saisit siitä osan, esim provikan muodossa. Musiikki on siitä vähän huono asia, että sitä voidaan liian helposti kopioda, eikä työn tekijä/taiteilija/muusikko/soittaja saa palkkaansa. Sinä olet jo saanut palkkasi autotehtaalla työläisenä ollessasi. Jos et ole mitään luonut, niin et kai mitään ekstraa ansaitsekkaan.
[/quote]On se vaan kumma juttu kuinka jonkun pitää maksaa jollekin lahjattomalle suomiartistille vaikka vihaa hänen musiikkiaan. Minulla pitäisi tätä taustaa vasten olla oikeus hiljentää musiikki yleisillä paikoilla, syy a)vihaan sitä musiikkia, b)en halua maksaa siitä mölystä kenellekkään yhtään mitään tai tukea millään tavalla kyseisen ihmisen musiikin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joo, olen todella heikko, mutta elätän silti itse itseni.
Eli muusikko luo musiikkia niin minä olen velvollinen maksamaan siitä vaikken sitä ikinä kuuntelisi enkä haluaisi sitä ostaa?
Sen sijaan haluan ostaa tietokoneeseeni kovalevyn, jotta voin käyttää tietokonetta vauvapalstan selailuun ja silti olen velvollinen maksamaan muusikolle rahaa, koska JOKU voi jossain EHKÄ kopioida hänen musiikkiansa JOHONKIN.
Haistappa loinen pitkä paska.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:08"]Ymmärrättekö te ihmiset ollenkaan, minkä verran taideapurahojen lakkauttamisella säästettäisiin? Selvittäkääpä, minkä suuruusluokan asiasta puhutaan ennen kuin alatte vaahdota. Kokonaan toinen asia sitten on, millä suomalaisista saataisiin siinä määrin sivistynyttä väkeä, että meilläkin onnistuttaisiin luomaan menestyviä vientituotteita globaaleille länsimarkkinoille. Sellaisia kuin vaikkapa Applen tuotteet. Voin kertoa, että ilman syvällistä visuaalista luku- ja tulkintataitoa tällaisesta ei voi edes haaveilla. Aika karulta näyttää tulevaisuutemme, jos kiinnostus kulttuuria kohtaan on tätä luokkaa kuin tässä ketjussa. Valitettavasti kansantaloutemme kaatuu, jos emme onnistu nousemaan sellaiseksi ihan oikeaksi sivistysvaltioksi, jollaisia esim. Ruotsi, Tanska ja Yhdysvallat ovat. Neuvostososialismin hengessä elämällä ja taidetta/kulttuuria vihaamalla tämä ei onnistu. [/quote] Mikä taiteenalan tutkinto Steve Jobbsilla olikaan? Ei nyt muistu mieleen
[/quote]
Applehan on panostanut vahvasti muotoiluun ja helppokäyttöisyyteen tuotteissaan. Niiden asioiden kanssa painivat teolliset muotoilijat joita löytyy myös Applen palveluksesta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 17:06"]
Siis luuletteko todella,että jotkut Krista Kososet tekee niitä sketsihahmojaan apurahoilla?!Anna mun kaikki kestää. Itse olen taiteilija ja turha kantas huolta,että veisin jtn. valtavia verokillinkejä työhöni.Ihan omat rahat siihen laitan ja teille sitä kulttuuria Ilmaiseksi teen!Tämä on suurimman osan taiteiljan arkea,että muilla palkkatöillä rahoitetaan taidetta. Turha siis vapista.Auttaa kuitenkin ehkä ymmäryämään miksi kulttuurintekijät on viime vuosina toivoneet saavansa työstään jotain palkkaakin.Suomessa jos pidät näyttelyn niin maksat sen 3000 e näyttelyvuokraa ja mytdtistä teoksista n.40% prosentin provision galleristille?Oikeinko?
[/quote]
Tuntuu että tuollaisilla näyttelytilavuokrilla ja provisioilla teitä kusetetaan, taiteilijat, eikä kusettajana suinkaan ole persut.
Jos teillä on riesananne vertanne kuppaavia galleristeja, olisiko syytä harkita jotain toista teosten esittelytapaa? Kolmella tonnilla saa vuokrattua sen kokoisen liiketilan Helsingin keskustasta kahdeksi-kolmeksi kuukaudeksi, että sinne mahtuu yhden taiteilijan parin vuoden tuotanto...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:35"]
Apurahat on perseestä. Todella hyvät taiteilijat elättävät itsensä. Muut voi sitten harrastaa.
[/quote]
Psst, niitä taiteilija-apurahoja saavat myös esimerkiksi suomentajat, jotka tuovat teille sitä ULKOMAISTA kulttuuria (kun se suomalainen kulttuuri kerran on turhaa).
[/quote]
Mihin suomentamista tarvitaan? Kaikki tarvittava löytyy jo englanniksi, se riittää.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:35"]
Apurahat on perseestä. Todella hyvät taiteilijat elättävät itsensä. Muut voi sitten harrastaa.
[/quote]
Psst, niitä taiteilija-apurahoja saavat myös esimerkiksi suomentajat, jotka tuovat teille sitä ULKOMAISTA kulttuuria (kun se suomalainen kulttuuri kerran on turhaa).
[/quote]
Mihin suomentamista tarvitaan? Kaikki tarvittava löytyy jo englanniksi, se riittää.
[/quote]
Tuosta olen muuten 100% samaa mieltä. Tai olettamani pointtisi. Itsekkin luen/katselen/kuuntelen englanninkieliset mielummin englanniksi. Mutta kaikki muut kielet mielellään suomennettuna. Suomessa on mielestäni erittäin hyvä käännösten taso.
No kulttuuriväki on aina pitänyt itseään muita parempina (keitähän ne nykyajan natsit olisivatkaan), mutta asiaan..minä olen asiasta seuraavaa mieltä (ks. klippi):
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 17:23"]Heh, olen taiteilija ja graafinen suunnittelija, olen hyvin tyytyväinen vaalitulokseen! En ole koskaan tajunnut, miksi melkein kaikki kollegat kannattavat mm. rajoittamatonta maahanmuuttoa ja paperittomien terveyspalveluja ja tukia. Muslimiasioista vaietaan ja kaikista mamurikoksista syyllistetään meitä "rasistisia" kantasuomalaisia.
Toivottavasti PS kunnioittaa äänestäjiään ja menee hallitukseen!
[/quote]
Täytyy sanoa että kuulostat aika helvetin asialliselta tyypiltä! :)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 20:18"]
Kosonen ei ole vaan joutunut itse asumaan, eikä elämään mamujen ghettouttamilla asuinalueilla. Itse asuin 2002-2007 Vantaan Koivukylässä jossa oli vaarallista kävellä yksin ulkona.
Nimenomaan muslimimamut yritti raiskata minut ollessani 7-kuulla raskaana. Ja kerran somalijoukko hakkasi minut, koska olin nainen ja minun olisi pitänyt "katsoa maahan." Sain näiltä miehiltä kaljapullosta päähän (ne kaljat oli varastettu aiemmin suomalaisilta nuorilta).
Ja suurimmaksi osaksi somaleista koostunut äijälauma muisti joka kerta heidän kerhotilansa ohi kävellessäni huoritella (kuten myös pienet somalipojat) kaikkia suomalaisia naisia.
Muutin ennen lapseni syntymää pois Koivukylästä, koska en ikimaailmassa olisi voinut kasvattaa lastani siellä. Kaikilla suomalaisilla ei ole mahdollisuutta valita asuinpaikkaansa, kuten itselläni oli, ja he joutuvat elämään islamisoituneissa ghetoissa.
Ja jokaisella suomalaisella tulisi olla vapaus elää omassa maassaan ilman pelkoa hakatuksi, tai raiskatuksi tulematta (ja huorittelua kuulematta). Eli kyllä ne Helsingin äänet persuille on tullut sieltä idästä (Itis, Kontula, Vuosaari, Mellunmäki), missä mamuja on paljon, ja ongelmat sen mukaiset.
Ja minä en arvostele mamuja ihonvärin tms. perusteella, vaan käyttäytymisen ja omien kokemusteni kautta. Tutustuin kouluaikoina myös mukaviin muslimeihin ja olen vieläkin välillä heidän kanssaan tekemisissä. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että valtaosa heistä ei integroitu koskaan länsimaiseen yhteiskuntaan, mikä johtuu heidän naista alistavasta uskonnostaan.
Ja muuten, minä olen nuori korkeakoulutettu nainen, keskiluokkaisesta ja musikaalisesta perheestä lähtöisin, ja silti minä ja mieheni äänestimme persuja. Asumme myös pääkaupunkiseudulla ;)
[/quote]
Persuja on Stadissa tainnut äänestää vaan junan tuomat, varsinkin kun niiden saamaa prosenttimäärää katsoo. Kontulassa äänestettiin eniten Sdp:tä, Kokoomusta ja Vasemmistoa.
Yksinkertainen yhteenveto on, ettei tänne Itä-Helsinkiin tai Helsinkiin ylipäätään kaivata Persuja ja Persujen politiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:03"]
Joo, irrotetaan Helsinki ja pidetään huoli, että kulttuuriväki tulee mukana Ruotsiin. Näille persufanaatikoille on jo kaikki tarvittava kulttuuri, Luokkakokous-elokuva ja Popeda. Saatte pitää varmuuden vuoksi Suvi Teräsniskan ja Sami Hedberginkin.
[/quote]
Mä vähän veikkaan että ihan kaikki kulttuuriväki ei halua teidän mukaan. Vasemmistolaiset vois lähtee jos ruotsissa on parempi sossu, mutta aika moni muu jättäis lähtemättä.