Olen rokottamaton ja mulla oli aivan paska vuosi ihmisten takia
Tosin hyvää tässä on se, että en ole varmaan koskaan ollut koko vuotta näin terve. Ei flunssan flunssaa, paljon vitamiineja, ulkoilua, urheilua ja terveellistä ruokaa. Keho voi hyvin, mutta mieli on musta kuin synkin yö.
Olen niin pettynyt ihmisiin, ettei mitään rajaa. Siihen hirvittävään kahtiajakoon, vihaan, syyttelyyn ja arvosteluun. Ihmissuhteiden katkeamiseen jonkun rokotteen takia, ikäänkuin sillä mitä olen ihmisenä ei olisi enää mitään väliä. Sillä miten kuuntelen, ymmärrän, autan, olen puhelinsoiton päässä. Keskustelut, kokemukset ja yhteiset hetket eivät ilmeisesti paina mitään tässä rokotevaakakupissa, jossa tärkeimmät asiat tulee ensin. Eli moni valitsee rokotteen pitkäaikaisten ihmissuhteiden sijaan, tai ainakin antaa sen katkaista välit vaikka sen pitäisi olla jokaisen oma valinta.
Itsenäisyyspäivänä en saanut suustani enää ulos hyvää sanaa Suomesta. Joulu oli ihana, koska käännyin täysin sen uskonnollisen puolen tarinaan ja juhlistin sitä perheeni kanssa. Nyt sama synkkyys vaivaa uudenvuoden viettoa. En usko että uudesta vuodesta tulee kovinkaan hyvä, ainakaan toiveet eivät ole sen suhteen korkeat.
Mustaa, vihaa, synkkyyttä. Keneenkään kanssa en voi puhua siitä, mitä todella ajattelen. Ei ole ketään, joka ymmärtäisi. En edelleenkään halua ottaa koronarokotetta, mutta se on asia josta ei voi keskustella keneenkään kanssa. Olen aivan täysin menettämässä mielenkiintoni ympäröivään maailmaan ja koko uudenvuoden juhla tuntuu niin teennäiseltä esittämiseltä, koska kyllä minä tiedän että sitä samaa vihaa on luvassa läpi ensivuoden jokaisena päivänä.
Kommentit (1240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mnä luulen että tämän vihamielisyyden takana on se, että rokotetut pelkäävät tehneensä mokan, siis että rokotteet paljastuvatkin vaarallisiksi, ja itsekkäästi sitten haluavat että kaikkien pitää olla siinä porukassa, jotka taistelevat rokotehaittoja vastaan. Siitä se viha kumpuaa, että pelätään että joku tekikin fiksumman päätöksen.
Taas rokotevastaisten olkiukkoja.
Niitä on helpompi mätkiä kuin faktaa, että rokottamattomat ovat yliedustettuna sairaalaan ja erityisesti tehohoitoon joutuvista, mikä uhkaa sairaanhoidon kantokykyä ja pitkittää rajoituksia.
Mitä tahansa muuta kuin tämän myöntämistä.
Tämä. Joka kerran kun näille esittää selkeät ja luotettavat tilastot ja käppyrät alkaa selittely ja aiheen vaihtaminen tai joku d-vitamiinihorina.
Niin justiinsa. Miten ne ei tajua ottaa rokotteita. On se kumma juttu. Sitten kaatuu kaikki ja me kaikki ollaan vaarassa kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomat,. jos puhutte rokotetuista itsemurhaajina ja rokotteesta myrkkypiikkinä teitä on vaikea ottaa vakavasti ja jos ottaakin se vahvistaa kahtiajakoa. Te teette sen ihan itse.
Ei muuten ole kovin kaksinen myrkky jollei kolmaskaan piikki ole kellistänyt kahdessa kuukaudessa, ottaen huomioon, että on olemassa myrkkyjä, joilla muutamalla pisaralla voi tappaa kymmeniä ihmisiä nopeasti.
😂
Aika moni on kuitenkin jo lähtenyt. Osa selvinnyt sydänkohtauksella. Onnea matkaan. 2-3 piikkiä tänäkin vuonna. Venäläinen ruletti pyörii.
Jälleen yksi, jonka mielestä myokardiitti = sydänkohtaus = kuolema.
Myokardiitin riski on itse taudissa 10 kertaa suurempi kuin rokotuksessa.
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/heart-condi…
https://fullfact.org/health/covid-vaccine-myocarditis-false/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla yhdellä rokote/maskivastaisella on myös paha mieli, kun häntä pyydettiin käyttämään maskia, jotta työtila on kaikille turvallinen. Onkin saikutellut ja pyytänyt vapaita jos minkä tekosyyn varjolla sen jälkeen.
Tässäpä tämä, näiden prinsessojen ympärillä muiden pitää sitten leikkiä hippasta.
Sanoisin että saarelle ja pommi perään. Ihan turhaa väestöä.
Kyllä. Kaikki niskuroivat vähemmistöt saa pyyhkiä pois.
Kaikilta otetaan nenänäyte. Jos joutuu ihan sama mistä syystä sairaalaan niin otetaan nenänäyte. Ja merkitään koronan takia sairaalahoitoon.
Ihmiset ovat sokeita kaikelle pairsi omalle totuudelle. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Ertzsi kirjoitti:
Itse lopetin vuosi sitten pyllyn pyyhkimisen, kun eräs netissä vaikuttava terveysspesialisti aika vakuuttavasti todisti että pyllyn pyyhkiminen ei ole luontiasta toimintaa ihmiselle, pesu kerran viikossa riittää. En ole koskaan ollut yhtä terve, mutta sosiaaliset ympyräni ovat kutistuneet ja ihmiset jopa julkisilla paikoilla tuntuvat karttavan minua.
Olet kovin hauska.
True story, bro.
Ikävä tilanne, ja opettavainen. Nyt on helppo ymmärtää, miksi hirmuhallinnot ovat mahdollisia. Tässäkin ketjussa syytellään rokottamattomia taudin levittämisestä, vaikka rokotetut levittävät sitä yhtä lailla. Rokotus suojaa vain ottajaansa, ei muita. Ihmisillä on niin kova tarve uskoa, että olisi toisin, että tätä ei haluta muistaa. Ne, jotka syyttävät rokottamattomia tiedevastaisuudesta, eivät itse tiedä tieteestä hevon häntää.
Vierailija kirjoitti:
fhfh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen! Onneksi miehen kanssa pystytään puhumaan omista mielipiteistä avoimesti, muuten tuntuu että olen joutunut vaimentamaan itseäni, koska en halua välirikkoja enempää sen takia että ajatukseni poikkeaa valtavirrasta.
Elämme outoja aikoja. Minä puolisoni kanssa olemme myös rokottamattomia. Perhe tietää, yksi paheksuu, toisia ei juuri kiinnosta. Muut eivät tiedä. Elämme tarkkaan, ihmismassoja ja muihin ihmisiin tartuttamista vältellen. Kerran aiemmin olen ventovieraan kanssa vähän vahingossa ajautunut keskustelemaan piikin haitoista ja tästä kahtiajakautuneesta ilmapiiristä. Oli mielenkiintoista, varsinkin sama loppupäätelmä, jälkikäteen tämä aika perataan tarkkaan ja ihmetellään.
Eniten ihmettelen sitä, ettei suomalaista uutisointia kyseenalaisteta yhtään. En puhu mistään foliohattuteorioista, vaan ihan faktoista. Nykyään ei tarvitse olla mikään kielinero, kun saa tietoja ympäri maailmaa, ei tarvitse olla kvanttifyysikko, että pystyy tilastoista seuraamaan asioita. Suomessa saa asiantuntijana televisiossa kansalle vakuutella ihmisiä, jotka saavat palkkionsa rokote/lääkeyhtiöiltä ja joiden sidonnaisuudet ovat helposti selvillä, mutta mitään ei kyseenalaisteta. Kaikki ylhäältä tullut niellään tuosta vaan ja aletaan vihata niitä, jotka kyseenalaistavat. Tästä tulee kieltämättä historia mieleen.
Ei ymmärretä psykologisia vaikutusmekanismeja. Yksi aivojen voimakkaimmista tunteista on myötätunto ja hyvä niin, kunhan sitä ei käytetä väärin. Kuinka ihmiset saadaan tekemään mitä vaan, kun vedotaan heidän hyväntahtoisuuteen (tässä riskiryhmien tartuttaminen). Ja suomalaiset ovat tässä juuri niin ihania, halutaan auttaa ja tehdä oikein. Opitaanko edes tästä, jos joku asia vaivaa mieltä, mutta päättäjät vetoavat myötätuntoon, hälytyskellojen pitäisi soida.
Onhan tämä surullista ja pelottavaa, kun päättäjiin eikä mediaan voi luottaa.
Toisaalta elämme ihan hyvää elämää, olemme terveitä, aktiivisia ja niin onnellisia, kuin tässä ajassa voi olla. Parempaa Uutta Vuotta kaikille tasapuolisesti toivottaen!
Esitelkääpä todisteita, että suomalaiset asiantuntijat ovat lääkejätin palkkalistoilla, kiitos!
Näitäkin on pyydetty ja pyydetty ja pyydetty.
Vastauksena korkeintaan tullut Gatesin säätiön lahjoitus jota ei edes ole ohjattu kenellekään yksittäiselle ihmiselle.Myötätuntoon ts.tunteisiin vedotaan nimenomaan rokitehaittatarinoissa. Eihän niissä esitellä diagnooseja, sairaskertomuksia, tieteellisiä tutkimuksia, vaan yhden ihmisen oireet ja kärsimys, josta syytetään yksin rokotetta.
Ei teitä vihata. Ollaan vain turhautunutta, kun ette tajua, kuinka rokottamattomat ovat syy sairaanhoidon kuormittumiseen ja rajoitusten jatkumiseen.
Tästä kieltäydytty ottamasta vastuuta.
Mika Rämet on saanut Pfizeriltä 20 miljoonann apurahan.
Jos joku on tässä joukkopsykoosissa, niin ne ovat kyllä ne itsekkäät, jotka eivät ota rokotetta eivätkä osallistu koronan vastaiseen taisteluun koko kansan puolesta. Hävetkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näköjään kaikki koronapsykoosipotilaat.
Onneksi teistä pian päästään kun myrkkypiikit tekevät tehtävänsä, sitten meillä rokottamattomilla on vapaus.
Tällaisiako unelmia koronarokotevastaiset mielessään hellivät? Kertokaas muutkin rokottamattomat, onko tämä se, mitä toivotte? Että valtaosa väestöstä kuolee?
Huhhuh.
Eiköhän suurin osa ihmisistä toivo toisillensa pelkkää hyvää. Piikitetyt ovat itse kohtalonsa valinneet eikä se asia muille kuulu, eikä sille kukaan mitään edes voi. Itsemurha ei ole rikos.
Minkä ajan kuluessa olen kuolemassa? Ensimmäinen rokote otettu keväällä, toinen syksyllä, kolmanteen menossa. Oliko se aika kolme vuotta, vai muistanko väärin? Mulla olis jäljellä siis elinaikaa reilut kaksi vuotta. Täysin terve olen ollut koko ajan, mutta ilmeisesti jotain kamalaa tapahtuu… Osaatko kertoa, miten tuo kuolema tapahtuu, mikä sen aiheuttaa ja mistä tuo kolmen vuoden armonaika tulee?
Eihän joka ikinen ihminen tule kuolemaan. Kyse on tilastotieteteestä, todennäköivsyyksistä.
Rokotetut sairastuvat jo nyt yleisemmin itse tautiin kuin lisäksi saavat rokotteesta komplikaatioita, sydänkohtauksia, veritulppia, aivoinfarkteja ym.
Piikkejä annetaan nyt 2-3 piikin vuositahdilla niin porukkaa lakoaa sitä mukaan, ihan kirjaimellisestikin, mitä ollaan esim. urheilukentiltä viime vuonna nähty.
Minua ei henkilökohtaisesti tämä asia vaivaa. Itsensä vahingoittaminen on oma päätös. Lastenne kohdalla voidaan sitten puhua rikosasiasta. Saa nähdä tarttuuko yleinen syyttäjä asiaan vai pitääkö valveutuneiden kansalaisten antaa vähän vauhtia prosessiin.
Ei urheilukentillä ole nähty mitään outoa. Urheilijoiden äkkikuolemia on ollut ennenkin.
V.2016: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/jalkapalloilijoiden-oudot-akki…
Nyt on vain muutamia simeaktiiveha, jotka metsästävät kaikki mahdolliset urheilijoiden kuolemat ja sairaskohtaukset ympäri maailmaa. Mitään vertailevaa tilastoa eri maista aiempiin vuosiin ei tietenkään esitetä.
Vain nimilista.
Tarkempi tarkastelu paljastaa, että osa ei edes kuullut, seassa on aneurysman puhkeamiseen (aneurysma voi köllötellä rauhassa vuosikymmeniäkin ja joku päivä vain puhkeaa), eri taustasaurauksia, tappavia lämpöhalvauksia (mitä moni ei tajua - lämpöhalvaus voi johtaa kuilemaan) jne jne.
Useimpien rokotusstatuksesta ei tiedetä yhtikäs mitään.
Seassa muutamia, joila oikeasti rokotuksen jälkeen myokardiitti kuten 15v pyöräilijällä joka oli kisaamassa 2 päivää rokotuksen jälkeen, mikä on puhdasta järjen köyhyyttä - pari päivää rokotuksen jälkeen -minkä tahansa rokotuksen - tulisi ottaa rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilta otetaan nenänäyte. Jos joutuu ihan sama mistä syystä sairaalaan niin otetaan nenänäyte. Ja merkitään koronan takia sairaalahoitoon.
Ihmiset ovat sokeita kaikelle pairsi omalle totuudelle. Surullista.
Voisitko ilmaista itseäsi selkeämmin. Nuo neljä (tai viisi) lausetta olivat kuin skitsofreenikon unesta. Aloitetaanpa alusta.
"Kaikilta otetaan nenänäyte". No ei varmasti oteta.
Kaikilta sairaalaan olevilta otetaan? = Voi olla, voitko selventää? Voi olla, että rutiinisti otetaan osastohoitoon joutuvilta. Siis otetaanko jos jalka poikki ja siksi joudut sairaalaan? Miksi? Missä?
Päätelmäsi edellisestä: kyseisen väittämäsi rutiinin näytteenoton (jonka voisit todentaa) jälkeen merkitään kaikki koronaa sairastavaksi ennen tuloksen valmistumista. Ei hyvää päivää sun kanssasi, voiko joku oikeasti olla näin sekaisin? Surullista kyllä, olen tavannut niin monta äärimmäisen yksinkertaista ihmistä että pakko tämä on uskoa.
"Ihmiset ovat sokeita kaikelle paitsi omalle totuudelle. Surullista" ???????????????? Totuus on totuus, eikä mikään oma totuus.
On kiistämätön fakta, että samaan aikaan rokotuskattavuuden lisääntyessä myös tartunnat lähtivät nousuun.
Se on asia, jota en ymmärrä mitenkään päin jos kuvitellaan, että rokotus oikeasti auttaa edes vähän.
Mun mielestä on rokotus ei selkeästikään auta vaan pahentaa tilannetta. Ei ole mitään näyttöä siitä, että rokotuksesta olisi joku hyöty. Edes sen mainostetun lievemmän taudin osalta. Tuttavapiirissä kun on molempia ja yllätys, yllätys rokotettuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi teistä pian päästään kun myrkkypiikit tekevät tehtävänsä, sitten meillä rokottamattomilla on vapaus.
Tällaisiako unelmia koronarokotevastaiset mielessään hellivät? Kertokaas muutkin rokottamattomat, onko tämä se, mitä toivotte? Että valtaosa väestöstä kuolee?
Huhhuh.
Eiköhän suurin osa ihmisistä toivo toisillensa pelkkää hyvää. Piikitetyt ovat itse kohtalonsa valinneet eikä se asia muille kuulu, eikä sille kukaan mitään edes voi. Itsemurha ei ole rikos.
Minkä ajan kuluessa olen kuolemassa? Ensimmäinen rokote otettu keväällä, toinen syksyllä, kolmanteen menossa. Oliko se aika kolme vuotta, vai muistanko väärin? Mulla olis jäljellä siis elinaikaa reilut kaksi vuotta. Täysin terve olen ollut koko ajan, mutta ilmeisesti jotain kamalaa tapahtuu… Osaatko kertoa, miten tuo kuolema tapahtuu, mikä sen aiheuttaa ja mistä tuo kolmen vuoden armonaika tulee?
Eihän joka ikinen ihminen tule kuolemaan. Kyse on tilastotieteteestä, todennäköivsyyksistä.
Rokotetut sairastuvat jo nyt yleisemmin itse tautiin kuin lisäksi saavat rokotteesta komplikaatioita, sydänkohtauksia, veritulppia, aivoinfarkteja ym.
Piikkejä annetaan nyt 2-3 piikin vuositahdilla niin porukkaa lakoaa sitä mukaan, ihan kirjaimellisestikin, mitä ollaan esim. urheilukentiltä viime vuonna nähty.
Minua ei henkilökohtaisesti tämä asia vaivaa. Itsensä vahingoittaminen on oma päätös. Lastenne kohdalla voidaan sitten puhua rikosasiasta. Saa nähdä tarttuuko yleinen syyttäjä asiaan vai pitääkö valveutuneiden kansalaisten antaa vähän vauhtia prosessiin.
Niin.
Onko tilastoja esittää, kuinka paljon rokotetut vs.rokottamattomat sairastuvat kotonaan, saavat veritulppia, sydänkohtauksia jne?
Onko mitään faktaa väitteille vai perustuuko yksittäisiin nyyhkytarinoihin ja tilastoihin joita ei edes ymmärretä ja joita tulkitaan päin honkia?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on tässä joukkopsykoosissa, niin ne ovat kyllä ne itsekkäät, jotka eivät ota rokotetta eivätkä osallistu koronan vastaiseen taisteluun koko kansan puolesta. Hävetkää!
Pitäisi piestä nuo itsekkäät, jotka ovat syypäitä koko epidemiaan.
Mua huvittaa kun nämä rokottamattomat kehuvat etteivät ole sairastaneet edes flunssaa, että niin hyvä vastustuskyky heillä on. Ihan tiedoksi, että eipä ole kovin moni rokotettukaan sairastanut!
Itse ole viimeksi ollut flunssassa syksyllä 2019, rokotteen, myös influenssa, otin heti kun sain. Kolmatta odottelen ensi viikolla.
Omassa työyhteisössäni on ollut pari flunssaa sairastanut, heillä lähinnä niin että lapsi on sairastanut ja sitten tarttunut vanhempaan.
Nämä rokote/koronakriittiset eivät vain tajua, että yleinen käsihygienian parantaminen, lievästikin flunssaisena kotiin jääminen ja maskit, ovat oikeasti vähentäneet kaikkien tartuntatautien leviämistä. Ei siinä ole kyse siitä että vastustukyky olisi jotenkin kasvanut. Itse jopa mietin, että käyköhän niin kun ihmiset vähentävät esim. käsienpesua tai desinfiointia, flunssa-aalto iskee oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Rokotettujen takia niitä variantteja syntyy. Olemme tehneet kammottavan virheen. Virheen, jota et Iltalehdestä tule koskaan lukemaan.
Mutaatio syntyy sen todennäköisemmin mitä enemmän virus lisääntyy, ja rokottamattomien elimistössä se kerkiää lisääntymään pidempään.
On jotenkin hirvittävän surullista, että kun esittää ihan oikean faktan niin siihen tulee rokottamattomilta alapeukkuja.
Rokottamattomat hei: sadut ja epätotuudet eivät muutu totuudeksi vaikka te kuinka haluaisitte. Tämä postaaja oli oikeassa. Miksi alapeukutatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh.
Ei urheilukentillä ole nähty mitään outoa. Urheilijoiden äkkikuolemia on ollut ennenkin.
V.2016: https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/jalkapalloilijoiden-oudot-akki…Nyt on vain muutamia simeaktiiveha, jotka metsästävät kaikki mahdolliset urheilijoiden kuolemat ja sairaskohtaukset ympäri maailmaa. Mitään vertailevaa tilastoa eri maista aiempiin vuosiin ei tietenkään esitetä.
Vain nimilista.Tarkempi tarkastelu paljastaa, että osa ei edes kuullut, seassa on aneurysman puhkeamiseen (aneurysma voi köllötellä rauhassa vuosikymmeniäkin ja joku päivä vain puhkeaa), eri taustasaurauksia, tappavia lämpöhalvauksia (mitä moni ei tajua - lämpöhalvaus voi johtaa kuilemaan) jne jne.
Useimpien rokotusstatuksesta ei tiedetä yhtikäs mitään.Seassa muutamia, joila oikeasti rokotuksen jälkeen myokardiitti kuten 15v pyöräilijällä joka oli kisaamassa 2 päivää rokotuksen jälkeen, mikä on puhdasta järjen köyhyyttä - pari päivää rokotuksen jälkeen -minkä tahansa rokotuksen - tulisi ottaa rauhallisesti.
Pitäisikö?
Olen hoitsu ammatiltani mutta minäkään en ole koskaan kuullut, että rokotuksen jälkeen pitäisi ottaa rauhallisesti. Mistä sinä tuollaisen tiedon löysit?
Miksi sinun täytyy saada puhua rokottamattomuudestasi? Miksi teet asiasta numeron? Olet kyllä luonut ongelman ihan itse toitottamalla kantaasi. Rokotteesta kyselijöille voi kohauttaa olkia, todeta, että yksityinen asia.
Olen itse rokotettu, omissa piireissäni oletettavasti useimmat ovat ottaneet rokotteen, tästä ei ole ollut tarvetta keskustella. Mutta sellainen jännä ilmiö on ollut havaittavissa, että niillä joilla ei ole rokotetta, on valtava tarve tuoda julki kantaansa ja selitellä miksi rokotetta ei ole otettu. En ole kysynyt, eikä ole kiinnostanut, ihan sama mulle, mutta silti näillä ihmisillä on kauhea tarve perustella kantaansa.
Vierailija kirjoitti:
On kiistämätön fakta, että samaan aikaan rokotuskattavuuden lisääntyessä myös tartunnat lähtivät nousuun.
Se on asia, jota en ymmärrä mitenkään päin jos kuvitellaan, että rokotus oikeasti auttaa edes vähän.
Mun mielestä on rokotus ei selkeästikään auta vaan pahentaa tilannetta. Ei ole mitään näyttöä siitä, että rokotuksesta olisi joku hyöty. Edes sen mainostetun lievemmän taudin osalta. Tuttavapiirissä kun on molempia ja yllätys, yllätys rokotettuja!
On kiistämätön fakta, että hukkumiskuolemat lisääntyvät jäätelökioskien tullessa katukuvaan.. Pitääkö siis jäätelökioskit kieltää? Ajallinen yhteys ei tarkoita syyperäistä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Rokotettujen takia niitä variantteja syntyy. Olemme tehneet kammottavan virheen. Virheen, jota et Iltalehdestä tule koskaan lukemaan.
Mutaatio syntyy sen todennäköisemmin mitä enemmän virus lisääntyy, ja rokottamattomien elimistössä se kerkiää lisääntymään pidempään.
On jotenkin hirvittävän surullista, että kun esittää ihan oikean faktan niin siihen tulee rokottamattomilta alapeukkuja.
Rokottamattomat hei: sadut ja epätotuudet eivät muutu totuudeksi vaikka te kuinka haluaisitte. Tämä postaaja oli oikeassa. Miksi alapeukutatte?
No voi kamalaa. Pahoittelut, jos olet saanut alapeukkuja. Ei hätää. Puolellasi on 80% väestöstä, THL, STM ja hallitus. Voimia!
Olet kovin hauska.