Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Hamari kirjoitti:
4.1.2022 - 4.5.2022 paino tippunut yhteensä tasan 5 kg.
Huhtikuun punnituksesta nyt toukokuun punnitukseen painoa tippunut -0,75 kg. Paino oli tänä aamuna 61,35 kg. Hitaasti numerot pienenee, mutta koska liikunnallinen panostus tässä kohdin vielä aika suppea niin aika normaalihko tahti mielestäni tässä normaalipainon sisällä. Kovasti jo toivoisin, että kohta siirryttäisiin 60,xx alkaviin lukuihin :)
Huhtikuun mittauksiin peilaten, tämän kuluneen kuukauden aikana senttejä lähti:
Takamus: -0,5 cm
Reidet: -0,5 cm
Vasen pohje: -0,5 cm
Muilta osin mitat olivat samoissa luvuissa kuin aiemmin, eli mihinkään ei ole tullut lisää senttejä. Nautin siitä että reidet ja pohkeet hieman kapenevat, koska ne on itselleni vähän sellaisia "heikkoja puolia" omasta mielestäni. Mua on aina vähän harmittanut että on niin paksut pohkeet ja kun ei ole kovinkaan pitkä, niin sitten jalat näyttää huonoina päivinä kauheilta pölkyiltä.. ^^'
Toinen mistä voisi minun puolestani seuraavaksi lähteä lisää senttejä olisi käsivarret. Pidän kauniina hyviä käsivarsia ja mulla ne tuntuu olevan jotain pullataikinaa. Ehkä sitten kun se kuntosalikärpänen taas puraisisi niin saisi näihin jotain pumppia :D
Seuraava kuukausipunnitus/mittaus on 4.6. jolloin tulen sitten taas päivittämään kuulumisia. Toivottavasti sitä ennen tänne muutkin kommentoisivat lisää kuulumisia, kiva lueskella miten menee :)
Uusi kuukausipäivitys:
4.1.2022 - 4.6.2022 paino tippunut yhteensä 5,6 kg.
Edellisestä kuukausipunnituksesta paino oli pudonnut nyt -0,6 kg. Paino oli mittauspäivänä (4.6.) aamuna 60,75 kg. Oli kyllä todella kiva päästä nyt näihin 60-alkaviin lukuihin, vielä ollaan kuitenkin sen kiloluokan yläpäässä eli saattaa heittelehtiä jonain päivinä vielä 61-alkupäähän myös, mutta toiveissa jo siintää se hetki, että puntarin lukema alkaisi vitosella! :)
Kuluneen kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:
vyötärö: -0,5 cm
lantio: -1 cm /// muuten oltiinkin sitten samoissa lukemissa kuin aiemmin.
Seuraava punnituspäivä mun osalta olisi kalenterin mukaan 4.7., mutta saattaa olla että aikaistan tämän 2.7. päivälle, koska lähdemme silloin kesälomareissulle enkä pääse puntarin ääreen sitten pidempään aikaan. Onkin sitten jännittävää seurata lomamatkan jälkeen mitä se puntari näyttää ilman mitään seurantaa, kuitenkin aktiivilomalla, mutta varmasti hyvin myös nautiskellen :) Oli mitä oli niin siitä sitten jatkuu taas normaaliin tapaan!
Mukavaa kesäkuuta siis kaikille, laitelkaa myös omia kuulumisia jos vielä olette linjoilla :)
Mun laihdutus on päättynyt, koska sairastuin syöpään. Nyt on tavoitteena ihan eri asiat. Toivotan teille kaikille muille onnea ja tsemppiä, jaksakaa ja olkaa itsellene armollisia (kamala sana monelle mutta sopii tähän kuin solumyrkky suoneen): jos välillä repsahtaa, ei se pilaa kaikkea. Se mitä teette on tosi hienoa ja tärkeää terveyden kannalta. Muistakaa, että terveys on se ykkönen eikä esim. ulkonäkö. Rakastakaa sitä omaa kroppaanne täysillä ja kehukaa sitä jaksamisesta.
Täällä edelleen edetään rauhalliseen tahtiin. Olen käynyt juoksemassa pyöräilyn ja kotitreenin lisäksi ja vaihtelu on ollut mahtavaa! Syön edelleen noin 1600-1800kcal/vrk riippuen päivän aktiivisuudesta. Tähtään siihen, että syön tarpeeksi kasviksia ja panostan rasvan laatuun. Proteiinin määrässä olisi jatkuvasti tsemppaamista.
N163/66,0kg. Painoa pudonnut 3kg.
Vierailija kirjoitti:
Mun laihdutus on päättynyt, koska sairastuin syöpään. Nyt on tavoitteena ihan eri asiat. Toivotan teille kaikille muille onnea ja tsemppiä, jaksakaa ja olkaa itsellene armollisia (kamala sana monelle mutta sopii tähän kuin solumyrkky suoneen): jos välillä repsahtaa, ei se pilaa kaikkea. Se mitä teette on tosi hienoa ja tärkeää terveyden kannalta. Muistakaa, että terveys on se ykkönen eikä esim. ulkonäkö. Rakastakaa sitä omaa kroppaanne täysillä ja kehukaa sitä jaksamisesta.
Jaksamista hoitoihin! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi! Mulla takana syöpähoidot ja silloin oli tärkeintä syödä sitä mikä maistuu ja liikkua sen verran, mikä hyvältä tuntuu ja jaksaa. Paino on niin turha asia elämän rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi viikkoa sitten painoin 55kg, tänään 54,3kg. Kun olen tiputanut 2kg lähtöpainosta niin olen tyytyväinen. Silloin takaisin normimitoissa.
Tänä aamuna 53,5kg!
Hidasta tämä touhu on normaalipainon sisällä mutta palkitsevaa. Kolmen päivää puolison synttäreiden juhlintaa mahtui tähän jaksoon. Puoli kiloa vielä. Siihen menee varmaankin pari viikkoa tällä tahdilla.
Liityn myös mukaan!
Lähtöpaino oli kuun alussa 65,7, pituus 168. Tavoitepaino on 60kg. Eilen puntarissa jo 63,1!
Syön 1600kcal päivässä, välillä enemmän ja liikun päivittäin 10 000 askelta ja puoli tuntia jumppaa, venyttelyä, pilatesta tms :)
Tällä viikolla en ole enää laskenut kaloreita. Olen pyrkinyt syömään samoin, kuin aiempien kuukausien aikana, jolloin myös välillä herkuttelin, jos mieli teki, mutta pidin huolen kohtuullisista määristä. Otin käyttöön kalenterin, johon merkkaan liikuntapäivät ja tähtään noin 4-5pv/vko. Olen myös hieman rauhoittanut tahtia alusta ja käyn rauhallisilla kävelyillä pari kertaa viikossa.
Aloittaessani navan kohdalta mitta oli 92cm, nyt 84cm.
N163/65,5kg. Painoa pudonnut 3,5kg.
Hyvää juhannusta kaikille!
Miten teillä muilla menee helteiden kanssa? En pysty liikkumaan, syöminen on huonoa tai sinnepäin, kun ei jaksa mitään sekä turvottaa valtavasti. Odotan, että helteet päättyy ja pääsee taas liikkumaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä muilla menee helteiden kanssa? En pysty liikkumaan, syöminen on huonoa tai sinnepäin, kun ei jaksa mitään sekä turvottaa valtavasti. Odotan, että helteet päättyy ja pääsee taas liikkumaan kunnolla.
Eivät ole vaikuttaneet. Treenaan kotona joka toinen päivä, mutta olen lisännyt treenin jälkeen elektrolyyttijauheen. Yritän myös muutoin huolehtia siitä, että saan tarpeeksi suolaa veden lisäksi.
No, aapee. Aloitit ketjun tammikuussa ja tavoite (PITÄISI) oli 10kg. Jos tartuit heti toimen, niin olet sen nyt saavuttanut noin puolentoista kilon kuukausivauhdilla. Se on ihan terveellinen tahti.
Miten aapee, mikä on tilanteesi nyt 7kk aloituksestasi?
Toivittavasti rupesit toimiin.
Tai nyt on uusi alku?
Aina voi aloittaa uudelleen.
Olisin oikeasti kovin kiinnostunut, että oliko juttusi vain puhetta vai oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä edelleen edetään rauhalliseen tahtiin. Olen käynyt juoksemassa pyöräilyn ja kotitreenin lisäksi ja vaihtelu on ollut mahtavaa! Syön edelleen noin 1600-1800kcal/vrk riippuen päivän aktiivisuudesta. Tähtään siihen, että syön tarpeeksi kasviksia ja panostan rasvan laatuun. Proteiinin määrässä olisi jatkuvasti tsemppaamista.
N163/66,0kg. Painoa pudonnut 3kg.
Mä olen keitellyt kananmunia. Laitan kaksi pilkottuna
Salaattiin. Laitan myös brie-juustoa.
Ihan hyvin valkuaisaineita ja maukasta.
Hamari kirjoitti:
Uusi kuukausipäivitys:
4.1.2022 - 4.6.2022 paino tippunut yhteensä 5,6 kg.
Edellisestä kuukausipunnituksesta paino oli pudonnut nyt -0,6 kg. Paino oli mittauspäivänä (4.6.) aamuna 60,75 kg. Oli kyllä todella kiva päästä nyt näihin 60-alkaviin lukuihin, vielä ollaan kuitenkin sen kiloluokan yläpäässä eli saattaa heittelehtiä jonain päivinä vielä 61-alkupäähän myös, mutta toiveissa jo siintää se hetki, että puntarin lukema alkaisi vitosella! :)Kuluneen kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:
vyötärö: -0,5 cm
lantio: -1 cm /// muuten oltiinkin sitten samoissa lukemissa kuin aiemmin.Seuraava punnituspäivä mun osalta olisi kalenterin mukaan 4.7., mutta saattaa olla että aikaistan tämän 2.7. päivälle, koska lähdemme silloin kesälomareissulle enkä pääse puntarin ääreen sitten pidempään aikaan. Onkin sitten jännittävää seurata lomamatkan jälkeen mitä se puntari näyttää ilman mitään seurantaa, kuitenkin aktiivilomalla, mutta varmasti hyvin myös nautiskellen :) Oli mitä oli niin siitä sitten jatkuu taas normaaliin tapaan!
Mukavaa kesäkuuta siis kaikille, laitelkaa myös omia kuulumisia jos vielä olette linjoilla :)
Uusi kuukausipäivitys:
4.1.2022 - 4.8.2022 paino tippunut yhteensä 6,2 kg.
Poikkeuksellisesti en tehnyt tätä postausta/mittauksia 4.7. sillä olin matkoilla ja sitä edeltävänä viikolla festareilla kaljoittelemassa, joten en nähnyt että se olisi antanut motivoivaa infoa. Eli lomat on lomailtu ja nyt elokuusta on taas hyvä jatkaa kuukausipäivityksiä. Edellisestä (kesäkuun) kuukausipunnituksesta paino oli pudonnut nyt -0,6 kg. Paino oli mittauspäivänä (4.8.) aamuna 60,15 kg. Nyt ei todellakaan olla kaukana siitä, että paino alkaisi jonain aamuna 59-lukemalla! Huippua!
Kuluneen kahden kuukauden aikana lähti senttejä kropasta tähän tahtiin:
navanympärys: -0,5cm
pylly: -1,5 cm
reisi: oikea -0,5cm ja vasen -1 cm
pohje: oikea -0,5 cm
käsivarret: molemmat -0,5cm
Olin siis lähes koko kesälomani (3vko) reissussa, loma piti sisällään paljon askeleita, mutta myös nautiskeluja: jäätelöä, alkoholia, pizzaa sun muuta mukavaa. En antanut laihdutukselle lomalla juuri ajatustakaan vaan ihan fiiliksen mukaan mentiin, eikä mukana ollut edes puntaria tai mitään. Olikin kiva huomata että aktiiviloma kuitenkin edesauttoi tätä urakkaa ja paino oli tosiaan heti lomalta palattua lähempänä 60 kiloa kuin 61 kiloa, jossa se on hyvin pysynyt arkenakin viimeiset pari viikkoa.
Toivottavasti tätä laihdutus 2022 ketjua harrastaa vielä muutkin. Kommenttikenttä vain todella hiljainen. Itse ainakin olen todella iloinen, että otin itseäni niskasta kiinni, vaikka välillä on paino sahannut ja välillä tuntunut että laskeeko tämä enää ollenkaan tästä, niin kyllä se siitä!
Tsemppiä vain kaikille ja nautitaan vielä valoisista päivistä ennen pimeyksiä :)
Moi. Aloitin laihduttamisen kesäkuun puolessa välissä. Olin aina painanut noin 60-65 kg, mutta kilpirauhasen poistoleikkauksen (syksyllä 2020) jälkeen paino alkoi nousta. En ollut punninnut itseäni yli vuoteen. Kesän alussa todella hätkähdin kun kesävatteet oli liian tiukkoja ja vaaka näytti 81 kg. Aloitin dieetin 6.6. Jätin pois kaikki herkut ja lopetin iltasyönnin. Paino on pudonnut noin 1 kg viikossa. Eilen paino oli 73 kg eli 8 kg lähtenyt. Tavoite on 65 kg eli puolessa välissä ollaan.
Tammikuussa aloitin ja 9kg lähtenyt.
Alunperin piti lisätä enemmän liikuntaa, muttei onnistunut. Sen sijaan herkkuja olen syönyt paljon vähemmän, mutten ole lopettanut kokonaan. Pelkäsin jossain vaiheessa, että alkaisin kompensoida, koska tahti on ollut aika hidas, mutta sitäkään ei ole käynyt.
Ehkä kokonaisvaltaisempi mielialan parantuminen meneillään, johon sokereiden vähentäminenkin on saattanut vaikuttaa.
Ajattelin katsoa, pysähtyykö tällä syömisellä johonkin painoon ja jään sitten siihen. Muussa tapauksessa teen viimeistään -4kg kuluttua tasapainotuksen.
Haluaisin myös kuulla, miten aapeen ja muiden alkuvuodesta aloittaneiden kävi.
Tsempit syksyyn meille kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Mukana. Pituus 177 cm, paino 89 kg. Tavoitteena 10 kg pois.
Näin olen jo laihtunut 6 kg seitsemässä viikossa ja laihdutus jatkuu toiset 7 viikkoa: 1. näkkäri+ pieni sipausu levitettä sekä 2 Mariekeksiä . 2. Nutrilett- suklaajuoma. 3. Kuppikuuma sinihomejuustokeitto. 4. Nutrilett- suklaajuoma. 5. Kananmuna. Nämä kaikki tekee yhteensä 550 kcal. Ja satavarmasyi laihtuu. Liikunta a en harrasta paitsi normaali hyötöliikunta kuten pyörällä kaupassa, siivoan oman kotini, kuljen portaissa (2-kerroksinen asunto). Nyt olen tavoitteen puoluvälis. Olen 155 cm pitkä ja lähtöpaino oli 72 kg.
Lähtötilanteeni oli heinäkuun lopussa 85,5 kg. Olen 174 cm pitkä eli ylipainon puolella. Tuosta punnituksesta paino on pudonnut kaksi kiloa. Tavoitteena on pudottaa paino 70 kiloon eli matkaa on vielä. Vaa'alla käyn vain kuntosalilla nekä halua kotiin edes vaakaa ostaa. Kyllä sen vaatteista huomaa, kun paino putoaa.
Keinot ovat ne perinteiset eli ruokavalio kuntoon ja liikunta. Olen alkanut tehdä kotona ruokaa ja jättänyt pois makeat ja suolaiset herkut. Annoskokoja seurailen myös ja olen lisännyt kasvisten käyttöä. Näin loppukesästä kasviksia on tosi hyvin tajolla ja hinnat edulliset niin se on ollut helppo tapa omaksua. Huomaan jo muutoksen olossa, kun olen kiinnittänyt huomiota ruuan terveellisyyteen.
Reippaasti sykettä nostavaa liikuntaa harrastan kolmisen kertaa viikossa ja lihaskuntotreeniä kerran viikossa (liian harvoin). Lisäksi kävelen joka päivä vähintään puoli tuntia ja venyttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen jo laihtunut 6 kg seitsemässä viikossa ja laihdutus jatkuu toiset 7 viikkoa: 1. näkkäri+ pieni sipausu levitettä sekä 2 Mariekeksiä . 2. Nutrilett- suklaajuoma. 3. Kuppikuuma sinihomejuustokeitto. 4. Nutrilett- suklaajuoma. 5. Kananmuna. Nämä kaikki tekee yhteensä 550 kcal. Ja satavarmasyi laihtuu. Liikunta a en harrasta paitsi normaali hyötöliikunta kuten pyörällä kaupassa, siivoan oman kotini, kuljen portaissa (2-kerroksinen asunto). Nyt olen tavoitteen puoluvälis. Olen 155 cm pitkä ja lähtöpaino oli 72 kg.
Tämä on oivallinen tapa pudottaa painoa, jos haluaa aineenvaihduntansa sekaisin ja vähentää lihasmassaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän tulee kaloreita päivässä. Syö vähän enemmän normaalia ruokaa ja lisää liikuntaa.
Tottahan ne kilot tulee takaisin, jos laihtumisen jälkeen palaa entiseen. Tämä koskee myös leikkausta.