Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Aloitin melkein vuos sitten
Tavoite oli 74-> 70
Ja nyt painan 67
Olen treenannut salilla 3 x vko joten painosta on suurempi osa lihaksia kuin ennen
Bmi 21
Aloitin 1.1. keventämisen, jätin pullat, keksit ja karkit pois. Välipalat vaihdoin omenoiksi, porkkanoiksi, marjoiksi. Muuten normaalia kotiruokaa hillitysti. Liikuntaa lisäsin reippaasti. Lähtömitat oli 163 cm / 67 kg, nyt paino 59 kg :) Lihakset mielestäni kasvaneet, mutta tämä on vain oma arvioni.
Mutta en ole siis yhtään kitunut nälässä vaan lisännyt lähinnä kasvisten määrää. Reipasta aerobista liikuntaa pari kertaa viikossa ainakin tunnin verran, lisäksi saliharjoittelua saman verran ja lisänä usein vielä kävelyä, lasten kanssa uimista yms.. Ei vaikeaa!
Minulla on käynnissä hidas painonpudotus, pääajatus on muuttaa elintapoja. Käyn harvoin vaaalla, viime lukema jumitti 65kg/170cm. Vyötäröltä on kuitenkin lähtenyt 8cm. Nyt harmittaa etten mitannut alkuun myös reisiä ja peppua, saisi noitakin vertailtua. Olen aloittanut säännöllisen treenaamisen ja tarkistanut ruokavaliota eli syön nyt säännöllisesti ja pidän herkut hyvin vähissä. Aiemmin tuli illalla naposteltua. Enimmillään olen painanut 74kg ja tavoite on siellä 57-58kg. Olen kuitenkin jo nyt tyytyväinen siihen miltä peilissä näyttää, jo parin kuukauden säännöllinen treeni on saanut mahanseutua erinäköiseksi. Lisäksi energiaa on aiempaa enemmän. Olen nuoresta asti syönyt epäsäännöllisesti joten tuon korjaaminen ja unirytmin saaminen kuntoon ja liikunnan elämäntavaksi ovat päätavoitteet, painonpudotus saa tulla siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on käynnissä hidas painonpudotus, pääajatus on muuttaa elintapoja. Käyn harvoin vaaalla, viime lukema jumitti 65kg/170cm. Vyötäröltä on kuitenkin lähtenyt 8cm. Nyt harmittaa etten mitannut alkuun myös reisiä ja peppua, saisi noitakin vertailtua. Olen aloittanut säännöllisen treenaamisen ja tarkistanut ruokavaliota eli syön nyt säännöllisesti ja pidän herkut hyvin vähissä. Aiemmin tuli illalla naposteltua. Enimmillään olen painanut 74kg ja tavoite on siellä 57-58kg. Olen kuitenkin jo nyt tyytyväinen siihen miltä peilissä näyttää, jo parin kuukauden säännöllinen treeni on saanut mahanseutua erinäköiseksi. Lisäksi energiaa on aiempaa enemmän. Olen nuoresta asti syönyt epäsäännöllisesti joten tuon korjaaminen ja unirytmin saaminen kuntoon ja liikunnan elämäntavaksi ovat päätavoitteet, painonpudotus saa tulla siinä sivussa.
Samoilla linjoilla tuosta lopusta. Minulla lähtöpaino tosin oli vähän enemmän ylipainon puolella kuin mitä sinulla, ja haluan saada painon 17-22 kg alemmaksi. Katsotaan sitten myöhemmin, mikä tuntuu hyvältä painolta. Paino oli noussut huonojen ruokailutottumusten ja liikkumattomuuden takia. Myös unirytmi oli mitä sattui, mikä heijastui tietenkin yleiseen aktiivisuuteen ja syömisiin. Olen vasta viidennellä viikolla tässä muutoksessa eli pysyvyydestä on vaikea sanoa mitään, mutta toistaiseksi sujuu tosi hyvin. Olen alkanut valmistaa itse ruokani ja teen terveellistä ruokaa, ja paremman ruokavalion huomaa olossa (ja lompakossa. Rahaa säästyy reilusti, kun ei käy ulkona syömässä tai syö eineksiä). Nukkumaan menen paljon aiemmin kuin ennen ja herään aikaisin aamulla, myös vapaapäivinä. Jaksamista on niin paljon enemmän, ja liikuntakin tuntuu hyvältä. Painoa on lähtenyt suunnilleen kilo viikossa. Näin alkuun se on tosi kannustavaa, mutta olen toki henkisesti varautunut, että sama pudotusvauhti ei välttämättä kauaa kestä.
Onko kukaan käyttänyt Ozempicia, voiko sen vaan lopettaa, vai pitääkö lopettaa hiljalleen? Onålen käyttänyt nyt marraskuusta ja olen vihdoin normaalipainossa.
Mies 192cm, nyt 108kg. Oon saanu tänä vuonna 12kg pois mut onhan tossa vielä normaalipainoon.
Mut hissukseen vaan :)
Laihdutin tammi- kesäkuun aikana 6kg. Heinäkuussa paino nousi 2kg. Tuli herkuttelua ja juotua alkoholia enemmän kuin tuona laihdutusaikana.
Nyt olen elokuun alusta pudottanut päivä kalorit tavoitepainon kaloreihin ja jättänyt alkoholin kokonaan ja saanut tällä 1kg per viikko painoa alas, yht. 3kg tähän mennessä.
Viinit ja siiderit ovat olleet paheeni ja olen jo vuosia miettinyt alkoholin käytön lopettamista kun ei jaksa enää sitä lipittämistä ja humaltunutta oloa vaikka jonkin ainoastaan viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan käyttänyt Ozempicia, voiko sen vaan lopettaa, vai pitääkö lopettaa hiljalleen? Onålen käyttänyt nyt marraskuusta ja olen vihdoin normaalipainossa.
Lääkitysasiat kannattaa aina tarkistaa hoitavalta lääkäriltä. Toki kokemuksia voi vertailla, ei sillä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtuuko mukaan, jos on aloittanut laihdutuksen jo viime vuonna? Olen nyt ollut 2 kuukautta ketogeenisellä ruokavaliolla, paino on pudonnut 8 kiloa. Vielä olisi 12 kiloa tavoitepainoon. Lähtöpaino oli merkittävän lihavuuden puolella (bmi 30).
Halusin tulla kertomaan, että nykyään olen 21 kiloa kevyempi kuin viime syksynä eli pääsin tavoitteeseeni. Normaalipainoisena on hyvä olla ja minulla on levollinen olo kehossani. Syön nykyään ihan tavallisesti, ketolla en ole ollut kevään jälkeen. Paino on pysynyt näissä lukemissa, ei ole noussut. Olen tosi iloinen, että sain laihdutettua raskauskilot pois ja olen taas "itseni kokoinen". On helpompi liikkua ja tuntuu, että olen taas oma itseni. Tsemppiä kaikille laihduttajille!
Helmikuussa paino 68+ kg
Nyt 54.2 kg
Olen tyytyväinen painonpudotukseen. Apuna projektissa oli Ozempic. Se oli kyllä taivaanlahja!
Sain ohjeet, että Ozempicin saa lopettaa kertarykäyksellä, ei tarvitse annoksia pienentää tms
Oon ihmetellyt, kun paino vaan putoaa. 2. Lapsen jälkeen oli tavoitteena tiputella takaisin alle 60kg. En ole vielä mitenkään aloittanut tavoitteelliesti treenaamista tms, mutta vaatteet vaan alkoivat putoilla päältä ja tutut sanoivat minun laihtuneen hirveästi. Nyt löytyikin 1.tyypin diabetes, on aika hämentynyt olo. Täytyy aloitella varovasti insuliinin kanssa syöminen, ettei paino enää pääse nousemaan.
Aloitin pudotuksen 104kg.
Lounaalla jätin perunat ja leivät pois. Lautaselle salaattia ja lihaa.
Iltaisin söin kevyesti vesimelonia, raejuustoa, porkkanaa, omenaa ja siihen lisäksi 1h - 1,5h kävely. (Alkuun ei paljoa jaksanut)
Viikonloppuisin söin normaalisti eli sitä mitä teki mieli.
3kk pudotin 14kg. (Otin tuon jälkeen vielä nesteet pois, kun oli veto päällä)
Ilminen laihtuu hengittämällä, ei hikoilemalla, joten matalasykkeinen kävely on tehokasta.
Tavoitteena on pudottaa vielä kymppi.
Nyt on niin hyvä olo et hyvin jaksaa olla ja tehdä!
Entäs Pepsi Max joka päivä lasillinen? Lihottaako?
Käyttäjä12992 kirjoitti:
Entäs Pepsi Max joka päivä lasillinen? Lihottaako?
Kyllä, vaikka siinä ei ole kaloreita, niin elimistö reagoi siihen samoin kuin sokeriin. Kai tiedät, miten?
Ennen raskautta paino oli 53kg/162cm, ku pääsin sairaalasta paino oli 75kg 😬 ja nyt 58kg mut en millään onnistu saamaan tuota viimeistä 5kg laihdutettua
Ikääntyessä ei jaksa liikkua niin paljon kuin haluaisi ja pelkästään herkuton elämä ei tuota tulosta.
Korona-aikana tuli lisäkiloja, koska kaupoissa ja kaupungilla ramppaaminen jäi vähemmälle.
Eli jäi pois hyötyliikunta, kaupungilla kävelystäkin on siis hyötyä, tulee siinä paljon askeleita otettua ihan huomaamatta.
Kuntosali on paras tapa laihtua, mutta kaikille se ei sovi, valitettavasti. Laihduin 10 vuotta sitten salilla monta kiloa, yhden vaatekokonumeron verran.
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyessä ei jaksa liikkua niin paljon kuin haluaisi ja pelkästään herkuton elämä ei tuota tulosta.
Korona-aikana tuli lisäkiloja, koska kaupoissa ja kaupungilla ramppaaminen jäi vähemmälle.
Eli jäi pois hyötyliikunta, kaupungilla kävelystäkin on siis hyötyä, tulee siinä paljon askeleita otettua ihan huomaamatta.
Kuntosali on paras tapa laihtua, mutta kaikille se ei sovi, valitettavasti. Laihduin 10 vuotta sitten salilla monta kiloa, yhden vaatekokonumeron verran.
Sopiva ravinto on paras tapa laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikkuminen vähenee, on tietenkin muutettava syömisiä sen mukaan. Enkä tarkoita kaloreitten vähentämistä. Turha mitään koronia tai muutakaan syyttää lihomisesta.
169 cm, 136 kg, kehokoostmuksessa läskiä/ rasvaa 20%, lopetanko treenaamisen ?
Minä olen nyt uinut joka päivä, on helppoa kun järvi vieressä ja lämmin..kylmään veteen en tykkää mennä ja olen saamaton lähtemään halliin. Ehkä jos asuisin lämpimässä maassa rannalla olisin laihempi😅Pelkään, että paino lähtee taas nousuun kun ilma kylmenee ja syksy koitta ja jään taas sohvan pohjaan. Minulla oi tavoite -10kg tänä vuona..-8kg on lähtenyt. Painoa on joku 20kg liikaa, mutta yritän tätä muutosta tehdä pikku hiljaa ja tärkeintä tosiaan ettei jojoilis