Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
1161/1329 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla paino pudonnut tammikuun puolivälistä 85,7 kg > 77,6 kg eli 8,1 kg (pituus 168 cm). Aika hitaasti etenee, mutta etenee kuitenkin, eikä ole vaikeuksia jatkaa.

Yli kaksi kiloa kuussa on kyllä ihan reipas tahti minusta, kun ei ole kyse todella isosta ylipainosta. Onnittelut ja tsempit jatkoon!

Saanko kysyä, mitä teet nyt tietoisesti? Onko analyyttisesti tietty kaloriraja ja seuraatko kalorien kulutusta esim. älykellolla vai onko ollut enemmän, kvalitatiivinen vähennän sokeria ja lisään liikuntaa, esim.?

Välttelen turhia hiilihydraatteja (sokeria, pastaa, perunaa, riisiä, leipää), ja syön vain kolme kertaa päivässä (aamiainen, lounas, illallinen), ja paastoan illallisen jälkeen 12-14 tuntia aamiaiseen. Jos tämä rytmi muuttuu, en hermostu siitä vaan palaan siihen heti, kun se on taas mahdollista. Syön aterioilla jälkiruokia, mutta annokset ovat kohtuullisia ja vähähiilihydraattisia. Punnitsen itseni päivittäin ja kirjaan tulokset (aktiBMI), koska jollen sitä tee, alan lipsua. Vaa'asta ei ole kuitenkaan tullut mitään pakkomiellettä vaan se on minusta hyödyllinen apuväline, jonka avulla pysyn ruodussa. Harrastan hyötyliikuntaa, mikä tarkoittaa lähinnä kävelyä, josta nautin. Niin, ja seuraan myös tätä ketjua, koska minusta on mukava tehdä tätä yhdessä muiden kanssa.

Siis mitä turhaa on pastassa ja leivässä?

Kaikki niissä on turhaa. Ravintoa ei lainkaan.

Väitätkö siis, etteikö ruisleivässä/kauraleivässä ole "ravintoa"?  Kyllä niissä vaan on ja myös terveellisiä/hyödyllisiä kuituja.

Vierailija
1162/1329 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla paino pudonnut tammikuun puolivälistä 85,7 kg > 77,6 kg eli 8,1 kg (pituus 168 cm). Aika hitaasti etenee, mutta etenee kuitenkin, eikä ole vaikeuksia jatkaa.

Yli kaksi kiloa kuussa on kyllä ihan reipas tahti minusta, kun ei ole kyse todella isosta ylipainosta. Onnittelut ja tsempit jatkoon!

Saanko kysyä, mitä teet nyt tietoisesti? Onko analyyttisesti tietty kaloriraja ja seuraatko kalorien kulutusta esim. älykellolla vai onko ollut enemmän, kvalitatiivinen vähennän sokeria ja lisään liikuntaa, esim.?

Välttelen turhia hiilihydraatteja (sokeria, pastaa, perunaa, riisiä, leipää), ja syön vain kolme kertaa päivässä (aamiainen, lounas, illallinen), ja paastoan illallisen jälkeen 12-14 tuntia aamiaiseen. Jos tämä rytmi muuttuu, en hermostu siitä vaan palaan siihen heti, kun se on taas mahdollista. Syön aterioilla jälkiruokia, mutta annokset ovat kohtuullisia ja vähähiilihydraattisia. Punnitsen itseni päivittäin ja kirjaan tulokset (aktiBMI), koska jollen sitä tee, alan lipsua. Vaa'asta ei ole kuitenkaan tullut mitään pakkomiellettä vaan se on minusta hyödyllinen apuväline, jonka avulla pysyn ruodussa. Harrastan hyötyliikuntaa, mikä tarkoittaa lähinnä kävelyä, josta nautin. Niin, ja seuraan myös tätä ketjua, koska minusta on mukava tehdä tätä yhdessä muiden kanssa.

Väitätkö siis, etteikö ruisleivässä/kauraleivässä ole "ravintoa"?  Kyllä niissä vaan on ja myös terveellisiä/hyödyllisiä kuituja.

En nyt halua "väittää" mitään. Leivässä ei kuitenkaan ole ravintoa, kuitukin on viljakuitua, mikä on haitallista suolistolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1329 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt halua "väittää" mitään. Leivässä ei kuitenkaan ole ravintoa, kuitukin on viljakuitua, mikä on haitallista suolistolle.

Höpö höpö. Kaura varsinkin on suolistolle hyvinkin terveellistä, eikä se ruiskaan kovin pahasta ole. Ruista ranteeseen ja hyvin menee.

Voisi sanoa, ett ruis on tuplaruokaa: Ruokaa itselle, mutta myös suoliston bakteereille, rukiilla näyttäisi myös olevan osuutta tulehdusten ehkäisyssä. 

Rukiin kuidut ja niihin liittyvät yhdisteet suojaavat  muun muassa sydän-ja verisuonitauteja ja hormoonivälitteisiä syöpälajeja vastaan. 

Ruis-ja kaurakuidut myös alentavat veren kolestorolipitoisuutta.

Ruis sisältää rautaa, magnesiumia B-vitamiineja, foolihappoa, sinkkin, seleeniä ja kaliumia.

Vierailija
1164/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmaan onkin, mutta omalla kohdallani ongelma on siinä, että leipä ei pidä nälkää ja saa painon nousemaan. Olen huomannut tämän esimerkiksi matkoilla, kun olen poikennut omista ruokatavoistani. Syön kyllä viipaleen ruisleipää aamulla, mutta siihen se sitten jääkin. Jos alan syödä sitä enemmän, joudun syömään useammin ja olen koko ajan väsynyt, eli minun kannattaa jättää leivänsyönti siihen yhteen viipaleeseen, mutta joku toinen saattaa varmaankin syödä sitä ihan surutta.

Vierailija
1165/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään hyvä kokemus jostakin luontaistuotteesta, joilla on päässyt pudottamaan painoa paljon? Sellainen, joka vie ruokahalua.

Vierailija
1166/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään hyvä kokemus jostakin luontaistuotteesta, joilla on päässyt pudottamaan painoa paljon? Sellainen, joka vie ruokahalua.

Ei sellaista luontaistuotetta ole. Ruuan sisällöllä pystyy vaikuttamaan ruokahaluun ja syödyn ruuan määrään.

Vierailija
1167/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin varmaan onkin, mutta omalla kohdallani ongelma on siinä, että leipä ei pidä nälkää ja saa painon nousemaan. Olen huomannut tämän esimerkiksi matkoilla, kun olen poikennut omista ruokatavoistani. Syön kyllä viipaleen ruisleipää aamulla, mutta siihen se sitten jääkin. Jos alan syödä sitä enemmän, joudun syömään useammin ja olen koko ajan väsynyt, eli minun kannattaa jättää leivänsyönti siihen yhteen viipaleeseen, mutta joku toinen saattaa varmaankin syödä sitä ihan surutta.

Leipä on juurikin sellaista, jota syömällä nälkä vain kasvaa.

Vierailija
1168/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kaura varsinkin on suolistolle hyvinkin terveellistä, eikä se ruiskaan kovin pahasta ole. Ruista ranteeseen ja hyvin menee.

Voisi sanoa, ett ruis on tuplaruokaa: Ruokaa itselle, mutta myös suoliston bakteereille, rukiilla näyttäisi myös olevan osuutta tulehdusten ehkäisyssä. 

Rukiin kuidut ja niihin liittyvät yhdisteet suojaavat  muun muassa sydän-ja verisuonitauteja ja hormoonivälitteisiä syöpälajeja vastaan. 

Ruis-ja kaurakuidut myös alentavat veren kolestorolipitoisuutta.

Ruis sisältää rautaa, magnesiumia B-vitamiineja, foolihappoa, sinkkin, seleeniä ja kaliumia.

Turhaan hehkutat viljaa, se aiheuttaa monille juurikin suolistovaivoja.

Vierailija
1169/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirja "Laihduttamisen loppu", sitä saanee kirjastosta/divarista. Kirjassa on ohjeet painonpudotukseen ja saavutetun painon pitämiseen. Kehomme kun on kivikaudelta, se pelkää nälänhätää ja tarrautuu rasvaan kiinni ja lihoo, kun ruokaa on taas saatavilla.

Toivon, että saavutat tavoitteesi.

Vierailija
1170/1329 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kirja "Laihduttamisen loppu", sitä saanee kirjastosta/divarista. Kirjassa on ohjeet painonpudotukseen ja saavutetun painon pitämiseen. Kehomme kun on kivikaudelta, se pelkää nälänhätää ja tarrautuu rasvaan kiinni ja lihoo, kun ruokaa on taas saatavilla.

Toivon, että saavutat tavoitteesi.

Ohjeet, mitkä ei toimi.

Vierailija
1171/1329 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M 183 cm / 103 kg 1.1.2022

M 183 cm / 93 kg 10.5.2022

Pätkäpaasto 8/16 toimii loistavasti.

Tavoitteena 8:lla alkavat lukemat kesäksi.

Vierailija
1172/1329 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen pysyvästi ei ole mahdollista ilman lihavuusleikkausta.  Tai pistettävällä diabeteslääkkeellä.  Kiukuttaa kun jotkut valehtelee tehneensä elämäntapamuutoksen, mutta todellisuudessa ovat olleet leikkauksessa.  Riikaat, kuten supernanny, menevät yksityiseen leikkaukseen, hinta n. 10 000euroa.  Ja sitten jää roikkuvat vatsat ym.  Uusi leikkaus.

Olen laihduttanut mm. ketoilemalla nopeasti isojakin määriä, mutta ne on tullut takaisin.  Olen myös syönyt laihdutuslääkettä, tehokas-ei ollut ollenkaan ruuanhimoa. Laihduin 8 kg kuukaudessa. Tulleet takaisin.

Vierailija
1173/1329 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen pysyvästi ei ole mahdollista ilman lihavuusleikkausta.  Tai pistettävällä diabeteslääkkeellä.  Kiukuttaa kun jotkut valehtelee tehneensä elämäntapamuutoksen, mutta todellisuudessa ovat olleet leikkauksessa.  Riikaat, kuten supernanny, menevät yksityiseen leikkaukseen, hinta n. 10 000euroa.  Ja sitten jää roikkuvat vatsat ym.  Uusi leikkaus.

Olen laihduttanut mm. ketoilemalla nopeasti isojakin määriä, mutta ne on tullut takaisin.  Olen myös syönyt laihdutuslääkettä, tehokas-ei ollut ollenkaan ruuanhimoa. Laihduin 8 kg kuukaudessa. Tulleet takaisin.

Viestisi on täyttä paskaa!! Älä yleistä omia surkeita yrityksiä!!

Vierailija
1174/1329 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtuuko mukaan, jos on aloittanut laihdutuksen jo viime vuonna? Olen nyt ollut 2 kuukautta ketogeenisellä ruokavaliolla, paino on pudonnut 8 kiloa. Vielä olisi 12 kiloa tavoitepainoon. Lähtöpaino oli merkittävän lihavuuden puolella (bmi 30).

Tilannepäivitystä. Olin lopulta 5 kuukautta ketogeenisellä ja pudotin yhteensä 18 kiloa. 2 kiloa jäin tavoitteestani, mutta normaalipainon puolella olen. Nyt syön ihan tavallista kotiruokaa, aiempaa enemmän kasviksia ja keskityn pitämään painon samana. Voimia kaikille laihduttajille, minä pystyin siihen, niin pystytte tekin!

Vierailija
1175/1329 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alusta tähän päivään paino tippunut reilut 5 kg. Hitaammin kuin piti, mutta en valita: Oikea suunta.

Täällä menee moni painoiseni samaan tahtiin.

Vierailija
1176/1329 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden aikana pudonnut nyt vajaa 5 kg. Ekat 2 kg lähti heti ekan 3 pvä aikana eli nestettä sitten kai. Pudotus on onnistunut ihan rehellisesti ruoan määrää selkeästi vähentämällä. Eli kun aiemmin aamupalalla ja iltapalalla söin 2 leipää ja hedelmän niin nyt syön vain 1 leivän ja hedelmän. Jos jtn hiukomista tai mielitekoa on aterioiden välissä tuntunut, olen juonut ison mukillisen teetä, joka on täyttänyt vatsan. Iltaisin olen mennyt ajoissa klo 22 maissa nukkumaan. Syömäni ruoka on ollut ihan tavallista kotiruokaa, samaa kuin aina ennenkin. Myös herkkuja olen syönyt, esim. kakkupalan kylässä käydessä, mutta olen sitten koittanut jättää jtn muuta syömättä, niin että ruoan ja aterioiden määrä on pysynyt kuitenkin samana. Ennen laihdutusta napostelin koko ajan jtn, annoin kaikille mieliteoille periksi, kaikki ateriat oli isoja annoksia ja oli jatkuvasti hieman täysnäinen olo ja silti teki mieli koko ajan jotain. Nyt laihduttaessa en ole tuntenut nälkää, jonka vuoksi laihduttaminen olisi tuntunut vaikealta.

Olin viime vuonna raskaana ja raskausdiabeteksen ja jo olemassa olevan ylipainon takia oli tärkeetä, ettei paino kauheesti nouse. Paino nousikin vain vauvan verran ja synnytyksen jälkeen olin samanpainoinen kuin ennen raskautta (15 kg ylipainoinen). Aloin tässä taannoin miettiä et nyt nää oloa ja jaksamista kurjistavat 15 kg saisi lähteä ja muistelin, että miten pidin raskauden aikana painonnousua kurissa, ehkä sillä samalla metodilla saisin myös laihdutettua. Ja sen muistan raskausajalta, että pienensin kaikkia annoksia (eli aiemmin mainittu toinen leipä pois aamu- ja iltapalalta jne).

Nyt on sitten se vajaa 5 kg pudonnut ja hyvään tahtiin. Pudotus ehkä hidastuu kun normaalipaino lähestyy, mutta en malta odottaa, että saan kilot pois! 15 kg ylimääräistä on tehnyt olon niin raskaaksi! Kävelykin tuntuu kurjalta eikä muutakaan jaksa, sen lisäksi näytän aivan hirveeltä senkin takia, kun mulla ylipaino kertyy keskivartaloon mutta myös kasvoihin!

15 kg ylimääräistä oon kantanut mukana nyt noin 2 vuotta, sitä ennen ylipainoa oli 5 kg noin 4 vuoden ajan ja noin 7 v sitten olin vielä normaalipainoinen. Olisimpa loppukesästä taas normaalipainoinen! Nyt oon ainakin aloittanut tekemään asialle jotakin

Vierailija
1177/1329 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoden alusta tiputtanut seitsemisen kiloa painoa. Itselleni suurin oivallus oli etsiä urheilulaji, josta vilpittömästi nautin. Löysinkin sitten kaksi lajia: vesijumpan ja pilateksen. Kumpikaan ei ole kalorinpolttona laskettuna tehokkainta, mutta niitä tulee tehtyä, koska nautin niistä. Pilates vei myös selkäkivut, joten arkiaktiivisuus on parempaa kuin ennen. Molemmista lajeista tulee jäntevä ja kevyt olo, minkä vuoksi ei tee mieli syödä liikaa vaan nauttia olosta. Ruokavalio on muuttunut paremmaksi vaivihkaa.

Vierailija
1178/1329 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden treenihasteen viimeinen viikko alkoi tänään ja enempää en noita haasteita tee hetkeen, sillä siirryn pyöräilyyn ja kahvakuulailuun. Vaikka onkin ollut tosi palkitsevaa nähdä treenien vaikutus kropan näinkin lyhyessä ajassa, niin treenit ovat alkaneet olemaan aika yksitoikkoisia, joten on aika tehdä muutoksia.

Syön tällä hetkellä noin 1700kcal/vrk ja paino putoaa 100-200g/vko. Olen 100g:n päässä normaalipainosta, mutta en ole vielä varma, minkä verran haluaisin pudottaa painoa. Vyötäröltä löysät pois ja se on melkein jo saavutettu,

N163/66,5kg. Painoa pudonnut 2,5kg.

Vierailija
1179/1329 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin apuja aamupalan koostamiseen. Harrastan raskasta liikuntaa, painonnostoa ja hölkkää, ja ruokahalu on sen mukainen. Koko tällä hetkellä 170 cm ja 74 kg, haluaisin tuosta 4-5 kg pois löysää parin kuukauden aikana. Syön pääsääntöisesti tervellisesti, mutta annoskoot ovat liian isoja ja aamupala on yksi syy, se nimittäin on sen verran kevyt että lounaalla on hirmuinen nälkä. 

Aamulla syön puuroa raejuuston (50-60 g) ja marjojen kanssa, kupin kahvia ja lasin vettä. Periaatteessa näinhän neuvotaan tekemään, koska raejuustosta saa proteiinia. Tunnin päästä on kuitenkin hirveä nälkä ja joudun kitumaan siitä vielä pari tuntia lounaaseen. Onko ideoita? Itse ajattelin lisätä aamupalaan vielä keitetyn kananmunan, mutta munan sisältämä rasva arveluttaa. Raejuuston lisääminen ei ole vaihtoehto, koska nykyinekin määrä vähän tökkii.

Aloin kirjata ylös päivän energiansaantia ja normaalisti se on noin 2400 kcal mikä vastaa aika tavalla kulutusta, koska pysyn sillä samassa painossa. Olen nyt parin päivän ajan laskenut energiansaannin noin 2000 kcal ja se onnistuu ihan ylimääräistä napostelua karsimalla. 

Oletko kokeillut maapähkinävoita?

En ole kokeillut enkä tullut edes ajatelleeksi. Eikö se ole rasvaista? Pitääpä ottaa selvää.

Kyllä se on ja niin pitääkin olla. Rasva on hyvää ravintoa ja nimenomaan pitää sitä nälkää.

Vierailija
1180/1329 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 ja 95. Vaikeaa aloittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi